Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 01:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Undersøgelse
Junior medlem

Hej alle

Vi er en gruppe på 3 der er i gang med at undersøge stoffer og hvorfor folk tager dem. Det ville være en stor hjælp for os hvis i kunne give en kort fortælling om hvordan, hvornår og hvorfor i begyndte at ryge hash eller tage andre stoffer. Det ville være en stor hjælp for os.

tusind tak på forhånd :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg drak mig stiv første gang som 14 årig, og blev vel weekend alkoholiker som 16 årig. Hvorfor? Fordi alle de andre gjorde det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg var næsten lige fyldt 15, da jeg drak mig alkohol første gang og derved blev rigtig fuld. Røg hash første gang som 16-årig og prøvede MDMA i samme alder.

Medlem
Brugeravatar

Kan I ikke fortælle mere om jeres undersøgelse? Hvor skal I bruge det?
Alryvo skrev:
[...]hvis i kunne give en kort fortælling om[...]

YOU CAN't CONTROL ME. YOU'RE NOT MY DAD!

Det var i 1949 eller ca. der omkring - da der var krig i Korea... Eller nok nærmere 2003 da der var krig i Irak. F9Z :roll:
Jeg var 12 år gammel og besøgte min bedste ven, HT, på 15 på hans bosted/opholdssted/institution oppe Nord på ude på landet. Vi kedede os, og jeg foreslog vist, vi skulle prøve at ryge cigaretter. HT har altid været yes-man, så vi listede os ind til én af de andre unge, der var hjemme på weekend, og rullede et par smøger af hans tobak. Da vi senere røg dem, blev vi ret hurtige enige om, at det skulle vi gøre fast, for det var pisse sjovt... Senere fandt vi ud af, vi havde røget hash.
Historien om første gang jeg vidste, jeg røg hash, er dødkedelig og sikkert som nogle andres. Da jeg var 12-13 år blev jeg og mine klassekammerater teenagers. Jeg var fattigrøven i en klasse fyldt med snobber, og blev en af nørderne - jeg er ikke den nørdede type så meget, så jeg fandt nogle andre jævnaldrende venner uden for klassen. De var fra vestbyen, hvor rødderne kommer fra, og var vant til et andet liv end mig. En dag sidder vi ved en kammerat en hverdag (tror det var 3. gang jeg mødte værten) og vi er nok i alt 6 12-14-årige. De begynder at rulle en joint, som om det var det mest normale i hele verden, mens faren sidder lige nedenunder. De andre antager vel jeg også er vant til at ryge og sender jointen videre. Jeg kendte ikke så mange af de tilstedeværende og de så sådan set også ud til at have det fint, så jeg tænker "Så skide være med det" og ryger et par puffs - og jeg blev ikke engang skæv. Tror egentlig også det var fint nok, for havde jo egentlig ikke lyst til at ryge i første omgang. Men derefter var jeg jo ”startet”…
Da jeg var 15 tog jeg og min 16-årige ven (M) til byfest med en 19-årig vi begge kender (J). Vi har drukket os godt stive i hans bil og har fundet en parkeringsplads i byen, hvor gildet foregår. Ikke overraskende hiver J en pose hvidt pulver frem og spørger, om vi vil prøve hans coke. Det træk nok mest I mig og jeg kunne se M også overvejede det, så jeg sagde "Det er pisse dyrt det pis der. Det er sq sjældent jeg bliver tilbudt 700 kr", så det ender med vi tager det. Jeg fik god energi, godt humør, god selvtillid og lys var klarere. Det var pisse fedt. Faktisk en aften, jeg vil huske for altid, og ikke sidste gang jeg prøvede det... Nu jeg er blevet ældre, ved jeg, at J var lidt for stor i munden, en hustler og en lystløgner - så hans coke har nok bare været amfetamin.
Et års tid efter skal jeg på druk med nogle kammerater, men det lykkedes os ikke at finde en fest, og det begynder at blive koldt ude. Jeg smutter til netparty i stedet for i min faste computer-klub, hvor jeg desuden mødt M og J første gang. Her møder jeg to af mine bedste venner(JA og H), der er helt fucked. De har åbenbart taget ecstasy, og jeg mener faktisk, jeg giver dem en mindre skideballe. Men de havde det jo pisse godt - ubeskrivelig godt - og det kunne jeg jo ikke argumentere imod (slet ikke i min lille brandert). Jeg går op til J og spørger, om jeg også må prøve, men han har kun pulver tilbage - til gengæld har hans kammerat, men han vil have penge for det. Jeg tager en streg og løber ned til de andre i højt humør. H stikker mig lidt penge, så jeg kan gå op og købe den lille lyserøde pille. Lidt efter begynder pillen at virke og jeg bliver lykkelig, og får en uforglemmelig aften - og senere hen mange flere. Nu er min regel med kun at bruge ting fra naturen brudt en gang for alle, og jeg har fået smag for stoffer.
Senere hen har jeg prøvet svampe, hvilket også har været pisse sjovt, men sikkert ikke så interessant for jeres undersøgelse.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg begyndte ligeså stille at ryge hash da jeg lige var blevet 16 år og var på min første roskilde festival. Jeg boede i en lejr med en del der røg og som havde styr på det. Jeg blev sat ret godt ind i både det positive og det negative. Jeg føler ikke at pot og hash påvirker mig specielt negativt og derfor fortsatte jeg. Grunden til at det ikke påvirker mig negativt er at jeg har en ret stærk psyke. Har f.eks. aldrig bukket under for gruppepres når det kommer til cigaretrygning, har den da i dag stadig ikke røget tobak uden cannabis.

Alkohol begyndte jeg på 2 år tidligere. Det startede med 2 øl per fest. Mine forældre gav mig stille roligt lov til mere og mere og til sidst styrede jeg det selv. Jeg havde nok været det man kalder weekend alkoholiker hvis ikke jeg var begyndt at ryge pot og hash. Jeg kan bare godt lide at beruse mig og dermed have et afbræk fra hverdagens normer i min weekend. Men jeg da alligevel både holdt pauser med alkohol og hash siden jeg startede. Desuden har jeg engang spist 2½ spidsenøgenhatte, men det skete i en kæmpe hashrus og grundet den og den lave dosis tror jeg ikke jeg kunne mærke svampene give noget specielt anderledes til rusen. (OT: kan en lille dosis have haft påvirkning på mine drømme et par dage efter?)

Medlem

jeg begyndte at drikke og ryge(smøger) da jeg var 12-13år. jeg røg rigtig tjald for første gang der jeg var 15år. jeg startede enlig bare pga. nysgerrighed. jeg ryger stadig tjald fordi det er fedt, så længe man kan holde det til fester og ryger aftener i weekenderne, og på grund af at de trip agtige skæverter hvor der sker noget nyt. jeg tog amf for første gang da jeg var 16, startede på det pga. at jeg ikke kunne drikke(alkohol) uden at blive deprimeret og havde hørt at amf dækkede over alkoholden. men amf er dødsygt så det er droppet for længst, og har bytted alkohol ud med tjald. håber at i kan bruge det til noget

Junior medlem

Tak for jeres svar:) Formålet var en undersøgelse om hvorfor og hvilke stoffer folk tager. Vi er glade for at i gad bruge tid på at svare... endnu en gang tak:)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Røg pot/hash første gang som 12 årig, grundet nemmere tilgængelighed ift. alkohol.
Drak alkohol som 14 årig, da det efterhånden kunne skaffes.
Indtog koffein samt nikotin som 15 årig.
Indtog lattergas som 16 årig

Har i dag et forbrug af alle i mere eller mindre grad, på nær lattergas.

(Baudelaire 1860).

Dedikeret medlem

Alkohol startede jeg med i en alder af 14 år. men det var ikke just det fede stof den gamle drak for meget og en beslutning om ikke at ville ende som ham gjorde at jeg senere begyndte og eksperimenter med andre stoffer.

Hashen kom ind da jeg var ca 17 og gik på gymnasiet.

Som 18 årrig havde jeg min første oplevelse med benzoer.

Da jeg var fyldt 19 år gammel afprøvede jeg for første gang amfetamin, hvilket var en ret skod oplevelse fordi det vi havde købt var skam cuttet - jeg tog steroider og under min militær tid begyndte jeg og ryge mere regelmæssigt i weekenderne hvor amfetaminen også oftere kom ind i billedet.

Efter jeg stoppede i militæret eskalerede mit misbrug kraftigt jeg begyndte og ryge i hverdagene samt mit forbrug af amfetamin og diverse benzoer blev gradvist optrappet indtil det var hver weekend jeg var 20 ca på det tidspunkt.

Exstacy, morfica, kokain og svampe af prøvede jeg også for første gang i denne tid.

Som 22 år gammel flyttede jeg til København for at begynde på universitetet og skifte miljø fordi jeg var begyndt og gå sammen med nogle tunge kriminelle, hvilket jeg egentlig ikke havde det så godt med, men desværre for mig fandt jeg hurtigt sammen med den samme type mennesker samt fortsatte med mit misbrug som på daværende tidspunkt primært bestod af og ryge hash.

Jeg begyndte og tage lsd rimeligt tit jeg brugte den opkvikkende effekt der er i syretrippene hvis man kun spiser meget lidt dvs en kvart frimærke også drikker alkohol dertil det virker nemlig som en combo af amfetamin og kokain.

Imens jeg boede derover fik jeg så omkring 23 års alderen afprøvet heroinen for første gang samt jeg regelmæssigt begyndte og bruge kokain.
24-27 ryger jeg hash hverdag og i ret store mængder plus jeg spiser lidt benzoer holder mig dog rimeligt fra amfetamin.
28 år gammel og nyuddannet jeg holder en masse heroin for nogle kammerater som er røget ind lang tid og jeg kan ikke lade være med og prøve det nogle gange - da min bedste ven dør i en bil ulykke mister jeg helt grebet og jeg ryger ud i et dagligt forbrug som vokser indtil jeg opdager at jeg er blevet afhængelig og tømmer rester af den pose jeg har i lokummet. Det medfører en lille uge under dynen foran brændeovnen, hvor jeg får mærket den smerte der er forbundet med en afgiftning af heroin.

Efter min oplevelse med heroinen starter jeg på et dagligt misbrug først af metaamfetaminen og benzoer senere på foråret bliver det for en periode kokain og steroider som kommer til og præge mit misbrug, men generelt får jeg i alderen 28-33 et dagligt misbrug af metaamfetamin og benzoer som giver mig både energi og roen som kræves for at fungere i en hektisk hverdag.
33 år gammel får jeg afprøvet nogle nye ting ketamin, som jeg senere bliver ret glad for samt fantasy, methylone og methedrone.

Nu er jeg 37 og clean på 10. måned - bortset fra cigaretter.

Medlem
Brugeravatar

Hejsa, i kunne vel ikke tænke jer at beskrive nærmere hvor denne undersøgelse skal bruges, hvor i kommer fra osv?
Det er af ren nysgerrighed jeg spørger efter dette :-)
God aften.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Trekantsområdet
hmm, da jeg var en 4-5 år gammel, kunne jeg ikke drikke mælk rent så jeg fik altid en sjat kaffe i og det gjorde jeg indtil jeg blev en 10-11 år hvor jeg kunne drikke det rent. omkring 12 års alderen begyndte jeg at stjæle øl fra min far som jeg drak på mit værelse når jeg havde fået fri fra skole. da jeg var ca. 13-14 år begyndte jeg og eksperimentere med at ryge. først var det noget random shit som græs fra græsplænen som røg i et A4 papir og dette stoppede rimelig hurtigt da det smagte a røven til!.. da jeg var 14 år åbnede der en ny kiosk i nærheden af hvor jeg gik i skole på daværende tidspunkt, og den fik hurtigt rygtet om at "derinde der spørger de ikke efter ID" nå okay tænkte vi, og så begyndte vi og købe smøger og ryge dem i smug når vi var hjemme hos hinanden i weekenderne. det gik dog lidt i sig selv indtil jeg som 15 årig startede på en erhvervsuddannelse hvor stortset hele klassen røg + hele min vennekreds så småt var begyndt på det. så der startede jeg på at ryge smøger til hverdag hvor jeg blev busted af de gamle et års tid efter. Mig og et par venner havde snakket om at prøve og ryge hash, så derfor købte vi en joint af en bekendt og så sad vi 4 mennesker og pulsede løs på en græsplæne i det lækreste sommervejr i en kæmpe griner, og det var da heller ikke sidste gang vi gjorde det. faktisk havde vi røget næsten hver anden dag/aften hele den sommer pga det fælles samvær og hygge vi fik ud af og sidde i en rundkreds og bare ryge og lade tiden gå sin gang :). Jeg fik osse nogle venner der var en 18-19 år mens jeg var 15, som jeg begyndte at se meget til og nærmest "bo" hos dem så tit jeg nu kunne. De røg hash næsten hver dag, drak og festede :cheers: og når nu jeg var så meget sammen med dem kunne jeg jo heller ikke lade være da det hele var så nyt og spændende for mig..
hver eneste weekend blev der røget igennem og senere hen blev det til hver dag. da jeg fik læreplads stoppede jeg i en periode med at se dem da jeg havde meget travlt med mit arbejde. dog røg jeg stadig smøger men havde været clean fra hash i et par måneder. Det var osse dem der lærte mig at tage coke og amfetamin.. jeg havde længe gået og tænkt på hvordan det mon var og tage det, og så en aften fik jeg mulighed for at prøve det. jeg mærkede ikke det viiildt store så det er ikke det jeg gør mest i den dag idag, men stort set hver weekend har jeg min nuværende vennekreds på besøg til og ryge en fed og se lidt film og hyggesnakke, og de er ikke kriminelle på nogen måder. de går i skole eller passer deres uddannelse.

I aften skal vi osse mødes over en lille en og det skal sgu nok blive hygge :)

:life: det var det jeg havde og fortælle :D :peace:

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]