Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 00:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Goa
Medlem
Brugeravatar

Er der nogen herinde fra, der har besøgt Goa og har en mening om det? Mig og en kammerat slår nemlig kurs mod Thailand til sommer og overvejer et smut til Goa, hvis det da er besøget værd. Er der stadig gang i psy-festerne på stranden eller ligger det hippie-tiderne til?

Titel: Re: Goa
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har for nyligt været i goa og jeg må ærlig indrømme at selv om jeg havde høje forventninger, var det ikke noget for mig. Menneskerne er en anelse underlige, og der er ALT for mange stive russere som laver en helvedes masse ballade og i det hele taget ikke kan finde ud af at opfører sig ordenligt. Det hele er et stort rip off! Men det er vel også hver sin smag. Psy-fester er der sikkert heller ikke for mange af. Goa ligger forresten i Indien. Just so you know. :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
samme svar som sidst, da der blev spurgt til goa på psychedelia:

Billede

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Goa er skønt hvis man kan indstille sig på at det ikke længere er ren hippiefest og cannabis overalt. Masseturismen har ganske rigtigt gjort sit indtog og jeg vil gerne medgive at Calangute og området omkring Anjuna er så charterinficeret at man lige så godt kunne tage til Mallorca.

Men der er stadig hyggeligt og dejligt afslappet oppe nordpå fra Mandrem over Arambol og til Kerim. Og hvis man er så fisefornem at man ikke kan tåle andre turister kan man leje en motorcykel/scooter og så tage den gratis færge ind i Maharastra. Der er masser af strand som de store hotelkæder ikke har haft held til at indkøbe endnu (på trods af stærk chikane af de lokale).

Så slap nu af med Goa-bashingen... der er masser at hente hvis man åbner øjnene og kravler ned fra sin hippiepidestal.

Junior medlem
Brugeravatar

Det er ikke længere lovligt at holde fester på strandene i goa, hvis jeg husker rigtigt...

Medlem
Brugeravatar

eedeolla: Hehe okay, det lyder til, at det er et tilbagevendende topic, det beklager jeg.

Men det lyder lidt som jeg frygtede. Vi må nøjes med Thailand og Kina så.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
Billede

det er min søster. en måned i indien

hun var også i goa
hun sagde at høj musik var forbudt, så hun var til en strandfest hvor alle havde høretelefoner på der spillede forskeliige kanaler med det samme musik :rocking:

Billede

det er godt taget!

jeg prøver ligee finde noget fra goa

Billede
jeg ved ikke hvor det fra

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt inde i mig selv
Sidste billede er fra lotus templet i Delhi

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between a rock and a hard place
Jeg er nærmest lige kommet hjem fra Goa.
Jeg kunne godt lide stedet, men jeg er heller ikke så meget til trampefester, som mange herinde er. Jeg kunne godt lide Goa. Stille og roligt sted, med en fantastisk kystlinie og natur, og absolut intet at lave. Ren afslapning og MASSER af cannabis. Stedet svømmer i stoffer af alle arter, og du skal ikke være nervøs for at prutte om prisen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ren afslapning og masser af cannabis kan jeg gå med til. Men jeg synes bestemt man skal være nervøs. Landet ligger altså sådan at nogle af dem der sælger hash, sælger det igennem politiet, så begge parter tjener penge på det. Jeg tør sku fanme ikke tage chancen. Jeg var tilfældigvis i Arambol som også blev nævnt tidligere i tråden. Jeg synes ikke naturen i Goa området er noget at råbe hurra over for! Hvis du vil se pænt natur i Goa skal du vidst ned syd på til Agunda(Agonda??) området, men det hele er så turist præget at det er spild at tid. Men som den skæve englander sagde ; " theres nothing wrong with young boys and girls raving, just not for me this years"

Jeg synes det er total spild af tid at tage til Goa hvis man skal tage til et land som Indien. Der er simpelhen så meget at se! Goa hænger slet ikke sammen med resten af Indien. Hvem gider se på Indiske pop drenge eller finlændere der render rundt med Indiske ludere?(IKKE KUN KVINDER!) :P Indere der snakker engelsk og æder spaghetti med kødsovs? Det er sku da ikke fed =D

Indien er simpelhen så flot, så det ville være total tumpet at spilde tid i Goa. Jeg fortryder ihvertfald hver eneste dag jeg tilbragte i Goa. Så vil jeg sku hellere tage til Samos i 10 dage. Jeg vil på den anden side foreslå en tur til Hampi. Det er fanme sådan et fantastisk magisk sted med det vildeste kultur. Det er vidst en af de helt hellige stedet hvor hverken sprut eller kød er tilladt. Men du skal sku bare over på den anden side af floden, så sidder guruerne og drikker rum med cola. Desuden render der en dude rundt som mener han kan skaffe hvad som helst. Han spurgte hver dag om vi ville købe noget hash, men vi takkede pænt nej og sagde at vi kun sprøjtede heroin.

Tag til Mumbai og oplev det virkelig Indien mens du læser bogen Shantaram eller The White Tiger. Så kan vi snakke om en oplevelse der er pengene værd. Jeg undskylder Goa bashing, men forhelvede hvor er det noget lort. Jeg vil samligne det med sunny beach uden at have været ved sunny beach!

Jeg synes heller ikke man skal tage til Indien for at tage narko og feste. Så mangler mand lidt respekt synes jeg. Giv den gas her hjemme, men opfør jer da ordenligt når i kommer til et sted som Indien. Se bare på de små børn der bor på gaden!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Andreas/Saiko-Pod skrev:
Og hvis man er så fisefornem at man ikke kan tåle andre turister kan man leje en motorcykel/scooter og så tage den gratis færge ind i Maharastra.

For HR'ens skyld vil jeg så lige påpege at nogle af dem der udlejere scooter, forlanger dit pas, så hvis der sker nogle skader med scooteren, kan de altid få dig til at betale. Det skal man altså passe MEGET på med. De vil også MEGET gerne sælge dig en scooter med en fuld tank, så de kan tjene lidt ekstra, men du skal fanme vidt omkring for at bruge at det benzin. Undskyld double post, det var lidt besværligt at få det ind i den anden. :)

Medlem
Brugeravatar

Tak for svar.

Well, turen er tiltænkt at være halvt afslapning- og halvt oplevelsesferie med fokus på bare at have det sjovt, så Indien i det hele taget er måske ikke hvad vi søger, når du beskriver det, som du gør. Goa har kun være med i overvejelserne, da det ofte bliver beskrevet som et ferieparadis for folk med hang til psykedeliske stoffer - men det hører så fortiden til, kan jeg fornemme på det hele.

Sunny Beach er netop hvad mig og min kammerat forsøger at undgå, så jeg tror, vi dropper det. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

krang skrev:

Sunny Beach er netop hvad mig og min kammerat forsøger at undgå, så jeg tror, vi dropper det. :)

Ej det var sku da egenligt også dumt at sammenligne med Sunny Beach. Goa er jo noget helt for sig selv. Og hashen der nede lugter sku for dejligt. Men man skal sku passe på. Panserne er meget glade for at afpresse dig for penge hvis de tager dig med stoffer. Jeg kender jer ikke og derfor vil jeg ikke anbefale om i tager til Goa eller ej, men for mig er det sku et no go. :)

Medlem
Brugeravatar

Det kan også være, full moon party i Thailand er hvad vi i virkeligheden søger.

Hvad er din holdning angående de strandfester og så stoffer? Piller skal jeg ikke ud i sådan et sted, men svampe og bare røg kunne jeg let fristes til, hvis ikke risiciene er for store...?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Problemet er at man ikke ser politiet. De er der, men du ser dem ikke. Og det er aldrig til at vide hvem der bliver busted og butt fucked og hvem der er heldig og slipper. Jeg fik ikke indtrykket af at der ikke var nogen som helst form for politi, men jeg rejste med en meget erfaren som har oplevet folk blive slæpt igennem byen i håndjern fordi politiet simpelhen har plantet stoffer på dem. Man skal sku fanme passe på sådan nogle steder! Sikkert også i Thailand, jeg har dog ikke været der.

Medlem
Brugeravatar

Arthur Spooner skrev:
Problemet er at man ikke ser politiet. De er der, men du ser dem ikke. Og det er aldrig til at vide hvem der bliver busted og butt fucked og hvem der er heldig og slipper. Jeg fik ikke indtrykket af at der ikke var nogen som helst form for politi, men jeg rejste med en meget erfaren som har oplevet folk blive slæpt igennem byen i håndjern fordi politiet simpelhen har plantet stoffer på dem. Man skal sku fanme passe på sådan nogle steder! Sikkert også i Thailand, jeg har dog ikke været der.

Yep, det var også det, der var mit indtryk. Man må bare tage sine forholdsregler og så spille sikre kort, når det angår stoffer.

Insane psychedelia user!

Bestikkelse er heldigvis noget politiet er rigtigt glade for, både i thailand og i indien. Så hvis man skulle være uheldig og blive knaldet med narko på sig, er det den bedste måde at løse problemet på.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Krang, besøg koh phangan i thailand, der bliver holdt nogle magiske jungle fester, samtidig ligger koh tao et smut derfra, og et vidunderligt sted at besøge underverdenen i form af dykning!!

men pas på jeres drikkelse, har selv oplevet at få noget i vores drinks

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har også været til den "ægte" full-moon party på Haad Rin Beach Koh Phangan... Der var fuld skrue på musikken og rigtig lækker stemning; men der var vist flere europæere end i en vilkårlig europæisk by - og så de sædvanlige thaier, som vil sælge dig alt fra stoffer til polaridbilleder af dig med en iguan på skulderen (var sgu glad for jeg ikke var på LSD når man pludselig står med en øgle på størrelse med en dansk huskat på skulderen)

Vi blev på forhånd advaret om at købe stoffer af de lokale - det er sådan en fin anordning hvor du køber stofferne, politiet buster dig og tager mod bestikkelse for at undgå fængsel... og stofferne går tilbage til dealer, som spotter et nyt offer...

Det var lidt griner faktisk, vi var 4 afsted (2 drenge, 2 piger) og det var tydeligt mange var påvirkede men vi blev ikke tilbudt det mindste... da pigerne forlod os og gik på toilettet blev vi nok tilbudt drugs ca. 20 gange af forskellige personer på de 10 minutter - det er åbenbart ikke noget man gør når der er tøser omkring os ha ha... Vi købte dog ikke noget, da det hovedsaglig var uidentificerbare piller af ecstasy eller speed eller coke afhængig af hvem der spurgte :?

Vi så ikke noget af det politi vi var blevet advaret imod; men jeg kan forstå at narkotika ikke er noget man skal spøge med i Thailand, så pas på hvis i ikke kan feste uden ;-)

Damn det er nu over 2 år siden jeg var afsted og har villet afsted igen lige siden - den stemning jeg mødte i Thailand er næsten som at være på MDMA, alle smiler og er glade... tilværelsen nydes...
Er sgu hårdt at være rejselysten når man er i den alder hvor vennerne har kone og børn - og man ikke har modet på at drage afsted alene :-(

Medlem

De fleste steder i Thailand kan du godt købe knark uden der sker noget, hvis du bliver taget af politiet så kan du 99% af gangene betale dig fra det. Bare lad være med at sælge knark ;-) Så ryger du ind på livstid eller bliver skudt på stedet...

Flytter til Koh lipe om 2 måneder :-P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]