Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 23:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Vi vil gerne spørge om nogen spørgsmål til vores skoleprojekt vi vil være meget taknemlige hvis vi kunne få nogen svar på vores spørgsmål angående

*Hvordan startede du med at prøve stoffer? var det med gruppepress eller var det af egen nysgerighed?

*Hvordan finansere/finanserede du dit forbrug?

*Har det haft nogen inflydelse på dit liv?

Tak på forhånd!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
1. Det lød tiltalende.
2. Jeg er heldig.
3. Ja

Medlem
Brugeravatar

1. Nysgerrighed.
2. Jeg får lommepenge af mor, men jeg må kun bruge 50% til slik og narko, resten køber jeg en knaldert for.
3. Nej.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Silvio Berlusconi skrev:
1. Det lød tiltalende.
2. Jeg er heldig.
3. Ja

Sorte Samba skrev:
1. Nysgerrighed.
2. Jeg får lommepenge af mor, men jeg må kun bruge 50% til slik og narko, resten køber jeg en knaldert for.
3. Nej.

Og hvad kan man så lære af det?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
HAHAHAHAHAHAHAH NICE...
Men seriøst..
Finansere det ved at tjene penge.. ??
Tager det fordi jeg keder mig.. ??
og, ja det har påvirket mit liv.. for jeg er påvirket hver weekend.
og hver weekend i flere år bliver jo til en stor del af livet ;)

Junior medlem

Geografisk sted: kbh
Hvis opgaven er til et skoleprojekt om unge, er det så ikke en god ide at spørge om folks alder? Ellers kan I vel ikke bruge deres svar til noget?

En anden god ide er, at fortælle lidt om projektet, inden I spørger. Giv folk et indblik i, hvad de hjælper med ved at svare.

Lad være med at spørge om "det var nysggerighed eller gruppepres". I antager jo direkte, at disse to årsager er de eneste mulige, hvilket I vel nok kan regne ud, ikke er sandt? Desuden får det folk til at tænke over disse to muligheder, i stedet for at tænke over deres reelle grund til at starte.

Lad være med at stille et lukket spørgsmål, som man kan svare "ja" eller "nej" til. Få folk til at tænke sig om, og spørg i stedet "hvilken indflydelse har det haft på dit liv"? Folk kan stadig svare "ingen" - men tro mig, det gør de sjældent.

Held og lykke med opgaven

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Seks kilo!
1 Ja, det var mega gruppepres!
2. Jeg røver en Danskebank inden jeg køber et gram hash
3. Overhovedet ikke..

Ej, jeg synes bare ikke dine spørgsmål er så relevante. Jeg synes ikke selv jeg blev udsat for gruppepres da jeg besluttede mig for at prøve euforika, men det tilstår folk vel sjældent. Derudover påvirkes dit liv af hvert eneste valg du træffer, derfor burde du måske specifiserer om det var i en positiv eller en negativ retning. Jeg synes det har haft indflydelse på mit liv, men der er ingen oplevelser jeg ville have været foruden.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg har svaret men i får intet ud af de der spørgsmål.

*Hvordan startede du med at prøve stoffer? var det med gruppepress eller var det af egen nysgerighed?

egen nysgerighed

SU og Løn

Ja

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup

Jeg startede fordi jeg fik dårlige karakterer i skolen

Jeg er blevet nødt til at prostituere mig selv, for at få råd til crack. Jeg ryger også speed og amf.
Det er virkelig ulækkert når jeg skal være sammen med en ældre mand, men følelsen af crack i min pibe er bare uvurderlig.

Ja mand, lige siden jeg begyndte at få dårlige karakterer i skolen, blev mit liv skyllet ud i toilettet. I dag har jeg mistet min arm :(
Stay in school!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Kig på denne tråd: Projekt om Samfund og Stofmisbrugere

1. Det startede med, at jeg kom til at snakke med et par gutter om, at min bror havde et par hampplanter derhjemme. Derfra blev det hurtigt til, at vi skulle konkurrere om de at dyrke de største planter med frøene fra min brors plante, som jeg nærmest gik og delte ud på skolen(8.-klasse). Så blev en ven og jeg enige om, at vi sku blev nødt til at prøve at ryge hash en dag, og så sad vi ellers et par gange om aftenen i børnehaven midt i kolde oktober/november og først forsøgte at ryge det på en dårligt hjemmelavet flaskebong, og sådan indtil jeg en dag snakkede med et par, jeg normalt ikke snakkede med fra årgangen - de røg faktisk også engang imellem, og de hjalp mig en dag med at rulle noget J's, og så kørte den ellers bare derfra.
Så ren nysgerrighed.

2. Dårlig høst haven til at starte med, men derefter fandt jeg hurtigt forskellige pushere, som jeg snildt kunne købe af for mine lommepenge og min løn fra reklamerne uden at det blev bemærket af mor og far.

3. I slemme tider har jeg været meget tung i hovedet og har været meget forvirret i hverdagene, men sædvanligvis er der ingen forskel. Jeg tror dog jeg har fået en eller anden form for spirituel åbenbaring pga. stofferne + en dyb filosofisk interesse, der så er endt i, at føler at jeg bare følger med i en andens liv frem for at det liv, jeg lever, faktisk er mit eget.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
hash og svampe var de første rusmidler jeg stiftede bekendtskab med og det var min egen nysgerrighed der drev mig i den retning. Samtidig med at jeg flyttede hjemmefra gik bandet jeg spillede i i opløsning - så det var altså ikke et forsøg på at dope mig selv ud af sorgen over at have mistet bandet, men en kombination af mangel på kreativitet, en fascination af mine idoler, og et ønske om at ændre på min personlighed (troede jeg på det tidspunkt, det har siden vist sig at det ikke var min personlighed jeg skulle ændre, men min perception)

Svampe og hash er ikke de dyreste rusmidler i verden, og det er hovedsagligt dem jeg stadig bruger - når det skal finansieres arbejder jeg mig selvfølgelig til det, eller modtager en ydelse fra staten, SU er det eneste jeg har måtte ty til af den slags indtil videre.

Svampe og hash er de stoffer som har haft den største indflydelse på mit liv, svampe har bidraget til at få mit sind i balance, hvor jeg før selv mener at det var i ubalance. Hash har givet mig tonsvis af inspiration og gode tider med vennerne, men så sandelig blevet brugt til at holde ensomheden for døren i perioder, især om vinteren...

Som de andre siger, lidt mere åbne spørgsmål, så havde flere måske svaret som jeg... ;)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
1. Lagde ud med hash i en alder af 14 da jeg gik på kostskole. Der var ikk' det største opsyn deroppe, og da jeg havde drukket en del deroppe, kunne hashen vel lige så godt komme med. Så ren nysgerrighed. Samt at jeg er vokset op med en bror, og en far (og delvist en mor) der røg, så fandt det et eller andet sted meget naturligt.
Et par år senere, var det de hårdere stoffer der fandt sted, lagde ud med amf til en nytårsaften. Havde længe gået og fiflet med tanken om at prøve, og hvilken bedre dag en til nytår. Så ja, igen; nysggerighed.

2. Gennem løn og SU. (Synes evt. godt i kunne have tillagt dette spørgsmål noget mere vægt på en eller anden måde. Finder selv spørgsmålet rimelig fladt, og uanset om folk vælger at tage det seriøst eller ej, får i nok kun flade, korte og mere eller mindre ubrugelige svar imho)

3. Jeg tror at så længe man er regelmæssig bruger af stoffer, så har det vel en betydning for ens liv. Godt eller dårligt. For mig personligt, fik det nok sin største betydning, efter jeg begyndte på de psykedeliske af slagsen, da det har ændret mit syn på en del ting, og føler selv jeg har fået en større generel forståelse.

-Men ligesom de andre også er inde på, så lav nogle mere meningsfyldte spørgsmål, hvis i virkelig vil have noget godt ud af de svar i vil have.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Cordillera de los Andes
synes godt nok spørgsmålene er dårligt formuleret.

but here it goes:

1. nysgerrighed, det eneste rusmiddel hvor jeg har oplevet gruppepres er faktisk alkohol i form af dumme øl-spil.
2. på samme måde som jeg finansier alt andet i mit liv= ved at arbejde...
3. svært at sige, tror alt hvad vi gør har indflydelse på vores liv. at jeg tager cyklen nogle gange i stedet for bussen, har vel også indflydelse på mit liv?

Medlem
Brugeravatar

1. Det var nysgerrighed og overskud.

2. Jeg arbejder.

3. Ja.

Junior medlem

I må meget undskylde vi ikke forklarede om vores projekt. Men vi skal skrive om unge og deres vaner/ afhæninig ang stoffer . Vi har en uge til at få svar til disse spørgesmål så det er derfor vi er direkte :D

Medlem
Brugeravatar

SkoleProjekt: Tror du ikke nærmere jeres spørgsmål burde hedde:

*Hvorfor startede du med at prøve stoffer?

*Hvordan finansirere du dit brug af stoffer?

*Hvilken indflydelse har dit brug af stoffer haft på dig?

De spørgsmål i har nu er så tæt på ja/nej spørgsmål som det kan blive, og det er ikke noget man score særlig gode karakterer på ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Frækfyr har fat i den lange ende.
Hvis I nu skal være inden for salg og marketing senere hen i livet, lærer I at der findes seks forskellige slags "hv-spørgsmål" ;)

Kort fortalt:
Ja/Nej
Informative
Ledende
Uddybende
Enten eller
Lukkede

Gider ikke give den store undervisning i faget :)
Men hvis I vil have en god karakter for opgaven vil jeg råde jer til at få alle slags spørgsmål med ;)
Nu ved jeg ikke hvor gamle I er? Altså om hvor uddybende og lang jeres opgave skal være?

Vil dog godt give jer lidt kød, så I ikke tror at alle der tager stoffer er dumme, sidder på deres flade røv og feder husleje af, betalt af staten. :)

Jeg selv begyndte i en meget tidlig alder af 12 år med at ryge tjald, drikke øl og ryge smøger. Da jeg var 14 prøvede jeg for første gang andre stoffer end de "gængse". Det blev amfetamin og ecstacy piller, en hel weekend hvor den fik masser af gas til festival med vennerne.

Tror jeg var 16 eller 17 første gang jeg prøvede psykedelia.
Jeg begyndte til dels (pga den tidlige "fødsel"), fordi at de "seje" venner gjorde det. Så skulle man jo følge flokken. Men det har altid været fordi jeg selv har fundet en interesse i de ændret sindstilstande, som de forskellige stoffer hjalp en med at opnå. Da jeg blev lidt ældre var det egen interesse og lyst der drev hobbyen, og ikke fordi at man skulle opnå streetcredit blandt vennerne.

Stoffer har haft en indvirkning på mit liv - lige som alkohol har haft på mange "normale unge", der ikke benytter andre rusmidler. Men må indrømme, at der har da været perioder af mit liv, hvor at indtaget af rusmidler nærmede sig grænsen for hvad der var "sundt" i den forstand - med bagklogskabens briller på.

Den dag i dag, har jeg de fedeste karrieremuligheder, en solid studentereksamen og et stort socialt netværk at falde tilbage på. Så de ting, som man eventuelt kunne frygte at "for mange stoffer" vil have en indvirkning på, målt på livskvalitetten af mit liv, så har det ikke haft nogen negativ effekt på mit liv. Det "værste", er at der engang var en pige der ikke kunne forstå at man godt kunne have en normal tilværelse ved siden af sin hobby, så hende debatterede jeg lidt frem og tilbage med. Men helt ærligt, der er mange fisk i havet 8)

Junior medlem

Geografisk sted: kbh
Hvad er forskellen på et ja/nej spørgsmål, og et lukket? ^

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Tager jeg meget fejl hvis jeg tror at du godt kan lide narko og derfor gerne vil have gratis knark?
Forklaring: Et lukket spørgsmål er et spørgsmål som du allerede kender svaret på.

Vil du have narko?
Forklaring: Et helt åbent spørgsmål, så frem at jeg ikke skrev dette på et knarkboard. ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]