Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 01:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
In our memories

Har i forvejen et normalt forbrug uden de store bivirkninger. Men hvad med jer andre, hvad gør I hver især for at komme hurtigst muligt over nedturen, psykiske mén, tømmermænd, og hvad det nu bliver kaldt? Og hvad indtager i før?
Med al den viden der flyder rundt i diverse forums og indlæg, ville det være genialt, at få samlet en liste over ting, som gør det hurtigere at lande i den såkaldte hverdag igen...

Hvad skal der til, er store doser C-vitamin godt før og efter et eller andet? 5-HTP efter mdma, and so on...!! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Bidrag med dine erfaringer og forklaringer til listen, så alle kan bruge den som opslag..

Peter

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Efter speed fortrækker jeg at få noget at spise inden jeg går i seng, for så slipper du for den værste mavepine. Drik også godt med vand inden du går i seng...

Junior medlem

Geografisk sted: Lyngby
ALA (Alpha Lipoic Acid)er en anden antioxidant (samme effekt som c-vitamin)

In our memories

.... og hvad gør det, hvad det der sker når man tar det, og imod hvad, før eller efter??!

Peter

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Det er vel generelt at det hjælper at spise en vitaminpille og drikke ½-1 liter vand inden du går i seng. Det er dumt at spise et stort fedtholdigt måltid inden du ligger dig, det kan give uro når du sover.

Og ellers bare masser af pizza, cola (ikke til næsen [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] ) og playstation dagen efter... Så skulle gårsdagens pinsler være ovre in notime!

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hvilke/t stof/fer bruger du det til?

In our memories

DR-D> I stedet for en grøn eller to, vil jeg snarere foreslå en eller to blå! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

OK lille liste.

Før:
1. Solidt måltid, gerne med masser af fibre og kulhydrat

2. Mælk eller andet neutral fed drikke (tager eventuelle syremaver, som nogle stoffer giver)

3. Et glas sukkervand lige før indtagelse af stimulanser.

4. C- vitamin og 5-htp

5. en smule motion plejer at gøre overgangen blødere [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

--------------------------------------

Efter:

1. MASSER af mad til at afløse de tabte kilojoule.

2. En grøn eller to.

3 litervis af vand !!!

4. en bunke vitaminpiller (alt hjælper)

5. et glas vand med sukker og salt opløst i.

6. en PC til at fordrive tiden! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Junior medlem

Geografisk sted: Lyngby
Deep> Var spørgsmålet til mig? I så fald kan jeg sige at c-vitamin og ala er anti oxidanter, disse virker ved at nedbryde frie radikaler (skadelige stoffer, der dannes ved indtagelse af mdma), derved tager dine serotonin neuroner ikke (nær så meget) skade.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Generalt er mad og vand godt før og efter - ellers ta det dog som en mand! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: 3400
mad undervejs er heller ej at forglemme. Det kan være meget svært at tage sig sammen til at spise noget, men man bliver glad for sig selv hvis man nosser sig sammen. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem

@ mr. Y --->

Hvor kan man erhverve sig ALA ? Er det noget som fås i håndkøb evt. ?

Insane psychedelia user!

De gange jeg har prøvet at indtage 500mg C-vitamin før e-indtagelse og 500mg 3-4timer efter har det sloget rusen fuldsændig ned.

In our memories

Tak for alle rådene. Men der må da være mere.....!!

Alle de der mad råd,... jeg spiser mad hverdag, også når jeg har proppet andre ting i kroppen end fødevare,... og såh, når man har gjort det, hvad kan man så ellers regenerere med....?!

Hvis jeg bare har drukket væske og spist mad en hel weekend, uden drugs, så er jeg frisk nok om mandagen...
Men har jeg drukket væske og spist mad, samt indtagtet en hel del drugs en hel weekend, så er jeg ikke nær så frisk om mandagen....

Altså, så kan man tag ALA, C-vitamin, B-vitamin, ginsing, 5-HTP, sukker, salt og massere af væske,... er der mere vi kan smide på listen?!

Deep [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories

Gør ting som gør dig i godt humør - slap af - hyg dig - ryg tjald - mediter - hør lækker ambient musik - nyd livet - lad være med at spekulere for meget - drik kamille-the - få en god nats søvn!

Det plejer også at hjælpe gevaldigt!

In our memories

okay, bortset fra at ryge tjald, så er de andre ting også noget jeg gør til hverdag...
hmm, der er ikke meget at hente her... [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Så må jeg sq bare leve med de mén det nu gir, at være menneske med hang til eufori en weekend eller to om måneden.
Troede bare jeg var uviden,... det kan da ikke være rigtigt, at der ikke findes flere helpers, udover de ting som man gør i hverdag..

hmm, øv,... jeg indstiller mig på nedture... [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Deep P

In our memories

Surt at du altid har nedtur... det er meget sjældent at dagen derpå resulterer i en decideret nedturs-depression for mig.

I 'slemme' tilfælde kan du jo indtage downers som benzodiazepiner (såsom 10-20 mg Diazepam) eller i endnu 'værre' tilfælde opiater.

Disse ting får jeg det altid meget dejligt af at indtage. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Men det er jo ikke ligefrem økologisk HR det, og disse stoffer indebærer deres egne 'skadevirkninger', selvom de lindrer eventuelt ubehag fra de fleste andre typer stoffer.

Så undersøg lidt mere omkring dem, før du begynder at bruge den slags, da man fx nemt kan udvikle afhængighed etc.

Hvis det er energi-niveauet, eller manglen på samme, i dagene efter weekenden du mener er problemet, så kan jeg anbefale at feste om fredagen og slappe af og være god ved sig selv på flere af de foreslåede måder, lørdag og søndag - så skulle der ikke være de store problemer i ugen efter.

Med mindre du bare er en sløv banan i det hele taget som ikke kan tage sig sammen ... hehe [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

In our memories

hehe, tak,...
det er nu heller ikke decideret nedtursdepressioner jeg lider under, nogle nedture kan enddog være et trip/oplevelse i sig selv(er der ikke et eller andet med, at der findes en stamme/kultur, et eller andet sted i verden, der drikker sig sindssygt fulde, for at opnå nedturen/tømmermændene,.. hehe(mener en gang at ha' læst det, i en seriøs bog om alkohol samt reparation af tømmermænd)),... og det der med fest om fredagen, kan pludselig ta' overhånd, og vupti, så er det mandag igen...
Men kroppen og hjernen brokker sig lidt efter de ture dér,.. men mindre med lidt hjælp fra nogle ektra tilskud !?! et eller andet,... og hvad kan mere hjælpe?!?! hehe [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Jeg er nok bare en sløv banana, der er på jagt efter nemme naturlige genveje til at komme helt oven på igen, uden de altid tilstedeværende mén i en eller anden form,... og de lægeordinerede downers, er kun til de yderst "slemme" nødstilfæle...

Deep aka sløv Banana

PS. er der ikke et også eller andet med bananer?! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Der er ikke nogle former for vitaminer eller andet kemisjov, der kan fjerne dine depresioner eller hangovers fuldstændigt. En meget god tommelfinger regel plejer at være: nu højere du flyvere, des længere er der ned! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

In our memories

hmm, pjuh, hum, så ikke helt oven på, bare mere oven på,.... lettere ind i ugen, end hvis man ikke havde kunne benyttet sig af forskellige helpers!!
Og jeg flyver gerne meget højt, udsigten er fantastisk deroppe, og der er naturligvis sindssygt langt ned,... søger derfor nu en specialsyet dragt til at gøre nedstigningen/nedturen til en ubemærket sikker fornøjelse....

Peter Deep

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]