Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 14:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hej Psychedelia.

Jeg sad og kedede mig og fandt denne artikel på TV2s hjemmeside: http://finans-dyn.tv2.dk/nyheder/articl ... ikken.html

Læg mærke til den nuancerede og for TV2s tilfælde uhyre saglige gennemgang af forskellige rusmidler sidst i artiklen.
Når man for 8 år siden kunne stille så tilstrækkelige oplysninger til rådighed for folk, hvorfor er niveauet så nu sunket til, at journalister kalder ketamin for emma og alt det andet sludder de får slynget ud i dækningen af rusmidler?

Jeg har desuden læst med herinde i mange år og konstatereret et fortsat dalende niveau. Fra at være et banebrydene forum, der gjorde meget for at udvikle rusmidlernes forståelse og stilling i Danmark med masser af spændende karakterer, der bidrog til debatten, er psychedelia i dag en skygge af sig selv.
I dag handler siden groft sagt mest om at berolige teenagere, der er bange for, at de har taget for meget MDMA eller hash.

Det er ikke ment som et slam til de ildsjæle, der stadig holder liv i boardet. Men er interessen for stoffer blevet mindre i det hele taget?
Går det bare tilbage for folkeoplysningen? Er det regeringens eller fjersynets skyld? Kan vi ikke få Phibes tilbage?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På bunden af havet
er ikke helt sikker på hvor du vil hen med denne tråd men.

Vil gi dig ret i at antallet af meningsløse tråde er steget og mange af de spørgsmål der bliver stillet har været oppe og vende mange gange før, men det er vel positivt at flere interessere sig for HR omkring stoffer. jo flere der bliver bevidste om hvad de går og indtager jo bedre.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Nu har jeg ikke været her inde i så mange år, men vil give dig ret i af mange af spørgsmålene der bliver stillet, er ofte stillet før. Dette er for det meste kun "nye brugere" her inde og de falder hurtigt ind i systemet.

Man høre dog ofte om folk der har taget en overdosis af et stof, fordi de ikke har læst ind på stoffet. Om det har været sådan altid ved jeg ikke, men har da lagt mærke til det over de sidste par år.
Vil tro at mange af dem som prøver stoffer de første gange, er for at få en slags respekt fra vennerne. Så at sige jo flere stoffer man har taget jo bedre. Desværre viser det sig så bare sådan at det ofte ender galt.

Hvad blev der forresten af Dr. Phibes?

Vil gi dig ret i at antallet af meningsløse tråde er steget og mange af de spørgsmål der bliver stillet har været oppe og vende mange gange før, men det er vel positivt at flere interessere sig for HR omkring stoffer. jo flere der bliver bevidste om hvad de går og indtager jo bedre.

Ved ikke helt om jeg vil give dig ret i det. Mange af trådene hvor folk spørger til råds, er de ofte ligeglade med svaret og gør hvad der først faldt dem ind alligevel.

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Senest rettet af Xenofanes 31 maj 2012 10:38, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

Nu er i jo alle 3 ret nye, eller har lavet nye profiler, så fortæl da os andre hvordan det var herinde "back in the days"

Medlem

Det er virkeligt ikke for at hade på nogen. Men sammenlign eksempelvis seriøsiteten i disse to vilkårlige tråde fra filosofiforummet. Ambitionsniveauet er jo tydeligvis 100 gange højere i det ældste:

viewtopic.php?f=12&t=6028

viewtopic.php?f=12&t=40660

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Haha bingobongo... :P
Ja for 11 år siden var folk totalt dybe og så'rn... :D

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Niveauet er svingende, sådan er det altid... Forandring er konstant... (uuuh..!)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Det handler vel bare om at psychedelia er gået fra at være en lille klub for de allermest interesserede til at være danmarks største forum for rusmiddelinteresserede. Desuden er jeg sikker på du også kan finde ekstremt uintelligente indlæg for 10 år siden. Hvad skal vi bruge Dr. Phibes til. Han sviner jo bare folk til. Han var da intelligent, men han biddrog med langt mere negativt end positivt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Hvad blev der forresten af Dr. Phibes?

Han blev banned. Jeg snakkede faktisk med ham omkring seriøsiteten herinde og antallet af lamers, og da han har været herinde siden 2001 har han også fulgt noget af udviklingen. Men han sagde at der altid har været mange lamers herinde, men at mods var mere synlige i gamle dage.
Nu er det her ikke min første bruger herinde, og jeg mindes da også at mods har været mere synlige og deltagende førhen, men det er ikke nogen anklage.. Ting kan jo udvikle sig, og så længe der stadig bliver holdt nogenlunde styr på sagerne, så fungerer det. Moderatorer der har strammet op hvor det var nødvendigt i årevis finder jo nok også andre interesser som tiden går, samtidig med at de holder kontakt med vennerne herinde fra.. Og sletter et indlæg i ny og næ :).
Vi er jo stadig mange som er aktive herinde, og kan lide at følge med og hjælpe hvor kompetencerne rækker.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Haha bingobongo... :P
Ja for 11 år siden var folk totalt dybe og så'rn... :D

der blev også postet meget lort dengang. men det der var kendetegnende, tror jeg, er at det var en flok unge nørder som så et kæmpe lys i stoffer, og gik op i det med ild og sjæl. dem som er tilbage fra dengang, er blevet ældre og har erfaret hvilken bagside der også er ved stoffer. adskillige har betalt for deres passion med livet. overleverne er blevet hærdede og har kastet fortidens naivitet fra sig, så de nu er varsomme med at prise stoffernes kvaliteter. jeg tror egentlig forummet er blevet mere balanceret. RC-området pådrager sig utrolig meget opmærksomhed nu. Ikke så underligt, da det er her stofnørderne kan finde deres ligesindede. mange anser det grå marked for at være mere attraktivt end det sorte. der er da også mange fordele, såsom at man undgår direkte kontakt med den kriminelle underverden. stofferne er ofte renere end gadenarkoen.

jeg har i noget tid gået og tænkt at vi burde have et 'advanced drug discussion'-forum ligesom bluelight. vi har jo masser af kapaciteter herinde. Imp lader til at have umådelig godt styr på kemiske synteser, og Prometheus ved en masse om det farmakologiske receptorinteraktioner og metaboliseringsruter. og der er sikkert en del andre som kan bidrage. Yeti eller neth eller hvad fanden han hedder...

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Ja, det var også ironisk.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.

Jeg har desuden læst med herinde i mange år og konstatereret et fortsat dalende niveau. Fra at være et banebrydene forum, der gjorde meget for at udvikle rusmidlernes forståelse og stilling i Danmark med masser af spændende karakterer, der bidrog til debatten, er psychedelia i dag en skygge af sig selv.
I dag handler siden groft sagt mest om at berolige teenagere, der er bange for, at de har taget for meget MDMA eller hash.

Går det bare tilbage for folkeoplysningen? Er det regeringens eller fjersynets skyld? Kan vi ikke få Phibes tilbage?

Ikke fordi jeg har været her siden boardets spæde start, men lurkede herinde lang tid før jeg lavede min bruger, og jeg giver dig fuldstændig ret. Men det er vel til dels uundgåeligt, i takt med at flere kender til siden vil der også være brugere som ikke hører til her, men på den anden side - synes også det har affødt nogle brugere som virkelig kan formulere sig, og samtidig har styr på deres ting.

Dr. phibes? Lad ham endelig blive væk, han biddrog da ikke med noget til sidst, overhovedet.

Medlem

Læser selv medicin, og så da gerne at boardet skulle bevare sin troværdighed og seriøse brugere, og jeg prøver så vidt som muligt at bidrage til det, men niveauet er meget svingende kan vi godt blive enige om..

- Opiaden

Dedikeret medlem
Brugeravatar

I al den tid jeg har kigget med herinde, har tråde som denne også altid været her.
Tror bare det har noget at gøre med at folk bliver ældre, og glemmer hvordan de selv var da de var unge og dumme. :-) Men er det ikke netop de unge og dumme, som er dem der netop kan have mest gavn af et forum som dette?
Er formålet netop ikke at de skal overbevises om at narko skal bruges fornuftigt hvis det skal bruges, og ikke misbruges?
Og det virker imo. bedre når en bruger herinde fra fortæller en ung knejt, at sådan skal han ikke gøre - Frem for mor, far, forældre, pædagoger osv. fortæller dem at stoffer er NO-GO, ulovligt, livsfarligt og en dræber-cocktail.

De lytter ikke til dem, de lytter på "os" - Stort ansvar, men hvis det bruges konstruktivt er det i mine øjne bedre end at de brugere slet ikke var herinde, og ikke fik den information.

Synes det er samme slags 'cancer' psychedelia lider under, som hundredevis af andre forums online.

1. Folk kan ikke finde ud af/gider ikke at benytte søgefunktionen.
2. Folk er fuldstændig ligeglade med hvor dumme de selv lyder, fordi de ofte er anonyme.
3. "Børn" kan i stigende grad også finde ud af at bruge internettet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvis man synes niveauet er dalende, kunne man fx starte med at bidrage mere til at få et højere niveau af faglighed.
Folk kommer og går, og jeg synes, at der er kommet nogle rigtig kloge hoveder herind, der er dog også forsvundet nogle nice peeps.

Udover det, bliver narko jo mere og mere udbredt, fx til Tam Tam. Jeg har fundet ud af, at flere jeg gik i folkeskole(klasse) med, er begyndt at blæse på sjovt nok MDMA og/eller ketamin, mest pga. de her Tam Tam fester. Og det er omkring 7 personer, hvilket jeg synes er ret mange.

Så det bliver mere og mere udbredt, så må vi bare håbe, at vi kan blive ved med at prøve at banke noget HR ind i folks hoveder.
For folk skal nok blive ved med at tage narko. Og jeg er btw meget enig i det her:

[quote=Josef da Messiah]Det handler vel bare om at psychedelia er gået fra at være en lille klub for de allermest interesserede til at være danmarks største forum for rusmiddelinteresserede.[/quote]
Det har virket som et mere seriøst før i tiden, fordi der formentlig var færre "MDMA OD" og lignende tråde (de var der stadig men catch my drift), jeg synes dog stadig, at der er rigtig mange seriøse topics og ligeså seriøse og gode svar, der er bare kommet langt flere af de andre slags indlæg...

Men vi kan kun løfte niveauet sammen

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Vi kan lave en række FAQ's om de forskellige ting, oprette et "Advanced discussion board" og et "Begynder board"

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

hallooo mann er de der kix der nice???

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Vi kan lave en række FAQ's om de forskellige ting, oprette et "Advanced discussion board" og et "Begynder board"

God idé.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg bakker op om et 'advanced drug discussion'-forum.

Ps. Jeg synes kun der er skønne dejlige mennesker herind. <3 <3 <3 <3 *zmil*

Senest rettet af BehindMind 01 jun 2012 12:47, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Var der ikke engang sådan et lukket forum?

Jeg tror ikke det er løsningen af fragmentere forummet på den måde. Generelt synes jeg de HR råd der bliver givet herinde bliver taget godt imod, og de mest ligegyldige emner lige alligevel i "fuck hvor er jeg blæst v2"

Admins, kan i trække nogle tal ud af boardet for hvor mange tråde der f.eks. er blevet låst årligt? I know, meget arbejde, men det kunne da være spændende at se.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]