Alt Ædende Ateist skrev:
Jeg kan ikke opnå denne tilstand ved at løfte jern, men styrketræning/bodybuilding giver mig noget andet. Det giver mig øget selvtillid og selvværd. Når jeg efter en hård work-out står foran spejlet med musklerne pumpet fuld af blod, får min selvtilid et kæmpe skud og stoltheden er til at tage og føle på. At sammenligne denne følelse med en stimulans, er ikke helt ved siden af IMO.
Helt med på hvad du snakker om. Jeg går til boksning, og min selvtillid er HELT i top efter træning. Især hvis man har haft en god sparing (En form for træningskamp, hvor man får lov til at afprøve sine skills imod en hold kammerat) eller generelt har øvet en god indsats. Jeg tror især at kampsporte er med til at øge selvtilliden og give denne følelses af stolthed. Der er en del styrketræning involveret i boksnings, og som du siger får man det bare rigtig godt med sig selv og sin krop bagefter. Især når man lige har bevist hvad man kan overfor en anden ved at hugge ham et par på hovedet!
Man får det rigtigt dejligt med sig selv og samvittigheden, når man er udmattet efter en hård gang træning og kan mærke at det gør ondt i kroppen fordi man har brugt den. Det er en følelses af at være sund og at man har gjort noget godt for sig selv. Den følelse kan man nyde i rigtig land tid bagefter.
Motion nok en af de bedste ting man kan bytte stofferne ud med, hvis man føler man er kommet for langt ud. Især fordi man kan bruge så lang tid på det, og man virkelig kan mærke det i lang tid bagefter.
P.s. Indlægget er skrevet efter et par for mange af de der knap så sunde bajere. Håber i fatter meningen.