Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 23:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
http://politiken.dk/indland/ECE1162318/ ... det-doede/

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: En provins til Sverige
:x :x
"Ingen forbrydelse"

Den hovedmistænkte er i mine øjne, "narkotika" politiken!

Medlem
Brugeravatar

Kan det være kraftigt speed?..

Medlem

ogger skrev:

Hvad får dig til at tro det er amfetamin?

Insane psychedelia user!

^Fordi de lå og sov. :S

Når det så er sagt er det sørgeligt med nye døde pga narko. Men er jeg den eneste der synes det lyder underlig det her:
politikken skrev:
Den første person blev fundet død klokken 05:03 lørdag morgen ....
Tre timer senere var den så gal igen i en lejlighed i landsbyen Hørve, få kilometer væk.

»Her fandt politiet en 47-årig mand død.I lejligheden lå også en 20-årig kvinde. Hun ligger på det tidspunkt og sover, så vi koncentrerer os om at få liv i manden«, siger kommunikationsmedarbejder Carsten Andersen.

Men kvindens søvn endte tragisk. Også hun døde, og det skete kort efter klokken 13, oplyser politiet.

Nu står der ikke rigtig noget om det. Jeg får dog 'følelsen' af at de slappede af, og ikke hastede tøsen, som sov, på hospitalet, trods at hun lå og sov i samme lejlighecd som den døde dude, og højst sandsynligt må ha indtaget samme stof som ham. 3 timer senerend den første giver kl kl08??. hvis tøsen døde kl 13 er det så kort tid efter.

???

Senest rettet af Røvkussen 09 jan 2011 01:30, rettet i alt 2 gange.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ønske øen, 2. stjerne til højre lige i udkanten af Mælkevejen
ogger skrev:

Lyder rimelig usandsynligt ogger c",
Fra artiklen: Hun ligger på det tidspunkt og sover, så vi koncentrerer os om at få liv i manden, siger kommunikationsmedarbejder Carsten Andersen.

Dermed ikke sagt at det ikke kan være speed/solgt som speed.
Jeg vil ikke selv komme med nogle gæt, da der er alt for lidt info, samt at gætterier spreder misinformation.

Tænk hvis nu vi var 3 i træk der havde givet dig ret, se var der måske lige pludselig nogen der var på vagt overfor "dræber speed" i det område og ikke tænkte over at det kunne være et andet stof der var den skyldige, måske endda det stof de lige havde lyst til.
See my point?
Der også den mulighed at der ingen sammenhæng mellem de to sager er og noget helt andet har skylden.

Undskyld for off-topic og belærende tone.

Tak til edeeo for heads up og advarsel.

og fordi en snemand er min ven

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ønske øen, 2. stjerne til højre lige i udkanten af Mælkevejen
Nu gætter jeg selv lidt.
Kommer lige til at tænke på hvordan det kan være at politiet fandt parret i lejeligheden?
Den ene er død, den anden sover.
De har ingen info, altså ingen andre i lejeligheden der har alarmeret dem?

og fordi en snemand er min ven

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Fjas skrev:
Nu står der ikke rigtig noget om det. Jeg får dog 'følelsen' af at de slappede af, og ikke hastede tøsen, som sov, på hospitalet, trods at hun lå og sov i samme lejlighecd som den døde dude, og højst sandsynligt må ha indtaget samme stof som ham.

Jeg tror man skal passe på med at antage for meget. Uden at vide noget som helst om det, vil jeg tro det er meget normalt at hvis man har én person der ikke viser livstegn og man har én der gør, så koncentrerer man sig om den person der ikke udviser livstegn først, hvis der vurderes at være chance for at få personen tilbage. Da Carsten stod og snakkede om det, havde han sgu sikkert selv nedtur på over at de ikke havde fokuseret 100 % på tøsen fra starten af, så de ikke stod med to døde personer.

NightflierDk skrev:
Kommer lige til at tænke på hvordan det kan være at politiet fandt parret i lejeligheden?
Den ene er død, den anden sover.
De har ingen info, altså ingen andre i lejeligheden der har alarmeret dem?

Altså, der kan jo være 117 grunde til at strisserne var der på det tidspunkt, at de ikke har nogen info om det hvad der ligger bag dødsfaldene behøver jo ikke betyde at de overhovedet ingen info har om parret... Ifølge wikipedia har Hørve lige knapt 2400 indbyggere, så det kan jo være at politiet ved hvem de skal holde lidt ekstra øje med...

Insane psychedelia user!

Flak: Selvfølgelig skal man det. Jeg synes bare formuleringen af teksten er spøjs. Specielt den måde tidspunkterne er angivet på, set i forhold til at den første døde allerede kl 05.
Der står i teksten at de ved pigen havde indtaget alprazolam, altså downers. Så virker det bare mærkeligt på mig at hun ikke hastes på hospitalet og får noget modgift...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Ja det er altså noget mystisk

Kl 08 finder politiet en død mand og en sovende kvinde

Kl 13 dør kvinden

Hmmmm....

Man må da gå ud fra at politiet har været i lejeligheden, sammen med den sovende kvinde i de fem timer.
Så det er da lidt underligt

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
De kan jo sagtens have prøvet at genoplive hende lidt efter de fandt manden. Måske har hendes tilstand bare været så kritisk, at hun ikke stod til at redde, og derfor døde nogle timer senere.

En ting er dog sikkert, hvilket er at hele denne hændelse er dybt tragisk.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Cordillera de los Andes
her er lidt mere til jer spekulanter fra vores allesammens ynglings avis:

Citat:
Hvad der i lørdags kostede en blot 20-årig kvinde og hendes 47-årige bekendte livet, er fortsat en gåde for politiet. De to holdt med få timers mellemrum op med at trække vejret i en lejlighed i Hørve i Odsherred, hvor de begge deltog i et drikkelag.

Til stede i lejligheden var desuden to eller tre andre bekendte. En af de personer ringede lørdag morgen klokken 6.50 112 og fortalte, at den 47-årige mand var livløs. Da ambulancereddere kort efter kom til stedet, konstaterede de, at manden var død. Politiet kom også til lejligheden, hvor vidnerne i lokalet blev afhørt. I en stol i samme rum sad den 20-årige pige og sov.

Meget mistænkeligt
Omkring klokken 13 ringede en af personerne fra lejligheden igen til 112 og fortalte, at den unge kvinde nu også var holdt op med at trække vejret.

- Vi gør meget for at finde ud af, hvad der er sket, for det er meget mistænkeligt, at to personer afgår ved døden på den samme adresse, siger politiinspektør Henrik Mikkelsen fra Midt- og Vestsjællands Politi til ekstrabladet.dk.

Senere i denne uge vil de to personer blive obduceret, ligesom nogle piller, der blev fundet i lejligheden i Hørve, vil blive undersøgt.

Et tredje dødsfald i Føllenslev få kilometer fra Hørve samme morgen mener politiet ikke kan kobles til episoden.

http://ekstrabladet.dk/112/article1484822.ece

Medlem
Brugeravatar

Har hørt der er kraftig speed i omløb i området. Ca. dobbelt så stærkt som det der normalt er. Tænker hvis det så er nogle mennesker der tager det i sprøjte.. bare et long shot.. ? :-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Har snakket med en der kendte vedkommende ( kvinden ) der døde, hun sagde
at hun var meget påpasselig med rusmidler, og gik meget op i ikke at lave farlige
kombinationer med div narkotika, og hun indtog aldrig noget hun ikke viste hvad var.... hmm..
Hun tvivlede stærkt på at hun har indtaget noget og så drukket -

men aligevelle.. folk kan forandre sig hurtigt når det kommer til rusmidler.
Det er som sagt dybt tragisk

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Jeg er virkelig forarget over, at der ikke straks ringer nogle alarmklokker hos de politibetjente, der lod den 20-årige pige dø. De kan vel for helvede sige sig selv, at hun højst sandsynligt har indtaget samme stof, som manden der lå livløs. Desuden, er politiet altid et makkerpar, hvorfor skal de være to om at koncentrere sig om den samme?

Der går 5 timer, fra de er der første gang, til pigen dør... satme sløvt at de ikke når at reagere. Det lader slet ikke til, at de har prøvet at få kontakt med hende, men bare ladet hende sove?

Med mindre, de bekendte der har været til stede i lejligheden, hårdnakket har påstået, at der ingen stoffer er blevet indtaget, skal der ske sanktioner mod de her betjente, de har simpelthen udført deres job alt alt for dårligt, med katastrofale følger.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Ja, det lyder totalt suspekt, at politiet afhører alle de tilstedeværende, på nær hende, der sidder og sover... "Jamen hun sad jo og sov? Ville I have at vi skulle vække hende, bare fordi en person i rummet var død?"

Ville også være skummelt, hvis hun nu ikke var død, men bare var vågnet om morgen... "Hvor er X henne?" --> "Nåeh... X... Han døde i nat, men vi nænnede ikke at vække dig fordi du sov så sødt"

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]