Hey alle herinde,

Jeg ved vi havde en tråd herinde for nogle år siden ang. spillene
Samorost og Samorost2. De poppede op engang i løbet af 2002/03 med lanceringen af et lille amatøragtigt spil (alligevel med en totalt ny tilgang og en vis fantasiagtig intelligens over sig) og har siden da født en lang række unikke puzzle/click-and-point/adventure/svampe-amtosfære -spil som er katalyseret og inspireret af et svampetrip, i følge Jakob Dvorzki the maker himself. (deraf navnet på siden bag spillene:
amanita design)

Efter at samorost var set af mange mennesker rundt omkring på nettet og mange, inkl. jeg selv, var dybt forelskede i hans fantastiske univers som man bare havde lyst til at læne sig tilbage til og svømme væk i, kom der endnu et lille onlinespil fra amanitadesign ved navn
The Quest for the Rest som jeg personligt fandt virkelig magisk!

3 år gik og der kom ikke rigtig flere klassikere som sådan udover nogle få små stemningsfulde ting så som the pantry, semi-kommercielle ting så som et lille spil som reklame for en nike sko osv.
Undervejs havde de annonceret at de havde en efterfølger til Samorost i the pipeline og det vækkede folk op, det var virkelig good news og den tog godt og vel et par år om at udkomme så vidt jeg husker.

Den blev en kæmpe succes, fik en del priser for dens innovative univers og fantastiske fortælling.

En del af spillet kan spilles gratis og ellers mener jeg at det fulde koster omkring en 40-50 kr.

Årene gik og flere mindre spil og puzzles kom op til overfladen, bl.a. Questionaut som i følge mig var lige i øjet! Men undervejs blev det annonceret at der var et nyt spil i røret som ville blive i fuldlængde, stadig samme stil som før.
Spillet ville komme til at hedde Machinarium og vi er mange der har ventet spændt siden det blev annonceret. Det er udkommet for et par dage siden og jeg har lige spillet demoen, det er genialt og lidt mere nådesløst og komplekst og jeg elsker det allerede! Can't wait to buy the full!

Spil de første 10%, 3/30 baner, af spillet her:
http://machinarium.net/demo/Det fulde koster 100 kr og jeg må have fingre i det hurtigst muligt.
Hyg jer med det fellows!
Ind for jer selv, sluk lyset, ryg lidt grønt og læn jer tilbage med det. T
Og patience... patience young ones...