Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 apr 2024 20:03


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 01 okt 2002 19:30 
Offline
Relativistisk båthorn

Tilmeldt: 18 maj 2002 01:01
Indlæg: 2521
Lidt sent jeg opdager det, men VidenOm iaften handler om fremtiden og ser meget spændende ud.

20:30 DR2 iaften tirsdag den 1. oktober


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2002 20:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 jan 2002 02:01
Indlæg: 342
Geografisk sted: syd for nordpolen
Jeg sidder her og venter med en lille joint i min hånd på at det skal starte! elsker at se sådan nogle programmer mens jeg ryger en lille joint! dejlige tanker man får af det... [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2002 20:27 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 05 aug 2001 01:01
Indlæg: 3279
Geografisk sted: Provinsen
Hehe...Jeg gider ikke se det, medmindre det handler om stoffer [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

-Psyko


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2002 22:35 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 20 sep 2000 01:01
Indlæg: 1339
the future is now [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 okt 2002 06:35 
Offline
Relativistisk båthorn

Tilmeldt: 18 maj 2002 01:01
Indlæg: 2521
Hehe, ja et udvidet sind er altid godt [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Selve udsendelsen var spændende nok, men ikke helt så dyb som jeg havde ventet (eller også er det bare fordi jeg kan se den slags udsendelser i timer uden at synes de er lange nok, heh)

Iøvrigt er det et godt spørgsmål; hvordan stofbrug vil se ud om 20 år, når vi alle går rundt med en ID-chip i kroppen og kan spores 24/7. Måske vil det være lovligt fordi der findes en pille man kan ta' mod skader af stofbrug? Måske vil det være endnu mere ulovligt end idag med super-politienheder til eliminering af alle brugere. Måske vil der være nye stoffer med supereffekt helt uden at gøre den mindste skade?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 okt 2002 13:18 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 nov 2000 02:01
Indlæg: 1774
Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Den virtuelle verden bliver sikkert så udviklet, at et LSD-trip synes kedeligt(?).

Fedt at lige afspille discXX, for derefter at føle sig som supermand på meth. Når virkningen så er blevet kedelig kan man tage et ketamin-trip vha. discYY.

...det glæder jeg mig til :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 okt 2002 19:00 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 jan 2001 02:01
Indlæg: 936
Geografisk sted: 3400
@CannaChem, den dag det sker vil det enkelte individ formentlig være så intelligent og have så god kontrol over vores sanser og tanker at du vil kunne frembringe et sådan trip uden hjælpemidler. Og så vil det stille og roligt dø ud fordi det bliver kedeligt. Samtidig med at den eventuelle flugt som nogle finder i nutidens stoffer slet ikke vil være nødvendig.
Sådan en teknologisk udvikling kræver samarbejde fra hele klodens befolkning, ellers vil den viden udslette os i fjendtlighed inden.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 okt 2002 19:34 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 15 maj 2002 01:01
Indlæg: 245
Geografisk sted: København
Visse væsener her i verden har ikke brug for hallucinogener for at være i en oplyst tilstand.

Meditation og reflektion over virkelighedens natur åbner de samme døre i sindet som hallucinogener.

Richard Alpert (Timothy Learys kumpan) var på en rejse i østen og mødte en buddhistisk lama, som havde hørt om LSD og dets bevidsthedsudvidende effekter. Han ønskede at prøve dette, og en time efter indtagelsen af 6 trips følte han stadig ingen forskel.

Hans sanseapparat fungerede som det plejede... det vil sige kraftigt bevidsthedsudvidet.

Med den rette træning af sindet vil enhver situation eller sindstilstand føles som 'hjemme'.

Dette kan læses i en af Alperts bøger, og er berettet om i flere andre af 60'ernes mest markante personligheders biografier.

Verden vi lever i er et magisk sted og vi vader bevidstløse rundt mellem fantastiske energier og mulighed for at se og benytte disse.

Størstedelen af os besidder ikke de praktiske muligheder eller den nødvendige tålmodighed eller disciplin for at træne sindet i en sådan grad og må ty til genveje som hallucinogener for at få et glimt af den verden som i virkeligheden omgiver os.

Ergo tror jeg ikke at et høj-teknologisk samfund (en videreudvikling af vores nuværende - og er vi åndeligt bevidste i den brede befolkning?) vil gavne os specielt åndeligt... tværtimod...

Følger vi den nuværende udvikling går det hastigt ned ad bakke, men vi kan da håbe at dette fremtidige højteknologiske samfund kan præstere at fremstille endnu kraftigere triggers end dem vi har at gøre godt med i forvejen [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

(Lige nu mener jeg dog at vi har rigeligt i de gode gamle [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img])

Mvh Zonker


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 okt 2002 03:52 
Offline
Relativistisk båthorn

Tilmeldt: 18 maj 2002 01:01
Indlæg: 2521
"Virtuel lamfighter"...hmmm, så sætter man lige et par hovedtelefoner på eller et par dioder på tindingen og boom så bli'r man zappet direkte ind i wonderland [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Jo, det lyder bestemt ikke helt tosset.
Man kan allerede gi' blinde en form for syn ved hjælp af et videokamera man 'kobler' til hjernen. Så hvorfor ikke også andre nervecentre med tiden.
Hedonisme.

Zonker, det er da interessant hvis historien med lama'en passer. Hvis vi i den 'civiliserede' del af verden gradvist har hæmmet vores bevidsthed pga al den støj, stress og uro vores levevis har medført siden industrialiseringen (dvs ca de sidste 100 år), så er det da ikke utænkeligt at nogle stoffer virker bedre på os end på en fresh&clean lama i Tibet.
Men gi' ham et skud dope, så dejser han nok sammen uanset hvor meget lama han er.

Jeg tror; sålænge vi ikke er blevet genmodificeret til at synes narko smager grimt, så vil vi spise det. Men den dag man kan programmere et ufødt foster præcist som man vil, så er det ikke umuligt at vi vil blive ændret så vi ikke føler nogen former for rus (og dermed mister interessen)
Vil vi gerne den vej egentlig? Jeg synes umiddelbart det lyder lidt passions-løst og det bekymrer mig hvis vores samfund bli'r et super-effektivt system ligesom en myretue, hvor vi kun lever for 'myredronningens' skyld (og ikke længere er hæmmet af følelser, som kærlighed feks, men er rene rå effektive maskiner)

Well, om det bli'r bedre eller værre i fremtiden vil vi jo opdage helt automatisk som tiden går kan man sige.
(Medmindre solen selvfølgelig eksploderer om 6 år som jeg læste i en anden post...hmmmm (ville vi få det at vide af nasa hvis det var sandt tror i? I dont think so...))


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 okt 2002 17:36 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 05 aug 2001 01:01
Indlæg: 3279
Geografisk sted: Provinsen
@JEL: Mht. hvorvidt solen eksploderer inden for seks år, synes du så ikke at det er lidt iøjnefaldende at det er en tabloidavis af allerværste skuffe, der er kommet op med disse nye "data"? [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

-Psyko [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 okt 2002 23:08 
Offline
Relativistisk båthorn

Tilmeldt: 18 maj 2002 01:01
Indlæg: 2521
Jeg var bare sjov [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Jeg tror solen nok skal være her om 7 år også (medmindre Darth Vader kommer med dødsstjernen og sprænger den i luften selvfølgelig...it could happen...)

Men seriøst; _hvis_ nu nasa opdagede en eller anden helt sikker katastrofe der ville ødelægge jorden, så er jeg ikke sikker på de ville sige det til offentligheden.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 29 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team