Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 09 jul 2025 08:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Halløjsa

Jeg er total blond på det her område men det er noget jeg gerne vil vide mere om - vil gerne høre jeres erfaringer inden jeg farer ud og gør et eller andet fjollet.

Jeg er over 30 år og bor for mig selv, jeg har levet et kaotisk liv og er så småt ved at falde på plads nu..
Jeg har ADHD, det vil sige, at min hjerne er ved at eksplodere med hyperaktiv tankegang - og især dem vil jeg gerne have ro på, og det er her i kommer ind i billedet.

Jeg har ikke lyst til at prøve noget som udforsker min hjerne og kan få mig til at se ting som ikke eksisterer (det prøvede jeg med Ritalin :(.. ) Jeg vil have noget, hvor jeg kan slappe fuldstændig af uden at blive lammet i kroppen (som hash gør??). Hvad kan give mig ro i hovedet?

Jeg er meget sensitiv når det gælder medicin og andet (dog ikke koffein, det er jeg åbenbart immun overfor), så jeg ved, at jeg skal ikke prøve nogle stærke sager!

Jeg har slet ikke været inde i det her miljø før, aner ikke hvordan og hvorledes man gør tingene, så jeg håber, at i vil bære lidt over med min mentale blondhed.. hvis der er noget der hedder det =)

Håber at høre fra jer.

Admin
Brugeravatar

Hvis du trænger til at få ro i hovedet, synes jeg du sku tale med din læge eller en psykolog i stedet. I de fleste tilfælde er narko en dårlig løsning, hvis man vil have ro i hovedet. Især hvis det er noget, der står på hele tiden. At tage narko for at få det bedre mentalt er som at pisse i bukserne for at holde sig varm. Altså ikke noget, der holder i det lange løb, men ofte resulterer i en forværring af tilstanden. Det eneste, der virkelig batter, er at finde årsagen til problemet. Narko vil kun kunne behandle symptomerne midlertidigt.

-Jimmy Carter

Junior medlem

Jeg har prøvet prøvet diverse ting og sager siden 2004 og intet har hjulpet, så har jeg valgt ikke at tage noget..

Jeg har ikke planer om at tage hårde stoffer, det er slet ikke mig - jeg vil bare prøve noget som kan give mig en ro =)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Du vil have "ro i hovede" og så prøvede du koffein?

Anyways, cannabis er godt til at slappe af på, men hvis du har et dagligt problem med det, så er cannabis IKKE svaret. Så skal du snakke med din læge om dine problemer, og så vil han sikkert kunne hjælpe dig med det.

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
og som IMP er inde på, vil det derefter losse dig så hårdt i røven at du får lortesmag i munden.
Selv med cannabis, sker det, i starten går det egentlig meget godt (man selvmedicinere) og føler
da det fjerner dine triste tanker, og gør dig glad os.v, men på et tidspunkt vender det 180grader
De ting du tog "NARKO" for at fjerne, risikere du kommer tilbage med dobbelt styrke, og måske
hiver de endda en masse andre problemer med sig samtidig.

Det bedste råd jeg kan give dig er motion og en sund kost- det giver ro.
Du har levet et kaotisk liv og er så småt ved at falde på plads nu ? måske burde du finde nogle
sunde hobby's at gå op i, for at aflede din hjerne lidt, og måske udnytte den høje aktivitet du
nu har til noget du kan bruge til noget.

Må jeg spørge i hvilken andledning du så "ting og sager" på dit ritalin ?
Får du det på recept eller skaffer du det selv ? og tager du sommetider højere doser end hvad de "professionelle" derude anbefaler ?

Junior medlem

jeg tager IKKE medicin mere, da det slet ikke dæmper de hyperaktive tanker jeg har, det gjorde mig bare fysisk passiv og det var ikke det jeg søgte efter =)

Jeg HAR talt med min psykiater og psykolog omkring det og vi er alle tre enige om, at der ikke er noget mirakelmedicin som hjælper på min hyperaktive hjerne.

Jeg er ved at falde på plads og med hensyn til aktiviteter, så skal der ikke særlig meget til at gøre mig træt - desværre..

Og vedr. koffein.. jeg har prøvet koffeinpiller, jeg kan ikke fordrage kaffe og jeg har drukket the uden den store effekt, jeg har også prøvet de der redbulls eller hvad de nu hedder alle sammen - det har heller ingen effekt på mig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Redbulls og kaffe giver jo ikke ligefrem en mærkbar effekt. Du kan ikke bare sige at koffein ikke virker på dig, fordi at du har prøvet energidrikke uden at blive hysterisk hyper.

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Godt.

Jamen ? du må forklare dig lidt bedre du : )
så du tog koffein for at du ikke skulle være træt ved aktiviteter eller ? altså hvorfor tog du koffeinpiller til at starte med ? er der en forklaring på det ? for det hjælper jo ikke ligefrem din hyperaktive hjerne til ikke at være hyper.

Men hvis der ikke er noget mirakelmedicin som hjælper på din hyperaktive hjerne, kan du da være
helt sikker på at der heller ikke er noget mirakelnarko der kan.. i hvert fald ikke i længden, tværtimod.

Junior medlem

Jeg er ikke så god til at forklare mig, dette beklager jeg meget.

Jeg tog koffeinpiller fordi jeg for nogle år siden var ekstrem træt, i dag skal der desværre ikke meget til at gøre mig træt heller, men koffeinpillerne havde ingen effekt på mig (heller ikke the).

Og nej jeg skal ikke på koffeinpiller igen - da det, som du skriver, ikke hjælper på min hyperaktive hjerne.

jeg snakker ikke om, at jeg skal på nogle ting resten af mit liv - der er bare nogle dage hvor min hjerne er værre end andre (og det har været sådan her hele mit liv) men først for nogle år siden, at jeg har lagt mærke til det.

For at gøre det helt kort, hvad virker mod en hyperaktiv hjerne - jeg vil bare slappe af og have lidt ro en gang imellem

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ryg en joint ? det er bare svært at anbefale dig noget når man kan blive en smugle bange
for at give nogle "gode ideer" der kan hjælpe dig med at spolere dit liv.. du skulle jo helst ikke
gå hen og blive for glad for noget, men det lader jo heller ikke til at det er det du ønsker.

såå.. en joint kan være en rigtig god ting at slappe af på :D

Junior medlem

Jeg forstår godt jeres bekymring og jeg forstår også godt hvorfor mange ikke har lyst til at opfordre mig til at tage et eller andet.

Men jeg har meget selvkontrol og hvis en joint ikke har den ønskede effekt, jamen så ved jeg, at det så ikke er det jeg skal i gang med.

Vedr. motion, så har jeg trænet meget (fitnesscentre siger mig nada) og nu nøjes jeg med at cykle på arbejde, da det er hvad mine knæ kan holde til =)

Jeg er ikke på bundens rand her, jeg er ved at være hel igen - der mangler bare nogle små brikker =)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]