Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 00:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej Psy!

Vil gerne høre om jeres erfaringer med at tage psykedelika alene.
Det er en ting som jeg har holdt mig fra, undtagen hash. Er tilgengæld overbevist om at det er noget jeg ønsker at prøve i fremtiden.

Hvordan bliver oplevelsen? Er den mere indadvendt?
Vil gerne høre oplevelser, erfaringer og hele skidtet. Grunden til i gør det alene, og ikke med andre.
Har i haft fuldt ud positive trips alene?

Har desværre ikke ét specifikt spørgsmål omkring emnet, men vil gerne vide hvad i synes om det, og hvordan det er.

Er åben overfor alle psykedelika, men min eneste egen erfaring er dog psilocybinen :)

På forhånd tak, Ingenium.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har ikke selv prøvet det, men jeg tror man skal være meget erfaren før det er en god idé at kaste sig ud i det. Jeg gik selv og overvejede det meget i en periode, men jeg lagde idéen fra mig da jeg ikke mener jeg er klar til at håndtere et så indadvendt trip som man får af at trippe alene. Jeg kunne simpelthen heller ikke finde på nok ting at lave. Hvis du alligevel beslutter dig for at prøve det skal det nok være en meget lav dosis, og det ville nok være en god idé at have en backup ven klar som du kan ringe til, just in case. :)

Medlem
Brugeravatar

Jeg har prøvet at trippe ''alene'' 1 gang. Det foregik i Amsterdams gader, og selvom jeg var omringet af mennesker hele tiden følte jeg mig som værende indkapslet/isoleret fra alle andre. Jeg tror at det vigtigste ved et succesfuldt solo trip er at forbereder sig på at være sin egen støtte og livsline. i mit tilfælde havde jeg ingen til at hjælpe mig hvis det skulle gå galt, og den tanke i sig selv er meget giftig hvis du fokuserer for meget på den.
Mit trip var langtfra optimalt fordi jeg ikke tænkte mig om inden jeg indtog svampene, jeg var desuden også for uerfaren.

jeg er sikker på at man kan få helt vidunderlige trips alene i mørket, men det kræver erfaring og en stor skefuld mod og selvsikkerhed.

Dedikeret medlem

Mit andet trip var alene, og en meget positiv og intens oplevelse. Jeg har trippet meget sammen med venner, men jeg har også trippet alene mange gange - og jeg kan rigtig godt lide begge dele. Solotrips er ofte meget mere intense og "dybe", da der ingen distraktioner er. Du er altså overladt helt til dit eget sind. Personligt synes jeg at jeg får mere ud af solotrips, mens gruppetrips mere er "fun and games".

Jeg tror mest det handler om, hvorvidt du kan lide at være alene. Hvis du kan hygge dig i dit eget selskab længere tid af gangen, og i det hele taget føler at du har rimelig styr på dig selv når du tripper, så tror jeg du vil nyde det helt enormt.

Mht. det med at finde på noget at lave, så synes jeg slet ikke det er noget problem. På en god dosis svampe (eller et andet psykedelika...) synes jeg at det kan være alt rigeligt bare at ligge i en seng og lytte til lækker musik og tage på rejse i sit sind.

Ellers kan man jo altid lave noget kreativt; spille musik f.eks :)

Edit: Det undrer mig egentlig lidt at så mange er lidt modvillige mod at trippe alene... Det er jo først og fremmest jeres eget sind i skal være sammen med i nogle timer :) Man er på solotrips også fri for at skulle bekymre sig om andres velbefindende.

Medlem
Brugeravatar

Culpepers: Meget interessant edit. Det hænger nok sammen med at vi mennesker er som vi er, og igen er det også en meget bred definition. Det forekommer de fleste af os normalt at være sociale, men jeg synes det er utroligt vigtigt man har tid til sig selv. Faktisk hver dag for mit vedkommende. For at samle tankerne.

Jeg synes om at være alene, og andre gange vil jeg være sammen med venner. Det fungerer helt automatisk for mig.

Jeg føler desuden også at jeg har utrolig godt styr på mig selv når jeg tripper.
Om det er med venner eller ej, så føler jeg at jeg SELV skal passe på mig selv, og jeg går SELV igennem det her. Sker der ubehagelige ting under et trip, står jeg alene med det. Det vil ikke hjælpe mig at kalde på andre alligevel.

Hjørdis: Trips i mørket er ikke noget jeg går og overvejer overhovedet. Man kunne da altid lege lidt med det under et trip, men at ligge alene i mørket, kun med sig selv og vente på trippet begynder, tror jeg er langt for intenst for mig, med min erfaring :) Skulle jeg gøre det alene, ville det være med tændt lys og musik

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Hmmm, hvis vi tæller syre, svampe, ketamin, dmt, tma-2, 2c-b og andre psykedeliske substanser med, så har jeg mindst 50+ solotrips i bagagen..

Jeg er lidt i tvivl om hvad du specifikt vil vide, så spørg endelig ind!

Når jeg solotripper, så foregår det aller oftest udendørs - ved stranden, i skoven eller begge dele...
Den måde jeg gør det på som regel, er at jeg indtager mit stof - pakker tasken med hvad jeg nu engang har brug for - musik, tegnegrej, mad, øl, tjald etc.
og derefter begiver mig udendørs og går hen til et spot jeg kan lide og hvor jeg kan være så godt som alene....

Dette får jeg en hel del ud af, såsom det, at samle mine tanker på godt og ondt - for derefter at tage det med mig, jeg føler jeg kan bruge til noget...

Fordelen ved at solotrippe, for mig, er at der ikke er nogen til at forstyrre mig og mit trip og derfor kan jeg fordybe mig mere..
Bagdelen er så, at der ikke er andre til at udbygge mit trip og twiste mine tanker til et højere niveau etc...

Jeg ved ikke helt hvad du søger at få at vide, så har lidt svært ved et uddybe nærmere - men spørg endelig, jeg vil meget gerne præcisere!! =)

Medlem
Brugeravatar

Jamen grunden til at jeg har lavet tråden er for at høste lidt info, da jeg tror det vil være til gavn for mig at solo-trippe.
Jeg var sådan lidt.. forvirret sidste gang, og følte dårlig kommunikation med de andre.
Hvis jeg gør det alene, kan jeg glemme alt omkring mig, og lade mig blive revet med, hvor jeg virkelig kan fordybe mig i tankerne.

Sidste trip sad jeg forvirret med en blok og en pen i hånden og prøvede at få skrevet ned hvad der var sket, og jeg kunne ikke rigtig få sat ord på det eller snakke med de andre om det, og det hele var generelt meget forvirrende. Derfor glemte jeg også hurtigt de nye "værdier" jeg havde fået af trippet. Jeg fik en lyst til at komme ind på andre mennesker som jeg aldrig før har haft, og det blev bare smidt væk.
Alle de gode ting der kom til mig i slutningen af trippet, blev skubbet væk.

Alt i alt, vil jeg håbe på et mere koncentreret trip, på den måde at jeg forhåbentlig vil få mere ud af det, og at jeg kan tage nogle af tingene med mig ind i hverdagen.
Men jeg tror på at der skal mere erfaring til end hvad jeg har før man begynder at trippe alene.

Hvis vi snakker svampe, har du så oplevet badtrips alene? og var det til at tale sig selv ned igen, eller hvordan?

Dedikeret medlem

ingenium; jeg synes du tåger en smule i dit sidste indlæg :wink: . Jeg er helt med på at mennesker (blandt andet) er sociale væsener, og at man nogengange søger selskab, men hvor vil du hen med det? Vi taler jo om solotrips her...

I øvrigt, hvor mange trips har du bag dig i runde tal?

On another note, så kan trips alene i mørke være rigtig dybe og interessante. IMO er det dér man rigtig får en fornemmelse for hvad psykedelika virkelig kan.

Edit; det var så dit forrige indlæg jeg hentydede til - du fik vist postet et nyt imens jeg skrev ;-)

Dedikeret medlem

ingenium skrev:
Jeg var sådan lidt.. forvirret sidste gang, og følte dårlig kommunikation med de andre.
Hvis jeg gør det alene, kan jeg glemme alt omkring mig, og lade mig blive revet med, hvor jeg virkelig kan fordybe mig i tankerne.

Jep, det er egentlig en meget god beskrivelse. :)
Citat:
Hvis vi snakker svampe, har du så oplevet badtrips alene? og var det til at tale sig selv ned igen, eller hvordan?

Mit hidtil sværeste trip var et solo-trip på svampe, men jeg fik alligevel en masse godt ud af det, og er generelt glad for at have gennemgået det.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Jeg har trippet både svampe, LSD og 2c-i alene. LSD har jeg ikke rigtig oplevet det helt vilde med, men har nu heller ikke trippet alene mere end 1 eller 2 gange på det, og det var lige i starten så doserne var derfor ikke særlig store. Svampe er geniale til solo trips, men der hvor jeg har fået mest ud af det har været hvor jeg har ligget i mørke i min seng. Det er som om det stadig ikke bliver særlig dybt, hvis man bare sidder i lys med musik til (afhængig af dose self.), men det kan også godt bare være at min tærskel for dyb er lidt dybere end din, det er svært at regne på. Har skrevet en rapport om det føromtalte solotrip som du kan læse her: http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=54&t=26993

Hvis du har flere uddybende spørgsmål, så sig endelig til :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus
Hvad Culpepers sagde...

Mit mest intense solotrip til dato har været meskalin hvor jeg blev helt overvældet. Det er sjovt, jeg kan stadig fremkalde og genkende følelsen efterhånden som jeg sidder og skriver dette indlæg. Solotrips er en kunst der, hvis du lærer at mestre det og ikke er bange for at lade illusionerne falde, kan lære dig at leve lidt MERE.
Før det havde jeg kun trippet svampe, men jeg følte at jeg alligevel havde et solidt standpunkt og en fornemmelse og forståelse af den, i mangel på bedre ord, psykedeliske verden.

Men jeg kan også godt lide at trippe sammen med andre, og få de stimulerende input der fremprovokerer en helt ny vinkel du aldrig har lagt mærke til før.

Jeg vil lige bidrage med en lille mini-triprapport med de rene, ufiltrede tanker jeg havde på pågældende tidspunkt. Tingene er bare skrevet ud i det blå, og uden nogen som helst form eller tanke for struktur, så bare læs det casual.

Hjørnesofaen blev for fugtig og organisk, lydene eller musikken blev for alvorlig og alle skarpe og farlige ting var pakket væk, men jeg følte mig alligevel alt alt alt for sårbar. Skrøbelig. Ikke ubetydelig, men levende af kød og blod og menneskelig og åndedrættet i takt med væggens, der opførte sig som lampens avatar med det skiftende lys igennem hele lys-spektret fra dybrød over blå til lilla, grøn og rød igen. Åndedrættet skete ved nogenlunde samme frekvens som en cylon fra det nye Battlestar Galactica, men jeg blev forvirret og nostalgisk og så gik jeg ind i soveværelset og tænkte højlydt NEJ DET KAN SIMPELTHEN IKKE PASSE AT ANDERS AND ER NAZIST men det var han heller ikke. Han havde blot sagt "Heil Hitler" på youtube, og aksemagterne må ryste i bukserne. Tom Waits synger at det er time time time, og jeg bliver spurgt af en kammerat der pludselig står inde i værelset hvad tid er, og jeg ved det ikke. Jeg har det faktisk cool nok med at jeg ikke interesserer mig for hvor han kommer fra, og han ved det.

Jeg lukker øjnene før jeg lægger mig fladt på sengen og lukker øjnene, og det er VIRKELIG mørkt og det er et udtræk af alle farver, et ekstrakt om du vil. Jeg bliver omslugt. Opslugt. Afbrudt og nedbrudt af mørket der klæber sig til mit skrøbelige og efterhånden godt prøvede sind, der egentlig bare gerne vil vide om det overhovedet kan eksistere på et så spinkelt grundlag som det bliver præsenteret for. Jeg kan egentlig godt lide at leve. Jeg kan faktisk rigtig godt lide at leve. Selvfølgelig skal jeg hilse på folk jeg ikke har lyst til at hilse på, men der er en chance for at de møder mig på et bestemt tidspunkt i livet, eller et vilkårligt tidspunkt i livet og så bliver vi allesammen venner, for det lyder pjattet at imødegå mennesker med en attitude du i bund og grund ikke selv bryder sig om.

Jeg er sårbar. Skrøbelig. Jeg kan GAME OVER, ligesom Mario der, ved en enkelt fejlbedømmelse, hopper ud over kanten i det ukendte. Men det betyder vel egentlig ikke at Mario ikke eksisterer mere, det betyder bare at jeg ikke længere kan kontrollere ham. Han skal nok finde og redde prinsessen, det gør han altid. Hvad betyder det så? at alt eksisterer selvom jeg ikke betragter det? At alle andre har en fri vilje? Ligesom min egen? Det skal nok gå alt sammen. Du finder din prinsesse. Temaet fra Disney Sjov kører for fuld hammer i 8-bit version og jeg bliver pludselig nervøs for om jeg rent faktisk oplever situationen, eller om det er livet der opfører en yderst forvirrende revy der skal passere mine øjne før jeg får fred.

Sådan ligger jeg i et par timer, har de fedeste visuals i form af fraktaler, rører ved væggen og føler en slags forbindelse mellem bevægelse og stilstand. Så husker jeg ikke mere, og falder nok i søvn.

Jeg ved egentlig ikke lige hvor jeg vil hen med dette her, blev lige revet med...
Anyways, Lyt til dig selv, vær ærlig. Vurdér så om du vil hoppe ud i et solo-trip. Hav eventuelt en kammerat du stoler på klar i den anden ende af mobilen hvis du bestemmer dig for at prøve. Det kan være ekstremt sjovt og sært under et trip at have et alien-device der kan sætte dig i kontakt med andre entiteter.

Medlem
Brugeravatar

Culpepers: Sorry, tågede meget da jeg skrev sidste indlæg, jeg skal bruge mere tid til at tænke over svarerne, og det gik lidt hurtigt sidst.
Har kun ét svampetrip i tasken. ellers mdma, coke, amf, hash, men det kan man vist ikke kalde trips til forhold med svampene.
Var det bad trip hele vejen igennem? Det gør det vel også mere behageligt at lande i den virkelige verden igen, efter et bad trip? :)

Snoezel: tak for respons, vil læse din rapport hvis jeg ikke allerede har gjort det :)
Når det er helt mørkt, ser man så stadig OEV's? eller foregår det hele bag lukkede øjne?

Tænker tilbage på en ting jeg oplevede under svampetrippet der gør at jeg ønsker at prøve det alene:
Jeg kunne ikke give helt slip, og jeg blev hele tiden revet ud og ind af svampene. Der skete det på et tidspunkt da jeg lagde alene og stenede, at der kom en tunnel frem, af alle de visuals der var i mit synsfelt, som var utroligt indbydende. Men jeg kunne ikke, og turde ikke lade mig flyve med.
Tunnelen har jeg tænkt på så ufatteligt mange gange siden. Det var som om at den ville tage mig med på en rejse, og fortælle mig noget. Det er absolut det vildeste jeg har prøvet i mit liv, jeg fortryder bare så inderligt at jeg ikke kunne lade mig "flyve" med.

Følte lidt at det var fordi jeg havde 2 venner ved siden som skulle vide at jeg var okay, og jeg ville self. også vide at de var okay, plus at det var første gang ;)

Relativistisk båthorn

deleted

Senest rettet af DELETED ACCOUNT 17 aug 2018 16:50, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: bronx
Jeg trippede alene alleførste gang.. Ikke en specielt god oplevelse.. jeg tog også for meget første gang. Så blev faktisk lidt skræmt.

Jeg fik 3 mærker og først lige efter jeg havde spist det 3 fik jeg effekten, da jeg lagde sammen med min kæreste som ingenting viste. Fik nogle rigtig syge tanker ang. fx min kæreste.
synes ikke det er en god ide når man er alene, det er bedste med en tripsitter, eller bare nogle venner som ved at man har fået det, uden at misbruge det, ved fx at skræmme en.

Medlem
Brugeravatar

fhking skrev:
Jeg trippede alene alleførste gang.. Ikke en specielt god oplevelse.. jeg tog også for meget første gang. Så blev faktisk lidt skræmt.

Jeg fik 3 mærker og først lige efter jeg havde spist det 3 fik jeg effekten, da jeg lagde sammen med min kæreste som ingenting viste. Fik nogle rigtig syge tanker ang. fx min kæreste.
synes ikke det er en god ide når man er alene, det er bedste med en tripsitter, eller bare nogle venner som ved at man har fået det, uden at misbruge det, ved fx at skræmme en.

At trippe med sin uvidende kæreste er da heller ikke de bedste settings.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Mit første meskalin trip blev solotrip, der havde jeg kun 4 psykedeliske trips bag mig. Det var egentlig slet ikke planen at det skulle være et solotrip (dog havde jeg muligheden for at tage over til min ven der kunne tripsitte), men det endte med at blive det smukkeste trip jeg endnu har haft :) Og nu vil jeg faktisk ligeså gerne trippe alene som jeg vil trippe med andre, da det giver det mere intense og introspektive trip.

Du skriver du har erfaring med svampe. Så jeg synes egentlig fint du kan forsøge dig med et solotrip, men hold gerne dosis moderat! :)

Dedikeret medlem

zoede skrev:
At trippe med sin uvidende kæreste er da heller ikke de bedste settings.

Og det er i øvrigt heller ikke noget alene-trip....

Moderator
Brugeravatar

ingenium skrev:
Snoezel: tak for respons, vil læse din rapport hvis jeg ikke allerede har gjort det :)
Når det er helt mørkt, ser man så stadig OEV's? eller foregår det hele bag lukkede øjne?

Tænker tilbage på en ting jeg oplevede under svampetrippet der gør at jeg ønsker at prøve det alene:
Jeg kunne ikke give helt slip, og jeg blev hele tiden revet ud og ind af svampene. Der skete det på et tidspunkt da jeg lagde alene og stenede, at der kom en tunnel frem, af alle de visuals der var i mit synsfelt, som var utroligt indbydende. Men jeg kunne ikke, og turde ikke lade mig flyve med.
Tunnelen har jeg tænkt på så ufatteligt mange gange siden. Det var som om at den ville tage mig med på en rejse, og fortælle mig noget. Det er absolut det vildeste jeg har prøvet i mit liv, jeg fortryder bare så inderligt at jeg ikke kunne lade mig "flyve" med.

Følte lidt at det var fordi jeg havde 2 venner ved siden som skulle vide at jeg var okay, og jeg ville self. også vide at de var okay, plus at det var første gang ;)

Der var stadig OEV's, men de flyder meget mere ud i luften, end de er på vægge osv. Så det ligner mere bare sådan en grødet masse, tingene stod mere klart med lukkede øjne end med åbne, men det var jo så bare min oplevelse ;)

Sjovt du nævner det med tunnellen, har oplevet det præcist som du beskriver det og det var også det der motiverede mig til at begynde at trippe solo. Men regn ikke med at du kan blive "revet" med af svampene på allerførste trip. Held og lykke herfra :)

Dedikeret medlem

Citat:
Der var stadig OEV's, men de flyder meget mere ud i luften, end de er på vægge osv. Så det ligner mere bare sådan en grødet masse, tingene stod mere klart med lukkede øjne end med åbne, men det var jo så bare min oplevelse
Det er ikke min oplevelse. I fuldstændig mørke ser jeg det samme med åbne øjne som med lukkede. I fuldstændig mørke er det jo i forvejen ind i mellem svært at bedømme om man overhovedet har lukkede øjne :wink:

Citat:
Men regn ikke med at du kan blive "revet" med af svampene på allerførste trip.
Det er i høj grad dosisafhængigt :wink:

Moderator
Brugeravatar

Culpepers skrev:
Citat:
Der var stadig OEV's, men de flyder meget mere ud i luften, end de er på vægge osv. Så det ligner mere bare sådan en grødet masse, tingene stod mere klart med lukkede øjne end med åbne, men det var jo så bare min oplevelse
Det er ikke min oplevelse. I fuldstændig mørke ser jeg det samme med åbne øjne som med lukkede. I fuldstændig mørke er det jo i forvejen ind i mellem svært at bedømme om man overhovedet har lukkede øjne :wink:

Citat:
Men regn ikke med at du kan blive "revet" med af svampene på allerførste trip.
Det er i høj grad dosisafhængigt :wink:

Nu havde jeg ikke muligheden for at gøre det fuldstændig mørkt, så det er også derfor jeg skriver at det var min oplevelse....

No shit sherlock, han skal jo heller ikke bare springe ud i et højdosis trip første gang, bare for at være sikker på at blive revet med, det var lidt det jeg insinuerede...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]