Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 00:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Hey allesammen.
Jeg har nu besluttet mig for at begynde at læse nogle bøger, da jeg er utrolig træt af tv og fordi jeg gerne vil blive mere boglig.
Jeg har læst de 4 første harry potter bøger for omkring 4 år siden som jeg fandt yderst spændende + nogle krimier som min mor anbefalede.

Jeg ville blive utrolig glad hvis nogle ville anbefale nogle bøger som i selv synes er top notch.
Bøgerne må meget gerne omhandle psykadelia/rusmidler, men det er dog intet krav :)

Mvh Stangss

Medlem

Stangss skrev:
Hey allesammen.
Jeg har nu besluttet mig for at begynde at læse nogle bøger, da jeg er utrolig træt af tv og fordi jeg gerne vil blive mere boglig.
Jeg har læst de 4 første harry potter bøger for omkring 4 år siden som jeg fandt yderst spændende + nogle krimier som min mor anbefalede.

Jeg ville blive utrolig glad hvis nogle ville anbefale nogle bøger som i selv synes er top notch.
Bøgerne må meget gerne omhandle psykadelia/rusmidler, men det er dog intet krav :)

Mvh Stangss

Jeg ville tjekke "Den indre rejse" af Stanislav Grof ud.

id-shop.dk skrev:
Denne bog er en milepæl i psykoterapiens historie. Siden Freud og Jung er der ingen der har udført så grundlæggende, omfattende og dybtgående et pionerarbejde vedrørende kortlægningen af den menneskelige bevidsthed (herunder det ubevidste) som Grof, der i 20 år har forsket i LSD-psykoterapi.
LSD er et stof, der ikke har nogen virkning i sig selv; det virker udelukkende forstærkende på de tanker, følelser, forestillinger, fantasier, kropsfornemmelser osv. som individets psyke i forvejen indeholder. Ved anvendelse af LSD kan det på utrolig kort tid lade sig gøre at komme ned i meget dybe lag af det ubevidste og ind i følelser, som det normalt er meget svært at åbne for.
Grof sammenligner selv LSDs betydning for psykologien med den betydning som opfindelsen af mikroskopet og kikkerten fik for henholdsvis lægevidenskaben og astronomien.
Grof knytter med sine erfaringer vigtige forbindelser til østens verdensopfattelse og frigørelsespraktikker og belyser samtidig vestens nye følelsesforløsende terapiformer (f.eks. gesta primalterapien og den bio-energetiske terapi) hvorved han sætter disse sidste ind i en større sammenhæng.
Siden Laing og Cooper i slutningen af 60’erne sprængte det gamle (psykologiske) verdensbillede og tegnede de første kalajdoskopiske skitser til en ny bevidsthedsmodel, har der været et akut behov for en systematisk kortlægning af bevidstheden, der ikke så bort fra eller udelukkede nogen form for menneskelig oplevelse. Dette behov opfylder Grofs arbejde til fulde. På et empirisk grund lag, der bl.a., omfatter mere end 2500 LSD-psykoterapisessioner ledet af ham selv, påviser Grof, at de bevidsthedsfænomener og følelser, som forekommer i og uden for LSD-terapi, på naturlig måde grupperer sig i sammenhængende og mere eller mindre klart afgrænsede kategorier, der tilsammen udgør et velordnet og meningsfyldt hele. De forskellige bevidsthedsfænomener og følelses tilstande viser sig tillige at være stadier på en terapeutisk (spirituel) frigørelsesvej. Grofs bog er således en af de bedste rejsehåndbøger man overhovedet kan få fat på, når det drejer sig om den indre
Denne bog er det første bind i et fembindsværk, hvoraf det andet bind ”Menneskets møde med døden” allerede er udkommet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg vil anbefale dig http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=5&t=20098

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Hvis du gerne vil læse skønlitteratur kan jeg anbefale "Terningemanden" af Luke Rhineheart.

Den handler om en mand der begynder at lade en terning styre alle beslutninger i sit liv - den er underholdende skrevet/fortalt og rummer også nogle gode filosofiske idéer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
jeg synes de her 2 bøger er rigtig nice

DMT - the spirit molecule
og
The akashic field

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du ku læse noget af Charles Bukowski, hans bøger er halv-selvbiografiske, og handler om hans liv som alkoholiker, hans kvinder, hans generelle afsky overfor mennesker, nogle slåskampe, og så ellers i høj grad bare om hvor ubehagelig han er. Han er kold og stort set kun interesseret i sit eget liv.
Og noget af det bedste er, at alle hans bøger er lige til at læse, der er ikke noget pi - de er bare lige til at spise! :)

Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Zarathustra skrev:
Hvis du gerne vil læse skønlitteratur kan jeg anbefale "Terningemanden" af Luke Rhineheart.

Den handler om en mand der begynder at lade en terning styre alle beslutninger i sit liv - den er underholdende skrevet/fortalt og rummer også nogle gode filosofiske idéer.

Også en varm anbefaling herfra.... af uransagelige årsager er mit eget eksemplar vandret ud i det danske land, og er sidst set hos en rafler på Nørrebro. Jeg ville ellers godt genlæse den.

Uha der er noget at gå igang med

Jeg takker og bukker! :peace:

Senest rettet af Stangss 24 aug 2008 11:21, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Hvis du har lidt interesse i religion så prøv at tjek Micael Rothsteins bøger.

Han har skrevet 2 letforståelige og rigtigt gode bøger, for os der ikke har en ph.d i religionsvidenskab, om de nyere religiøse retninger.

De hedder "Gud er blå" og "Gud er stadig blå". Jeg er pt. igang med at genlæse :D

In our memories

Jeg vil anbefale dig:
Ø - af Aldous Huxley
&
Jaguarens kald - af Stanslav Grof

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
The game hvis du finder menneskelig adfærd interessant

8)

Dedikeret medlem

Anbefaler værket (to bøger) om Blekingegadebanden. Især hvis du tidligere har fattet interesse for krimier. Det er sku realistisk krimi, samt giver et godt indblik i Isreal-Palestina konfikten fra 1965erne og frem, og især danske (ekstreme) Palestina støtter. De er skrevet af Peter Øvig Knudsen, og han vandt Cavling prisen for bøgerne.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Jespar skrev:
Zarathustra skrev:

Også en varm anbefaling herfra.... af uransagelige årsager er mit eget eksemplar vandret ud i det danske land, og er sidst set hos en rafler på Nørrebro. Jeg ville ellers godt genlæse den.

Jeg foreslår at du slår en terning og fordeler beslutningerne nogenlunde således:

1-2: Stjæl den
3-4: Lån den på biblioteket
5-6: Køb den igen

... evt. med under-beslutninger om hvor/hvem du skal stjæle den fra, om du skal købe den ny eller brugt osv. osv.

Junior medlem
Brugeravatar

den mest fantastiske bog jeg har læst ; Sult af Knut Hamsun. Kan klart anbefales... ellers alt af Henry Miller, og når du bliver mere erfaren læse mæssigt Samuel Beckett.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
To år senere....

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
To år senere....ja, men SULT er stadig en fucking fantastisk bog! :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Ja, det er jeg enig i.... men... Markens Grøde er dog bedre!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
"Markens Grøde" har jeg stadig til gode. Jeg tror faktisk også at du har anbefalet mig den i "Hvad læser du nu" tråden engang... :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Zarathustra skrev:

Den er rigtig god. Men jeg fandt den dog en smule tung men kom igennem og det var nok pga. af tankerne man får af den. Man overvejer næsten at prøve i virkeligheden, selvom at nogle af tingene han kommer ud i ikke er rart.

Medlem
Brugeravatar

+1 til Terningemanden. God damn formativ litteratur.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]