Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 20:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Er det moralsk forsvarligt at benytte sig af nootropics ifb. med en uddannelse?
Nej 0%  0%  [ 0 ]
Ja 83%  83%  [ 10 ]
Ved det ikke 17%  17%  [ 2 ]
Afgivne stemmer : 12
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Inspireret af snakken om hvorvidt nootropics er moralsk forsvarligt at benytte sig af i forbindelse med en uddannelse, stiller jeg nu spørgsmålet i en seperat tråd - stem og sig din mening. Tråden er kun til diskussion af de nootropics som ikke har bivirkninger.

Alice skrev:
Narko er måske et lidt stærkt ord. Men det er ikke en god idé at skulle have et stof for at klare sig igennem livet. Det er bare 2.g - hvad gør han når han skal på uni? Hvad med resten af livet? Det er ikke bare en blid sejltur. Ting vil altid være svære.

og mennesker vil altid dope sig for at klare tingene... Jeg kan ikke forstå folk der er skeptiske overfor piracetam? Hvad er det der skræmmer jer? Tanken om at i måske selv bliver nødt til at dope jer for at følge med? Det er det eneste argument jeg kan komme i tanke om... Vi lever i et samfund som konstant kræver mere af os, og hvis vi, med hjælp fra et bivirkiningsfrit kosttilskud, kan yde dét mere, hvorfor så ikke benytte sig af chancen?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg kan nu heller ikke se det helt store problem, ved at man benytter sig af forskellige nootropics. Man kan velsagtens putte det i samme kategori, som f.eks. kaffe?

Jeg tror også, at der skal tages forbehold for, at Alice blot plapre løs, uden egentlig at have en døjt forstand og/eller indsigt i stof eller problematik.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
jeg kan ikke se problemet i at bruge nootropics i forbindelse med uddannelse... alle andre bruger jo også alle de tricks de kan for at præstere godt og det ville da være dumt ikke at benytte dem hvis de rent faktisk var relativt risiko frie og virkede... problemet med de fleste nootropics er der ikke er ret meget data om dem.. de er ofte godkendt til noget helt andet end det man indtager dem for, og folk køber dem fra tvivlsomme kilder.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]