Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 01:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Den psykedeliske dimension.
Hej allesammen :)
Jeg gik og tænkte lidt på bad trips, hvad er det helt præcist?
Nu har jeg prøvet svampe en del gange og har ikk oplevet nogle eller mig selv have det endnu.
Ved man at det er et bad trip? og er det bare noget man føler?

Sådan som jeg tror det er, er at man bliver i tvivl om det er svampene eller ej der gør at tingene bevæger sig (skygger osv)?
Er det ved høje doser man bare mister kontrol over sig selv ? eller hvordan vil meget gerne vid det :)

Eller er det bare mig der kan holde hovedet koldt? :)

Vil virkelig gerne hae nogle svar omkring dette emne ;)

takker

Site Webmaster
Brugeravatar

Hvis du vil læse folks egne beskrivelser kan du gå ind på http://www.erowid.org/psychoactives/psychoactives.shtml og under 'Chemicals' vælge en substans, scrolle ned til "Experiences" klikke på "More" og så vælge Bad Trips.

Så har du en masse triprapporter der fortæller om folks dårlige oplevelser på diverse stoffer.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Den psykedeliske dimension.
HAR læst rigtig mange triprapporter både gode ¨trips og bad trips..

dog er jeg stadig meget usikker på hvad det er der gør det et bad trip for sådan som jeg har oplevet svampe er langt fra et såkaldt bad trip.

Vil bare høre om det virker som jeg tror det gør, altså så længe man har det godt og ikke tønker negative tanker så går alt godt? ligeså snart man tænker negative tanker så går det ned af bakke eller hvordan?

Jeg kan slet ikk sætte mig ind i situationen og vil meget gerne vide hvad det er der gør det er bad trip.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Hvis du opfatter trippet som dårligt, så er det et bad-trip... Folk kan jo ikke definere hvad et dårligt trip er for dig, det er en individuel ting...

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Lige så fantastisk som et psykedelisk trip kan være, kan det give præcis samme og endda slemmere grad af ubehag. Det afhænger meget ofte af set og setting og bad trips ses sjældnere end good trips.
Bad trips ses ofte som angst og paranoia.

Håber det er svar nok for dig Dsz90.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Et bad trip er i min verden en række ubehagelige følelser/tankemønstre der er udløst direkte af en for høj dosis i forhold til den individuelle persons mentale grænse, for hvor underligt det kan blive.

Angst og paranoia, som Berlusconi skriver, samt en følelse af kaos, og ren ondskab, kendetegner vel meget godt hvad det går ud på.

Mvh.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dødsangst er en klassiker. Følelse af at du kommer til at dø, at hver en ting du gør er livsfarlig, selv de ting du så gør for at modvirke det.
Paranoia involverende andre mennesker, tro at dine venner taler dig bag ryggen, lægger planer mod dig, ønsker at slå dig ihjel.
Se blod og lig over det hele, se dig selv slå andre mennesker ihjel.

Mulighederne er mange. Ovenstående er ikke nødvendigvis badtrips, det er som sagt op til den enkelte at vurdere om et trip har været godt eller dårligt.

Junior medlem

Et bad trip er ikke nødvendigvis anderledes end et good trip, men nogen kan måske finde visse aspekter af det ubehagelige, som andre nyder.

F.eks AMT, hvor du får vild energi, hjertet banker og man "tripper" - har en kammerat som hader det hvis han ikke får noget til at sænke hjerterytmen, ellers kan han blive paranoid og tro han er ved at kradse af. Jeg tror ikke selve følelsen jeg får er meget anderledes efter hans beskrivelser, men jeg synes det er nice.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]