Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 23:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa venner,

Jeg er en Amerikaner der bor i KBH og jeg har lige fået et job! Det er jo en "white collar" job som en konsultent og jeg har lige spekuleret over hvis i Denmark de tester mennesker før de ansætte medarbejdere. Jeg har haft to interviews allerede, og jeg skal bare møde med to top-mænd i forretningen, og så få jeg jobbet. Så, er det muligt at de skal teste mig? Jeg har lavet nogle Googling og jeg kan ikke finde meget om det her emne.

I USA tester de ALT -- uanset fra hvis det er til et pedel-job eller en white collar job. Men er det lige det sammen her i DK? Jeg havde en rigtig sjov weekend men hvis det ruiner min fremtid så er jeg ikke så glad!

Tak på forhånd.

Insane psychedelia user!

Det er ikke almindeligt at teste jobansøgere her i DK. Så umiddelbart vil jeg ikke mene at du har noget at frygte. :)

Junior medlem

Fjas skrev:
Det er ikke almindeligt at teste jobansøgere her i DK. Så umiddelbart vil jeg ikke mene at du har noget at frygte. :)

Woohoo! Det håber jeg også!

Jeg har læst at det er muligt til nogle "sensitiv" jobs som har sikkerhedsspørgsmål.

Problemet er at det var ikke hårdstoffer jeg tog, det var den grøn, og det tag en rigtig lang tid til at forsvinde, ikke også? Og hvis jeg møder på Fredag, selvfølgelig har jeg ikke nok tid til at fjerne de der goodness fra min krop

Insane psychedelia user!

Selv om jobbet er 'sensitivt' tror jeg virkelig at der skal være bestyrket mistanke før narkotests kommer på banen. -kanyler stikkende ud af lysken til jobsamtalen eller noget.

Junior medlem

Fjas skrev:
Selv om jobbet er 'sensitivt' tror jeg virkelig at der skal være bestyrket mistanke før narkotests kommer på banen. -kanyler stikkende ud af lysken til jobsamtalen eller noget.

Hahaha flot. Jeg elsker DK ! Nu skal jeg nyde en frokost joint :)

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Til en anden gang, bør du måske overveje det inden du giver den gas i weekenden forinden ;)

Junior medlem

Frugthat skrev:
Til en anden gang, bør du måske overveje det inden du giver den gas i weekenden forinden ;)

Jeg har aldrig hørt fra andre at de blev testet, så tænkte jeg simplehen ikke om det! Men i morges stod jeg op og troede jeg skulle spørge jer.

Og hvis det er helt i orden, hvorfor skulle jeg ikke bare ryge en nu? :P

Medlem

Der er naturligvis altid en risiko, og better safe than sorry. Men hvis du vil, så ryg du bare din joint ;)

Admin
Brugeravatar

Som de andre vil jeg også sige, at der skal VIRKELIG meget til før de kræver tests for sådan noget. Skal ikke ku udtale mig om alle jobkategorier, men jeg er selv ansat i en stilling med ret meget ansvar og de har aldrig krævet en test.

Forresten, du er sgu blevet god til at skrive dansk, hvis du er indfødt amerikaner. Sejt :)

-Jimmy Carter

Junior medlem

Imp skrev:
Som de andre vil jeg også sige, at der skal VIRKELIG meget til før de kræver tests for sådan noget. Skal ikke ku udtale mig om alle jobkategorier, men jeg er selv ansat i en stilling med ret meget ansvar og de har aldrig krævet en test.

Forresten, du er sgu blevet god til at skrive dansk, hvis du er indfødt amerikaner. Sejt :)

Jamen hvis jeg røget i går, og jeg har røget næsten hver dage i flere måneder (og stopper nu for jobbet), så er det lige meget hvis jeg fortsætter med at ryge. Og jeg har talt med mange og det er så usandsynligt at jeg skulle ikke bekymre mig over en skid.

Og tak for komplimenten. Jeg synes at dansk er et nimmt sprog at lære hvis man taler andre Germanske (?) sprog som Engelsk eller Tysk.

Medlem

Både dansk, engelsk og tysk tilhører den Germanske sprogstamme, men nærmere bestemt tilhører dansk den nordisk-germanske, og engelsk og tysk tilhører den vest-germanske sprogstamme :D (siger mange tak til AP-grundforløbet på gym)
Iøvrigt synes jeg også du har et rigtig godt dansk, velkommen til psy :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Har aldrig nogen sinde hørt om nogen der blevet narko testet af jobbet i DK.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hawaii, Honolulu
edeeo skrev:
Har aldrig nogen sinde hørt om nogen der blevet narko testet af jobbet i DK.

word.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
En af mine venner der arbejder for Mærsk holdt op med at tage stoffer fordi de foretager stikprøvekontroller af deres ansatte. Det kan selvfølgelig have noget at gøre med at han har ansvaret for nogle sygt store skibe (det er vist den korrekte betegnelse)... Men der er altså danske firmaer der narkotester deres ansatte.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Ja helt sikkert, tror sikkert også de narko tester dem der sidder i kontrol tårnet ude i kastrup og dem der passer metroen.
Men mere almindelig job, bliver man sgu aldrig testet. Ingen gang S-tog lokomotiv førerende, og chaufføre hos post dk bliver testet

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
I mit firma bliver der desværre lavet stik prøver af de ansatte.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]