Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 jul 2025 08:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Århus =)
Faldt lige over dette inde på www.sst.dk ( mener jeg den hed) og synes lige i skulle se det

Fup eller fakta
Det er interessant at ca. 20% af de ecstasy-tabletter, der sælges slet ikke indeholder ecstasy. Derimod har man ved de undersøgelser, politiet har foretaget, fundet alt fra amfetamin til coffein i tabletterne. Taler man med ecstasy-brugerne har de tydeligvis svært ved at kende forskel på, om de har fået det ene eller det andet stof. Der er således en tendens til, at hvis man er i miljøet og har taget tabletter, så er det tilladt at opføre sig på en bestemt måde. Hvad det er man har taget, kan betyde mindre – det afgørende er, at gruppen eller miljøet har en forventning om, at man opfører sig på en bestemt måde.
[img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
hmm...faldt over dette (under deres nye alkohol kampagne - uge40):

"Jo tidligere børn drikker alkohol, jo mere drikker de, og jo større er risikoen for, at de prøver hash og andre stoffer".

Alkohol er hermed beviseligt dødsensfarligt :P

Afskaf alt hvad der er sjot og lås jer inde og smid nøglen væk så skulde i være sikret mod alle de slamme ting i verden.

MVH
Piercer [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

PS. Husk at aftale en mad ordning med nogen

Medlem

goddammit! [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
Hvor i alverden fandt du den udtalelse??? Jeg surfede også lidt rundt på www.sst.dk, og ifølge deres (sundhedstyrelsens) sidste undersøgelse indeholdt 98% af E-pillerne kun MDMA! De sidste 2% indeholdt både MDMA og 5-MeO-DIPT (gad da godt få sådan en [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] ). Jeg kan ikke lige huske hvad tallene var i rapporten for hele 2001, men det var i hvert fald slet ikke i nærheden af at 20% ikke indeholdt MDMA!

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Foxy i kex ???

Hmm... skummelt!

Der er en pille i omløb i USA, den hedder vistnok Alien - indeholder 15 mg. 5-MeO-DiPT så vidt jeg husker.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Seriøst fuck sunhedsstyrelsen... De spassere skla sq bare blande sig udenom... Men nu kan jeg heldigves lovligt købe sprut fra idag af [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] Det er sq nice at ha fødselsdag, specilet gaverne [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Et stort TILLYKKE fra farum er på vej til dig alkoholic!!!!
Juhuuuuu!

VH

Medlem

[QUOTE]Originalt postet af sestun:
[B]Hvor i alverden fandt du den udtalelse??? Jeg surfede også lidt rundt på www.sst.dk,

Den er der et sted. Hvis det betyder noget for dig kan jeg da godt se om jeg kan finde den helt præsise adr. til dig !?!??!!?!?

Men fuck det, det betyder jo åbenbart ikke noget hvad du putter i munden, hvad end det er foxy, MDMA eller koffein, du opfører dig jo på samme måde, LOL

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Cuben, det var nu ikke fordi det betyder det vilde for mig, synes bare det var lidt underligt hvis de skriver at 20% af pillerne ikke indeholder MDMA når det overhovedet ikke passer med det der står i deres egne undersøgelser. ??? Iøvrigt er det da spændende nok hvor stor en procentdel der reelt indeholder f.eks. PMA, det ville da i hvert fald gøre en forskel for mig hvis jeg tog E hver weekend om det var 20% eller 0-1%!!!

Medlem

ok men nu fandt jeg linket til dig. http://www.sst.dk/publ/publ2000/rus_bio/helepubl.htm#45700

Du skal finde det som hedder fup eller fakte via inholdsfortegnelsen. Så kan du jo selv læse det. Men tror nu ikke det er noget du skal tage vidre seriøst hvis det er det som bekymrer dig

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

det virker da rimeligt videnskabeligt og informativt bortset fra det i boksene, som helt åbenlyst er skrevet for at afholde (eventuelle) læsere fra at prøve stofferne.

fandt også lige en sætning som...

"...rusen for det første er svær at styre og for det andet ikke er behagelig. De fleste prøver stoffet én eller to gange og holder derefter op."

...om svampe.

Her ved manden jo tydeligvis heller ikke hvad han taler om [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 23 Oktober 2002: Besked ændret af: acidDreamer ]

Relativistisk båthorn

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Alkoholic!:
nu kan jeg heldigves lovligt købe sprut fra idag af [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] Det er sq nice at ha fødselsdag, specilet gaverne [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]<HR></BLOCKQUOTE>

Tillykke [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Hvor gammel skal man være for at måtte købe alkohol lovligt? Er der grænse på det?
Altså jeg ved godt man skal være 15 når man køber noget på feks et diskotek, men du må vel gerne som 7 årig købe en gammel dansk i Føtex? Eller hvad?

Medlem

lol JEL [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Du skal være 15 år for at købe øl/vin/sprut i butikkerne og 18 for at købe på et diskotek...
Den lov har da været der i mange år nu...

VH

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]