Off-topic: Jeg synes I skal passe på med at få et billede i hovedet af at bare fordi man er læge kommer man til at arbejde med lignende forskning. Virkeligheden er langt fra det. Trådstarter: bliv læge hvis du ønsker at være læge og kan se dig selv stortrives i et "almindeligt" lægejob, ikke fordi at der måske er en mulighed for at du kan slå igennem som forsker i psychedelias påvirkning af sindet.
Det er præcis derfor, at jeg tøver! Jeg er squ ikke helt sikker på, om jeg har lyst til at være læge. Det er en fantastisk uddannelse, man redder liv og hjælper folk og sådan, men jeg er ikke sikker på, om det er det jeg virkelig vil.
Medicin er ikke nogen dum ide. Stanislav Grof er jo eksempelvis læge (psykiater), og han har arbejdet med psykedeliske stoffer og ændrede bevidsthedstilstande i over 50 år. Hvis du vil arbejde med effekterne på mennesker, så er det nok den bedste vej. Vil du hellere producere stofferne, så er det kemiker. Og vil du allerhelst nørde med hvad der sker i hjernen når man tager psykedeliske stoffer, så er det enten medicin eller noget biokemi, vil jeg tro.
Jeg må tilstå, at den med at nørde med hvad, der sker i hjernen, er præcis det felt, som fanger mig

. På mit gymnasie er der en biokemisk linje, og da jeg snakkede med en gut fra linjen, om hvad de lavede, må jeg indrømme, at gav det et lille stik i hjertet </3. Det lød pænt interessant.

Så, som jeg ser det, er biokemi måske mere mig, end medicin er, right?
Tak for bidrag!