Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 01:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På bunden af havet
hej alle Psykonauter har længe haft en ide om a tage et smut til Amsterdam, i min sommerferie med min kæreste og et par venner.
jeg har kigget lidt på omkostningerne for at tage der ned. og Norwegian har flybilleter til ca. 300kr hver vej så det er ikke det der sprænger budgettet. men har kigget rundt omkring efter nogle hotel værelser der er til at betale men lige meget hvad ender det med at koste 4000kr for 5 dages ophold på et dobbelt værelse. det mener jeg ikke kan være rigtigt det må kunne gøres billigere.

så jeg har tre spørgsmål til jer:

kan i anbefale nogle billigere hoteller/værelser? helst i Amsterdam
Kan det betale sig at tage til Amsterdam eller skulle man vælge en by i nærheden?
er det dyrt at spise ude i Amsterdam?

Junior medlem

jeg var selv i amsterdam i sommers for at deltage i dancevally( hvis du er til den slags musik vil jeg varmt anbefale det og mystery land) og det hotel vi fik fat i ( det var på kort varsel) kostede omkring 900kr pr pers pr nat og det var virkeligt slum! det var ikke engang de rigtige billeder de viste på hotels.com, nu da jeg gerne vil tilbage har jeg undersøgt det lidt nærmere og fundet ud af husbåde / lejligheder til leje nok er det billigste og bedste :D

maden var lang billigere end KBH og langt bedre kvalitet, især lige udenfor red light district var der mange takeaway shops med super mad :) men hvis i lejer en husbåd kan i jo lave maden selv :shock:

håber i får en super tur til sommer !!

Junior medlem
Brugeravatar

http://www.hans-brinker.com/ er det billigste jeg kender til, har selv en kammerat der boede der i forbindelse med studietur. Det ligger 5 min fra red light district, dvs. ret centralt.. Et lille heads up - gaden den ligger i skulle være kendt som "the gay street" men udover regnbueflagene er det altså ikke noget man ligger mærke til :).

Har været i Amsterdam, Rotterdam, og en 3. by jeg ikke kan huske hvad hedder, og der er Amsterdam klart den fedeste, rigtig fed stemning og flinke mennesker.

God fornøjelse :rocking:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Jeg boede på et hostel der lå i red light district som hedder "Stay Okay", ved at der i hvertfald er 2 sådanne hostels og de er begge placeret i centrum. Tror at vi boede for noget ligende 12-15 € i døgnet. Men skal selvfølgelig være klar på at dele værelse og bad med 15 andre, men kan man det, synes jeg det er den bedste løsning. Ellers er der også couchsurfing.com.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Det er ikke et hotel (og jeg ved ikke hvordan de fleste har det med grupper), men jeg kan varmt anbefale Couch Surfing (http://www.couchsurfing.org). Brugte det selv sidste år, da jeg skulle ned til Trance Energy og Luminosity Before the Energyi netop Holland.
Man skriver til forskellige privatpersoner og aftaler at man crasher hos dem. Jeg gjorde det i min lille miniferie på 5 dage. 2 dage ad gangen hos 2 forskellige folk. Det giver nogle helt specielle oplevelser, som man ikke kan få ved at bo på hotel. Jeg kan dog godt lide at gøre noget ekstra for mine værter. For eksempel lave mad for dem, give dem en gave eller andet lignende.

Jeg håber du kan bruge denne info enten nu eller på dine rejser fremover :)

Medlem
Brugeravatar

tak for alle det gode forslag det der med couchsurfing lyder lige lovligt vovet da det er min første ferie i udlandet kun med venner. og ønsker derfor noget mere simpelt og lidt privat. Men det skal da helt klart prøves lyder rigtig spændende og god mulighed for at møde nye mennesker.

tror jeg kigger nærmere på på http://www.hans-brinker.com/ den lyder okay har du evt. nogle billeder af værelserne

Junior medlem
Brugeravatar

Hvis du googler Hans Brinker Amsterdam kommer der nogen billeder af hotellet og værelser :)

Medlem
Brugeravatar

tak far fundet en masse billeder men det er desværre ikke helt det jeg leder efter. havde tænkt noget i stil med nogle værelser med dobbelt seng nu når jeg skal ha kæresten med.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]