Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 11:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Cipralex
Junior medlem

Hejsa er der nogen der har erfaring med cipralex ? jeg er lige startet for 9 dage siden, med 10 mg som gav mig kvalme de første par dage, derefter har jeg har haft 4-5 dage hvor jeg har haft energi og lyst til social omgang som jeg ikke har haft i mange år, det er meget hurtigt det er begyndt at virke og jeg er selvfølgelig ovenud lykkelig for det, og håber det forsætter:)
Jeg er nu gået op til 20 mg for 2 dage siden men føler mig utroligt træt efter jeg er gået op, er det fordi jeg får en for stor dosis at jeg føler den træthed ?

Titel: Re: Cipralex
Medlem

Geografisk sted: JYLLAND
Ja, det kan sagtens være en bivirkning ved at du gået op på 20mg. Men prøv at se om ikke det ændre sig efter et par dage. Kroppen skal lige vænne sig til den større dosis, det er ihvertfald min erfaring.
Hvis du bliver ved med at have bivirkninger bør du kontakte din læge.

Medlem

Geografisk sted: Esbjerg
Har også været meget på cipralex. Jeg tror meget af det er placebo.

Jeg har det trods alt bedre end før cipralex, men når man oplever store opture i starten af et forløb, tror jeg det også skyldes lidt placebo.

Jeg håber virkningen holder ved, men vær nu ikke alt for skuffet hvis du lander på et lidt mindre højt niveau igen.

Det værste ved cipralex og det meste andet er sexuelle problemer, og træthed. Begge dele bliver lidt mindre udtalte med tiden.

Jeg er også på 20mg som er max.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Vil nu absolut ikke sige at det er placebo - har selv været på cipralex, var også vildt glad for det i starten - selv fra første dag kunne jeg mærke at der skete en forandring, men grunden til at jeg stoppede med dem til sidst var udelukkende pga fraværerende sexlyst og enorm træthed, var selv på 20 mg om dagen.

Har ellers fået at vide at bivirkningerne er værst i starten, men for mig var det lige omvendt, de blev bare værre og værre, blev mere og mere træt.

- Abraham Lincoln

Junior medlem

Jeg har sat det ned til 10 mg igen efter aftale med min psykiater men føler mig stadigvæk helt vildt træt. I går tog jeg en lur på 20 timer, det er ny rekord :) det er rimelig frustrerende da jeg vender om på dag og nat konstant men det er ikke noget nyt det har jeg gjordt i flere år :( Min psykiater siger jeg skal fortsætte et par måneder endnu inden hun vil tage stilling til om jeg skal have noget andet medicin.
Nogle forslag til hvad man ellers giver ellers giver til en med ængsteligpersonlighed og søvnproblemer ?
Tak for ovenstående svar.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
5-htp + melatonin :)

Edit: vil lige nævne perikum også - super godt alternativ til lykkepiller, grundet manglende bivirkninger

- Abraham Lincoln

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Men! Lad være med at begynde at æde alle mulige ting uden at kører det forbi enten din læge eller apoteket - f.eks. kan perikum påvirke rigtigt meget medicin!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]