Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 00:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Amsterdam
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
heyho!
Nu ligger landet sådan at en kammerat og jeg vil gerne en tur til Amsterdam, Vi har lidt gået og tænkt på at køre selv derned, men kan det nu svare sig? bliver det for dyrt? Hvis der er nogle der selv har været i Amsterdam, må de meget gerne lige PM'e mig. Jeg vil gerne have noget at vide om, sove muligheder, gode coffeshops og andet der kunne være relevant. Vi har planlagt det skal være 4 - 5 dage.
Håber på nogle svar ;) - Hygge!

Titel: Re: Amsterdam
Dedikeret medlem

Har selv været i Amsterdam et par gange med egen bil, og ja det kan godt betale sig (skulle jeg da mene, har ikke ligefrem regnet på det :wink: ) , selvom fly også er enormt billigt.

Hvaffor en slags coffee shops tænker du på? De findes jo i alle afskygninger. Nogle er store og "kommercielle", nogle er enormt turistprægede, nogle er små og rodede og "hippie"-agtige med god 60'er-rock, nogle er mere reggae-orienterede osv...

Dedikeret medlem

Hvis i drikker alkohol vil jeg også klart(!) anbefale at i besøger nogle af værtshusene (de såkaldte "brune caféer" f.eks). De er fame hyggelige, og så er der masser af god belgisk øl :wink:

Junior medlem
Brugeravatar

Jamen, alle dem der har sat sit præg på dig ;). gerne nogle smartshops også :)

Junior medlem
Brugeravatar

Der skal helt sikkert drikkes en masse øl! :p

Dedikeret medlem

Der ligger nogle ret lækre coffee shops ude i Jordaan-kvarteret hvis i tør bevæge jer væk fra bymidten ( :shock: ). Synes selv at Sanementereng, Katsu og Paradox var fede.. Det er nogle meeget laid back, lidt småflippede steder..

Junior medlem
Brugeravatar

Det lyder jo allerede noget for os! Er det Hostel vi er ude i, siden man skal være modig for at bevæge sig fra bymidten :D?

Dedikeret medlem

Skal jeg ikke kunne sige :D Det var bare en hentydning til at langt størstedelen af turisterne sidder på The Bulldog eller lignende coffee shops ind i bymidten :p

Edit;
Mht smart shops ved jeg ikke så meget - har kun købt salvia dernede. Men lad i hvert fald være med at købe i den første den bedste, for der er enormt stor prisforskel på sagerne.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mig og nogle gutter tog til amsterdam for 4-5 måneder siden. Vi regnede lidt på det, og fandt frem til at en bustur var rigtig billig, man skal bare ikke gøre det gennem de der rejsebureauer, der bestemmer hvor du skal bo osv. Vi fandt et rigtig lækkert hotel (bookede det på nettet) der lå lige op ad red light district, en masse coffeeshops - og der var en udmærket bar på hotellet, hvor man også måtte fyre op ;) Det var et ok billigt hotel, tilgengæld var værelserne ikke så store, men det er jo heller ikke der man skal tilbringe sin tid :) kan lige prøve at finde ud af hvad det hed. Det var en succes, vi tager derned igen inden længe :D

Junior medlem

hvis i ikke har noget imod camping, så ligger der en ganske fin camping plads lidt fra centrum, ca 20 min med deres tog/metro halløj, og stationen ligger 300 m fra campingpladsens udgang. det vil koste jer omkring 11€ pr. mand om dagen. de sælger på campingpladsen nogle tog og bus kort der gælder i 96 timer til 19€. de gælder til al transport med tog og bus, ligeledes natbusser, hvilke der kører lige til campingpladsen.
jeg selv og to venner, boede der i sommer, og vi synes det var ganske udemærket.

Junior medlem
Brugeravatar

shambhala, du må meget gerne finde navnet på hotellet :). Ville være en stor hjælp :)
Camping havde vi faktisk også snakket om, men vi gik fra emnet da vi begge gerne ville bo inde i byen :)
Et andet spørgsmål jeg lige har i ærmet, hvor mange danske $$ havde I med?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maryland State Senate
http://www.hotel-theglobe.nl Det lyder meget som det der bliver hentydet til. Har selv boet der, hvilket var ganske fint, som sagt er værelserne ikke så store, men det er billiget og det ligger lige midt i red-light og 5-10 fra banegården.
Hvis man tilhøre den kategori, som kaster op ved synet af hippie-parafenalia kan man med ro i sindet besøge Hill Street Blues.

Junior medlem
Brugeravatar

jeg vil anbefale jer at besøge landsbyen Ruigoord, som er et autonomt samfund lidt udenfor Amsterdam (kan sammenlignes med Christiania)

http://en.wikipedia.org/wiki/Ruigoord

Stedet har sin helt egen vibe og sjæl, fyldt med rare mennesker, eksperimenterende kunst, alt i alt det er virkelig en oplevelse. Hvis i kan lide at feste, så er det også det rigtige sted :) Der bliver arrangeret nogle super sprøde fester. Jeg mener, at de holder fest i kirken sidste lørdag i hver måned. Derudover har de festivals mv. tjek det ud.

Festival info
http://tranceorientexpress.nl/nu/
Landsbyens hjemmeside (på hollandsk)
http://www.ruigoord.nl/

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Psyklonen skrev:
http://www.hotel-theglobe.nl Det lyder meget som det der bliver hentydet til. Har selv boet der, hvilket var ganske fint, som sagt er værelserne ikke så store, men det er billiget og det ligger lige midt i red-light og 5-10 fra banegården.

Yep, præcis det hotel jeg snakker om :) Beliggenheden er genial, tror også vi vælger samme hotel næste tur. Kan varmt anbefales

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
har været dernede med bil, det er godt at holde ved olympia stadion og så bare komme rundt til fods. Boede på et hostel som hedder stayokay, hvilket omtrent er hvad navnet hentyder, ikke den store luxus, 16 mands værelser med skab på gangene, unisex bad og toilet og en lidt skrabet men udemærket morgenmad, koster ikke det store. Mht. coffeshops hang vi meget ud på en som hedder Rusland, efter sigende én af de første af slagsen, de er lige en € billigere end de fleste andre steder og så er det bare super lækker reggae stemning derinde.

God tur :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Skive
Hvad hedder campingpladsen, dipD?
Var der nede sidste år ,men lagde på en campingplads i Denecamp,da vi besluttede at tage til Amsterdam og det var sgu for langt, når man skal tilbage samme dag.
Vi skal til Denecamp igen i sommerferien så vil gerne have et par dage inde ved Amsterdam også, så vil være fint hvis du kan give mig navnet på campingpladsen...

Stjansen

Junior medlem

stjansen skrev:
Hvad hedder campingpladsen, dipD?
Var der nede sidste år ,men lagde på en campingplads i Denecamp,da vi besluttede at tage til Amsterdam og det var sgu for langt, når man skal tilbage samme dag.
Vi skal til Denecamp igen i sommerferien så vil gerne have et par dage inde ved Amsterdam også, så vil være fint hvis du kan give mig navnet på campingpladsen...

Stjansen

troede jeg egentlig jeg fik skrevet i min første post, men den må lige ha smuttet i farten :)
Men, den hedder Gaaspercamping, http://www.gaaspercamping.nl/eng/index.html

Junior medlem
Brugeravatar

Det hotel The Globe, kan I der har besøgt stedet huske, hvad det ca koster? Vi er 3 gutter der leder efter et sted til en lille uge, en gang i Juli, og The Globe ser umiddelbart alletiders ud...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 5000
Husk at ligge vejen forbi
http://www.smokersguide.com/sg/index.html
Vil også slå et slag for tortur museet (tæt på banegården)
http://www.torturemuseum.com/content.html
Helt speciel noia der kryber ind under huden, når man sidder i et autentisk tortur instrument af en stol, velvidende at den har kostet mange mennesker livet :evil:

Junior medlem
Brugeravatar

Tak for alle de mange svar :)! Det har været en super hjælp! Vi er så stoked over vores planer ;)! Jeg vil da lige give en tilbagemelding, når vi engang er hjemvendt fra en rygers paradis :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]