Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 01:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hej Psy!
Jeg sidder her og tænker, da jeg snart skal have mit første psychedeliske trip. Jeg vil ikke have noget alt for vildt men noget som er godt første gang. Altså ikke for overvældende. Kom med nogle forslag:)

Ved ikke om det er placeret korrekt. Sorry bout' that :peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Der er ingen der kan garantere dig en sådan oplevelse. Man kan ikke skræddersy sin oplevelse med psykedelika. Det er forskelligt hver gang. Når det er sagt, så vil jeg foreslå en lille dose LSD eller svampe. Det giver en god ide om hvad den psykedeliske oplevelse er for noget.

Læs om set og setting. Du vil ikke fortryde det. Jeg vil faktisk sige, at det er et must.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
jeg vil sige at jeg var glad for at lsd var mit første valg hvorimod mange af mine venner startede med salvia. en mild dosis lsd burde have en nogenlunde effekt men uden at det bliver for voldsomt

Medlem

hvis du ikke har prøvet nogen af delene, skulle MDMA eller 2c-x være semi psykedeliske. Du kan jo starte der, også gå videre til noget mere psykedelisk(svampe, lsd). held og lykke!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
mdma og hashkage, ikke "ægte psykedelisk" men du kommer til at trippe ballz alligevel :p

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Man får altså ikke et psykedelisk trip ud af at tage MDMA. Du vil tilgengæld få en god MDMA koger ud af det, men da det ikke er det, som du er ude efter, skal du nok tage noget andet. 2c-b eller svampe er et godt sted at starte, da de giver en indsigt i den psykedeliske verden, dog uden at være alt for grænseoverskridende. Hvis du vælger svampe, så tag fx omkring 1-1,5 g cubensis, hvilket vil give dig et forholdsvist mildt trip. Hvis du vælger 2c-b, så start med 10-15mg. Det er vigtigt, at du har en god vægt, så du kan veje præcist af.

Hvis jeg personligt selv skulle trippe første gang, ville jeg vælge svampe. Det er let at dosere, let at dyrke selv, er ret overskueligt og kan give nogle gode grineflip.

Medlem

Har prøvet at æde hash og få en nærmest psykedelisk virkning af det. Kom som et chok da jeg troede det bare ville være en normal skævert, men jeg lagde mig bare til at sove for at sove den ud.
Har også prøvet MDMA, og gjorde det i fredags også. Syntes ikke det virker så psykedelisk. Det er bare lys og lyd osv det bliver meget intenst :).

Har hørt fra en ven at 2c-I er et godt sted at starte ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
Har prøvet at æde hash og få en nærmest psykedelisk virkning af det. Kom som et chok da jeg troede det bare ville være en normal skævert, men jeg lagde mig bare til at sove for at sove den ud.
Har også prøvet MDMA, og gjorde det i fredags også. Syntes ikke det virker så psykedelisk. Det er bare lys og lyd osv det bliver meget intenst :).

Har hørt fra en ven at 2c-I er et godt sted at starte ;)

2c-i er ikke nogen dum idé. Ellers måske amt

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Jeg ville foreslå et halvt til et helt mærke lsd, rusen er lang så du vil altid kunne redose hvis du ønsker en stærkere effekt.
Bodyloadet er virkelig minimalt, mindre end svampe, amt og diverse 2c-x'erne. It's all in your mind man.
Da rusen også varer godt ved, vil du have en del tid til at vænne dig til følelsen af at være ændret.

Og som Fry påpeger, så er set og setting ofte alt altafgørende for en god trip session. Knowledge is power.

Vær forbedredt på at få en uforglemmelig oplevelse.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
"Problemet" med stoffer som 2C-I, 2C-B, aMT osv er at de er temmelig potente og kræver derfor en god vægt, hvis man skal veje det ordenligt af. En førstegangstripper har sjældent en sådan vægt, og jeg vil derfor mene, at det er bedre med noget, der er nemmere at veje af og/eller dosere. Her egner svampe og LSD sig rigtig godt, da LSD jo kommer i mærker eller dråber og svampe kan vejes ret præcist af selv med en 0,1-0,01g vægt. Skal man bevæge sig ud i de først nævnte substanser, vil jeg stærk tilråde, at man har en 0,001g vægt at afveje med.

Desuden synes jeg aMT er et skod førstevalg. Alt for langt come-up og temmelig subtil psykedelisk virkning, der først træder ind langt inde i trippet. Og med risiko for en ulækker kvalme. Ikke fedt at bruge de første 1-2 timer af sit jomfru-trip på at have kvalme eller knække sig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
"Problemet" med stoffer som 2C-I, 2C-B, aMT osv er at de er temmelig potente og kræver derfor en god vægt, hvis man skal veje det ordenligt af. En førstegangstripper har sjældent en sådan vægt, og jeg vil derfor mene, at det er bedre med noget, der er nemmere at veje af og/eller dosere. Her egner svampe og LSD sig rigtig godt, da LSD jo kommer i mærker eller dråber og svampe kan vejes ret præcist af selv med en 0,1-0,01g vægt. Skal man bevæge sig ud i de først nævnte substanser, vil jeg stærk tilråde, at man har en 0,001g vægt at afveje med.

Desuden synes jeg aMT er et skod førstevalg. Alt for langt come-up og temmelig subtil psykedelisk virkning, der først træder ind langt inde i trippet. Og med risiko for en ulækker kvalme. Ikke fedt at bruge de første 1-2 timer af sit jomfru-trip på at have kvalme eller knække sig.

Kan faktisk godt følge dig med amt til nybegynder.
Mit bedste forslag er svampe, de virker ordenligt HVER gang. Og der er altid smæk for skillingen

Medlem

Tak for svarene. Jeg tror det bliver et halvt "mærke" første gang. Kan jo altid redosere den anden halvdel!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Det er altså ikke bare sådan lige at redosere på LSD, efter min erfaring. Et halvt mærke, vil du formentligt ikke få nogen psykedelisk effekt af, og når du først har opdaget det, efter en times tid, så får du heller ingen effekt af at spise det andet halve mærke, på grund af tolerance der allerede har opbygget sig. Tilgengæld vil du forlænge den subtile effekt, som du egentlig ikke er ude efter. Så skal du op, og spise et helt mærke, for at redosere. Hvis du tilgengæld startede med at spise hele mærket på en gang, ville du rent faktisk få en effekt ud af det.

Du risikerer at spilde en masse god LSD ved kun at spise et halvt mærke, og du spilder desuden også en masse mental opladning, som har gået forud for dit trip. If you gotta do it, do it right. Jeg vil dog stadig mene, det er bedst, at du starter med svampe. Den psykedeliske effekt er ikke ligeså massiv og langvarig, som ved LSD, og det er lettere at redosere.

Edit: Fra en anden tråd, hvor en tog et halvt mærke:

Hey Guys... Sidder med en følelse af det ikke rigtig virkede i går. Måske havde vi forventet for meget i forhold til en dose på 75 mikrogram. Jeg blev i hvert fald ikke særlig påvirket af Lsd' en men til gengæld godt skæv af at ryge ret kraftige joints. Det havde vi læst os frem til kunne booste trippet lidt. Alt i alt havde vi en super hyggelig aften, med nogle gode grineflip engang i mellem men ellers ikke den store effekt. Glæder mig meget til at tage et helt mærke.

Det har vi tænkt os at gøre noget tidligere på dagen, ryge en del mindre tjummer og så ellers ikke forvente så meget af det. Tak for svar herinde. Det har været super hjælpsomt !
Peace - Smurf

Senest rettet af Morten på 14 05 dec 2012 13:36, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

Det må jeg give Morten 100 procent ret i.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Og så vente til din hjerne er fuldt udviklet, som 25 årig. :)

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: syd for kosmos
Og så vente til din hjerne er fuldt udviklet, som 25 årig. :)

Helt enig med KK ^^!

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Medlem
Brugeravatar

@ Morten på 14: Ved godt det er den gængse holdning, men jeg har altså redoseret LSD med flere timers mellemrum, faktisk redoserer jeg for det meste når jeg tager LSD, og det har altid virket efter effekt. Plejer at tage et halvt mærke, også spise det resterende +1 time efter for at mærke trippets intensitet. På Boom festival redoserede jeg +3 timer efter mit første mærke, og jeg kan garantere at det virkede. Faktisk fik jeg alt for meget, efter jeg indtog endnu et mærke :)

Medlem

I ved ikke om jeg er 25?
Jeg er 18 og føler mig 100% klar på det. Har læst alt om set og setting osv. Det sidste jeg manglede at vide var hvad i ville foretrække at starte med.
Jeg tror det bliver svampe, umiddelbart Pga. Den korte virkning i forhold til LSD.
Tak for svarene

:peace:

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Lige for at melde mig på et hold: Jeg kan også godt redosere LSD efter nogle timer og få masser af virkning ud af det. Det er dog et godt stykke tid siden, at det har været aktuelt.

Til trådstarter: Jeg håber du får en fantastisk oplevelse. Hvis du allerede har læst op på set og setting, vil jeg komme med et velment råd: Selv hvis oplevelsen bliver mere vidunderlig og fantastisk end du overhovedet havde turde forestille dig, så lad være med fluks at kaste dig ud i et trip mere efter en uge. Lad dit sind restituere sig ordentligt og arbejd på at kontemplere dine oplevelser. Hvis man nøjes med at lade de bevidsthedsudvidende stoffer være legetøj, kommer man IMO lettere galt afsted og det gør det væsentligt sværere at gå dybere ind i den psykedeliske verden.

Medlem

Mange tak! Jeg har ikke tænkt mig at bruge psykedeliske stoffer ofte, lige meget hvor smukke de er.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]