Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 15:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: fortabt i intetheden
Hey Psy.

Der er blevet fundet denne bøtte, som mig og nogle andre ikke rigtig kan hitte ud af hvad er til (den er fundet i et dødsbo). Vi tror det er til at udvinde DMT med, men vi er ikke sikre, så ville lige spørge inde her på psy, og høre hvad i mente..?

Billede

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
:D Det er gips!

Dedikeret medlem

Den metode jeg kan huske til at få rent DMT er en syre-base ekstraktion. Jeg ved ikke lige hvordan Calciumsulfat skulle kunne bruges til DMT udvinding.
En hurtig lille googling viser, at det kan bruges som dessicant, dvs. til at tørre ting ind med, f.eks. svampe.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Hvordan når i frem til at det er til udvinding af DMT? :D

Medlem
Brugeravatar

Citat:
Hvordan når i frem til at det er til udvinding af DMT?

Ehh, vi håbede vel bare på det var en slags syre, da ham vis bo vi fandt det i snakkede om han havde skaffet så man kunne lave DMT :/

Men det bruges til tørring af f.eks Svampe? Det havde han også prøvet at lave noget med, men hvad gør processen med CaSO4.2H2O ved tørringen af Svampe?

Og HVAD bruges det til? Vi ved der er en grund til han havde købt det, men hvad kunne det være??

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
:lol:
One-Eye skrev:
Og HVAD bruges det til? Vi ved der er en grund til han havde købt det, men hvad kunne det være??

måske var han i færd med at lave en maske til når han skulle på chatroulette?

1 spørgsmål:
hvad døde han af?

^svaret på ovenstående har betydning for om i bør følge hans råd angående DMT ekstraktion.(du behøver ikke nævne det her i tråden)

Senest rettet af Edward Coke 08 jun 2010 16:33, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Det kunne være han skulle sætte en gipsvæg op. Som sagt tidligere, så er det altså bare gips i har fundet. Hvis man vil bruge det til at tørre svampe med, går jeg ud fra man bare ligger svampene ned sammen med gipset, der så absorberer fugten fra svampene.

Dedikeret medlem

One-Eye skrev:
Ehh, vi håbede vel bare på det var en slags syre, da ham vis bo vi fandt det i snakkede om han havde skaffet så man kunne lave DMT :/

Jeg tror du skal finde din kemibog frem igen. Der er jo ikke nogen brintioner stoffet kan smide fra sig. Altså kan det ikke fungere som en syre. Du tænker nok på H2SO4, svolvsyre.

One-Eye skrev:
Men det bruges til tørring af f.eks Svampe? Det havde han også prøvet at lave noget med, men hvad gør processen med CaSO4.2H2O ved tørringen af Svampe?

Efter hvad jeg kan læse mig til kan vandet drives ud ved en simpel opvarmning. Herefter vil krystallerne "være tørstige" og optage vand fra luften. Hvis du lægger det i en lufttæt beholder sammen med svampene, så vil du have tørrede svampe på rekordtid.

Medlem
Brugeravatar

Citat:
1 spørgsmål:
hvad døde han af?

Selvmord, ene ulykke..

Citat:
Det kunne være han skulle sætte en gipsvæg op. Som sagt tidligere, så er det altså bare gips i har fundet. Hvis man vil bruge det til at tørre svampe med, går jeg ud fra man bare ligger svampene ned sammen med gipset, der så absorberer fugten fra svampene.

De sidste par år han levede var han blevet paranoid, så han gemte tit og ofte de ulovlige substanser rundt omkring (evt. grave det ned) og da det blev fundet på et loft, troede (håbede) vi med det samme at det var til udtrækning af noget, eller at det var et stof, som f.eks Amfetamin.

Citat:
Jeg tror du skal finde din kemibog frem igen. Der er jo ikke nogen brintioner stoffet kan smide fra sig. Altså kan det ikke fungere som en syre. Du tænker nok på H2SO4, svolvsyre.

Min (vores) forstand på syrer er lig nul! Vi ved man kan bruge 3 forskellige syrer (så vidt jeg har læst i DMT håndbogen, som der er et link til herinde) men udover fosforsyre, kender jeg ikke de danske navne på dem. Så da vi fandt den bøtte, googlede vi navnet, men fandt ikke noget konkret svar på hvad det var, så vi håbede bare på det var til udtrækning af DMT (og bare rolig, vi havde ikke forsøgt os med at prøve at bruge det til udtrækning af DMT, hvis ikke vi havde fundet noget svar)

Men, det viste sig åbenbart at være gips, og at det højst sandsynligt var ment til brug mht tørring af svampe.. Takker for jeres svar.

One-Eye

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Altså, det syre man skal bruge til at lave DMT ekstrakt af kan købes overalt og koster ingen penge, så det er bare at gå ned og købe det. Jeg vil anbefale at i bruger erowids guide, der bruger de saltsyre, hvilket også er mest normalt at bruge for at få sit stof på krystalform.

http://www.erowid.org/chemicals/dmt/ext ... ide1.shtml

Naphtha = Rensebenzin (egentlig ikke, men det virker på samme måde)

Lye = Kaustisk soda (Natriumhydroxid på kemiker sprog)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]