Well, de viste dokumentaren på DR2, hvilket jeg er meget taknemmelig for - da jeg nok ellers ikke ville have stødt på den.
Den hedder "Britain's Most Dangerous Drugs", og kan, hvis du ikke har set den, findes på følgende link:
http://www.youtube.com/watch?v=bR3gIuWYnQoHvad jeg synes der er interessant er pladserne for LSD og Cannabis, relativt til hinanden. Det er de to stoffer (lovlige stoffer; Alkohol, Nikotin og Koffein undtaget) jeg bevæger mig i. Det skal siges at jeg ikke længere kan ryge cannabis i offentligheden, da jeg bliver et noia- og nervevrag, hvilket denne dokumentar gav mig et muligt svar på hvorfor.
Hvad jeg egentlig ville diskutere, såfremt det virker uklart i ovenstående :D, er; jeg går af overstående grund ikke ind for en legalisering af cannabis, jeg vil endda gå så vidt som til at sige at jeg hellere ville se en legalisering af LSD først(!). Men det lader også til, ifølge denne dokumentar, at der er en del misillegaleaserede stoffer før dem begge.
Hvad mener I? Skulle man også i Danmark lave en sådan undersøgelse (baseret på videnskab istedet for myte) og skulle man løsne på forbudende for nogle af disse stoffer, ihht. denne forskning?
Jeg er også interesseret i at høre hvad I overhovedet synes om dokumentaren.