Nu ligger det sådan at jeg skal til skanderborg festival, men jeg bliver lidt skræmt, når jeg ser dether:
http://hsfo.dk/article/20120807/ARTIKLER/308079744Citat:
Narkohunde snuser rundt på festival
Dufter stoffer på 15-20 meters afstand
Skanderborg - Politiet luftede søndag otte specialtrænede narkohunde på KærligHeden.
- Hundene er trænet til at finde narko på personer. De reagerer bare, der kommer en person gående med narko på sig, forklarede lederen af hundeafdelingen, Henning Dahl, der vurderer, at hundenes snuder nok kan dufte stoffer på op til 15-20 meters afstand.
Og mødet med narkohundene kan blive en dyr oplevelse.
- Den første gang, vi tager en person med narko, koster det 2000 kr., og derefter stiger det med 1000 kr. for hver gang, vi tager den person. Ikke så mærkeligt, at de fleste smider det, hvis de ser os, siger Henning Dahl.
I alt blev det til 12 sager efter hundelufter-turen, kunne Jens Pedersen fra politiet i Skanderborg efterfølgende fortælle.
- Vi fandt kun stoffer i mindre mængder til eget forbrug, og så en stor klump hash på 22 g, der var blevet smidt i grøften, oplyser Jens Pedersen.
Sidste år skærpede politiet indsatsen for at bekæmpe narkotika på festivalen, og det følges der op på i år.
Er de hunde så effektive som de siger?
Kan det godt lade sig gøre at have noget hash/skunk med sig?
Hvilke forholdsregler bør man tage, hvis man har lidt røg med på festivalen?