Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jul 2025 13:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: the Land of Ooo
Nu ligger det sådan at jeg skal til skanderborg festival, men jeg bliver lidt skræmt, når jeg ser dether:
http://hsfo.dk/article/20120807/ARTIKLER/308079744
Citat:
Narkohunde snuser rundt på festival
Dufter stoffer på 15-20 meters afstand

Skanderborg - Politiet luftede søndag otte specialtrænede narkohunde på KærligHeden.

- Hundene er trænet til at finde narko på personer. De reagerer bare, der kommer en person gående med narko på sig, forklarede lederen af hundeafdelingen, Henning Dahl, der vurderer, at hundenes snuder nok kan dufte stoffer på op til 15-20 meters afstand.

Og mødet med narkohundene kan blive en dyr oplevelse.

- Den første gang, vi tager en person med narko, koster det 2000 kr., og derefter stiger det med 1000 kr. for hver gang, vi tager den person. Ikke så mærkeligt, at de fleste smider det, hvis de ser os, siger Henning Dahl.

I alt blev det til 12 sager efter hundelufter-turen, kunne Jens Pedersen fra politiet i Skanderborg efterfølgende fortælle.

- Vi fandt kun stoffer i mindre mængder til eget forbrug, og så en stor klump hash på 22 g, der var blevet smidt i grøften, oplyser Jens Pedersen.

Sidste år skærpede politiet indsatsen for at bekæmpe narkotika på festivalen, og det følges der op på i år.

Er de hunde så effektive som de siger?
Kan det godt lade sig gøre at have noget hash/skunk med sig?
Hvilke forholdsregler bør man tage, hvis man har lidt røg med på festivalen?

Medlem
Brugeravatar

Kan man ikke lave en svag alkohol/hash opløsning, putte det i en forstøver og så ellers bare komme i gang med at få afmærket territorier?
Men med en fangst på 12 sager med 8 hunde på 1 dag, så er risikoen vel ikke større end at paderne stopper dig med en joint?

Men det er godt nok dårlig stil af festivallen, det viser jo absolut ingen tillid til festivaldeltagerne.. :roll:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
Tror det mere præventiv effekt, de ude efter.
Narkohunde er gode til at finde store partier stoffer, mens visitering af store folke mængder er mere tilfældigt.

Medlem
Brugeravatar

Hvor godt lugter sådan nogle hunde, vil de kunne finde en sprutflaske med tinktur i?

Dedikeret medlem

Artiklen siger 15-20m, så regn med 30-50 for at være på den sikre side.

Tænk på dengang vi drak tinktur, hele stuen lugtede af skunk selvom det var meget ukoncentreret, hvis vi kan lugte det, så kan hunden også. :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ude foran dit vindue, med en joint i hånden, og pikken i den anden.
der er 2 muligheder for at komme udenom de hunde lister dem efter bedst virkende
nr 1 pebberspray/tåre gas giv det et godt sprøjt før du tager der ind

nr 2 cayenne pebber ha dit narko i en pose fuldstændig lukket tag en pose til hæld det i sammen med posen af narko

de burke ikke kunne lugte det ellers ta chancen lyde ikke til de har være succesfulde med deres hunde.

dette indlæg er skrevet under påvirkelse af alcolhol og bliver nok rettet en gang imorgen når jeg har sovet brandertten ud:)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
der er 2 muligheder for at komme udenom de hunde lister dem efter bedst virkende
nr 1 pebberspray/tåre gas giv det et godt sprøjt før du tager der ind

nr 2 cayenne pebber ha dit narko i en pose fuldstændig lukket tag en pose til hæld det i sammen med posen af narko

de burke ikke kunne lugte det ellers ta chancen lyde ikke til de har være succesfulde med deres hunde.

dette indlæg er skrevet under påvirkelse af alcolhol og bliver nok rettet en gang imorgen når jeg har sovet brandertten ud:)

Kan du understøtte dette udsagn på nogen måde? Vil gerne se nogle kilder, før folk propper deres knark i cayenne peber og oversprøjter det med peberspray..

Cannabis entusiast

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
hunde blander ikke lugte sammen som mennesker gør.

mennesket lugter til en gryderet, og får nærmest en duft.. en blandet.. vi kan da godt sige (nåå ja der er nok gulerøder i og timian i)
hunden kan sagtens skeldne, den lugter uanset hvordan du har blandet det stadig spereat, så hvis der er... (hedder det lugt spore ? :D husker det ikke ... nå) .. ude på pakken med cayenne peper lugter den det, desuden er det da syndt hvis den skulle få færten og stikke snotten ned i sådan en harsk omgang pepper :D den er jo bare på arbejde og har det sjovt, aner nok ikke den gør dit liv surt :D

Medlem
Brugeravatar

Jeg skylder lige at melde tilbage.
Selv så jeg ikke hunde, men et par piger fra min camp gjorde.
En person fortalte mig at en hund havde snust til hans telt med 10g i og gik bare videre.
Det har nok nærmere været skræmmehunde de har haft med.
der kørte også en politi bil rundt på campen en enkelt gang :life:

Jeg boede på kærligheden mark 2

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der var et program på TV2 for en måneds tid eller to siden, som fulgte nogle danske pansersvin, der skulle til EM i narkohund med deres køtere. Hundene skulle finde en pose med knark (heroin tror jeg nok) gemt i en lastbil og de deltagende havde omkring 2 minutter til at snuse sig frem til knarken. Hundene var elendige til at finde posen og hundeejerne gættede sig gang på gang frem til placeringen.
Det skal nævnes, at størstedelen af de deltagende køtere UDELUKKENDE trænes op til disse konkurrencer og agerer altså ikke som narkohunde i virkelighedens verden, som de danske hunde. Så for mig at se var det ekstra overraskende, hvor ringe hundene egentlig var til at finde det, som de var toptrænede i.
Man må håbe, at Skat og strømerne til næste EM i narkohund deltager med deres superhunde fra Skanderborg Festivalen, så vi kan hive det skide guld hjem til Danmark!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]