Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 23:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
bannet

Geografisk sted: Risskov
Hej!

Mig og et par venner skal til asien og rejse her i slutningen af februar. Ved i hvad lovgivningen er mht stoffer og weed i f.eks. vietnam thailand og cambodia?? Nogle erfaringer??

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
livstid visse steder....

bannet

Geografisk sted: Risskov
Jep det har jeg også hørt, men det skulle så vidt jeg ved kun være i Thailand. Og går ikke ud fra at det også er straffen for at man f.eks. har et gram weed på sig, tror mere det er hvis du har en masse heroin eller lign. med i tasken på vej hjem og det er ikke lige min plan.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Der er generelt ret hårde straffe i Asien.. Det kan tit give ret mange års fængsel for ikke særlig meget. Vi taler "eget forbrug" størrelse efter danske standarder.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På sølvfadet med flag i
Har du aldrig set de programmer i fjernsynet, om folk der sidder fængslet flere år i Thailand, for besiddelse af stoffer til eget forbrug?

http://goseasia.about.com/od/travelplanning/a/seasia_drugs.htm

http://www.thesite.org/travelandfreetime/travel/beingthere/druglawsabroad

bare lidt generel info, som giver ét indtryk.

Insane psychedelia user!

Det er ikke kun i Thailand at straframmerne for besiddelse af stoffer er vanvittige, det er størstedelen af Asien som er på den måde, derfor er det med ret stor risiko, at rende rundt med drugs på sig. Hvis man beslutter sig for at gøre det alligevel, skal man ALTID sørge for at have rigeligt med penge på sig. Bestikkelse er noget de fleste betjente er glade for derude.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Hvor skal du præcist hen?

men som sagt er loven sindssyg hård i, faktisk hele asien.
Udover kommunikations problemer med dealeren, er der flere historier om dealer og politi der arbejder sammen.
Og hvis du ikke kan bestikke, ja så det bare synd :)

Citat:
CannabisCulture.com reports that under Brunei law possession of over 600 grams (about 21 oz.) of pot is punishable by death. In a 2004 case, a man was sentenced to death by hanging after being caught with 922 grams (about 32.5 oz.).

Evt tjek her; http://matadornetwork.com/nights/mariju ... east-asia/

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt inde i mig selv
Jeg var i thailand sidste år. Det er forholdsvist let at skaffe cannabis/svampe/opium. Straffene skulle være ret hårde så jeg vil selvfølgelig ikke opfordre til noget!

Især er det sydlige thailand (øerne) er det meget udbredt at bruge stoffer :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

(Spørger lige af ren interesse); er det også ulovligt at have det i blodet? Altså er det ulovligt at være stofpåvirket, selvom man rent faktisk ikke har noget på sig?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg kender en der har spjældet den 7 måneder i indonesien for 1 gram tjald... Hans oprindelige straf lød på 7 år og han måtte bestikke dem med ~200k for at komme ud derfra. For ET GRAM. Det er simpelthen ikke risikoen værd, og resten af sydøstasien har lignende straffe. Min vens ophold inkluderede i øvrigt underernæring, kakerlakker over alt og en gang denguefeber uden lægebehandling.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

jim fear skrev:
Jeg kender en der har spjældet den 7 måneder i indonesien for 1 gram tjald... Hans oprindelige straf lød på 7 år og han måtte bestikke dem med ~200k for at komme ud derfra. For ET GRAM. Det er simpelthen ikke risikoen værd, og resten af sydøstasien har lignende straffe. Min vens ophold inkluderede i øvrigt underernæring, kakerlakker over alt og en gang denguefeber uden lægebehandling.

lyder sindssygt, ja faktisk som en løgn.
Hvor fik han fat i 200 af de store?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nørrebro
Manze - hvorfor skulle det være løgn? .. Det var da en lame påstand ..

200 store tror jeg ikke er et problem at rejse hvis du har lidt venner og familie der går sammen, og som gerne vil se dig igen inden 7 år ... og inden du måske dør pga. forholdene ...

Et lån i banken måske? .. Det er ikke så svært ?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Manze skrev:
jim fear skrev:

lyder sindssygt, ja faktisk som en løgn.
Hvor fik han fat i 200 af de store?

Hans mor betalte dem så vidt jeg ved. Jeg ved godt det lyder langt ude, men der er hundredevis af lignende eksempler fra sydøstasien... Generelt er de glade for at sætte udlændinge i spjældet for småting, eftersom de ved at de er nemme at afpresse. Bogen "Welcome to Hell" handler om en fyr der ryger i spjældet for mord i Bangkok's "Hilton" fængsel, som er ekstremt berygtet. Den giver et godt indblik i hvordan det fungerer med afpresning; Der bliver ikke nogen fair retssag da hele systemet er korrupt, helt op til toppen. Det bedste er at bestikke sig ud så tidligt som muligt i processen, for når der først kommer fængsel, "efterforskning" og retssag er der mange flere folk der skal bestikkes.

Dedikeret medlem

Cambodia skulle være et af de sidste junkie-paradiser tilbage. Alt er tilgængeligt for kontanter, selv morfin uden recept på de rigtige apoteker. Det er ihertfald hvad jeg sidst hørte for et års tid siden.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Nu da vi ligesom har konkluderet at deres system er korrupt, er der nogen der kan komme med et godt estimat på størrelsesordenen af sådan en bestikkelse? Jeg tænker på den gængse landbetjent...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvis først du ryger med i spjældet, så taler vi oftest uden mad og uden nogen som helst former for rettigheder - med mindre du kender nogen udenfor fængslet som kan komme og sørge for dig. Det får danske fængsler til at ligne et tre-stjernet hotelophold!
My verdict: Don't.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Manze: Som de andre er inde på, er det faktisk en ret troværdig historie. Jeg bor selv på Filippinerne, og her hører man også om, at folk kommer galt af sted med stoffer. De er især interesserede i at nakke udlændinge, da de så kan sætte nogle ekspempler og skyde skylden på deres lands problemer på demoraliserede udlændinge. Jeg hører også andre, og værre, historier fra lande rundt omkring.
Heldigvis har jeg ikke den store hang til stoffer, og ryger slet ikke hash i nogen form, så jeg har ingen problemer lige på den front. Men jeg kender nogle der godt kan lide det, og der er en ekstra snert noia når de i voldsmug ruller en joint.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Snoezel skrev:
Nu da vi ligesom har konkluderet at deres system er korrupt, er der nogen der kan komme med et godt estimat på størrelsesordenen af sådan en bestikkelse? Jeg tænker på den gængse landbetjent...

Jeg tror at hvis han er alene, så snakker vi et relativt lille beløb, men det er jo umuligt at sige præcis... Det eneste jeg har hørt fra backpackere er <1000 kr, men det var ikke for narko. Men som sagt, jo flere officielle personer der bliver involveret, jo dyrere bliver det.

Eleusis skrev:
Cambodia skulle være et af de sidste junkie-paradiser tilbage. Alt er tilgængeligt for kontanter, selv morfin uden recept på de rigtige apoteker. Det er ihertfald hvad jeg sidst hørte for et års tid siden.

Det passer, men de har også en super brutal narkolovgivning, hvilket hende danskeren der forsøgte at sende kodein hjem fik at føle... Jeg kan ikke huske om det lykkedes at få hende udleveret, men fængslerne i Cambodia er deciderede slavelejre.

Medlem
Brugeravatar

Har rejst meget i sydøst asien og straffen for besidelse af stoffer er voldsom!

Jeg tog rigtig mange stoffer derude og har været tæt på at det var game over et par gange.

Hvis du/i som jeg vælger at tage stoffer derude, så brug jeres sunde fornuft...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

sunshine reagge skrev:
Har rejst meget i sydøst asien og straffen for besidelse af stoffer er voldsom!

Jeg tog rigtig mange stoffer derude og har været tæt på at det var game over et par gange.

Hvis du/i som jeg vælger at tage stoffer derude, så brug jeres sunde fornuft...

Hvordan er stofferne? og hvad tog du dernede?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]