Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 14:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Hej Psy!

I går sad min kæreste på Android Market og stenede lidt, da det slog mig om det ikke kunne være et rimelig godt værktøj, hvis Psychedelias HR Wiki fandtes som app på Android, iPhone og evt. Symbian?

Jeg forestiller mig, det skulle gavne i situationer hvor man ikke lige har så let adgang til viden, f.eks. i byen. Her tænker jeg, det kunne være et nyttigt værktøj til skadesreduktion?

Eller tror i, det blot ville være anledning til (mere) dårlig fokus omkring Psychedelia, da det måske for nogen ville virke som om man med applikationen opfordrede til stofbrug?

Jeg har ikke rigtigt de store skills i at programmere, men ville lige lufte ideen, så vi kan få lidt gang i debatten :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Jeg tror desværre det må efterlades til drømmeland :)

Jeg tror ikke folk ville tage godt imod sådan noget, altså *folk ville jo nok mere
se det som en opfordring til at tage stoffer, og unge dumme kunne måske komme til
at føle sig for selvsikre, tage en masse stoffer og når det går galt,
kan de jo finde på at påstår at de fulgte wikiien 100 %,
og så er der hurtigt en " Lars " der konkludere at den er det modsatte af HR

Og så til sidst, kender i nogen der lige kan lave apps til iphones ?
Eller bare til din internet browser ? en programmør ;) ?

*folk =
Normale mennesker der kun drikker kaffe og alkohol.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Der findes vel et skin til mediawiki der er optimeret til mobile enheder. Der er ingen grund til at begynde at grave ler op, finde ud af hvordan det skal formes, brændes, glaseres etc. når man bare kan gå ned og købe en dyb tallerken i iKea for 4.25.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

eskapisme skrev:
Jeg tror desværre det må efterlades til drømmeland :)

Jeg tror ikke folk ville tage godt imod sådan noget, altså *folk ville jo nok mere
se det som en opfordring til at tage stoffer, og unge dumme kunne måske komme til
at føle sig for selvsikre, tage en masse stoffer og når det går galt,
kan de jo finde på at påstår at de fulgte wikiien 100 %,
og så er der hurtigt en " Lars " der konkludere at den er det modsatte af HR

Og så til sidst, kender i nogen der lige kan lave apps til iphones ?
Eller bare til din internet browser ? en programmør ;) ?

*folk =
Normale mennesker der kun drikker kaffe og alkohol.

Det er da 110% ligegyldigt om nogen ville få ondt i røven over det. Hvis nogen er i stand til at lave sådan en applikation, synes jeg da de skal gøre det. Naturligvis med en disclaimer om at der altid er en risiko, og vi opfordrer på ingen måde etc.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Jeg ved ikke hvordan det er med android, men apple skal godkende alle de apps der skal ligge i appstore. Og jeg er ikke helt sikker på at de ville godkende noget så kontroversielt som en wiki over stoffer, desværre.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Bubber skrev:
Der findes vel et skin til mediawiki der er optimeret til mobile enheder. Der er ingen grund til at begynde at grave ler op, finde ud af hvordan det skal formes, brændes, glaseres etc. når man bare kan gå ned og købe en dyb tallerken i iKea for 4.25.

Ja okay, det er klart noget nemmere! :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Seks kilo!
Jeg ved at Apple ikke kører flash, jeg har ikke styr på androids. Men jeg ved at man til symbian kan lave flash apps. Jeg tror helt klart at det ville være det letteste at gøre. Jeg synes også det er en god idé. Også så man kan slå myter af hovedet på folk man f.eks møder i byen :D

Jeg vil lige kigge på om det ville være muligt at lave i flash. Det er forholdsvist nemt. Jeg har dog meget lidt erfaring med det :P

-Tramper :D

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Jeg har heller ikke selv den onde erfaring med det, men er lidt fritids-techy-geek. Og inden noget kunne laves ville det selvfølgelig også kræve ledergruppens fulde accept. Men skulle den komme, og der var stor nok interesse for det, ville jeg da gerne prøve at rykke noget sammen :)

Medlem

Geografisk sted: byen
hey synes sku det er en nice ide, fuck om folk har ondt i røven, hvis det ikke er det ene de brokker sig over så er det, det andet. smider ideen videre til en af mine venner der er temmelig skrap til det der.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Personligt ejer jeg ikke nogle af disse smarte telefoner. Men idéen er god og den kan riscikere at redde nogle få mennesker i byen. Det ville da være lidt fantastisk hvis følgende scenarie udspillede sig.

A er medlem af dette forum og har det omtalte app. Han er i byen og ser en meget fuld person, b, der skal til at drikke GHB. A siger til B at det er en ringe idé men B er fuld og har hørt at GHB skulle være rart. Så trækker A sin iphone frem og søger på GHB for at vise B at alkohol og GHB kombinationen kan være dødsens farlig. B er nu overbevist da det ikke bare er noget A har hørt men det står faktisk på en hjemmeside.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Der står mange ting rundt omkring på rigtig mange hjemmesider, Jack von H, og bare fordi der står noget på en random dudes iphone, betyder det jo ikke at folk tager det som endegyldigt fakta ::) Synes klart HR-wiki app er en fed idé, men synes samtidig at i gør den til lidt mere end den er. Nice opslagsværk, og jeg ville helt sikkert hente app'en, men en livredder i nattelivet tror jeg nu næppe den bliver.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Jeg kan ikke rigtig se ideen i at lave en HR app fra psychedelia.dk, til en internet browser ?
Tryk på knappen i din browser, eller nu når du er på nettet i forvejen, http://www.psychedelia.dk/wiki/Forside.
Det lyder lige nemt.

Men til smartphones og i det hele taget telefoner, kunne det være en rigtig god ide.
Så har man nærmest wikien med i lommen konstant, hvilket er rigtig smart.

Noget der kunne være fedt, at den dag folkene mener at wikien er 100 % færdig ( bliver den nok aldrig )
at det hele blev skrevet ned i en lille bog, eller flyer/ menu af en art, man kunne hente på værtshuse,
diskoteker, eller dele ud til store rave partys.

Ikke for at skifte emne, men bare for at se lidt mere realistisk på det at få delt HR ud.
Er der en chance for at vi nogensinde ville kunne få lavet sådan noget her til Iphones ?

Det kræver penge.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]