JEL - Jeg er godt nok blevet advaret om dig - og jeg ser hvorfor nu
Super dejligt du gider argumentere for og imod osv.

Jeg fortæller hvorfor JEG tror man/vi skader andre, og hvordan vi gør det - jeg sidder ikke og siger at DU skal gøre som alle andre fortæller dig, det er et frit land (Og lad vær med at kommentere ydermere på dén

) og ingen andre end dig selv bestemmer over dig.
Lige med undtagelse af at vi har en samvittighed, som kan kneppe os godt og grundigt i røven engang imellem - netop pga forældres/venners bekymring som vi udmærket godt er klar over er der, pga holdninger til div. stoffer osv.
Jeg synes ikke det er fair du sætter religion ind i det her, og som jeg skrev før synes jeg at din burka-del var meget malplaceret.
Muslimer er meget troende, og gør hvad der står i Koranen, ligesom andre stærkt religiøse mennesker, de lever jo nærmest i en helt anden verden, muslimske piger bliver jo opdraget til at være sådan og sådan, at der så er enkelte der falder udenfor normen er fantastisk, men det har også konsekvenser for dem !
"Du redder ikke automatisk fodgængere ved at nægte folk at bruge narko. Du redder dem kun hvis du nægter folk, der ikke er istand til at køre bil, at køre bil."
Når jeg er fuld kan jeg synge, danse, være lækker efter 7 timers fuldskab OG jeg kan cykle hjem, jeg er faktisk supermand.
Men når alt kommer til alt er virkeligheden nok en anden, så selvom DU synes du muligvis kører stjernegodt bil påvirket, kan det stadig nemt gå galt.
Og nu du bringer doping osv op, så er der også drågz der forringer din reaktionsevne, så uanset HVORDAN du prøver at kringle mit bilkørsel-eksempel rundt så er det stadig ufatteligt dumt at tage chancen og bringe andres liv i fare ved at dingle rundt og lege supermand.
Og hvad skulle det hjælpe at "redde dem hvis jeg nægter folk, der ikke er istand til at køre bil, at køre bil"?
Alt der er forbudt niks pille er mums - vi tager selv stoffer ?? det vidst heller ikk lovligt er det ?

"Gør jeg også skade på de sultne i afrika når jeg køber mode-tøj, istedet for at sende dem pengene?
Eller når jeg se underholdning i tv, istedet for at være ud og samle penge ind til de fattige?
Gør jeg virkelig skade på andre hver gang jeg bruger tid på mig-selv, til ting der fornøjer mig, som feks narko?
Hvis ja, så er alt jo pludselig skade."
1. Ja - Og det svar kendte du jo os godt i forvejen.
2. Ja - Same same
3. Nej - Brug alt den tid du vil på DIG SELV, sid og hyg med vennerne og gi den gas i weekenderne, men lad vær med at tro du kan alt når du er påvirket, for hvis det en dag går galt så gør du skade på andre.
Jeg har ingenting imod stoffer overhovedet - ville være ret dumt at sidde herinde så .. Fyr den af og ha det sjovt .. Men tænk nu over de valg og konsekvenser der skal tages..