Jeg vil godt lige fortælle om et trick jeg har oplevet en virksomhed bruge for at score lidt ekstra penge på visse mennesker. Der er sikkert flere forretninger der ku' finde på det.
Hvis du køber en vare så får du jo 6 måneders garanti. I de 6 måneder kan du få varen byttet kvit og frit, hvis den går i stykker under normal brug. Fint nok. Hvis du sender din vare ind til den forretning du handlede med, og din vare er defekt, får du en ny eller repareret vare sendt tilbage uden regning. Du skal ikke betale da du jo har garantien. Men...hvis nu du har været en tåbe og _troet_ din vare var defekt, så får du den sendt tilbage INKLUSIV et såkaldt 'testgebyr'. Testgebyret er et beløb forretningen ta'r for Ulejligheden at bruge tid på dig, når din vare ikke engang var defekt. Det er også ok.
Men hvad gør du hvis du ved at din vare var defekt, men de alligevel bare si'r "ingen fejl fundet" (selvom de selvfølgelig _har_ rettet dem eller bare byttet varen)? Jo, så får du lov til at betale knap 300 kr for noget du ellers har garanti på!!!
Smart trick. Snyd og bedrag længe leve [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]
Jeg har lige selv oplevet dette med et jydsk firma der sælger computer tilbehør...det har 3 konsonanter i sit navn... Det er selvfølgelig kun 300 kr kan man sige, men det er stadig Uærligt snyd.
Ps: jeg ku' godt finde på at sige en masse grimme ting om den grådige kapitalisme (edit: nej det ku' jeg så ikke alligevel, for kapitalisme uden snyd er selvfølgelig teoretisk muligt [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img] ) ligenu... [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img] [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img] [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]
[ 03 Maj 2003: Besked ændret af: JEL ]
|