Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 23:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Er der andre herinde der kender oplevelsen, hvor man kommer til at tænke på hvorfor en bestemt ting, oplevelse, smag eller lignende føles god, og pludselig falmer det magiske ved det lidt?

Altså f.eks. hvorfor sex er dejligt. I mine teenageår var jeg depri-liderlig, og havde ikke andet i hovedet.
Bevares, jeg er stadigvæk meget glad for sex, men når jeg begynder at tænke over HVORFOR jeg synes det er dejligt, så er det som om jeg kommer til tænke på hvorfor det egentlig er det, og pludselig er tanken ikke så fantastisk længere.
Jeg er med på at der bliver frigivet nogen endorfiner og andre gode ting når man ligger der og hygger, og det er jo som regel dejligt når man først ligger der.

Men det er ikke kun med sex jeg tænker på, det er også med f.eks. naturen. Om sommeren er jeg vild med naturen, og alle de sanseindtryk man kan blive bombaderet af på en varm, grøn sommerdag, og sådan har jeg haft det i mange år. Jeg får f.eks. en god fornemmelse når jeg ser på et billede af noget natur fra Danmark, hvor man kan se at solen står højt, og der er grønne blade på træerne.
Men hvis jeg igen begynder at tænke over hvorfor jeg har det sådan med det, så synes jeg pludselig egentlig ikke det er så fantastisk alligevel, for hvad er det egentlig der fanger mig ved det?

Er der andre der kender den fornemmelse af at analysere nogen ting som man har det godt med, og pludselig mister det lidt magien, fordi man på en måde begynder at spørge sig selv hvad det er der er fantastisk ved det?

Det er begyndt at irritere mig en hel del, og jeg kan ikke huske hvornår det startede.
Det kan selvfølgelig hænge sammen med at man måske har et eftertænksomt sind, men det gør det ikke mindre irriterende.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt inde i mig selv
Det er godt vi kan få listet dem op her, så vi allesammen kan mistet lysten til at gøre dejlige ting ;)

Den med sex vil jeg give dig ret i! Det har jeg også taget mig selv i. Prøver bare at "slå hjernen fra" og ikke tænke så meget over det.

Jeg har altid været meget glad for mad og det fylder en stor del af mit liv. Men hvis jeg begynder at tænke over HVAD der egentlig smager godt, så mister det magien. Når maden er i munden og jeg prøver at analysere om det er konsistensen, smagen eller lugten jeg kan lide.

Det handler vel bare om at man ikke skal tænke for meget over det o.O

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Den med sulten har jeg også prøvet. Men man er vel indrettet sådan for at sikre artens overlevelse.

Men det er noget mærkeligt noget, og jeg har fået en dårlig vane med at analysere for meget. Når jeg er fuld eller på anden måde påvirket, så tænker jeg ikke så meget over det, men nyder bare.

Kunne forestille mig at det er de ting som stimulerer belønningscentret, som man hiver mest efter, men som er sværest at forklare.
F.eks. med sex så har man jo haft gode oplevelser med det, og hormonerne har pumpet rundt i kroppen på én, og så vil man gerne igen. Uden helt at vide hvorfor.

Men det er bare en tanke.

Edit: Det er lidt ligesom når man kommer til at stirrer på et ord, indtil det ikke giver mening længere.
Jeg sad på et tidspunkt og havde en god stener over ordene 'fætter' og 'måned', indtil de til sidst ikke gav megen mening.

Jeg har fundet ud af at det med analysen også virker med dårlige ting hos mig, f.eks. fobier, men der lindrer det kun lige i nogen sekunder, så hader jeg pludselig de små 8-benede kryb igen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Sådan kan jeg også have det med musik, billeder og kunst i det hele taget.
Heldigvis kan jeg sagtens få den gode følelse tilbage.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Sex skal ikke tænkes, men gøres!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jack von Hashluder skrev:
Sådan kan jeg også have det med musik, billeder og kunst i det hele taget.
Heldigvis kan jeg sagtens få den gode følelse tilbage.

Kender det også godt med musik, men den synes jeg ikke er så slem. Jeg kan stadig godt svæve på noget trance f.eks., selvom jeg kommer til at tænke over det.
Men kan godt følge dig i hvad du mener.

Odden skrev:
Sex skal ikke tænkes, men gøres!

Det har du ret i. Men hvis man alligevel kommer til at tænke over det, så er det noget skidt. Må hellere bare prøve at tænke på noget andet :P.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
det er derfor sex bliver bedre længere henne i forholdet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]