Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 14:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: kbh
Hey alle

Vi er tre gutter, som tager til Vuuv festivallen i år, og jeg ville bare høre, om der er andre herinde fra, der skal derned?
Da ingen af os nogensinde har været der, kunne det være fedt, hvis andre herinde fra eventuelt kunne fortælle lidt om deres erfaringer med festivallen - og det er jo altid rart, at kunne spørge lidt til råds mv., hvis der er noget, man bliver i tivl om.

Jeg glæder mig sindssygt meget til denne festival.

Vh
Magnus

ps. her er et link til den officielle side: http://www.en.vuuvfestival.de

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
VuuV festiallen i Tyskland er en optursfestival - glæd jer!
Var dernede i 2009 og regner stærkt med at skal afsted igen i år.. Mht. scenerne er lyden virkelig ekstrem dernede, deco'en og lasershows sparker seriøst røv. Derudover er campen et utroligt lækkert sted at befinde sig, der er en rigtig god stemning dernede, og den generelle indstilling blandt folk er god karma. Der er masser af små boder hvor du kan købe alt muligt gøgl, en masse forskelligt slags udenlandsk mad - dog ingen kød.

Lad være med at tage en af camp pladserne helt oppe foran, da i hurtigt vil blive generet af larmen fra scenerne, når i vil sove. Det oplevede jeg ihvertfald som ret irriterende, at Darkpsy scenen bare smadrede derudaf, mens jeg gerne ville ha en lur. :)

Alt i alt en super lækker festival, mange af dem jeg kender, som har været til rigtig mange festivaller har netop VuuV som deres yndlings.

God tur, og pas på jer selv dernede. ;)

Medlem

Geografisk sted: Du fanger mig aldrig :p
Det er en hammer fed festival!

Har selv været dernede de sidste 2 år - og har været fuldt tilfreds begge gange :p Ved dog ikke om jeg når derned i år - skal selv til Ozora, men hvis økonomien tillader det, napper jeg vel VuuV som pre-party (nu når rygterne går på at det er sidste VuuV festival :s)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

TicTac skrev:
Det er en hammer fed festival!

Har selv været dernede de sidste 2 år - og har været fuldt tilfreds begge gange :p Ved dog ikke om jeg når derned i år - skal selv til Ozora, men hvis økonomien tillader det, napper jeg vel VuuV som pre-party (nu når rygterne går på at det er sidste VuuV festival :s)

Går rygterne ikke på det hver år? ;)

Medlem

Hmm jo det gør de jo egentlig.
Men da jeg var dernede sidste år, blev vi der en dag mere efter VuuV lukkede. Da vi blev smidt ud til sidst snakkede vi med en gut der var med til at arrangere, der forklarede at efter det der kommer i år, vil navnet blive ændret lidt ligesom det har heddet VooV expirence før :D (http://www.voov-experience.de/lang/de/). Men om det passer eller ej ved jeg jo ikke ;)

Junior medlem

Geografisk sted: Fyn er fin!
Sidste år var godt nok ikke noget at råbe hurra for musikalsk set. Desværre, det har ellers tidligere været en festival hvor god musik var prioriteret. Største optur var klart at der var en svømmehal i nærheden!

Det er fint nok med laser og stort anlæg, men hvis der udelukkende spilles andenrangsmusik så er det jo komplet ligegyldigt. Det kan dog være de opper sig lidt, nu hovr festivalen omsider stopper (hvilket den burde have gjort for længst).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bong Energy skrev:
Sidste år var godt nok ikke noget at råbe hurra for musikalsk set. Desværre, det har ellers tidligere været en festival hvor god musik var prioriteret. Største optur var klart at der var en svømmehal i nærheden!

Det er fint nok med laser og stort anlæg, men hvis der udelukkende spilles andenrangsmusik så er det jo komplet ligegyldigt. Det kan dog være de opper sig lidt, nu hovr festivalen omsider stopper (hvilket den burde have gjort for længst).

Musik er en smagssag, så selvom du syntes det ikke er det fedeste, er der højst sandsynligt andre der syntes at det var alt for vildt. Derved dog heller ikke sagt at jeg synes musikken var i top i 2009, ikke i forhold til min smag. Men havde aldrig hørt så ren lyd som jeg oplevede dernede, hvorfor det var ret så overvældende for mig at høre musik på et så avanceret anlæg. En jomfrutur på psy-festival, til åbningen af main-stage, godt smagt til på 2c-b og svampe, det var satme hygge! ;)

Admin
Brugeravatar

Synes ikke det var noget at råbe hurra for sidste år. Havde da en hyggelig tur pga selskab, kanon vejr og sådan. Men selve festivallen var sgu under middel. Dårlig lyd eller ihvertfald dårlig styring af den, meget skrabet lineup (men hvis man er til tyskertramp 24/7 er det vel perfekt :P ). og måske lidt for mange steroidegutter på narko. Var ihvertfald tilfreds med, jeg ikke sku betale indgang. Syntes ikke, det ville ha været pengene værd. Var ret skuffet over den i forhold til 06, da det stadig hed voov experience. Man kan ihvertfald godt mærke, det ikke helt er de samme arrangører længere. RIP voov experience.

Men hvis det er jeres første festival skal I nok få en fed tur alligevel :D
Der betyder den rigtige musik og lyd ikke nær så meget, fordi man er så mættet med alle de nye indtryk.
Jeg er selv blevet mere kræsen med festivaller efterhånden. Men tror den første gang er imponerende og overvældende for de fleste, uanset om det så er vuuv i Tyskland. Den har stadig alt det, der gør en psytrancefestival.

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Bong Energy skrev:
Folk på stoffer der hører musik på et stort anlæg bliver jo pr. definition altid imponerede.

:lol:

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Har nogle kammerater der skal spille dernede, kunne godt være man skulle tage med :D

Insane psychedelia user!

Halose skrev:
HrKnudsen skrev:
Bong Energy skrev:
Folk på stoffer der hører musik på et stort anlæg bliver jo pr. definition altid imponerede.

Ku godt forestille mig at den faldt i god jord hos Don Knudsen, fyren med den skarpeste hu...

i'ma let you finish, but karnage has some the worst posts of ALL TIME.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Halose skrev:
HrKnudsen skrev:
Bong Energy skrev:

Ku godt forestille mig at den faldt i god jord hos Don Knudsen, fyren med den skarpeste humor, og de skarpeste indvendinger på hele Psychedelia 8)

Du kan vælge at beholde den der facade, men jeg ved at du inderst inde elsker mine posts. :wink:
Dr. Phibes skrev:
Halose skrev:
HrKnudsen skrev:
Bong Energy skrev:

Ku godt forestille mig at den faldt i god jord hos Don Knudsen, fyren med den skarpeste hu...

i'ma let you finish, but karnage has some the worst posts of ALL TIME.

:rocking:

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Junior medlem

Geografisk sted: Fyn er fin!
:D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
HrKnudsen skrev:
Du kan vælge at beholde den der facade, men jeg ved at du inderst inde elsker mine posts. :wink:

Oh, yes :).

Medlem
Brugeravatar

Er knudsen og Don en og samme person? Mit verdensbillede smuldre for øjnene af mig...

Junior medlem

Geografisk sted: kbh
Tak for alle svarene.

Psylau og TicTac: det lyder fedt. Vi husker, at slå vores lejr ned lidt væk fra scenerne - det er nok alligevel et meget godt råd. Kan man selv tage en grill med, samt mad osv.? Det er ikke sikkert, jeg orker at spise vegetarmad hele tiden.

Imp: En af årsagerne til at vi glæder os meget til denne festival, er faktisk at slippe for steroidegutterne på coke. Vi glæder os til at kunne feste med ligesindede, almindelige mennesker, som er der for musikken, stemningen osv., og ikke for at sælge narko, slås og vise sine muskler og tattoos frem... Jeg håber ikke, der er alt for mange - for jeg synes altid, det dræber stemningen lidt, at man føler, man ikke "tør" slå sig ordentligt løs, og skal gå og være opmærksom på om man kommer til at kigge på den forkerte type.

Er der måske en anden festival i samme dur, du hellere ville anbefale? Eller nogle af jer andre? Vi har også tænkt på Wonderland festivallen - den ligger dog i August, hvor jeg er i praktik.

Vi har også snakket lidt om det der med chauffør. Ingen af os har egentligt lyst til at give afkald på stoffer for at være chauffør... Hvordan er det med det? Jeg ved, at næsten alle bliver tjekket på vej hjem - kan de for eksempel straffe dig for at have taget MDMA dagen før? Altså kan de se det? Er det måske smartere at tage offentlig transport? (Selvom det ville være rigtig dejligt at have bilen med).

Dem af jer, der skal derned; det kunne være sjovt at mødes en dag dernede - men det kan vi jo altid snakke nærmere om, når vi er lidt tættere på.

Medlem

Du kan sagtens selv tage grill med, så i kan hygge oppe i lejren og lave noget mad selv. Hvis man forlader festivals pladsen, ligger der en Lidl supermarked ca 20 minutters gå gang igennem en lille skov. Ellers kan der købes Pizza'er osv på selve festivals pladsen.

Mht til steroide gutterne - synes jeg desværre at der alligevel var en del dernede sidste år. VuuV er stort, så man kan heldigvis bare finde et andet sted og stå - hvis du ikke føler dig tryg i nærheden af dem. Dog synes jeg at deres "Brian attitude" forsvinder når de kommer derned, og ikke står i kæmpe grupper, hamrende stramme på coke ;)

Jeg vil kraftig råde dig til at i finder en som minimum holder sig væk fra narko 24 timer før i køre hjem. Alle biler med udenlandsk nummerplade har de en tendens til at tjekke (da bøder skal betales med det samme).
Jeg havde sovet 15 timer før jeg skulle køre hjem forrige år, og blev knaldet i en spyttest. Det resulterede i 6 timer på Politi stationen, og mener det løb op i ca 500 eu ialt! :(

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Problemet med alle tyske festivaler er, at der er rigtig mange (typisk danske) steroidetyper, som altid tiltrækker sig rigtig meget negativ opmærksomhed imo.. Jeg har som Imp heller ikke været der siden 2006, hvor det egentlig ikke var super slemt, men det er mit indtryk, at det er blevet værre på alle tyske festivaler, og jeg tror desværre man skal længere væk for at slippe for danske Brian-typer..

Det skulle være ret nemt at tage tog, så spar jer selv for risikoen for at være narkopåvirket

Når nu det lidt negativt klingende er sagt, var det en ganske udemærket festival i 06.. Musikken har dog, for mig, udviklet sig til noget alt for kedeligt, men det er jo smag og behag..
Jeg kan anbefale Ozora festival i Ungarn, hvis man skal til trancefestival

Admin
Brugeravatar

m4uer skrev:
Imp: En af årsagerne til at vi glæder os meget til denne festival, er faktisk at slippe for steroidegutterne på coke. Vi glæder os til at kunne feste med ligesindede, almindelige mennesker, som er der for musikken, stemningen osv., og ikke for at sælge narko, slås og vise sine muskler og tattoos frem... Jeg håber ikke, der er alt for mange - for jeg synes altid, det dræber stemningen lidt, at man føler, man ikke "tør" slå sig ordentligt løs, og skal gå og være opmærksom på om man kommer til at kigge på den forkerte type.

Er der måske en anden festival i samme dur, du hellere ville anbefale?

Vil ikke sige, det er sådan der er decideret ond stemning dernede. Der er ikke mange sure miner. Men nogle gange skammer jeg mig lidt over at være dansk, når jeg ser de rockere til de tyske festivaller rende rundt og være åndssvage.

Der er mange andre fede festivaller. Ozora f.eks., som Frugthat anbefaler. Men den ligger vist i august. Glade festival i England ligger i juli. Den kan jeg også varmt anbefale! Det er også alt muligt andet end psytrance, men de plejer nu altid at have et MEGET federe psytrance lineup end vuuv. Hvis I absolut vil til tyskland i juli er der vel også Antaris. Men jeg tror, det er lidt det samme som til vuuv. Alle tyske psytrance festivaller er efterhånden overrendt af danskere.

-Jimmy Carter

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ålborg
Hey. Jeg kommer, sammen med en 2-3 andre. Bliver fantastisk! er min første tur til VuuV efter 5 år med fullmoon festival

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]