Prometheus skrev:
Hvis du vil tilbringe lidt tid et chillet sted, hvor der er relativt mange backpackere, lækker natur, flotte templer og ikke helt så stressende som mange andre steder i det nordlige Indien, kan jeg anbefale Rishikesh, en hellig by hvor Ganges kommer ned fra Himalaya-bjergene. Fedt sted f.eks. at tage yoga-kurser hvis du er til den slags, eller bare slappe af og nyde omgivelserne.
Jeg har også været i Rishikesh, nærmere bestemt LaxmanJullah et par gange (første gang 3 uger, anden gang 2 måneder), og er helt enig i, at det er et utroligt lækkert sted, med en fantastisk energi

Nu lyder det til at du vil tage til Sydindien (Goa), og der har jeg ikke været, men hvis du vil rejse lidt rundt i Nordindien kan jeg helt bestemt anbefale Varanasi! Det er en af verdens ældste byer, som siges at være over 5000 år gammel, og når man er i den, føles det som om man befinder sig uden for tiden.... Af spændende ting i Varanasi kan nævnes ligbrænding, som helt betemt er en oplevelse værd, men nok ikke for sarte sjæle.... Der hvor der er ligbrænding er der også "den evige ild", et bål som er blevet holdt kørende i mange tusind år..... Det i sig selv er meget tankevækkende, og der er en meget speciel energi.... jeg sad og mediterede ved den, og fik indre billeder fra Jesu tid, meget fascinerende (og nej, jeg var ikk påvirket af noget)....
Jeg var også på en smuttur til Katmandu, Nepal, hvilket helt sikkert også kan anbefales! En meget multikulturel by med mange seværdigheder, stemninger og oplevelser.... Vil dog lige advare om, at rejsen fra Indien til Nepal er FYLDT med hustlere! Især skal du være vågen lige når du kommer ind i Nepal....
Noget andet jeg kan anbefale, hvis du er modig nok, er at leje en motorcykel i RishiKesh... når man først lige lærer den fucked up trafik at kende, er det super fedt at køre rundt i bjergene på motorcykel..... mmmmmm..... Jeg har ikke motorcykelkort, og slap endda godt fra at blive stoppet af politiet

Vidste ham mit danske kørekort til bil, og han fattede bjælde!!! hehe
Hav en rigtig god rejse, håber du får oplevelser for livet, ligesom jeg gjorde