Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 mar 2024 08:24


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 26 okt 2013 04:33 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Har en ven der overvejer at prøve at tage stoffer IV.

Har forklaret ham hvor mange risici der er ved denne administrations rute.
Må heldigvis have fået lidt fornuft igennem til ham. For han viste mig denne oversættelse fra den engelske håndbog "The Safer Injecting Handbook" skrevet af Jon Derricott og Andrew Preston fra England. Originalen kan hentes her: http://www.exchangesupplies.org.

Har ikke læst hele håndbogen, da den er på 45 sider. Men de meget vigtige afsnit jeg har læst er ekstremt godt formuleret, og med billeder og tegninger der forklarer hvad teksten beskriver.

Nu ved jeg godt at man på ingen måde skal opfordre folk til at skyde deres stoffer IV. Men er man måske lige begyndt på det, eller har gjort det gennem længere tid. Er den her håndbog virkelig en guldgruppe der kommer hele vejen rundt om emnet.

Link til håndbogen:

http://www.kabs.dk/media/21144/pjece%20 ... teknik.pdf

Direkte link til download:

http://gupl.dk/703240/

Kan desværre ikke kopiere hele teksten herind i indlægget.
Men pjecen er meget objektiv og ekstrem informativ!
Kan klart anbefales hvis man har venner der er begyndt at tænke på at fixe, eller som allerede gør det. :)

Go' weekend! 8)
Og pas nu på jer selv og læs op på jeres stoffer! :)

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 okt 2013 06:35 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 jun 2009 18:51
Indlæg: 543
Geografisk sted: NV
Godt at du tager det op. Det er selvfølelig ikke det bedste at iv sine drugs, men det virker som om det er lidt et tabu herinde.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 okt 2013 20:22 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jun 2004 17:06
Indlæg: 830
Fedt! sticky!

_________________
O Laziness, have pity on our long misery! O Laziness, mother of the arts and noble virtues, be thou the balm of human anguish!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 okt 2013 20:26 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2080
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Perfekt! Syntes også ofte at IV administration er et tabu herinde. Folk får ofte bare at vide "Lad vær - det fucking usundt!!" Det er selvfølgelig også et skråplan og dumt at gøre. Men dem som virkelig vil fixe gør det nok uanset hvad. Godt initiativ! =)

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 okt 2013 20:36 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 feb 2004 09:57
Indlæg: 1743
Geografisk sted: Orbit Earth
Glimrende fund, Adolfro! Jeg har førhen anbefalet folk "Getting Off Right" som er ganske god, men en guide på dansk er selvfølgelig mange gange bedre.

Det må frarådes at indtage sine stoffer intravenøst. Men hvis man absolut vil den administrationsvej, skylder man sig selv, sine vener og sit helbred at gøre det på så forsvarlig vis som muligt. Gjort til sticky.

_________________
Let Go And Let God!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 okt 2013 18:41 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Mange tak for de pæne ord! :)

Ja, synes også det er en administrations rute der er dybt tabu belagt herinde.
Men det er jo netop derfor det er et anonymt board, så man kan komme ud over tabu! :)

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 okt 2013 20:35 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 mar 2013 19:34
Indlæg: 390
Grunden til at det ikke er så diskuteret et emne, er vel fordi at folk kun anbefaler at lade være. Det er med god grund, men man må huske på at harm reduction også i den grad handler om at nå ud til dem, der ikke kan/vil gøre andet.
Super godt tiltag, Adolfro!

_________________
Lov og ret er et net
med så sære masker i,
at de små hænger på
og de svære slipper fri.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2014 18:48 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 aug 2011 17:33
Indlæg: 326
Til folk der ønsker mere info omkring dette emne, kan jeg anbefale engelske boards der henvender sig udelukkende til opiatbrugere. Om man ønsker at fixe dope eller et andet stof er sådan set ligegyldigt; de steder er for det meste meget åbne og villige til at diske ud med råd og harm reduction tips. Det kan være meget svært at finde andre steder der magter at diskutere emnet uden at der går hysteri i det...

http://www.reddit.com/r/opiates/ er rimelig cool.
[Til højre på siden er der også nogle FAQs og guides osv]

http://boards.420chan.org/opi/
[Mindre aktiv end reddit, men brugerbasen er generelt lidt skarpere]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 mar 2015 22:12 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 mar 2015 20:04
Indlæg: 9
Noget helt andet, der ikke har været omtalt her.

IV administration af stoffer giver ofte så stor tilfredsstillelse og eufori at risikoen for afhængighed mangedobles. Det føles simpelthen så overvældende at man ikke kan undlade at vende tilbage. Har man først skudt kokain og man derefter forsøger at sniffe det, kunne man næsten lige så godt bare sniffe mel for at sætte det lidt i perspektiv :)

I hvert fald har jeg set mange, der har taget stoffer i årtier (opiater, stimulanser, hash etc), uden at have problemer med at styre det. Altså holde det på et "acceptabelt" niveau uden nogen form for fysisk eller psykisk afhængighed.

Men når man først prøver hvor vildt det følelse at administrere IV slår det klik for mange og point of no return er nået. Dette bør du nævne for din ven.

Hav nu respekt med det. ISÆR hvis det er stoffer, der ikke er beregnet til IV administration. Her tænker jeg på for eksempel kokain, heroin eller piller da der er uhyggeligt mange affaldsstoffer her. Her bør man anskaffe sig et rigtigt godt filter, hvis man endelig vil gøre det. Eller endnu bedre, holde sig til ting der rent faktisk er beregnet til at indtage IV.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 apr 2015 13:30 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 apr 2001 01:01
Indlæg: 1149
IV stofbrug er exceptionelt farligt i mange stoffers tilfælde, og bærer med sig et mangedoblet potentiale for afhængighed (også endda af metoden selv, kendt som nåletrang).

Det er ikke tabu at sige tingene som de er: at hvis man har lyst til at IV'e, har man ikke sine prioriteter i orden, og bør lade være.

_________________
Problemer med misbrug af stoffer? Giftlinje, hjælp osv. her.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 maj 2015 04:14 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 mar 2015 17:18
Indlæg: 185
Vil man endelig IV eller IM er det en meget god ide at anskaffe sig et micro-filter og samtidig lære hvordan man rengør de stoffer man nu vil skyde.

Billedet er viser renligheden uden brug af filter og ved brug, og bemærk det er human grade produkter. Altså medicin til hospitler, forbrugere et cetera, hvorfor det allerede er langt renere end street drugs.

Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 nov 2016 07:06 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2016 10:11
Indlæg: 5
Især intravenøs kodein kan være farligt, endda dødeligt, har jeg læst. Ikke pga. overdosis - stoffet er jo ikke så potent som eksempelvis morfin - men pga. af andre komplikationer, som jeg tror har med molekylet at gøre.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 aug 2017 15:46 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Jeg vil egentlig bare sige pas på. Selv om jeg vel selv er en opioid junky, så har jeg aldrig taget noget med sprøjter, jeg tror det ville blive min død.
Næsen eller i mavesækken er min grænse. Den bliver ikke brudt.

Kan man stoppe igen, hvis man har fået en kanon rus IV ?. Det må være endnu mere svært.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 aug 2017 16:45 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
KongMidazolam skrev:
Især intravenøs kodein kan være farligt, endda dødeligt, har jeg læst. Ikke pga. overdosis - stoffet er jo ikke så potent som eksempelvis morfin - men pga. af andre komplikationer, som jeg tror har med molekylet at gøre.


Skulle vidst være fordi det får kroppen til at bluse op ekstra meget med histamin, ift. andre opiater.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 okt 2017 12:53 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 mar 2017 11:25
Indlæg: 12
Hvordan får man bedst, det meste ud af brun heroin?

Jeg bruger selvfølgelig syre, giver det en del varme, måske for lidt. Så trækker væsken op gennem vat.

Så det er den helt traditionelle måde.

Nogen der har viden omkring, hvordan jeg får det til at virke bedre. Har noget af det bedste brune fra Afgan#1 (Nej det er kun til mig;)
Men det virker knap nok når jeg indtager det intravenøst!

Nogen videnskabsmænd, som vil hjælpe ?

På forhånd tak
Blitz


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 dec 2017 16:07 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2016 10:11
Indlæg: 5
Hvis det knap nok virker, når du indtager det intravenøst, hvordan kan det så være det bedste? Hvordan har du bekræftet, at det er så godt, som du synes at vide? Det lyder som om, at du enten fejlfikser, eller at du på en eller anden måde ødelægger det / sænker dets styrke når du forbereder det i syre. Jeg tror dog ikke at du fejlfikser, for det ville du selv være bevidst om; så vi er tilbage ved mulighed ét eller mulighed tre: enten er det dårlig kvalitet, eller også forbereder du det ikke korrekt. Af de to lyder det fra dit eget indlæg, som at det nok er den sidste mulighed, der er den rigtige.

Hvorfor fikser du brun heroin fremfor at ryge det? Hvis du fikser for at opnå en kraftig rus, hvorfor så ikke bruge hvid heroin? Det kan ikke være fordi det hvide er dyrere, for når du betaler for brun heroin, der ikke virker, så giver du penge væk, og så er det den brune, der er dyrest. 8) :wink: :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 dec 2017 16:11 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2016 10:11
Indlæg: 5
vectra skrev:
Jeg vil egentlig bare sige pas på. Selv om jeg vel selv er en opioid junky, så har jeg aldrig taget noget med sprøjter, jeg tror det ville blive min død.
Næsen eller i mavesækken er min grænse. Den bliver ikke brudt.

Kan man stoppe igen, hvis man har fået en kanon rus IV ?. Det må være endnu mere svært.


Jeg fiksede en gang kokain og de såkaldte "speedballs" eller bare "balls", som er en en kanyle fyldt med både heroin og kokain. Især kokainrusen var helt ubeskrivelig fantastisk. Den var rar; dødelig og livsødelæggende, ja, men det er et faktum, at den er rar, og så vil jeg ikke gå mere ind i det. Min pointe er, at det er lykkedes mig at stoppe med sprøjten, for nu at besvare dit spørgsmål. Jeg kom aldrig rigtig igang for alvor, så for mig var det ikke så svært, men for hærdede brugere af kanylen er det med garanti en udfordring, ja. Nu ryger jeg kokainen istedet, og det giver en lignende følelse, blot knap så intens. Stadig usandsynlig behagelig dog. :wink:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 aug 2018 18:45 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 07 jul 2011 21:14
Indlæg: 807
vectra skrev:
Jeg vil egentlig bare sige pas på. Selv om jeg vel selv er en opioid junky, så har jeg aldrig taget noget med sprøjter, jeg tror det ville blive min død.
Næsen eller i mavesækken er min grænse. Den bliver ikke brudt.

Kan man stoppe igen, hvis man har fået en kanon rus IV ?. Det må være endnu mere svært.


Altså for mit vedkommende er fx IV coke stort set umuligt for mig at stoppe med før posen er tom - med opiater syntes jeg det er lettere og stoppe op mens legen er god ! Men altså IV skal være absolut sidste løsning det er noget værre rod.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team