Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 jun 2025 21:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between a rock and a hard place
Hej allesammen.
Jeg skal til Indien til nytår et par måneder. Jeg har aldrig prøvet at rejse før og glæder mig naturligvis meget. Er der nogen af jer der har været i Indien, og kan give nogle gode fifs? Det kan enten være fifs til fede ting at se, lækker mad, uundværlige ting til rygsækken, eller hvad I nu mener jeg kan drage nytte af.

Jeg flyver til New Delhi og har ikke planlagt andet, end at jeg vil se Taj Mahal og til Mumbai og Goa (selvfølgelig Goa!). Derfra er min tur på ingen måde planlagt.

Sweet, sweet loooove - Dagny.

Site Webmaster
Brugeravatar

Kan anbefale du slår din vej forbi Amritsar og ser Harmandir Sahib. Det er et flot gyldent tempel. Check et billede her: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... emplee.jpg

Du kan få gratis kost og logi ved templet hvis du bare gider arbejde et par timer en gang i mellem. Du sover godt nok i store stuer sammen med en masse andre og maden kunne være bedre, men hey, det er gratis.

Bahá'í Lotus templet i Delhi er osse et besøg værd. En virkelig flot bygning.
Billede

Et godt sted at handle er Palika Bazaar i Delhi. Et marked der er fuldstændigt under jorden. Kan ikke huske hvor mange etager ned der er, men ihvertfald et par stykker.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Hvis du vil tilbringe lidt tid et chillet sted, hvor der er relativt mange backpackere, lækker natur, flotte templer og ikke helt så stressende som mange andre steder i det nordlige Indien, kan jeg anbefale Rishikesh, en hellig by hvor Ganges kommer ned fra Himalaya-bjergene. Fedt sted f.eks. at tage yoga-kurser hvis du er til den slags, eller bare slappe af og nyde omgivelserne.

Medlem
Brugeravatar

Fedest! Takker..!
Jeg har selv læst en smule om Amritsar, men er der ikke noget med, at det ikke er skide godt i den del af landet lige for tiden?

Site Webmaster
Brugeravatar

Dagny skrev:
Fedest! Takker..!
Jeg har selv læst en smule om Amritsar, men er der ikke noget med, at det ikke er skide godt i den del af landet lige for tiden?

Har jeg ikke hørt noget om. Min fatti har et par venner i området og han har ikke nævnt noget om det..

Hvis du tager til Amritsar, så tag osse forbi Wagah. Det er en grænseovergang til Pakistan og hver aften når grænsen lukkes bliver der sat gang i et fantastisk show. Indian og Pakistan er ikke lige frem venner, så hver aften bliver der kørt en times show og magtspil. En del det går ud på at Indiske vagter og pakistanske vagter hidsigt og aggresivt, med voldsomme skridt går ind mod hinanden, for at stoppe et skridt før grænseovergangen, for så at trampe hidsigt i jorden.

Billede
Billede
Billede

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Medlem
Brugeravatar

rbp skrev:
Billede

IRLLOL: hvor er det godt det billede. verdensklasse!

Medlem
Brugeravatar

Fantastisk tråd! Hvis der er flere der har input, er jeg meget interesseret (da jeg nemlig selv så småt er ved at planlægge rejse til Indien :D )

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
lulzkiller skrev:
Fantastisk tråd! Hvis der er flere der har input, er jeg meget interesseret (da jeg nemlig selv så småt er ved at planlægge rejse til Indien :D )

+1

Dog er min til om langt tid.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Germany
indien har ekstremt god hash.. :-) og det kan fås mange steder på gaden!

Medlem
Brugeravatar

Specielt sidste indlæg glæder mit hjerte meget..!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
weedwhopper skrev:

Vær sikker på hvem du køber af... Der er masser eksempler på folk der er blevet snydt eller har handlet hos en dealer der stikker dig til politiet, for derefter at dele bestikkelsen/bøden med ham. Svjh er straffen for besiddelse 7 år. I Himachal Pradesh lader panserne dig som regel være, men lad være med at ryge dem op i fjæset. Lad være med på nogen måde at indlade jer med handel med større partier, der er mange eksempler på turister (primært israelere) der er blevet dræbt eller forsvundet i nordindien, formentlig fordi de har trådt nogen lokale bander over tæerne.

Jeg kan varmt anbefale at komme ud af Delhi ret hurtigt, det er spild af tid at bruge mere end 2 dage der... Hop på et tog, det er billigt. På hovedbanegården i Delhi står der nogen scammere og siger at du ikke kan komme ind på banegården uden en billet. Det er løgn, billetkontoret for udlændinge ligger på første sal, ignorer dem eller gå og kom igen lidt senere. Byen hvor Taj Mahal ligger (Agra) er røvsyg, afsæt en dag til the Taj og prøv at komme væk igen så hurtigt som muligt.

For mig var Pushkar, Udaipur, Varanasi, Darjeeling og Manali de fedeste steder. Jeg kan også anbefale at smutte forbi Nepal (og evt. Tibet), nu du er i området, som også er helt fantastisk. Du kan få visum til Nepal ved alle grænseovergange.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
jim fear skrev:
For mig var Pushkar, Udaipur, Varanasi, Darjeeling og Manali de fedeste steder.

Pushkar og Varanasi var helt klart også blandt mine highlights.
Hvis du kun skal memorisere ét nyttigt ord på indisk, så lad det være "baksheesh". Det betyder noget i stil med "en lille gave", og alt efter konteksten kan det referere til donation til tiggere, drikkepenge, eller slet og ret bestikkelse. I indisk bureaukrati skulle lidt baksheesh hist og her ofte være eneste måde at få tingene til at køre på.

Wikipedia - Baksheesh
wikipedia skrev:
Types of baksheesh

1. Charity to beggars. In Pakistan beggars solicit alms by crying 'baksheesh, baba!'.
2. Tipping. This does not correlate with the European system of tipping, as it also includes demonstrations of gratitude, respect or veneration. An offering to the gods may be considered baksheesh. A faqir may also ask for baksheesh but there is no thought in his mind that he is begging. In fact, in Pakistan and the Muslim world the giver of alms often salutes the beggar for having been given the opportunity to gain merit. In Egypt, baksheesh is often requested on top of fares to taxi drivers, and as service charges to waiters, doormen, shopkeepers, garage attendants, and many others employed in service sector jobs.
3. Outright bribery. For instance, if a police officer catches you with a chillum full of charas you may have the choice between going to jail or paying baksheesh.

:mrgreen:

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Prometheus skrev:
I indisk bureaukrati skulle lidt baksheesh hist og her ofte være eneste måde at få tingene til at køre på.

Sådan foregår det vist i det meste af en stor del af østen, rusland, og sydamerika, hvis jeg ikke tager fejl... :mrgreen:

Jeg fik besked på at give drikkepenge "på forhånd" da jeg var i Venezuela, og det virkede sgu.

Medlem
Brugeravatar

Kan nogen af jer eventuelt komme med estimater på hvor mange penge man skal forvente at bruge om måneden på at leve og rejse (offentlig transport, billig mad og overnatning osv, dvs. som en backpacker) - knark ikke inkluderet? En jeg snakkede med sagde omkring 5-6.000 om måneden, hvilket jo ikke er så slemt, når man tænker på det.

Insane psychedelia user!

lulzkiller skrev:
Kan nogen af jer eventuelt komme med estimater på hvor mange penge man skal forvente at bruge om måneden på at leve og rejse (offentlig transport, billig mad og overnatning osv, dvs. som en backpacker) - knark ikke inkluderet? En jeg snakkede med sagde omkring 5-6.000 om måneden, hvilket jo ikke er så slemt, når man tænker på det.

Det kommer du ret langt for. Da jeg var i Indien for et par år siden, kunne man nogenlunde regne med at værdien af en rupee var næsten det samme som værdien af en krone herhjemme - og kursen ligger på 8-9 rupees per krone. F.eks. kostede det et par hundrede rupees at bo på hostel, 5 rupees for en kop chai, 80 rupees for mad på et gennemsnitligt spisested osv. Men folk forsøger selvfølgelig at hustle rejsende så meget som muligt. Og alle steder som lugter lidt af turisme, er priserne meget højere.

Medlem

Geografisk sted: Helt væk
weedwhopper skrev:

Jeg var i indien for 4 år siden og der kunne vi finde opium, mange af dem vi købte af ment at hash og opium måtte være ca det samme.... :? Så pas på du ikke for fat i noget som du tro er en rigtig mørk slasker hash

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis du er til sådan noget, kan du få din skaebne fortalt af en munk, fra et palmeblad der er flere tusinde år gammelt. Her vil du få fortalt både fortid og fremtid! :shock:... Jeg havde dog nok valgt opiummen :lol:

Medlem

Prometheus skrev:
Hvis du vil tilbringe lidt tid et chillet sted, hvor der er relativt mange backpackere, lækker natur, flotte templer og ikke helt så stressende som mange andre steder i det nordlige Indien, kan jeg anbefale Rishikesh, en hellig by hvor Ganges kommer ned fra Himalaya-bjergene. Fedt sted f.eks. at tage yoga-kurser hvis du er til den slags, eller bare slappe af og nyde omgivelserne.

Jeg har også været i Rishikesh, nærmere bestemt LaxmanJullah et par gange (første gang 3 uger, anden gang 2 måneder), og er helt enig i, at det er et utroligt lækkert sted, med en fantastisk energi :-) Nu lyder det til at du vil tage til Sydindien (Goa), og der har jeg ikke været, men hvis du vil rejse lidt rundt i Nordindien kan jeg helt bestemt anbefale Varanasi! Det er en af verdens ældste byer, som siges at være over 5000 år gammel, og når man er i den, føles det som om man befinder sig uden for tiden.... Af spændende ting i Varanasi kan nævnes ligbrænding, som helt betemt er en oplevelse værd, men nok ikke for sarte sjæle.... Der hvor der er ligbrænding er der også "den evige ild", et bål som er blevet holdt kørende i mange tusind år..... Det i sig selv er meget tankevækkende, og der er en meget speciel energi.... jeg sad og mediterede ved den, og fik indre billeder fra Jesu tid, meget fascinerende (og nej, jeg var ikk påvirket af noget)....

Jeg var også på en smuttur til Katmandu, Nepal, hvilket helt sikkert også kan anbefales! En meget multikulturel by med mange seværdigheder, stemninger og oplevelser.... Vil dog lige advare om, at rejsen fra Indien til Nepal er FYLDT med hustlere! Især skal du være vågen lige når du kommer ind i Nepal....

Noget andet jeg kan anbefale, hvis du er modig nok, er at leje en motorcykel i RishiKesh... når man først lige lærer den fucked up trafik at kende, er det super fedt at køre rundt i bjergene på motorcykel..... mmmmmm..... Jeg har ikke motorcykelkort, og slap endda godt fra at blive stoppet af politiet :-) Vidste ham mit danske kørekort til bil, og han fattede bjælde!!! hehe

Hav en rigtig god rejse, håber du får oplevelser for livet, ligesom jeg gjorde ;-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Lige en ting, hvis i ser ligbrændinger i Indien eller Nepal så LAD VÆRE MED AT TAGE BILLEDER!

Jeg har set for mange fjolser stå og fotografere begravelser som om det var seværdigheder...

Medlem
Brugeravatar

Så er billetten bestilt og den sidste vaccination ryger under huden om et par timer.
Jeg har lavet planen lidt om, og skal nu lande i Mumbai. Er der nogen af jer, der har været der før og kan anbefale et sted at bo?
Jeg har naturligvis søgt på google, rejsesider osv, men jeg synes ikke at jeg kan finde noget superelevant. Oven i hatten kommer det, at jeg på ingen måde ved, hvilken del af byen, det er smartest at bo i, men jeg har en fornemmelse af, at det er enten sydbyen, eller i forstaderne mod øst.
De forslag I er kommet med er noteret, og jeg regner med at besøge mange steder i nord, som jeg ellers ikke ville have set.
1000 tak for det!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]