Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 23:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Jeg synes bare lige jeg ville dele dette link med jer: https://www.borger.dk/Sider/Ulovlige-stoffer.aspx
Jeg synes i skal tjekke det ud og bedømme selv. De skriver blandt andet at speed i modsætning til coke ikke gør en glad, men tværtimod sur og irritabel. Desuden står der at grænsen mellem dosis og overdosis er meget lille for speed, hvilket egentlig ikke er tilfældet. Jeg tænkte på at skrive en mail til dem, men tror ikke jeg gider.

Det var alt fra The Raging Pussy for denne gang.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
desværre er det sådan de fleste stedder og i foldere :((

Dedikeret medlem
Brugeravatar

TheRagingPussy skrev:
Jeg tænkte på at skrive en mail til dem, men tror ikke jeg gider.

Nej lad du bare andre om at gøre det besværlige.

Desuden er det ikke meget forkerte informationer. De smører muligvis tykt på, men det gør folk, der går ind for legalisering af stoffer også; "hash er uskadeligt!".

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: den sorte muld
spændende, misinformation på nettet... skynd dig at kontakt emil diurhus, han vil sikkert tage den nyhed op et vist sted.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding

Desuden er det ikke meget forkerte informationer. De smører muligvis tykt på, men det gør folk, der går ind for legalisering af stoffer også; "hash er uskadeligt!".

+1000

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det ligner noget en 15 årig kunne have skrevet. Det er til grin, at staten spreder så ringe information. Det er fyldt med fejl: hallucinationer "dvs du ser ting der ikke er der" af hash, "kokain og amfetamin har én ting til fælles at det sniffes", "Du kan få en forgiftning af ecstasy, som betyder, at dit hjerte fx begynder at slå meget hurtigt, og hvis du ikke får hjælp, kan du dø af det. I Danmark er flere unge døde af at tage ecstasy. Du kan også få en psykose, altså blive sindssyg, af at spise ecstasy."

Det er til grin og åbenlyst skrevet af en der ikke har den mindste idé om hvad stoffer er.

Admin
Brugeravatar

^^Ingen af de ting er direkte forkerte. Er det ikke bare måden, det er formuleret på, du er træt af?

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det ér forkert at hallucinationer er en udbredt virkning ved hash, og det er åndssvagt at nævne i en tre linjer lang opsummering af effekten. Det er også forkert af amfetamin og kokain har "én" ting til fælles. Det er jo f.eks. begge stimulanser, men det ord blive ikke engang brugt. FOlk dør heller ikke af at "hjertet begynder at slå meget hurtigt" på MDMA men typisk af overophedning (så vidt jeg forstår? http://en.wikipedia.org/wiki/Effects_of ... y#Overdose).

Men jo, først og fremmest er det måske de elendige formuleringer, det tankeløse/fordrejende ordvalg, de grundløse fremhævelser etc. der gør mig meget træt. Det selvfølgelig også et spørgsmål om hvordan man forstår "en fejl", er det decideret falske oplysninger eller er det bare misvisende fremhævelser og prioriteringer.
Men alle kan vel være enige i at det er misinformation. Hvad der selvfølgelig ikke er nyt fra staten eller internettet...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a curious mind
Den "sådan er det desværre" - attitude, er desværre grunden til at der aldrig bliver gjort noget ved de fordrejede informationer!! Os som går ind for at borgerne bliver rigtigt informeret, skal til at lette røven og gøre noget ved det. Tag at skrive en mail derind, det gør jeg, for det er den eneste måde vi kan ændre noget som helst på - i flertal.

Admin
Brugeravatar

De skriver
Citat:
Når du er skæv, kan du fx få grineflip eller blive meget sulten. Du kan også få hallucinationer, dvs. at du ser ting, der ikke er der i virkeligheden.

Det er jo ikke som sådan forkert. Men hvis jeg selv sku skrive et sheet om bivirkninger ved hash, ville jeg nok sætte hallucinationer under ekstremt sjældne bivirkninger.

Citat:
Du kan få en forgiftning af ecstasy, som betyder, at dit hjerte fx begynder at slå meget hurtigt, og hvis du ikke får hjælp, kan du dø af det.

Det er heller ikke forkert. Problemet er bare, at det passer på alt lige fra vand over salt, sukker eller skumfiduser. Ihvertfald sætningen "Du kan få en forgiftning af (whatever) ... og hvis du ikke får hjælp, kan du dø af det." Det passer jo på alt. Så nok er det ikke forkert, men det siger ingenting om noget som helst. Det er altid dosen, der gør noget giftigt.

Der kommer nok aldrig til at være en positiv tone fra myndighedernes side omkring stoffer. Men lidt mere grundig information og vejledning er nok ikke for meget forlangt for vores skattekroner. Måske man sku søge job ved borger.dk. Jeg tror godt, det ku gøres bedre :)

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
^ Det kommer vel an på hvordan man vil definere hallucinationer. Hvis vi skal definere hallucinationer i orderts oprindelige betydning, som at se mennesker, objekter, drømme lignende verdener, alle oplevelse elementer der virker 100% overbevisende - deleriums lignende hallucinationer, vil jeg mene at det er forket. Jeg har i hvertfald aldrig hørt, eller mødt nogle der har oplevet den slags på cannabis, selv med høje doser oral administration. Dog kan auditive hallucinationer sagtens forekomme, specielt på de høje doser.

Hvis vi derimod definere hallucinationer som "visuals" , altså mønstre, stærkere farver osv. så er det helt korrekt at man hallucinere på cannabis :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]