Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 22:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Info søges
Junior medlem

Hejsa
Jeg får disse ting blandet sammen og skal til at have strattera
ved ikke lige hvor meget vejer 111 kg
nogen der kender til denne mix jeg vil blive udsat for
Venlafaxin orifarm =Efexsor 75 mg
simvastatin Sandooz 40 mg Kolosterol
Seroquel 50 mg

På forhånd tak

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Venlafaxin orifarm =Efexsor 75 mg> dual action, SNRI (serotonin+noradrenalin reuptake inhibitor).
Påvirker dit niveau af to signalstoffer (serotonin og noradrenalin) i hjernen. Midlet er antidepressivt og din dosis er lav/normal.

simvastatin Sandooz 40 mg Kolosterol> Kolesterolnedsættende. Du har formentlig fået det pga. for højt kolesteroltal, eller for at forebygge det, da din vægt er høj og seroquel kan påvirke vægten i opadgående retning. Ved ikke så meget om det, prøv at google det, hvis du vil vide mere, eller læs indlægssedlen.

Seroquel 50 mg> Lav dosis antipsykotisk medicin, der virker på en lang række signalstoffer.. Det bruges også som "dæmpende" medicin til ikke-psykotiske tilstande i den lave dosis, som du for eksempel får. Symptomerne det bruges i mod kan eksempelvis være tankemylder, uro, angst, søvnbesvær eller aggressivitet.

OBS! Kombiner ikke seroquel med centralstimulerende stoffer som amfetamin og kokain, pga. hjerte/blodtryks påvirkning og teoretisk risiko for kollaps.

Du behøver ikke at lide af de symptomer jeg har beskrevet, det er bare typiske eksempler. Seroquel virker også stemningsstabiliserende og bruges derfor nogle gange til lidelser med stærke stemningsudsving, for eksempel bipolar (tidligere maniodepressiv) lidelse, men så som regel i kombination med mindst ét andet præparat.

Most of the physical world is unseen.

Junior medlem

Hej...
Jeg startede på seroquel for ca. 15 mdr. siden og har i den tid taget ca. 20 kg på....!!!! :-(
Har været i det psykiatriske system i 11 lange år efterhånden, dog med perioder hvor jeg ikke havde brug for at komme...
Jeg nægtede de første 2 år at tage medicin, var ikke selv klar over at den var helt gal - troede ej på medicin, man bliver jo bare pasificeret ikke...?
Har fået førtidspension siden 01-01-2000 og arbejdet 15 timer om ugen som vicevært i ca. 6 år indtil en arbejdsulykke (knust venstre albue).
Jeg er 42 år og min diagnose tog "dem" næsten 4 år at fastlægge/kortlægge - skizotyp f21 med psykopatiske tendenser...!??
Mit medicin den dag i dag er følgende hvert døgn :
Suboxone 8 mg
Seroquel 300 mg
Risperdal 40 mg
Cipramil 60 mg
Nitrazepam 20 mg
Har aldrig taget illegale stoffer på nær da jeg rejste med Tivoli i 85, da prøvede jeg at ryge et "bonghovede",
campingvognen vi sad i splittede jeg totalt ad og sendte 3 "medarbejdere" på skadestuen - jeg blev dybt psykotisk af dette psykedeliske stof og det mig tog ca. et
halvt år til at få det ud af systemet igen, jeg blev selvfølgelig fyret og lovede mig selv at jeg ALDRIG ville prøve
det igen og det har jeg holdt siden...
Jeg har dog meget ofte fået tilbudt "stoffer" og tror at det har noget med mit udseende at gøre, jeg har mange tattoos og går næsten kun i sort tøj - dette har jeg altid gjort...
Jeg er flyttet meget i mit liv og har også - i min spæde ungdom - boet på gaden...
Den dag i dag bor jeg i Esbjerg, kom hertil ved et tilfælde og jeg orker ej at flytte mere, har fundet mig til rette,
havde også hårdt brug for at skrue ned for min "vandring"...!!!
Jeg har brugt ca. 2 år på at skrive alt ned, brainstorm - det har hjulpet mig rigtig meget da jeg led kraftigt af tvangstanker/handlinger og brystkramper...
Hmmm.... ved egentlig ikke hvorfor jeg skriver al det her, det var jo kun seroquelen jeg ville høre mere om, da
jeg har taget så meget på, men kan samtidigt ikke undvære den medicin og der findes vidst ikke et "substitut"....!!??????????
Håber at høre fra jer der ved noget mere om dette "stof", da jeg vejer 102 og vil gøre ALT at komme ned på ca.
90 kg og dette er målet for mig inden sommer, jeg er 1.80 cm og har fået en ordentlig "badering" på - den skal bare væk.... så HJÆLLLLP MIG FOR F......!!! ;-)

Mvh MrMayer

Dedikeret medlem

Der er også vægtøgning på Risperdal.

Der var snak om at jeg skulle skifte fra seroquel til abilify da jeg fik det i og med jeg var ret negativ over den fedende og sløvende effekt.

http://91.206.165.139/Laegemidler/Medic ... px?id=3380
https://www.sundhed.dk/Artikel.aspx?id=23953.1

Det endte så med at det blev risperdal i stedet, så blev ret sur da jeg fandt ud af at de også var vægtøgende.

Men prøv og tag en snak med din læge/psykiater.

Mvh

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Abilify er en mulighed, hvis man vil undgå vægtøgning. Ellers gælder det samme som for alle andre, at dyrke motion og spise sundt. Men jeg ved godt det kan være svært når man ikke har det godt.

Most of the physical world is unseen.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Tror du ikke, at du skal spørge din læge om det i stedet for os? Som Arpheus siger, så skal du f.eks. ikke blande stimulanser med anti-psykotiske stoffer. Og når der er tale om så mange medikamenter, herunder flere CNS-aktive stoffer, så er det virkelig ikke en god ide at spørge internettet til råds.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]