Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 00:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Nu har jeg igennem et stykke tid gået og tænkt lidt over det her. For mener at det er et stigende problem.
Men.. Jeg har fået fortalt i øresneglen at det teknisk skulle være muligt at lave et point/troværdighedssystem. Altså.. lave en funktion hvor at det er muligt at give point til folk som skriver gode, troværdige indlæg. Der er rigtig mange brugere her inde med over 500 indlæg, men der er også en væsentlig procentdel af disse, som har over 500 pga dårlige intetsigende indlæg i tråde.
Hvis at man ønsker kvalitets indlæg i de tråde som nu engang kommer, bliver man nødt til at have et slags troværdighedsbarometer. Synes oftere og oftere at jeg ser nyere brugere, som har tendens til at "spamme" for at få en højere postcount. Hvorfor ikke lave et nyt barometer hvorefter man kunne få målt sin virtuelle pikkemand? Så at man blev "straffet" for dårlige indlæg, og fik skulderklap for gode? Er sikker på at dette vil højne standarden for indlæg her inde, da jeg ikke kan forstille mig at der er nogen der vil have stående at man er utroværdig eller i minusfeltet på et egentlig barometer.

Er jeg den eneste der har det sådan? Skriv jeres meninger :)

Mvh
Obama

Medlem
Brugeravatar

Good point.. men hvordan ville du hindre folk i at misbruge dit stemmesystem ? :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er ikke så svært :)
"De højere magter" kan se alt, og vil også kunne se at man prøver at snyde.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Wind Waker
..

Medlem
Brugeravatar

Obama - Hvis vi nu havde det her system.
Og jeg ikke kunne li dig - skulle jeg så give dig en nedturstommel ?
Der er jo ingen der kan se om det er fordi jeg går efter dig som person eller dit indlæg.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Wind Waker
POSTCOUNT

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

@KeepOnFlyin
Du har helt ret, dog vil et indlæg ikke gøre det store hvis man har skrevet 500+ indlæg. Og selvom man får en tommelfinger ned så burde de 10 tommelfingre op af kunne vise at det er en troværdig bruger.

Medlem
Brugeravatar

Link skrev:
POSTCOUNT

Billede :oops:

Obama - Kan du have ret i - Men hvad er det der er særligt med det der postcount ??
Og hvorfor er det der ?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Som du nok ved er man Junior bruger indtil man har skrevet 50 indlæg, man bliver dedikeret ved 500 og insane psy bruger ved 1500 indlæg. Vil ikke til at hænge nogen ud, for det er da træls at være junior bruger, men man vil med min ide stadig blive betragtet som troværdig, også selvom man ikke har skrevet særlig mange indlæg.
Svjv så blev postcount funktionen netop lavet for at man kunne se hvor troværdig en bruger er, efter titlen på brugeren. Men det system bliver jo nu misbrugt.. Så derfor jeg forslår et nyt redskab til at bedømme troværdigheden!

Medlem
Brugeravatar

Obama skrev:
Som du nok ved er man Junior bruger indtil man har skrevet 50 indlæg, man bliver dedikeret ved 500 og insane psy bruger ved 1500 indlæg. Vil ikke til at hænge nogen ud, for det er da træls at være junior bruger, men man vil med min ide stadig blive betragtet som troværdig, også selvom man ikke har skrevet særlig mange indlæg.
Svjv så blev postcount funktionen netop lavet for at man kunne se hvor troværdig en bruger er, efter titlen på brugeren. Men det system bliver jo nu misbrugt.. Så derfor jeg forslår et nyt redskab til at bedømme troværdigheden!

Arh ja .. Okay - jeg går ikke specielt meget op i det tællesystem der, så tak for info :)
Jeg kan egentlig godt se problematikken i det med ikke at blive taget seriøst, men burde man så ikke bare afskaffe det system?
Det er klart at din løsning er en super fin idé jeg tror bare det vil blive misbrugt af rigtig mange herinde fra, fordi nogle af brugerne ikke er så gamle :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Så vidt jeg har forstået er et potentiel misbrug af det her system tæt på umuligt. Har som sagt fået fortalt at man vil kunne føre en slags log over dette, således at man vil kunne se om der er specifikke brugere som misbruger systemet. Altså.. at dem der tjekker det vil kunne annullere en eventuel dårlig stemme hvis man kan se at den ikke er givet på et sagligt grundlag.

Medlem
Brugeravatar

Så får de sgu travlt :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Jeg bryder mig absolut ikke om ideen. Drugs-forum har et tilsvarende 'reputation'-system hvor man kan give eller fra tage point for et specifikt indlæg. Og det er rent ud sagt et helvede. For det vil netop blive misbrugt, både af venner som giver hinanden point for i fællesskab at forlænge deres e-peniser, og omvendt at folk der ikke kan med hinanden om som vil give modparten negative point for næsten uanset hvad vedkommende ytrer sig omkring. Men heldigvis er det kun de stakkels mods der skal til, at sidde og sortere hvert enkelt point-afgivning og vurdere om det nu rent faktisk var reelt ment og gyldige point eller der lægger andet bag osv. Jeg stemmer klart i mod forslaget, eller stemmer for at Obama skal stå for at gennemgå hvert eneste afgivne point og tage sig af samtlige konflikter når en føler han han er blevet fratrukket point uretfærdigt. Det er timevis af ligegyldigheder i vente, og jeg spår ikke at det gør hverken fra eller til for indlægs kvaltitet generelt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Min ide var nu også mere mod når en bruger fx råder til noget direkte åndssvagt, dumt eller farligt så kunne man give en ned af finger, lige som når nogle brugere tager sig tid til at besvare et spørgsmål med stor omhu, med rette links og materiale så trådstarter får svar, og får en ide om hvor han/hun ellers kan finde information. Ideen er ikke at man får positiv karakter for bare at svare, men mere ment så at give et utrolig godt svar, og når der tilsvarende kommer et utrolig dumt svar.

Site Webmaster
Brugeravatar

ThirdEyeFlood skrev:
Jeg bryder mig absolut ikke om ideen. Drugs-forum har et tilsvarende 'reputation'-system hvor man kan give eller fra tage point for et specifikt indlæg. Og det er rent ud sagt et helvede. For det vil netop blive misbrugt, både af venner som giver hinanden point for i fællesskab at forlænge deres e-peniser, og omvendt at folk der ikke kan med hinanden om som vil give modparten negative point for næsten uanset hvad vedkommende ytrer sig omkring. Men heldigvis er det kun de stakkels mods der skal til, at sidde og sortere hvert enkelt point-afgivning og vurdere om det nu rent faktisk var reelt ment og gyldige point eller der lægger andet bag osv. Jeg stemmer klart i mod forslaget, eller stemmer for at Obama skal stå for at gennemgå hvert eneste afgivne point og tage sig af samtlige konflikter når en føler han han er blevet fratrukket point uretfærdigt. Det er timevis af ligegyldigheder i vente, og jeg spår ikke at det gør hverken fra eller til for indlægs kvaltitet generelt.

:stupid:

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Cordillera de los Andes
jeg synes det vigtigste med postcount er blevet gjort med at post i off-topic ikke længere tæller med.

med hensyn til troværdighed kan man jo osse se på tilmeldings datoen, skrivestil osv for at vurdere, i det hele taget synes jeg ikke problemet er så stort. dem som har været her i lang tid ved godt hvem der lukker lort ud og hvem der ikke gør.
direkte stupide råd bliver som regel opdaget og rettet.

med hensyn til dicksizing så har dem som har bidraget allermest til psychedelia allerede fået unikke rang. dog er mange røget igen for moderator titlen.

så hvis man vil hævde sig selv over pøblen af anonyme bruger, må man enten fedte sig til, eller købe sig til en fin titel :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Jeg synes idéen er pisse god, men som omtalt af andre brugere bliver den nok for besværlig at fører ud i livet.
Desuden tror jeg at systemet vil skade brugere som ikke nødvindigvis er useriøse, blot uønsket af flertallet på grund af f.eks. politiske holdninger, moralske meninger, eller i det hele taget har et andet syn på livet en flertallet herinde.

Hvis jeg kunne ville jeg give dig en thumbs up for dette indlæg, da det er tiltag som dette der skal til for at redde Psychedelia.dk. I den "korte" tid jeg har været aktiv på psy.dk, er kvaliteten IMO faldet voldsomt, hvilket er grunden til mit efterhånden større og større fravær herinde.

Desværre virke det som om holdet bag psy.dk er blevet til en flok gamle trætte junkier og mange af dem er meget inaktive. Hvilket giver sig klart udtrykke i en, efter min mening, alt for slap moderering.

No offence...

Medlem
Brugeravatar

Alt Ædende Ateist skrev:
Desværre virke det som om holdet bag psy.dk er blevet til en flok gamle trætte junkier og mange af dem er meget inaktive. Hvilket giver sig klart udtrykke i en, efter min mening, alt for slap moderering.

No offence...

Kunne ikke være mere enig.
Har selv læst herinde i omkring 2 år før jeg blev "aktiv", og der er sket ret så meget herinde.
Siden er blevet meget mere useriøs og emmer jo nærmest af "Hvad sker der hvis jeg mixer a+b, er der chance for jeg kan dø for så ville det være fedt eftersom jeg er ude efter et fedt kick, jeg ved forresten ikke HVAD det er jeg har indtaget men det gik fint nok de 34745 andre gange jeg har taget det" .. Det viser jo også lidt om hvor aktive "de højere magter" er.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes ellers der er et højt niveau på siden, og niveauet stiger. Jeg kan hvert fald ikke genkende at det sku stå specielt skidt til for tiden :)

Alt Ædende Ateist skrev:
en flok gamle trætte junkier

Du er lidt forudsigelig AAA...

Admin
Brugeravatar

KeepOnFlyin skrev:
Alt Ædende Ateist skrev:

No offence...

Kunne ikke være mere enig.
Har selv læst herinde i omkring 2 år før jeg blev "aktiv", og der er sket ret så meget herinde.
Siden er blevet meget mere useriøs og emmer jo nærmest af "Hvad sker der hvis jeg mixer a+b, er der chance for jeg kan dø for så ville det være fedt eftersom jeg er ude efter et fedt kick, jeg ved forresten ikke HVAD det er jeg har indtaget men det gik fint nok de 34745 andre gange jeg har taget det" .. Det viser jo også lidt om hvor aktive "de højere magter" er.

Sådan nogle mennesker tror jeg altid der vil være på narko boards. Problemet er bare, at modvægten til dem er alt for lille, så det desværre blir karakteristisk for psychedelia, at det er fyldt med sådanne tåber. Til sidst orker folk ikke at sige noget, da idioterne tilsyneladende tropper op i hobevis. Det var vist sidetrack.

Synes også ideen lyder udmærket. Men den er alt for utopisk, let at misbruge og svær at få til at fungere efter hensigten.

-Jimmy Carter

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]