Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 23:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

kære Psy brugere!
Har nogle et tip til hvordan man får sin eks kæreste igen? Vi har været på højskole sammen i et år og gik fra hinanden i november. Savner ham dog vildt meget, og tænker på ham hele tiden. Han bor langt væk, men tror på det kunne du alligevel!
har prøvet alt muligt for at komme videre, men det er lissom at det ik er det samme uden ham.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Har du ingen kontakt til ham mere?

Junior medlem

vi har snakket et par enkelte gange. men bare overfladisk. Ved ikke helt helt hvad han tænker, og tør ikke spørge ham direkte.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nørrebro
Overkom din frygt for at spørg ham direkte ..

direkte, åben, ærlig kommunikation er vejen i et forhold, forudsat at begge også kan være modtagelige, ydmyge og ærlig overfor sig selv ..

Citat:
And then you stray .. and you see .. that, even though you're one - you're two ..

Even though he's the one of all your desire and passion you now have come to see that you're moving apart - but you now also know of this as being the ways of love and life and that everything is beautiful as it is :)

You wish him only the very best :) but he creates himself - and make his own decisions - it is not a change of heart, a change of feelings - it is not that you now carry for him in any different kinda way - it is merely that you've moved further, lesser, to the opposite side, to the left, to the right, up or down compared to him ..

We all evolve .. no one being in the universe goes through a transformation alone - everything is at the same time... instantaneously ...

Always now - that you will love him, and he will love you, because we're all humans - and we all love and cherish this life.

Medlem

Det ville være surt hvis han går og har det på samme måde som dig. Vær frisk, tag initiativet.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Ja, tag kontakten og find ud af, om der er noget. Hvor længe var I sammen? Normalt tager nogen tid at komme ovenpå igen og ikke dagligt tænke over, hvordan man dog finder tilbage igen. Efter mit sidste forhold (ved at være nogle år siden men det var nok også nogenlunde i din alder) tog det mig ca halvandet år, inden jeg ikke dagligt tænkte på hende mere.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
Hvorfor er der ikke en smiley der brækker sig?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Francis Begbie skrev:
Hvorfor er der ikke en smiley der brækker sig?

Fordi at der ikke skal designes en smiley specielt til dig, fordi du ikke kan rumme andres problemer oppe i hovedet.

Trådstarter:

Kærlighed kan være en luder, og være det værste som kan dræne et menneske for energi og overskud. Sådan har jeg det ihvertfald.
Jeg synes du skal rulle terningerne og kontakte ham igen, istedet for at gå i uvished om der kunne blive noget igen.
Hvis du får et nej, så kommer du også til at leve med det efter noget tid, selvom det kan være hårdt. Men endnu værre er det at ligge og spekulere over det, og om du bør kontakte ham.

Håber det gir mening, det har været lidt af en hård weekend, men ønsker dig held og lykke. Fristes til at sige at du skal springe ud i det.

Insane psychedelia user!

Det er der også. Billede Og den er til dig Fracis Begbie, lige i face.. :wink:

OT:

Kontakt din ex og tal rent ud af posen. Det er det eneste der er at gøre. :)

Junior medlem
Brugeravatar

QuaZ skrev:
Overkom din frygt for at spørg ham direkte ..

direkte, åben, ærlig kommunikation er vejen i et forhold, forudsat at begge også kan være modtagelige, ydmyge og ærlig overfor sig selv ..

forudsat at begge også k a n være modtagelige, ydmyge og ærlig overfor sig selv.

Smukt quaZ!

Det er sgu ligså vigtigt som det er sandt..

Junior medlem

Det er nok rigtigt nok, det med ærligheden og så bare lægge tankerne til side og kaste sig ud i en konfrontation! Nogle gange kan en pause også være det der sku til, for at man får tænkt nogle ting igennem om sit forhold.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor du mindst venter at finde mig ..
Som de andre siger, kast dig ud i det og spørg ham.
Det værste der kan ske, er du får et nej. Det vil selvfølgelig gå dig på i et stykke tid, men så kan du også komme videre, for så er du afklaret.
Men synes helt bestemt du skal høre ham ad, måske har han det på samme måde som dig. :)

Medlem

Geografisk sted: 2400 Kbh NV
Du kan også vælge at vise ham, at du går og tænker på ham, i stedet for bare at sige det. Den energi du bruger på at tænke på ham, den kan du bruge på at lave et eller andet til ham. Et billede, et mixtape, et graffiti piece, hækle en klokkestreng, skrive hans navn med store stykker skrot og tage billede af det fra et vandtårn - et eller andet, der tager noget tid at lave. Det gør et stort indtryk, når man kan se, at nogen har tænkt meget på én. Og det er en meget bedre følelse, at putte sin energi ind i et projekt man kan give til den man tænker på, i stedet for bare at gå og gruble.
Jeg blev en gang afvist af én, jeg var rigtig forelsket i. Så tog jeg en uge fri fra arbejde og lavede en rimelig vild skattejagt rundt i Kbh til hende. Det gjorde ret stort indtryk og vi blev faktisk kærester i omkring 3 år (altså ikke descideret på grund af det, men det var klart med til at få hende til at forstå, at jeg virkelig mente det og nok også gøre hende nysgerrig). Men selv hvis vi ik var blevet kærester, havde jeg været glad for at jeg gjorde det. For så havde jeg i hvert fald gjort en indsats i stedet for bare at gå og drømme.
Held og lykke

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Sjove eksempler du kommer med Ras. Men selve indholdet fejler ikke noget, du skal vise personen at du føler meget stort savn. Og holder af vedkommende!

Junior medlem

haha... fantastisk med en skattejagt! sig lige til, hvis du får lyst til at lave en igen;)

Insane psychedelia user!

Jamen I er jo skøre, mennesker.

Tog en uge fri fra arbejdet for at imponere en pige? Jesus... hvad er der nu galt med et godt gammeldags neg? :mrgreen:

Medlem

Geografisk sted: 2400 Kbh NV
Hey, kærlighed er ALTID vigtigere end at gå på arbejde! Men hvad er et neg egentlig?

Det var 100% indsatsen værd. Men du må lave din egen, Moderjord.

Det er i det hele taget grineren med skattejagte. Sjovt at lave og sjovt at gennemføre. Behøver ikke koste penge.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Ras skrev:
Jeg blev en gang afvist af én, jeg var rigtig forelsket i. Så tog jeg en uge fri fra arbejde og lavede en rimelig vild skattej.....bla bla

Har også en gang lavet noget lignende, det virkede ikke... :cry:

....Men det var sjovt, især fordi jeg var nede og "sætte noget op" ulovligt hvor hun boede :D

Dedikeret medlem

Pfft. Piece of cake! 1 stks 2mg Flunipam og 1 stks kulørt drink løser alle problemer i denne her tråd!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Helt ærligt, så tror jeg ikke det vil imponere ham at du bruger sindssygt lang tid på at arrangere et eller andet helt perfekt for at vinde ham tilbage, det vil nok nærmere virke creepy og stalker-agtigt. Hvis du tror i kan få et forhold til at fungere igen så ring til ham eller aftal et møde og fortæl stille og roligt hvordan du har det. Jeg synes ikke du skal skrue forventningerne for højt op, hvis han ikke kontakter dig mere så er det nok fordi han ikke er interesseret i at have et forhold til dig. Det kan være svært at indse, men det er bedre end at spilde mere af dit liv på noget der ikke kommer til at ske. Tror det bedste du kan gøre er at droppe ham og komme videre, der er masser af ting at give sig til og søde fyre at møde.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]