Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 15:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hey alle herinde,

Billede
Jeg ved vi havde en tråd herinde for nogle år siden ang. spillene Samorost og Samorost2. De poppede op engang i løbet af 2002/03 med lanceringen af et lille amatøragtigt spil (alligevel med en totalt ny tilgang og en vis fantasiagtig intelligens over sig) og har siden da født en lang række unikke puzzle/click-and-point/adventure/svampe-amtosfære -spil som er katalyseret og inspireret af et svampetrip, i følge Jakob Dvorzki the maker himself. (deraf navnet på siden bag spillene: amanita design)
Billede

Efter at samorost var set af mange mennesker rundt omkring på nettet og mange, inkl. jeg selv, var dybt forelskede i hans fantastiske univers som man bare havde lyst til at læne sig tilbage til og svømme væk i, kom der endnu et lille onlinespil fra amanitadesign ved navn The Quest for the Rest som jeg personligt fandt virkelig magisk!
Billede

3 år gik og der kom ikke rigtig flere klassikere som sådan udover nogle få små stemningsfulde ting så som the pantry, semi-kommercielle ting så som et lille spil som reklame for en nike sko osv.
Billede

Undervejs havde de annonceret at de havde en efterfølger til Samorost i the pipeline og det vækkede folk op, det var virkelig good news og den tog godt og vel et par år om at udkomme så vidt jeg husker.
Billede
Den blev en kæmpe succes, fik en del priser for dens innovative univers og fantastiske fortælling.
Billede
En del af spillet kan spilles gratis og ellers mener jeg at det fulde koster omkring en 40-50 kr.

Billede
Årene gik og flere mindre spil og puzzles kom op til overfladen, bl.a. Questionaut som i følge mig var lige i øjet! Men undervejs blev det annonceret at der var et nyt spil i røret som ville blive i fuldlængde, stadig samme stil som før.
Spillet ville komme til at hedde Machinarium og vi er mange der har ventet spændt siden det blev annonceret. Det er udkommet for et par dage siden og jeg har lige spillet demoen, det er genialt og lidt mere nådesløst og komplekst og jeg elsker det allerede! Can't wait to buy the full!
Billede
Billede
Billede

Spil de første 10%, 3/30 baner, af spillet her:
http://machinarium.net/demo/
Det fulde koster 100 kr og jeg må have fingre i det hurtigst muligt.
Hyg jer med det fellows!
Ind for jer selv, sluk lyset, ryg lidt grønt og læn jer tilbage med det. T
Og patience... patience young ones...

Insane psychedelia user!

ka man dræber nazier deri eller hva ????

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
Er det kommet!?! Hvorfor hulen har jeg mon så ikke modtaget en mail, jeg købte det på forhånd.

Anyways, lækkert resume af Amanita Designs udgivelser du har lavet der. Har kun spillet Samorost 1 og 2 tidligere, men vil da klart tjekke nogle af de andre titler ud også, efter at have læst din lille gennemgang.

EDIT: aarh :D Min dejlige hotmail havde smidt den i Junk... Tusind tak for hintet InnernetExplorer, uden det havde den nok bare lagt der indtil den automatisk var blevet slettet.

Senest rettet af eelmand 21 okt 2009 22:11, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
wow takker for linket! fik lidt den samme følelse som da jeg spillede Fallout 3 for første gang. En hel speciel stemningsfyldt atmosfære.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Ser fedt ud. Tak for linket!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Nyt spil fra folkene bag Samarost (Amanita Design)

Dobbelt post. Men den fortjener helt klart også at blive postet i generel diskussion :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
http://pc.ign.com/objects/143/14333878.html

Godt gået :D

Dedikeret medlem

Det havde jeg sgu'tte set før. Tak for heads-up :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu er du skyld i at jeg lige har ofret 102kr. Men fuck et chilleren spil, har virkelig savnet noget i den 'genre' :) elsker det faktisk

Relativistisk båthorn

deleted

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]