Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 23:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej, jeg er ny herinde så jeg beklager hvis dette indlæg er placeret i en forkert kategori.

En af mine faldt over noget coke som tilsyneladende skulle være helt rent (prisen var også derefter..) Det virkede rigtigt godt, men alle deltagere havde problemer med at falde i søvn mange timer efter at være stoppet. Der blev indtaget ca 0,7 g. pr person fordelt over 8 timer hvilket er meget mindre end der normalt ville blive taget.
Nu er han blevet urolig for om der kan være tale om et andet stof, evt methamfetamin. Stoffet er et hvid pulver som er rimeligt blødt, med en bitter smag og bedøver først efter ca 20 sec. Der er helt sikkert ikke tale om normalt amfetamin.
Er der nogle herinde som kan svare på hvordan man kan være sikker på at der er tale om godt coke og ikke methamfetamin eller et andet ukendt stof, som sikkert også vil have en meget kraftig virkning første gang det prøves?

Mvh

Jonni

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det kan være svært at vurdere uden billeder eller en smagsprøve, hehe. Det kunne også sagtens være en blanding af flere stimulanser. Men samtidig kan det sagtens være andet end kokain, hvor der er tilsat lidokain for at opnå den lokalbedøvende effekt. Det er med andre ord svært at sige. Men som du nok selv ved er kokain-rusen kortvarig og man falder derfor hurtigere i søvn. Kort sagt tror jeg ikke, du kan få et svar på, hvad du har haft mellem hænderne ved at spørge her med de få informationer, du fremlægger.

Jeg håber da på, det ikke har været noget giftigt stads.

Medlem

What?. kan methamfetamin bedøve?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

G-Salvador skrev:
What?. kan methamfetamin bedøve?

Nej, men som jeg skrev kunne methamfetamin eller en lignende stimulans være cuttet med lidokain, hvilket virker lokalbedøvende... :roll:

Medlem

Geografisk sted: JYLLAND
Hvis de kunne sniffe 0,7 på en aften er det IKKE Meth, gætter på kokain måske tilsat noget stimulerende f,eks Amfetamin

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
OrangeLenny skrev:
Hvis de kunne sniffe 0,7 på en aften er det IKKE Meth, gætter på kokain måske tilsat noget stimulerende f,eks Amfetamin

det kan sagtens være cuttet meth.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Virkede det på nogen måde som coke? For som en anden siger, kan det jo godt være det er coke cuttet op med amfetamin.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
Det kunne godt lyde lidt som om der er cuttet lidokain i da der kun går 20 sek inden bedøvelsen fremtræder. Synes der plejer at gå noget længere tid end 20 sek. hvis man har at gøre coke uden lidokain i... For nogen der kender kokain godtnok ville man helt sikkert kunne genkende rusen og mærke om der har været meth i! Det er desværre meget svært at sige hvad du har haft næsen i, uden at selv have set og prøvet det desværre..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Man kan da tydelig mærke om effekten passer til kokain's effekter. Eller er det kun min hardcore ristet hjerne der kan der? :lol:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Incase skrev:
Man kan da tydelig mærke om effekten passer til kokain's effekter. Eller er det kun min hardcore ristet hjerne der kan der? :lol:

Det afhænger da så sandelig af, om man er velbevandret i de forskellige stimulanser og har prøvet rigtig kokain.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Jeg tror det vil være forholdsvis let at mærke forskel på om det er kokain uden noget andet eller om det er amf/meth uden noget andet.
De siger jo også at det virker rigtig godt og de doser de har indtaget på en aften passer også ok med kokain i den bedre kvalitet.
Hvis man har indtaget næsten et gram kokain af rigtig god kvalitet kan jeg sagtens forestille mig at de kan gå en del timer før man er i stand til at falde i søvn, hvor mange timer drejer det sig om?
Jeg tror ikke på at det er amf eller meth der er solgt som coke, men der er da en mulighed for at kokainen eventuelt er blevet "cuttet" med noget amf eller methamf - selvom jeg synes det lyder mærkeligt at gøre hvis kokainen er så god som det lyder som om den er.
Det er vel snarere noget skodpushere kan finde på at gøre hvis de skal af med noget skod-kokain, så kan man lige fyre lidt tilfældige stimulanser og lidt ekstra lidokain i, deeejligt. :evil:
I kan anskaffe jer et ez-testkit hvis i tror der er risiko for at det er blevet cuttet med amf eller meth, og i kan også anskaffe jer et der hurtigt giver en indikation på hvor ren kokainen er.
Det kan anbefales hvis man har tænkt sig at prøve de forskellige stoffer mere end end enkelt gang eller to og det er ikke særlig dyrt i forhold til stofferne selv og testene kan bruges maaange gange.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Den ene gang jeg har haft fornøjelsen af at prøve 97-99% rent kokain, blev jeg først bedøvet i næsen og ansigtet 5-10 minutter efter jeg havde sniffet første streg.

hvis det bedøver allerede efter 20 sekunder, så er det ihvertfald ikke 99% rent, da det er cuttet med et andet lokalbedøvende stof, som bedøver hurtigere end kokain. Det selvfølgelig godt være ret stærkt alligevel - f.ex. 80-90%, som stadig er LANGT over hvad man er vant til i Danmark.
MEN jeg synes det er lidt underligt at pusheren skulle cutte sit meget rene produkt op med et fesent cut-produkt, som man relativt nemt kan spotte ikke har noget med coke at gøre. HVIS det var meget ren kokain, som pusheren på en eller anden måde havde renset og omkrystalliseret, så ville det ikke rigtig give nogen mening hvis han så bagefter al oprensningen skulle begynde at smide et nyt cut-produkt i igen. Hvorfor rense helt op og så "forurene" igen?

Jeg synes også at 0,7 gram lyder som helt ekstremt meget at sniffe, hvis det er 90-99% rent kokain, ja også hvis det var 80-85% (som er noget af det reneste som man får fra coke-kartellerne i sydamerika, som ifølge hvad jeg har læst af undersøgelser ikke gider at rense deres produkt til meget mere end 85% pga. at man mister lidt coke ved hver rensning).
Da jeg prøvede det næsten fuldstændig rene kokain, var jeg i ret god "træning" med coke-snifferiet (tror jeg lige i den periode om sommeren i gennemsnit sniffede ca. 3-4 gram pr. uge af noget rigtig god coke) - og på trods af dette tog jeg "kun" 600 mg i løbet af ca. 8 timer, hvor jeg fra første bane var fuldstændig anspændt, wired, oppe og køre osv. osv..

Til gengæld lyder det som kokain hvis du fik en meget kraftig virkning allerede fra første streg. Jeg startede med at sniffe 100 mg (målt op på en præcis vægt), og da der var gået 5-10 minutter hvor jeg ikke rigtig kunne mærke noget, så blev jeg lige pludselig MEGET ramt. Det føltes som om min krop og mit sind var i yderste alarm-beredskab - hver gang jeg hørte den mindste lyd, som f.ex. nogle blade der raslede udenfor vinduet, så virrede jeg kraftigt med hovedet, blinkede hurtigt med øjnene og bevæged mine hænder og fingre manisk og tvangstanke-agtigt.

Det overraskede mig forresten hvor lille massefylde stoffet (det rene kokain) så ud til at have - da vi målte 100 mg op, så det ud af langt mere end når jeg har set 100 mg af andre typer stoffer/pulver. Det var desuden meget "fluffy" når det blev hakket i stykker, og lå i nogle klumper på størrelse med hasselnødder eller lidt mindre.

Håber det kunne hjælpe dig lidt med at finde ud af (eller tænke over) om det var meget ren kokain som du prøvede :) .

Dedikeret medlem
Brugeravatar

LarmerFyr skrev:
I kan anskaffe jer et ez-testkit hvis i tror der er risiko for at det er blevet cuttet med amf eller meth, og i kan også anskaffe jer et der hurtigt giver en indikation på hvor ren kokainen er.
Det kan anbefales hvis man har tænkt sig at prøve de forskellige stoffer mere end end enkelt gang eller to og det er ikke særlig dyrt i forhold til stofferne selv og testene kan bruges maaange gange.

Den opfordring kan jeg kun tilslutte mig. Jeg har selv besiddet flere EZ-test kits gennem tiden, og tro mig, man får fuld valuta for sine penge ved sådan en investering. De forskellige kits kan give en god indikator for, hvilke(t) produkt(er) man besidder, og kan bruges mange gange. De dækker også en bred vifte af psykoaktive stoffer.

De fleste stof(mis)brugere burde benytte sig af disse kits, eftersom der indimellem befinder sig nogle tvivlsomme produkter i de stoffer, man erhverver sig på det sorte marked.

Jeg kan klart anbefale brugen af disse kits!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

DoktorK skrev:
Incase skrev:

Det afhænger da så sandelig af, om man er velbevandret i de forskellige stimulanser og har prøvet rigtig kokain.

Det vil jeg mene jeg har. Samlignet med amfetamin, kan man tydelig mærke om det er kokain eller amf.. det er jo ikke bare den lokalbedøvende effekt man kan gå efter, rusen er ikke til at tage fejl af, hvert fald når man har prøvet rigtig kokain.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
[quote="Zarathustra"]Den ene gang jeg har haft fornøjelsen af at prøve 97-99% rent kokain, blev jeg først bedøvet i næsen og ansigtet 5-10 minutter efter jeg havde sniffet første streg.

hvis det bedøver allerede efter 20 sekunder, så er det ihvertfald ikke 99% rent, da det er cuttet med et andet lokalbedøvende stof, som bedøver hurtigere end kokain.

Nemlig! "Zarathustra"! :)

Junior medlem

Er slet ikke i tvivl. Hvor stor en del af det der har været kokain er svært at gætte sig til uden at sidde med det i hånden. Men methamfetamin har det bestemt ikke været blandet med eller bestået af. Det er som mange andre også har nævnt amfetamin som enten har været blandet i det, eller bestået helt af. Evt. amfetamin med tilsat lidokain, alt efter om i blev bedøvet i svælget eller ej. Det er helt klart en virkning af amfetaminen som har holdt jer vågne. Kokain kan også holde en vågen, men slet ikke i samme grad som amfetamin. Som jeg lige læser teksten, må jeg indrømme jeg i jeres situation ville føle mig snydt. Meget snydt. Ved ikke hvor stor jeres viden, baggrund og erfaring med de her sager, så jeg går bare lige ud fra at i ikke er så meget inde i det. Så vil lige forklare at der er meget stor forskel på de to stoffer. Både mht. lugt, smag, udseende og virkning. Personligt synes jeg selv det er let at lugte forskel, kokain lugter af det æter der er i det, hvor amfetamin lugter mere af sprit/rengøringsmidler. Kokain smager lidt sødeligt i det ( når man smørrer det på gummerne ) hvor amfetamin bare er noget som smager ad h... til. Udseende kan godt være svært, så den vil jeg ikke komme ind på. Og virkningen af kokain bedøver i første omgang og giver så den velkendte fede fornemmelse i kroppen, amf bliver man hyperaktv af og begynder at snakke som et vandfald. 8) 8) 8) 8)

Håber det her er svar nok.......

Hyg jer derude. Og pas nu godt på jer selv og hinanden når i har gang i de her sager. Det er fedt at opleve suset, men samtidig er det sinssygt vigtigt at sørge for at få mad i maven, og at få sovet igennem efter en hård weekend.

Ses derude :peace:

Senest rettet af DJLucas 21 jan 2011 13:13, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Fedt nok du så vælger at bruge de få kræfter du har til psychedelia i din amfrus, til at besvare et emne der næsten er et år gammelt!
Way to put your efforts where it is worthwhile!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
I anledning af, at et gammelt topic er blevet bragt op, vil jeg lige komme med en rettelse. Ren kokain bedøver altså ret hurtigt, og det er helt sikkert ikke amfetamin eller methamfetamin, der har været i det, da de så ville have søvnbesvær i rigtigt mange timer. 0,7-0,8g kokain på en aften er rigtigt meget, hvis det er rene varer.

PS: Hvis man bliver bedøvet i svælget sniffer man for hårdt og formentligt også for store mængder af gangen. Stoffet skal fordeles på næseslimhinderne, ikke på svælgets slimhinder.

Junior medlem

Er sådan semi stiv og de andre er gået kold :D
Det er nok grunden til jeg ikke lige kan finde/huske hvem det var der skrev, at amf og coke var svær at se forskel på.
Jeg har taget min del af billige baner amf, og har så sandelig også taget min del af cola.
Jeg vil dog sige, at i følge mig, er der en tydelig forskel på udseende. Synes både der er klumper iamf, (Ved godt det er når det er cutter godt op). Men synes aldrig har har fået cola hvor der var de store klumber i.(kender godt det sten/rock eller hvad folk nu kalder der).
En anden ting, så synes jeg også at amf tit er mere gul i det en cola er.

- Kristian-Joseph

Dedikeret medlem
Brugeravatar

OrangeLenny skrev:

Der er jo ingen der siger det er rent meth.. Men ja, det lyder grangiveligt som om jeres kokain enten var blandet med en anden stimulans, eller også var det ikke kokain men et helt andet stof der måske har haft noget lokalbedøvelse blandet i. Vi kan simpelthen ikke vide det uden at have "været der selv".

..Men jeg ville umiddelbart ikke være bange for at det er giftigt eller noget, den slags sker simpelthen så sjældent at oddsne er dårlige.

Rettelse:

Kristian-Josef: Farven på et stof har intet at sige, det er simpelthen et spørgsmål om hvordan det er fremstillet og hvor mange bi- og spildprodukter der er tilbage. Amf kan have alle slags farver under solen, men er det rent er det som regel klart hvidt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]