^Nu tænker jeg ikke at halvdelen af dit gymnasie røg smøger indendøre, men hvis ikke giver din sammenligning ikke meget mening. Bare fordi der ikke kommer røg ud af en e-cig er der alligevel mange af dem der stinker - specielt nogle af dem med smage i. Jeg ville ihvertfald nødigt sidde i et klasselokale hvor der bliver suget i sådan en ting hvert andet minut fordi 13 elever i klassen er brugere.
Selvom du har en e-cig kan du i mine øjne stadig smutte udenfor med den, når du er på et offentligt sted. Jeg er på den konto helt enig med "forbuds danmark" - Ellers er der nikotin tyggegummi og plastre - de genere ikke andre.

Omkring troen at man kan bruge data om oral indtagelse af stofferne i e-cig væskerne til noget som helst, når der er tale om inhalation tror jeg ikke helt at det holder. Det er rimeligt veldokumenteret, fra mellemøsten og sydasien hvor inhalation af forskellige oliebaserede medikamenter er/har været udbredt, at det kan lede til mange forskellige luftvejs og kredsløbslidelser. Selvom der er forskel på de olier og glycerolen i e-cig væsker, er der også et væld af ligheder. Hvorvidt e-cigaretter er mindre skadelige end smøger kan faktisk være svært at sige noget om, for selvom selve dampen indeholder endeløst færre skadelige stoffer end røg, hjælper det jo ikke noget hvis man begynder at se en stor andel folk med ødelagt lunger af e-cig dampe om 15-20 år.
Jeg siger ikke at dette er hvad jeg tror vil ske, men jeg forstår godt at man som sundhedsvæsen forholder sig skeptisk. Så kan de i det mindste sig "Hvad sagde jeg", hvis det går galt..