Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 06:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle sammen håber i kan hjælpe mig med mit spørgsmål. Har tager oxycontin i 2 år nu og det virker jo ikke rigtig mere. For dem af lægen fordi jeg har en ødelagt ryg. Kan man tage det subq og hvad dose kan jeg tage uden at od. ligger på 6x40mg hver dag. og kan tage 4x40mg på engang uden at mærke det særlig meget

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
det ville være en rigtigt dårlig idé at begynde at injicere dine piller.. Især subkutant!

Er det noget andet du mener?

Tag en snak med din læge om det eventuelt :)

Junior medlem

Hvorfor er det en dårlig ide. ville iv være bedre. har læst om flere der gør det subq. er der andet mankan gøre

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyn
Kan du ikke få udskrevet et andet præparat af din læge?
Det kunne da være et forsøg værd.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Det lyder som et rimelig dumt projekt. Tag en snak med din læge istedet, og forklar at du har smerter selvom du tager dine piller. Det burde ikke være umuligt at få et andet og stærkere præparat.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvorfor er det en dårlig ide. ville iv være bedre. har læst om flere der gør det subq. er der andet mankan gøre

Ja IV er bedre, men stadig uansvarligt.. Tabletter, piller og kapsler indeholder bindemidler som du IKKE har godt af at få i blodbanerne. Eller lige under huden f.eks.

Fortæl din læge at din dosis ofte ikke tager dine smerter og tag den derfra. At begynde at injicere din medicin bør du glemme igen...

Junior medlem

Har anakket med ham og for ikke andet end det jeg har. hvad dose ville være passende iv eller subq

Junior medlem

Har lige skudt 40 mg. 20mg først for at se hvad der skete og 20 igen bagefter. og har da et li på nu:)
lle buzz

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har ingen anelse, men lavere end oralt..

Men tænk dig nu om. Piller og tabletter er lavet til at sluge, ikke til injektion. Du risikerer ting som anafylaktisk shok, infektioner og mange andre nederen ting.

Et alternativ er at "plugge" din oxycodon istedet. Altså opløse i få ml vand og skyde det op i prutten med en sprøjte uden kanyle.

EDIT; Idiot! Undskyld jeg siger det, men en det kommer dybt fra min hjerte ;)
Hvis du generelt bruger din medicin til at blive lam på, er der jo intet at sige til at de ikke længere tager smerter.
Der er intet at sige til hvis din læge ikke vil udskrive mere morfika til dig og det er nok også det mest fornuftige.

Medlem

Jeg stiller mig uforstående over, at du ignorer alle de advarsler flere brugere kommer med herinde, når du selv spørger, hvorvidt det vil være smart eller ej.
Og nej, det er ikke nogen smart idé!!!! Da det er lavet som en pille, er det meningen, at det skal optages oralt, og de bindemidler/andet lort, der er i din pille, kan ødelægge samtlige organer eller blodbaner når det injiceres.
Det er projekter som dette, der resulterer i OD, psykiatrisk-afdeling eller andre rigtig trælse ting. Tænk dig nu lidt om

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej opiatlover
Måske ved du det allerede, jeg skriver det bare for en sikkerheds skyld: Hvis du fixer piller er det vigtigt, at du er grundig med at filtrere alle bindemidlerne i pillerne fra. Det bedste er at bruge et mikron-filter. Det virker til det ikke er første gang du fixer, hvordan har du filtreret?

Junior medlem

Nej det ikke forste gang jeg gør det. filtrere med vat og.vandet er kokt

Medlem

Oxycontin er et depotpræparat, det ville måske være “smartere” at bruge oxynorm. Men under alle omstændigheder er det en rigtig dårlig idé at injicere præparater i tabletform som ikke er beregnet på injektion. Nu kender jeg ikke bindemidlet der bruges til oxycontin/oxynorm, men fx kan ketogan m.fl. give nogle grimme vævsskader og bylder.

Junior medlem

Hvad med at få en henvisning til en smerteklinik ? Har selv store smerte bland andet i ryggen, jeg få fentanyl plastre, de er effektive, dog med tiden vil smerterne altid trænge igennem, eftersom du vender dig til dosis.
Har selv gjort det samme du laver nu, og vil ikke anbefale det, du kommer til at skulle have en dosis der ligger langt over det får nu, og det vil blive en skrue uden ende, bare tænkt på hvor meget du skal have om 5-10 år.

Junior medlem

Tak for alle svarende:)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]