Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 20:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Første trip
Junior medlem

Hej Psy

Vi er to gutter på henholdsvis 19 og 20 år, som i nogen tid har haft en interesse for psychedelika. Vi er lidt i tvivl om hvilket stof der ville passe vores første rigtige trip. Den ene af os (A) ryger hash en gang i mellem men ikke ofte og har prøvet amfetamin og den anden (B) ryger ofte hash. Ingen af os har erfaringer med psykoaktive stoffer andet end hash.
Vi startede med at snakke om at prøve salvia da vi havde hørt om det, men fandt ud af efter research herinde og andre sites, at det ikke er det bedste stof til en førstegangstripper. Selvom vi synes det virkede meget smart at man "kun" var væk i 15 minutter, så selv hvis det gik galt ville det være begrænset hvor meget skade man ville kunne gøre.
Herefter har vi kigget på LSA, da vi så at folk herinde fra, havde frarådet andre om ikke at tage salvia første gang, da det var for voldsomt/kaotisk.

Vi ville derfor hører hvad i ville foreslå af stof til førstegangstrip?

Vi har læst meget op på mange af de forskellige stoffer, læst triprapporter osv. og har fulgt psychedelia i nogle måneder nu. :peace:

(En mod må lige lægge den ind i et fora hvis "Generel dikussion" er forkert. :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der findes rigtig mange tråde om dette i forvejen. Men for lige at ridse det ganske kort op, så er der en bred enighed om at svampe er det psykedeliske stof som egner sig bedst til en førstegangs oplevelse. Det skyldes bl.a. den forholdsvis korte virkningstid, i forhold til andre psykedeliske stoffer. Svampe i lave doser plejer også at være ret nemt at have med at gøre og kontrollere. LSA vil jeg personligt fraråde. Visuelt er det ikke en ret kraftig oplevelse på nybegynder doser, men tilgengæld giver det et meget rodet trip mht. tankerne synes jeg. Plus at man skal have renset frøene, da de indeholder nogle giftstoffer som virkelig kan ødelægge oplevelse med kvalme og mave ubehag. Man skal igennem en længere ekstraktions process, eller i det mindste skralde dem godt og grundigt. Det ville være træls hvis det gik galt, første gang man prøver et psykedelisk stof.

Få læst en masse op på svampe. Og eftersom i er nye på boarded, så må i nok også lige hellere læse regelsættet en gang. Velkommen til og god fornøjelse.

Junior medlem

Vi havde tænkt os at det ville være rart med et svar til præcis vores situation ud fra de oplysninger vi har givet.
Vi har skam været forbi regelsætter for længe siden da vi oprettede vores brugere. :)
Det med svampene, vi havde godt læst os frem til at det var bedste til førstegangstrip, men vi ville høre om der var nogle andre alternativer som kunne være lige så gode, men selvfølgelig også samtidig give en god psykedelisk tur, eller evt. en specifik form for svampe der ville være bedst, vi har kigget på spids nøgenhat og cubensis.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det kan være ligegyldigt hvilken psilocybin svamp i indtager, bare i husker at tjekke op på dosis. Spidsnøgen hat er nok lidt urealistisk at få fat i lige pt, da det ikke er en svamp man kan købe, men en svamp som man kun finder ude i naturen i visse perioder. P.Cubensis er nok den mest almindelig psilocybin svamp, så det ville være oplagt at lede efter. Jeg kan ikke umiddelbart komme i tanke om et psykedelika som egner sig bedre til første gangs brug end svampene. Måske i kunne prøve jer af med en omgang oral indtagelse af THC. Det giver en anderledes virkning end ved rygning. Tja. Svampene er klart det bedste bud her fra. Men ellers kan i jo prøve at læse lidt op på enten LSA eller 2cb. De ligger også i den lidt lave ende af psykedeliske stoffer, i de rette doser under de rette forhold, selvfølgeligt. Personligt vil jeg dog ikke anbefale dem frem for svampe :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
cubensis (mexicanske) går du aldrig galt i byen med, også rimelig kendt som en "begynder-svamp"
For dosis guide linjer kan jeg henvise til shroomerys dose calculator - find den via google.

I har ikke nogle psykiske problemer, ting i går og tumler med og tænker meget på?
Det er ihvertfald et god ting at tænke sin hverdag igennem.

Har i læst brugbare råd til den første psykoaktive oplevelse. ?

Men jeg mener, ret mig hvis jeg tager fejl, at det var Terence McKenna der sagde at svampe i høje doser gav mindre chance for badtrip, fordi man simpelthen, under trippet, slet ikke eksisterede som sig selv - ved ikke lige hvad det havde noget med noget at gøre, men synes det er en fed ting at tænke lidt over når man skal prøve svampe.
men selvfølgelig - Start ud i det små!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: L.A.
Jeg er en af "de to unge gutter".
Vi har også haft kigget på Cubensis, og blev enige om, med Arthurs råd at det nok ville være det bedste at lægge ud med. Og selvfølgelig i små doser.
Ja, vi har været omkring tråden med den første psykoaktive oplevelse, og diverse andre "guides" (set og setting osv.). :)
Jeg synes også at have læst det du mener med at hvis man tager en stor dosis mister man "jeg'et" og derfor også muligheden for et bad trip fordi man simpelthen ikke har en selvstændig tilstedeværelse. Men jeg tror nu vi lægger stille og roligt ud og springer alt for hæsblæsende psykoeventyrer over i første omgang. :D

Medlem
Brugeravatar

Jeg vil også godt lige skyde den i jorden med at tage en stor dosis for ikke at badtrippe.
Det er et dårligt råd som i ikke kan bruge til ret meget som første gangs tripper :)
Men jeg tænker evt. at 2-CB også kunne være en mulighed for jer, det var mit første psykedeliske stof.
Jeg har aldrig fortrudt at det blev 2-CB der tog min "mødom". Efter hvad jeg har erfaret syntes jeg ikke det går ind og rykker så meget rundt med mine tanker. Men halluerne er flotte og livagtige, og det er nemt bare at flyde med.
Men det bedste råd jeg kan give jer uanset hvad i vælger er at i skal tænke grundigt over set og setting.

God tur til out of space!

This song is magic. It beat its way into my brain and burrowed deep where the dopamine grows and it fertilizes it and it waters it and it harvests it. I am the dopamine king of my kingdom and i can knock a dragon out of the sky, 10000 feet high, by visualizing guitars.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Jeg prøvede LSD første gang jeg trippede. Det var ganske en ganske god introduktion. Svampe og 2cb er også gode stoffer at starte med.
Bare husk, som de andre siger, at have gode omstændigheder og en afslappet tilgang til oplevelsen. Det vil sige respekt for stoffet, uden at være overnervøse, ordnede forhold, uden at have planlagt alt ned i mindste detalje. Desuden synes jeg rådet om, at tage en halv dose, for eksempel et halv syremærke, er godt, pånær når det er 2cb, da min erfaring med 2cb er, at det skal sparke ved første dose, ellers er det sku ligegyldigt at prøve. Jeg har ikke haft det problem med andre psykedelika end 2cb.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak for al den gode respons. :)
Jeg tror som det er lige nu har vi begge to mest lyst til at prøve svampene.
Jeg vil sige vi har læst ret grundigt op på det hele omkring set & setting, at man skal have det godt osv.
Vores problem lige nu er bare at vi skal finde en som gider tripsitte for os. :D

Moderator
Brugeravatar

Jeg har aldrig trippet med tripsitter... Ikke at det nødvendigvis er en dårlig idé. Men det virker fint med et telefonnummer I kan ringe til, hvis I ikke kan finde en til at være der tilstede. Og skal der sidde en fysisk der, så sørg for, at det er en som kender til de dybere lag af den psykedeliske oplevelse og ikke bare "knald på farveladen"-typen... Det vil også sige, at I heller ikke skal have en "påtaget dyb" type til at sitte.. Men en der kan lade jer være jer...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

At finde en der tager det "seriøst" tror jeg ikke bliver noget problem, altså en som ikke sidder "Orh ja, hvordan har i det nu? Kan i se noget? Er det vildt?! :D:D:D". Der burde være en "Tripsitter-guide" her på forummet, med gode forslag til hvad sitteren kan lave, da de færreste af vores venner gider sidde og læse en bog eller glo i deres computer uden lyd i længere tid. :D
Set og setting har vi på plads, Miffo's lejlighed med frugter, slik og andre lækkerier og alverdens drikkevarer.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Der var engang en Psykedelisk krise FAQ, men linket er dødt sidst jeg prøvede :/

Edit: selvfølgelig! http://www.erowid.org/psychoactives/faqs/psychedelic_crisis_faq.shtml

Senest rettet af Snoezel 27 mar 2011 20:59, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Hygge skrev:
Der burde være en "Tripsitter-guide" her på forummet, med gode forslag til hvad sitteren kan lave, da de færreste af vores venner gider sidde og læse en bog eller glo i deres computer uden lyd i længere tid. :D
Set og setting har vi på plads, Miffo's lejlighed med frugter, slik og andre lækkerier og alverdens drikkevarer.
Da mine venner for mange år siden efterhånden tog svampe første gang, var det hos en gut, som DJ'ede (psykedelisk, elektronisk musik), og som havde udstyret til at kunne spille derhjemme. Jeg var desværre ikke selv med ved den lejlighed, men det havde angiveligt været det vildeste. Hvilket jeg da også senere hen selv erfarede, da jeg selv prøvede at tage svampe og lyttede til musik. Man kan jo sætte en clock radio til at spille, og det lyder fuldstændig sublimt :D Så hvis I kender nogen, som er godt og hyggeligt selskab, som DJ'er, og som gider underholde to førstegangstrippere, er det en mulighed.

God tur i hvert fald. Og husk, at hvis I kan overkomme det, er det også for vildt at gå en tur udenfor og opleve verden på en anden måde, end I er vant til.

Moderator
Brugeravatar

Hehe, en trip-sitter guide er imo ikke en god ide... Ikke sagt at det er en dårlig ide, jeg tror bare det drejer sig mere om livsindsigt, tripindsigt og en generelt god attitude til tilværelsen, ikke en katekismus for hvordan man skal opføre sig og hvad man skal sige. Det skal opstå spontant ud fra sitterens egen personlighed og tilgang til virkeligheden.

Medlem

Geografisk sted: Her og der
Jeg vil også anbefale svampe og 2cb. Måske endda mere 2cb, da det efter min mening erfaring er nemmere at kontrollere - man kan bedre fokusere tankerne hvis der er behov for det, hvorimod svampe har mere potentiale til drilske tanker.

Min første gang var på LSD, og selvom det var en fantastisk oplevelse vil jeg ikke anbefale andre at starte med det, da jeg var i godt selskab/gode hænder. Det er virkelig en overvældende oplevelse, og man kan godt regne med ikke at være rigtigt tilbage i virkeligheden før efter en 12-14 timer - efterfulgt af noget søvn.

Godt at i har tænkt på drikkevarer, frugt osv. - det er dejligt ikke at mangle noget, og en god idé er også at have forberedt nogle ekstra overraskelser. Det bringer f.eks. altid lykke at hive nogle is, noget chokolade eller andet frem i løbet af trippet, som de andre trippere ikke har kendt til på forhånd :)

... og musik. Nu interesserer jeg mig virkelig meget for musik, og for mig at se er det super vigtigt at der er god musik i løbet af et trip - gerne noget der er tænkt over på forhånd. Afhængig af jeres smag vil jeg anbefale jer at finde nogle gode albums og DJ-sets; lav en god, lang playlist på forhånd, så i ikke lige pludselig skal op og lede efter numre mens i er mest forvirrede, men bare kan sidde og lytte. Eventuelt en playlist med intens musik, samt en playlist med noget mere afslappet musik til når svampene begynder at stilne af.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Prøv at lytte til noget forskelligt musik. Det er interessant hvor meget musik påvirker trippet sys jeg. Nu ved jeg ikke hvordan jeres musik smag er - men jeg finder det sindssygt spændende at gå fra og høre full-on/progressive til at høre noget rigtigt psykedelisk chillout/ambient.

Enjoy... ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Musikken har vi helt sikkert også tænkt over, vi har tænkt os at lave en laaaaaaaang playlist med lidt af hvert, shpongle og så har vi tænkt os at prøve at finde noget goa trance og sætte på også.
Vores musiksmag er hardstyle/hardcore, dubstep, drum'n'bass og reggae (af hvad jeg sådan lige kan komme i tanke om), vi kan ikke begge to lide alle genrene, men gad ikke til at dele det op hvem der kunne lide hvad. :D

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Hygge skrev:
Musikken har vi helt sikkert også tænkt over, vi har tænkt os at lave en laaaaaaaang playlist med lidt af hvert, shpongle og så har vi tænkt os at prøve at finde noget goa trance og sætte på også.
Vores musiksmag er hardstyle/hardcore, dubstep, drum'n'bass og reggae (af hvad jeg sådan lige kan komme i tanke om), vi kan ikke begge to lide alle genrene, men gad ikke til at dele det op hvem der kunne lide hvad. :D

Husk at sørg for at I begge to kan lide den musik i hører.
Jeg kan ikke understrege nok at dårlig musik (forskelligt fra person til person) er den nemmeste vej til et bad trip - i hvert fald i følge mine erfaringer.

Moderator
Brugeravatar

Jeg synes, som sagt før, at al den debat om hvad der er godt at starte med er lidt underlig... Hvad med den gang man ikke havde 2cb at vælge? Startede man så med noget uanbefalelsesværdigt? Det er selvfølgelig fedt nok, at der er 2cb at kunne vælge.. Men altså.. Alle dem der trippede før 2cb kom til verden har nu alle tacklet det udmærket, ud over det lort der alligevel kan ske ved fjollet omgang med psykedelika.

Incognito: Jeg synes det der med at lave playlister er spildt arbejde.. Jeg gjorde det selv i mine tidlige tripperdage, men fandt hurtigt ud af, at tilstanden jeg var i da jeg lavede listen, og det der tændte mig på det tidspunt, ikke var det jeg gad høre på trippet, for jeg da var et andet sted. Og sådan er det ofte, også selv om man ikke tripper. Jeg laver tit en liste til et eller andet, og så er det ofte, at jeg springer over halvdelen af numrene over, fordi det ikke lige var så underholdene på det tidspunkt jeg skulle høre det alligevel. (Selv om jeg godt kunne lide numrene... )

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Jeg har altid haft lettest ved svampe, og synes at 2c-b er ret hårdt og angstprovokerende. Jo mere stimulerende, desto flere angstepisoder, det er min erfaring. Hver mand sit stof, tror jeg. Den der med, at der er et, der passer alle begyndere, det tror jeg ikke på. Det afhænger mest af dosis, selvskab, omgivelser, humør, forventninger, personlighed, og sidst: stoffet. Ryger du med folk, du ikke kan lide, og ryger du for meget, så skal det nok gå galt. Tager du en super stor dosis LSD, men i trygge rammer, med perfekt mindset og alt, så går det sikkert godt (men ikke HELT sikkert;) ). Mærk efter i maven, om det føles godt, og nyd trippet. Start lavt, og vær fornuftige. Så er der nok ikke mere at gøre.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]