Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jul 2025 00:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: På toppen af verden
God aften derude!
Som overskriften siger, så er mit spørgsmål - Kan man være kærester med en misbruger?
Jeg er selv 15 år gammel, men lige fra da jeg var yngre har jeg altid været sammen med de ældre, så det ligger naturligt til mig. Jeg fandt mig så for lidt over et år siden en super dejlig fyr på 21 år. Vi mødes nogle gange hos en fælles ven, og vi fandt meget hurtigt sammen. Jeg boede nærmest i hans lejlighed de første par måneder, hvor vi var meget ny forelsket. Jeg havde godt hørt, at ham og hans venner røg lidt hash engang i mellem, men i denne her by vi bor i, her er der så meget sladder. Og som man hører så tit - Kærlighed gør blind.

Jeg fandt flere gange små lapper papir, hvor der foreksempel stod: Frederik: 1500. Jeg spurgte selvfølgelig ind til det, han forklarede at de bare låne penge til hinanden, men der stod altid mindst 5 navne på hans lister. Så begyndte folk at komme klokken 4 om natten og hamre på hans dør, men min kæreste bad mig bare sove videre. Og når jeg var alene hjemme i lejligheden, så måtte jeg aldrig lukke nogle ind. Vi var sammen næsten 24 timer i døgnet i de første to måneder, og der var han virkelig fantastisk, udover de urolige nætter. Da vi så begyndte, at ses lidt mindre, fordi vi begge synes vi skulle finde lidt mere tid til vores venner og familie, så begyndte han at opføre sig underligt. Nogle dage, så kunne han være fuldstændig stenet, og bare sidde og glo ud i luften som om han kunne falde i søvn hvornår det skulle være. Andre gange var han så meget oppe at køre, at han ikke kunne sidde stille, og han ringede 17 gange om dagen, bare for at spørge hvad jeg lavede.

Jeg undrede mig selvfølgelig over hans opførsel, og jeg besluttede mig så til at konfrontere ham med min mistanke. Han grinte bare af mig, som om jeg var totalt idiot, og jeg følte mig så meget til grin, fordi han bare sad og så på mig og grinte af mig, som om jeg lige havde spurgt ham hvad farve et hindbær har. Så skulle han på en rejse i en uge med hans familie, og han havde bedt nogle af hans venner om at "Passe på mig" Jeg synes måske det var liiiiidt for meget, men jaja sødt var det vel også. Så han havde sat hans bedste ven på sagen og ham og jeg kørte ture mindst en gang om dagen.

Så skulle jeg vise ham noget på hans Iphone, men i det jeg fik den i hånden, tjekkede der en sms ind fra min kæreste hvor der stod noget i stil med "Du fortæller hende ingenting!" Jeg bad så om at få uddybet sms beskeden, men han bad mig tale med afsenderen.

Da min kæreste kom hjem igen, talte jeg så med ham, og han indrømmede overfor mig, at han røg lidt hash engang i mellem, sådan engang om ugen. Jeg blev selvfølgelig meget vred over, at han først fortalte det til mig så langt inde i forholdet, men jeg accepterede det. Kort tid efter gjorde han det forbi, han gav mig ingen grund. Han havde lige hentet mig fra en fest, og da vi så kom hjem til hans lejlighed, så sad han bare og gloede ind i et slukket fjernsyn. Jeg spurgte ham hvad der var galt og han svarede, at nu var det enten eller, enten så offentlig gjorde vi vores forhold (Jeg ville ikke have det ud før jeg vidste om vi kunne holde i længden) eller så var det slut. Og han havde så besluttede med sig selv, at det var den sidste mulighed. Han græd og jeg græd, og han lå og trøstede mig hele natten.

Jeg havde så mange ubesvarede spørgsmål, det var så underligt for mig det her. 3 uger efter, mødtes vi så igen. Han var tydeligt påvirket, han stod og var helt smart og arrogant. Han kunne klare hele verden, hans øjne var helt sorte og han kiggede på mig som om han var kongen og jeg var hans slave. Vi snakkede lidt om løst og fast, men da vi så kom ind på samtalen om vores forhold, så flippede han fuldstændig ud, han spurgte om jeg måske troede han var stolt, om jeg ikke også troede han savnede mig, jeg skulle ikke tro han var ligeglad, men jeg troede jo bare altid det værste om ham osv.

Til sidst fik jeg ud af ham, hvorfor han var gået fra mig - Han solgte stoffer, han synes ikke jeg skulle blandes ind i det og han forklarede, at de lister han havde liggende, var folk der skyldte ham penge for stoffer. Og de folk der kom og hamrede på døren om natten, var folk der bare skulle have deres stof her og nu.

Vi fandt sammen igen, og flere og flere sandheder kom på boret. Han fortalte at han havde været clean i et år, men at han tidligere havde været misbruger. Vores forhold var rigtig skønt derefter, han var så pave stolt over mig, jeg skulle møde hans mor og far, og jeg skulle vises frem til hele verden. Til min fødselsdag, havde han også gjort sig umage, han havde byttet sin arbejdsvagt, købt en masse slik og en flim, og en sølv ring til mig og aftenen var helt igennem fantastisk.

Så blev det ferie (Jeg kan ikke lige huske hvilken) Og han sagde han havde planer for hele ferien, så vi kunne ikke ses. Det kom lidt som en chok, fordi jeg plejede altid at være hans første protiet, selvfølgelig næst efter familien. Men jeg tog så til en masse fester, og jeg hørte slet ikke fra ham hele ferien, jeg havde skrevet, men han havde bare svaret kort, at han ikke lige havde tid. Så skrev han til mig, at han lige havde brug for lidt alene tid. Så jeg kontaktede ham ikke i resten af ferien. I slutningen af ferien, var jeg så til en fest, med en fyr der fortalte mig, at han havde set min kæreste tage amf. Den forrige weekend.

Jeg ringede så straks op til min kæreste og konfronterede ham, han sagde, at det passede slet ikke. Det var han helt stoppet med. Jeg ringede derefter til 3 af vores fælles venner, som angiveligt skulle have været til stede da det skete. De indrømmede alle 3 og den sidste fortalte mig så alle sandhederne om min kærestes misbrug. Han havde været på alt muligt lort hele tiden, han havde set mig ind i øjnene og fyldt mig med løgn, han havde sørget for, at alle hans venner ville holde tæt, men ham her kunne ikke klare at se mig blive holdt for nar længere. Han fortalte også, at i ugen havde en pige sovet ved ham 2 eller 3 gange.

Jeg var dybt chokeret. Og dagen efter ringede jeg og sagde, at han skulle pakke mine ting fra hans lejlighed og komme hjem til mig. Han blev voldsomt sur over anklagerne. Han råbte og skreg, og svinede mig til, kaldte mig kælling, luder og 100 andre primitive ord. Så gik han og jeg hørte ikke mere fra ham.

Det er 2 måneder siden nu, og siden da har jeg snakket med en masse folk, som har fortalt om hans misbrug, og fortalte mig hvor meget han har taget, og hvor og hvornår. Jeg savner ham så grusomt. Jeg skrev til ham her for et par uger siden, om vi kunne mødes og snakke, det ville han gerne, men han alle de aftaler vi havde, dem kom han aldrig til og undskyldte med, at han havde glemt han skulle noget andet. Til sidst svarede han bare ikke. Han vil slet ikke tale med mig, og selvom jeg står med beskeder, beviser, steder, vidner, så påstår han hårdnakket, at han ikke tager noget, udover at ryge hash i weekenderne.

Jeg har snakket med min mor om det, da vi er meget tætte. Hun siger, at man ikke kan have et forhold til en misbruger uden, at blive såret, min far er også alkoholiker og stofmisbruger, så min mor har jo den erfaring. Men nu spørger jeg jer. Hvorfor reagere han som han gør? Hvorfor siger han ikke sandheden? Han har jo tydeligt vist, at han elsker mig, men hvorfor pludselig smide mig væk? Hvad skal jeg gøre? Og kan jeg have et forhold til en misbruger?

Undskyld min lange forklaring, men jeg havde også lige brug for, at komme ud med nogle ting. Jeg håber i kan komme med lidt god rådgivning.

Medlem

Hans kærlighed til stofferne er muligvis større end den kærlighed han har til dig. Der kan være mange faktorer som spiller ind, det kan være en så kraftig afhængighed, at han ikke vil kunne klare at stoppe, og at det så bare er "lettere" at udskille dig fra hans liv. Jeg vil tro at han ikke siger sandheden, så han kan have begge dele, han vil utrolig gerne jeres forhold rigtig meget, men samtidig vil han gerne have stofferne. Men da han ved at du/din familie ikke ville kunne acceptere det så holder han det tæt.
Det er svært at sige præcis hvad grunden er, det kan kun din (x)kæreste svarer på, det er også derfor jeg tror det ville være godt, til dels for dig, men også for ham, at få talt ud sammen.

Har selv oplevet det at blive sorteret fra hos nogle venner, da de valgte stofferne frem for mit venskab. Nogle gange er det bare lettere at fjerne de ting som står i vejen for stoffer, end det er at løse konflikterne på en anstændig måde. Nu taler jeg jo kun på baggrund af mine egne erfaringer, så hvis det slet ikke er sådan det hænger sammen, undskylder jeg mange gange.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Allerførst, vil jeg sige du lyder utrolig sindssygt fornuftig af en pige på 15.
Din kæreste til gengæld, lyder som en på 16 år, der ikke lige har fundet ud af det der med at have etik og moral.
Allerførst, hvilken person på 21 år slår op med en person, for derefter og ligge og trøste dem hele natten? Det er helt forkert, sådan foregår det at ende et forhold ikke.
Hans misbrug virker som et weekendmisbrug? Og det hash misbrug, er det hverdag? Og han har arbejde?

Nu skal jeg fortælle dig noget... Jeg har haft en periode hvor jeg amfetamin hver weekend, og røg hash hver dag fra morgen til aften - og jeg har aldrig været så følelsesmæssigt ustabil, som din kæreste her er - jeg tror der stikker noget dybere, end bare det lille misbrug han har - forstå mig ret, et misbrug er et misbrug, men der er stor forskel på at tage lidt i weekenden og så ryge sit weed, end at være på nålen og ikke kunne tænke på andet end at skulle have sit næste fix, selv mens man skyder sit fix op.
For som det lyder på dig, så er i jo ret ofte sammen, og du tager ikke fejl hvis en person er påvirket af amfetamin hele dagen, hverdag.
Er han en jaloux type?
Men mit råd til dig, uden at kende din kæreste er, smut fra ham.. Luk af for ham, bliv væk fra ham..
Det vil drive ham til vanvid lige så meget som det gør ved dig nu.
Hver gang han siger han vil have lidt tid alene, sidder han bare og venter på du ringer, så han kan afvise dig - så du har ondt af ham, fordi så ved han du ikke går nogen steder.
Han er intet værd (igen, kender ham ikke, men udfra din historie) - og det har intet med misbruget og gøre, bare ren og skær et rodet hoved, som ikke har prøvet og miste noget der virkelig betød noget for ham.
Lad ham prøve det, og så har du måske gjort hans næste kæreste en kæmpe tjeneste.

Det lyder lidt hårdt, men kender typen... Kender typen alt alt for godt.

Og tro mig - som du udtrykker dig selv her på siden, skal du nok finde en person her i livet, som ikke prøver og våge over dig, og vil "passe på dig", men en der vil tage dig i hånden og være din partner, og ikke "manden" hvis det giver mening.

edit: Nu skal jeg lige høre, når i sidder til fest - hvilken slags musik bliver der så hørt? Du er vel ikke en af de piger man kan hænde og sidde til fest med som er fuldstændig uvidende om at alle er fuldstændig skrallet af? 8)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Jeg har selv haft en kæreste over 2 år imens jeg døjede med et misbrug af et ocean af forskellige substanser. Hash i hverdagen, alt muligt andet eksotisk i weekenderne. Mit følelsesliv var noget der blev reguleret med kemiske midler. Vi holde utroligt meget af hinanden og hun vidste godt jeg legede lidt med stoffer af og til, men kendte på ingen måde til omfanget af det. Hun var ikke glad for det, men hun accepterede det og spurgte ind til lidt af hvert for at danne sig et bedre overblik over hvad hun havde med at gøre.

Der var mange rusture, og derfor mange løgne. Det blev hurtigt til en vane med at kontrollere hvad hun vidste, samtidigt med stofferne gjorde mig følelsesmæssigt afstumpet. Af og til tog jeg hende fuldkommen for givet, for jeg behøvede hende jo egentlig ikke når jeg havde trygheden i stofferne. Derfor blev hun i periode behandlet respektløs og det har jeg brugt megen tid på at piske mig selv over efterfølgende.

Stoffer kan i den grad, når humøret i forvejen er svingende uden dem, få folk til at træffe tåbelige beslutninger, med f.eks. utroskab til følge.

Man kan godt være kæreste med en misbruger, men man er virkelig nødt til at tage sine forholdsregler. Ærlighed er jo ekstremt vigtig i et hvert forhold, da det skaber den tryghed, der er nødvendig at have, hvis man ønsker at knytte tætte bånd sammen.

Er du kæreste med en misbruger, så kan du risikere at finde din tryghed i de rutinerede løgne han fortsat serverer for dig, fordi han finder sin tryghed i at lyve. Det er nemlig prævis som med stoffer, en måde at manipulere virkeligheden om til noget der er overskueligt at tackle.

Det er derfor til tider en temmelig krævende opgave at tackle, men mener du han er noget værd for dig, så synes jeg bestemt du skal give det et forsøg. Vigtigst er dog at du passer på dig selv og formår at sætte grænser, uden at forsøge at være styrende overfor ham, da dette kan fremprovokere vrede eller flugt. Han er muligvis nødt til at føle sig helt tryg ved dig før han tør åbne sig rigtig op, men der vil stadig være gode chancer for et tilbagefald med flere løgner og flere stoffer, så vær på vagt!

Han bør tage sig gevaldigt sammen og gøre en indsats for at vinde din tillid og bevise at du er vigtig for ham og ikke bare endnu en virkelighedsflugt.

Jeg skriver fra kvalificerede gæt, baseret på mine egne oplevelser.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Jeg tror det er meget individuelt og alt efter hvilke(t) stof(fer) der bliver misbrugt.
Jeg kunne ikke, men det tog også lige et år, før det gik op for mig.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Er jeg den eneste der fik en mindre klump i halsen da jeg læste at hun som 14 årig fandt en gut på 21 :shock: ?

Hvilken klasse går du i? 8. klasse? Lyder koldt og kynisk, og når man bliver ældre kommer alderen til at betyde mindre og mindre, men den der aldersforskel... Den er altså rigtig rigtig stor kære pigebarn!
Find en der er mere jævnaldrende med dig selv. Har set det alt for mange gange at nogle noget yngre piger bliver forelsket i fyre der er nooogle år ældre end dem selv. Og desværre, så er det oftest mere reglen end undtagelsen at de til sidst selv bliver suget helt ind i deres misbrug, og deres livsstil som oftest bare er en negativ spiral der er ude af kontrol.
Lyt til et barskt råd... Find en der gavner dig positivt og ikke blot tilfredsstiller din oprørskhed.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du har ret obama, men har efterhånden lært at kigge gennem fingre med det. Små piger sættet de ældre drenge på en pediestal, og forguder dem. Har set det så tit, og os jævnaldrende drenge stikker en highfive når han snakker om det bare er for at få fisse. Virkeligheden er at hun er sammen med en bums.

Junior medlem

tror din ex har/er helt hooked på stofferne, i alt den tid i var sammen, men har ikk ville fortælle dig det a frygt for at miste dig,Det min tanke. Du kunne være hans liv kærlighed, og stadig vil han tage stofferne, simpelhent fordi han nok ik kan lade være. stofer kan ha en utrolig magt over folk.. personligt har jeg osse mistet mit livs kærlighed indtil videre, netop fordi jeg ikk kunne ligge stofferne på hylden.. forelskede i hende, og elskede stoffer, en kombination der ikk kunne realiaseres. Misbrugere er og bliver svære at ha et forhold til. kan ikk lade være med at bide mærke i du er 15 men du virker meget vosken og velfumuleret af din alder:)

GodTråd

Junior medlem

vuffelivov: Tak for dit svar. Jeg vil også rigtig gerne få talt ud med ham, men det er bare lidt svært, når han enten ikke svare eller at han bare ikke møder op. Jeg har tænkt lidt på bare at stå foran hans dør en dag, og så sige, at nu snakker vi her og nu. Men jeg er også bare bange for, at hans venner sidder der. Hvad synes du?

Flux.: Han siger selv, at han kun ryger i weekenderne, men jeg har også oplevet at komme op i hans lejlighed i en hver dag, hvor der bare stinker langt væk af hash. Ja han har et fuldtidsarbejde, som han aldrig forsømmer. Og ja han er meget jaloux, han har flere gange efter fester smidt mig på sofaen, fordi jeg snakkede med andre drenge, og han synes jeg havde en uacceptabel opførsel, når vi var i byen sammen. Ofte skiftede han dog mening og bad mig komme tilbage i sengen igen, men han har haft ret mange anfald pga. Jalousi. Du skriver hvilket musik vi høre? Vi høre alt fra pop til rock til tramp til alt muligt andet. Og nej jeg ved godt når folk er påvirket, da min far som sagt er stofmisbruger og alkoholiker, og jeg har også ret mange venner, som tager amf., Emma, coke osv.

StåendeBifald: Jeg synes bare den tid jeg har haft med ham, har taget meget på mig. Det er super hårdt ikke at vide hvordan han reagere og blive såret gang på gang. Han har også haft en periode, hvor han virkelig tog sig sammen, og det hjalp, men han faldt tilbage, forbi jeg dummede mig. Jeg fortalte ham (Mens jeg var ret så fuld) At jeg ikke synes, han gjorde det godt nok. Og derefter virkede det som om han mistede troen på sig selv, og han sagde altid til mig, at han kunne aldrig gøre det godt nok til mig. Han synes jeg var perfekt og klog, mens han ikke var nogle af delene selv. Så jeg ved heller ikke om jeg ville kunne klare mere. Jeg har også flere gange spurgt ham om han virkelig vil det her, og han har altid sagt, at der ikke er noget han hellere vil end at have mig hos ham.

Adolfro: Du kan nu mene hvad du vil om min alder. Min alder siger måske et, men mit udseende og min personlighed siger noget andet. Jeg finder mig ikke nogen på min egen alder, det kommer jeg aldrig nogensinde til. Jeg kan bedst med ældre, ikke kun fordi de er mere modne, men også fordi jeg gerne vil have et seriøst forhold. Jeg siger hellere en på 30 end to på 15 ;-)

DanishPindis: Jeg har også spurgt om jeg ikke kan hjælpe ham ud af det, jeg har virkelig prøvet alt. Men han siger han ikke tager noget, og at han har helt kontrol over hans hash forbrug.

Til jer alle vil jeg sige tak for jeres svar. Og også lige fortælle, at jeg altså aldrig selv har prøvet nogle former for stoffer, det vildeste jeg kan sige er, at jeg er festryger. Selvom jeg bevæger mig meget i et område hvor de fleste tager stoffer, så har jeg altid takket nej. Og til jer der har nogle tanker omkring min og hans alder, jeg forstår jer fuldt ud, jeg har det da også selv sådan hvis jeg så en på 14 fandt sammen med en på 21 så ville jeg da synes, at det var helt forkert. Men jeg passer bare ikke sammen med min alder og det har jeg desværre aldrig gjort, sommetider ville jeg gerne bare være som alle mulige andre på 15, men jeg kan ikke lave om på den jeg er. Da jeg var yngre boede jeg hos min far, og fra jeg var 6 - 11 år har jeg skulle klare mig selv, så det er nok der det ligger. Jeg flyttede så hjem til min mor, som altid har været der for mig, og også har prøvet at hjælpe mig i den tid jeg boede hos min far, og derefter kom der mere ro over mig. Men jeg er tydeligt mærket af det, jeg kan for eksempel ikke klare voksne mennesker som vil bestemme over mig, jeg har haft rigtig svært ved at indordne mig under min mors regner, fordi jeg jo godt selv ved hvad jeg gør og jeg har ikke før haft voksne som satte grænser eller sagde "Det er ikke smart det du gør" - Jeg har lært på den hårde måde.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Så er jeg helt sikker.. det har intet med hans stofforbrug (læs; forbrug!!) og småpusheri.. Manden er usikker på sig selv. Det er ikke nemt at have en kæreste når man har dårlig selvtillid, for man er utrolig bange for at hun forlader en.
Jeg kan sige dig 100% hvordan det er, for du har mere eller mindre beskrevet mig for nogle år tilbage.
Du siger du gerne vil have modne kærester? Ham her er alt andet end.
Kan også nikke 100% genkendede til det der med at skære kontakten af, bare for at sidde og håbe på at du kontakter ham, så du kan have ondt af ham.. har selv gjort det, det er 100% det der sker her

Junior medlem

Jamen hvad skal jeg så gøre hvis jeg gerne vil have ham tilbage? Stofferne fylder jo også meget...
Btw. Så er det ham og to af hans venner der sidder på alle stofferne i den by vi bor i, så det fylder også en del.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:
Jamen hvad skal jeg så gøre hvis jeg gerne vil have ham tilbage?

Spørgsmålet er om dette er det korrekte.

I bliver ihvertfald begge nød til at gå på kompromi, at din han ryger cannabis er ikke noget du skal bestemme om han skal eller ej - samtidig må han sætte sit brug ned så det ikke påvirker jeres forhold. Udover skal han være mere åben om sit brug og du skal acceptere et brug der ikke påvirker jeres forhold som nævnt tidligere.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Junior medlem

Jeg ved heller ikke om det er det rigtige, men uanset hvad så kan jeg jo ikke komme udenom at jeg holder af ham, og jeg jo stadigvæk er meget forelsket i ham. Hvis vi nu antager, at jeg har besluttet mig for at ville have ham tilbage, hvad synes i så? Skal jeg bare brase op i hans lejlighed og sige, at jeg elsker ham, at jeg vil hjælpe og at han er god nok til mig? Eller skal jeg skrive og spørge igen om vi kan mødes og så tage snakken stille og roligt hen af vejen? Jeg har det også bare sådan med mig selv, at jeg vil aldrig kunne blive kærester med ham igen, hvis han ikke fortæller mig sandheden.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jamen hvad skal jeg så gøre hvis jeg gerne vil have ham tilbage? Stofferne fylder jo også meget...
Btw. Så er det ham og to af hans venner der sidder på alle stofferne i den by vi bor i, så det fylder også en del.

I bor i en lille by kan jeg regne ud ?
Du bliver nød til at virkelig se ind i dig selv, og være ærlig overfor dig selv... En ting som er utroligt svært for en teenager har jeg fundet ud af, i takt med jeg bliver ældre.
Hvorfor vil du have ham? Jeg ved godt, når man er forelsket kan det være svært at se udover og fremad, men den her dreng gør intet godt for dig som det lyder. Han har brug for at ride sine vilde heste af sig, og det skal han også gøre nu, mens han er ung så han kan få det overstået - så at ændre ham kan du heller ikke.
Så helt ærligt - er du sammen med ham fordi han er alfahannen, og det er lidt sejt, eller er du sammen med ham fordi du føler at i er ying og yang? Styrker han dig i dine dårlige sider, såvel som omvendt? Som jeg sagde før.. er han din partner på godt og ondt? eller smider han dig på sofaen når han lige bliver lidt mobset over at du har snakket med andre drenge? for at kalde dig ind i igen, så i rigtig kan ligge og fortælle hinanden hvor kede i er af at det gik sådan, og han undskylder for 100 gang, men gør det samme næste gang i er i byen?

Ved godt kærlighed er svært.. Men tro mig. der er mange andre for dig, det har du mit ord på.
Og så igen, ved godt du er ret ligeglad med hvad vi siger fordi det er nyt og spændende.. men en dag vil du kigge tilbage, og tænke at det nok ikke var så skørt det her.
Du bliver nød til at få dine egne erfaringer.. Jeg fortæller bare hvad jeg ved, og der er ingen grund til at rende rundt og være såret 70% af tiden, og være pisse glad og nyforelsket de sidste 30, når du kan være ked og såret 5% af tiden, og nyforelsket i de sidste 95%.

Hvad du ellers kan gøre? hjælpe ham med at få en bedre selvtillid, det vil også gøre hans tillid til dig større. Det en lang kamp, men det kan godt lade sig gøre.. Det kræver bare at han er ærlig overfor sig selv, og ikke afviser blankt at han har problemer med sit selvværd- det er der stortset alle problemer med jalouxi ligger.. Førstehåndserfaring <--

Det med at brase op i lejligheden, forklarer at han betyder alt for dig, duer flyver ud af skabet mens en gut springer frem med røde roser og spiller violin holder meget sjældent i virkeligheden, selvom det er rart at drømme.
Tænk dig om.. Tænk dig virkelig virkelig godt om før du laver dit næste træk.
Hvis jeg var dig ? Vær kostbar.. Få ham til at indse at han mangler dig overalt på jorden, for det gør han.. ellers ville han ikke spille det spil han gør lige nu. Og når han så tror det hele er ovre (og hvis du ikke er ovre ham) så begynd stille og rolig, helt forfra, og sig at den her gang er det anderledes.. det en lang process, men i enden får du hvad du vil have.

Jeg håber du holder dig fra ham.. er godt nok ved at være træt af at små piger render efter bumserne med narko. Undskyld jeg udtrykker det sådan, men det er fandme synd for jer.

Puha... Føler mig som en brevkasse, det var nok fra mig for idag. 8)
Held og lykke med det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror godt man kan være kærester med en misbruger.

Men det er slet ikke et spørgsmål du skal stille dig selv. Han har løjet for dig, ignoreret dig i en længere periode og nok også været dig utro. Det er ikke sådan er forhold skal være. Hav respekt for dig selv og hold dig fra ham, en klog pige som dig fortjener bedre. Du skal ikke gå tilbage til ham - misbruger eller ej, så er det aldrig okay at behandle sin kvinde sådan.
Hvis du ikke respekterer dig selv, hvem skal så?

Da jeg var på din alder havde jeg også en kæreste som var ældre end mig, som jeg var hamrende forelsket i og det føltes som om han var den eneste mand på denne jord som nogensinde ville kunne gøre mig lykkelig. Men efter vi efter 2½ år gik fra hinanden, kan jeg godt se, at jeg nogle gange ikke fik den opmærksomhed jeg fortjente, og at han ikke altid fortalte mig alt.

Du skal bare videre i livet nu - pludselig finder du prinsen der fejer benene væk under sig. Tro mig: kærligheden bliver kun bedre og bedre som du lærer at respektere dig selv og finder en rigtig mand som er dig værdig.

Håber du vil tage mit råd til dig. Held og lykke i fremtiden! :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Er jeg den eneste der fik en mindre klump i halsen da jeg læste at hun som 14 årig fandt en gut på 21 :shock: ?

Elvis han giftede sig da med en på 14 da han var 25. Men ok, han var jo også the king... ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
det er svært at være pålidelig og stærk i et forhold hvis man har et decideret misbrug - det er klart!

men man behøver ikke være en nar!
den eneste måde det kan fungere optimalt er hvis man er 100% åbne over for hinanden om ens misbrug og problemer, det nytter ikke skal skulle skjule sin hverdag fra hinanden.

Medlem
Brugeravatar

Vild historie.. En ting er at være i et forhold med en misbruger, men at have en uvidende 15 årig i et hjem hvor der bliver handlet med hårde stoffer, for så store beløb som du siger, er fucking sindsygt.. Hvis jeg var din far havde jeg skåret ham i stykker for længe siden.. For når du kommer så tæt til sådan en gut, så kommer du virkelig i fare, det der med hans ven til at passe på dig imens han var væk er overhovedet ikke for sjov....
Nu ved jeg ikke hvor du bor, men når du handler med sådanne ting for så mange penge, kommer nogle af de helt store drenge en dag og vil have et cut / din handel. Og det er det folk skyder hinanden for på nørrebro, og at en af hans fjender gik efter den lille uskyldige 15 årige kæreste er slet ikke usandsyneligt.
Jeg tror slet ikke du har nogen ide om hvem din kæreste er, du siger selv han låner flere tusinde kr ud for hårde stoffer. Hvad tror du han gør med de heroinvrag der ikke betaler tilbage?

Så FOR ALT I VERDEN hold dig fra ham, og pas på med hvem du kommer for tæt på, for ellers ender du bundet i baggagebægeret i en perkers bmw eller en HAers land rover, og det er ikke noget jeg siger for sjov. Har flere gange set smukke teenagepiger ende i et sørgeligt liv, pga en som de troede var deres livs kærlighed.

Junior medlem

Håber virkelig at du fik noget godt ud af at spørge så åben på siden.. En ting- glem ikke du en ung pige, du har virkelig livet foran dig, lad ingen og slet ikke en misbruger ødelægge den fremtid du har.. Personligt så vil jeg mener du alt alt for ung til at være sammen med en misbruger, du for selvfølgelig nogle erfaringer med dig, men nogle erfaringer er for tidlig at erfarer din alder.. Pas på dig seelv ik :)

Dedikeret medlem

new boy friend! fuck ham, hvis han ikke er ærlig om sit stof brug, så lyver han også om alt andet.

Du skriver enormt godt dansk, start en blog og find en blogger kæreste. og vær hip!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]