Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 12:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
https://www.facebook.com/event.php?eid=259454364068100

Citat:
Lone Frank: Når naturen bliver gud
d. 10. august · 19:00 - 22:00
Ørsted Ølbar - Nørre Farimagsgade 13, 1364 København K for

Oplæg:
Drik mindst otte glas vand om dagen. Forebyg forkølelse med naturligt echinacea, og reparer dine hårdt prøvede celler med naturlige antioxidanter.
Naturligt er godt. Eller er det? Hvordan kan det være, at medicinalfirmaernes oprensede, statskontrollerede og efterprøvede produkter vækker mistillid, mens selvbestaltet "naturmedicin" uden dokumentation anses for sikkert?

Jeg synes det lyder som et hyggeligt og samtidig spændende arrangement, og tænkte at der var nogle herinde fra der havde interesse i at kigge forbi, jeg overvejer det ihvertfald selv.

Insane psychedelia user!

Lone er MIN. I har bare at holde fingrene fra hende :x

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så hun har fundet Stol-ikke-på-medicinalindustrien genet?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Arh for helvede, jeg kan ikke komme. :(
Ville ellers gerne bange hende Lone.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Billede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det var dog et dejligt indlæg. Så simpelt og skønt som det kan blive, det jeg har ledt efter længe. Tak SøvnigtSind.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
paa trods af at hun siger en masse fornuftigt, saa har jeg ikke den store lyst til at se den del af hende som ikke kom med paa billedet. hun ejer ikke sexappel!

@Luftkaptain: omvendt, hun stoler vist ikke paa naturlaegemidler.

jeg har nu gode erfaringer med echinacea. og krauterblut og molkosan :oops:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

echinacea ftw... Jeg kunne godt finde på at kigge forbi. Et fornuftigt sted af afholde et arrangement...

(Baudelaire 1860).

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Jeg regner med at jeg kigger forbi. Hun plejer at have noget interessant at sige, og Ørsted er en genial ølbar.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Sjovt at en kvinde der fornylig havde en artikel i weekendavisen om forskere, der mener at kunne bevise at negere og arabere er dummere end hvide og undlod at inddrage noget af den massive kritik de har modtaget, nu skal holde et foredrag om kritisk tænkning. Hun er en sæk IMO.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
jim fear skrev:
Sjovt at en kvinde der fornylig havde en artikel i weekendavisen om forskere, der mener at kunne bevise at negere og arabere er dummere end hvide og undlod at inddrage noget af den massive kritik de har modtaget, nu skal holde et foredrag om kritisk tænkning. Hun er en sæk IMO.

Det lyder sådan. Desuden forstår jeg ikke hvorfor man skal kritisere uskadelige råd som det at drikke meget vand. Ikke at medicin altid har det, men der er godt nok ofte en lang seddel med bivirkninger når jeg har fået medicin.
Jeg har i hvert selv haft gode erfaringer med naturmedicin. F.eks. mod vorter hvor at vortex og frysning ikke hjalp en fløjtende fis. Da jeg begyndte på Thuja D6 var de hurtigt væk. Vortex har vel naturvidenskabelige beviser men det betød ikke at det hjalp.

De fleste herinde kender jo også til placebo effekten og det kan sagtens være den betyder en hel del ved naturlægemidler. Men det ændrer ikke på at det sagtens kan hjælpe.

Hvis jeg boede i KBH, ville jeg nok gerne kigge forbi bare for at høre hvad hun har at sige.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Joseph Hashdropz skrev:
Jeg har i hvert selv haft gode erfaringer med naturmedicin. F.eks. mod vorter hvor at vortex og frysning ikke hjalp en fløjtende fis. Da jeg begyndte på Thuja D6 var de hurtigt væk. Vortex har vel naturvidenskabelige beviser men det betød ikke at det hjalp.

Argh. Homøopati. Det er svært at finde noget behandlingsprincip jeg har en større aversion imod. Den pest skal bare udryddes hurtigst muligt, så en flok fidusmagere ikke tjener styrtende på at stå og ryste vand - og forhindrer patienter med potentielt alvorlige lidelser i at søge evidensbaseret behandling istedet.

Joseph Hashdropz skrev:
De fleste herinde kender jo også til placebo effekten og det kan sagtens være den betyder en hel del ved naturlægemidler. Men det ændrer ikke på at det sagtens kan hjælpe.

Placeboeffekten virker i allerhøjeste grad, men kan folk i det mindste ikke finde på noget lidt sjovere end at købe dyre midler uden aktive konstituenter, såsom at danse nøgne rundt i fuldmånens lys. Ikke en eneste seriøs metaanalyse viser en signifikant effekt af homøopatiske midler.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Prometheus skrev:
Joseph Hashdropz skrev:

Argh. Homøopati. Det er svært at finde noget behandlingsprincip jeg har en større aversion imod. Den pest skal bare udryddes hurtigst muligt, så en flok fidusmagere ikke tjener styrtende på at stå og ryste vand - og forhindrer patienter med potentielt alvorlige lidelser i at søge evidensbaseret behandling istedet.

Joseph Hashdropz skrev:

Placeboeffekten virker i allerhøjeste grad, men kan folk i det mindste ikke finde på noget lidt sjovere end at købe dyre midler uden aktive konstituenter, såsom at danse nøgne rundt i fuldmånens lys. Ikke en eneste seriøs metaanalyse viser en signifikant effekt af homøopatiske midler.

Det er bare iorden. Men det ændrer ikke på at mine vorter forsvandt og at det videnskabelige medicin ikke gjorde en skid ved problemet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

I see where this thread is going! :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

jim fear skrev:

Plejer de ikke invitere 2 ind til at debattere? Men hun er måske ikke så vild med kritik

Ontopic: Ingefær virker! men jeg tror ikke det er bevist

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Offtopic: Lone Frank - jeg ku' godt....

Lidt mere offtopic: Mon ikke forskellene i IQ også kunne skyldes, at det hvide menneske har måttet tilpasse sig klimaet efter at være udvandret fra Afrikum, og derfor har kun de klogeste overlevet?

Ontopic: Jeg forstår ikke fokus i det oplæg der... Handler det om, hvorfor medicinalbranchen vækker mistillid? Eller om hvorfor det naturlige anses for sikkert? Eller er det en blanding?

Insane psychedelia user!

Mere offtopic: Lone Frank er sgu en sød tøs og hyggelig at sludre med. Og jeg tror egentlig hun ville kunne stå helt fint i en kritisk debat, hun virker generelt ret matter-of-factly i hvad hun siger.

Luftkaptajnen> Der er mange kontrollerede forsøg som viser at ingefær virker mod kvalme, f.eks. Ginger (Zingiber officinale) reduces acute chemotherapy-induced nausea: a URCC CCOP study of 576 patients.. Det er slet ikke al naturmedicin eller hvad der på nuværende tidspunkt betegnes som alternativ behandling der er uden effekt - man skal ikke underkende mange hundrede års empirisk erfaring. De fleste lægemidler som er på markedet idag er afledt af strukturen af naturlige stoffer.

Joseph> Jaeh, jeg er vel nødt til at svare dig. At dine vorter forsvandt må jo nok betegnes som et mirakel i den lidt svagere ende af skalaen. Fakta er at vorter ofte fortager sig spontant. At det så netop i dit tilfælde faldt sammen med at du indtog et naturmiddel hvor den aktive konstituent i forvejen ikke har nogen anerkendt virkning mod indikationen - og at det så tilmed er fortyndet i en grad så man knapt nok kan spore noget aktivt stof af nogen slags tilbage - bliver jeg ikke personligt specielt imponeret over.
Jeg lå syg med influenza i vinters, og besluttede mig som en ren indskydelse at se The Human Centipede. Dagen efter var jeg frisk som en havørn! Tilfælde, eller en overset form for terapi? Jeg tror i hvert fald på det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg har kun læst den ene artikel af hende, og jeg var ærlig talt ikke imponeret over hendes saglighed. Hun interviewer adskillige forskere der allesammen hælder til den racistiske model, men har tilsyneladende ikke engang læst nogen af de mange forskere der argumenterer imod. Igen i interviewet får hun intet modspil overhovedet, hun slipper enormt let udenom ved at bruge et stråmands argument: Alle der er uenige med hende er berøringsangste og kan derfor ikke se sandheden i øjnene. Generelt er det sådan at jo mere kontroversiel ens hypotese er, jo mere håndfaste skal beviserne være. Dataene der bliver brugt i Bell Curve og lignende undersøgelser er mildest talt en tynd kop te. Jeg synes det virker lidt hyklerisk at hun er ude og kritisere én type pseudovidenskab, når hun selv bakker op om en anden. Det virker mest som om, at hun bare gerne vil i fjernsynet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Måske det også (hvis det er tilfældet) kunne have mere at sige om intelligenstestens kulturelle logiske struktur end om intelligensen på de som tager den. Kulturer tænker forskelligt, det er der ikke meget nyt i. Hun har ret i at vi er så pissebange for at sige at der er forskel på folk alt efter hvor de har opholdt sig igennem de sidste hundreder af generationer. Det har, IMO, mere at gøre med kultur end race.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Hvordan kan det være, at medicinalfirmaernes oprensede, statskontrollerede og efterprøvede produkter vækker mistillid, mens selvbestaltet "naturmedicin" uden dokumentation anses for sikkert?

Giv os lige konklusionen, Prometheus (eller hvem der nu var derinde)

Citat:
Lidt mere offtopic: Mon ikke forskellene i IQ også kunne skyldes, at det hvide menneske har måttet tilpasse sig klimaet efter at være udvandret fra Afrikum, og derfor har kun de klogeste overlevet?

Så blev Snoezel racist. Damn you Lone :x

Senest rettet af Satori 11 aug 2011 00:16, rettet i alt 1 gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]