Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 mar 2024 16:04


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 05 jan 2010 21:03 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2006 13:54
Indlæg: 1816
Geografisk sted: Fælledparken :P
I anledning af narkotikakonferencen på christiansborg inviterer gadejuristen indenfor til øl, vin, snacks og debat. Der vil være mulighed for at møde Danny Kushlick fra Transform og Jack Cole fra LEAP over en lille én. Udover det vil der være et par indledende peptalks fra Danny og Malkavian og efterfølgende lægges der op til debat om den førte narkotikapolitik og om hvordan vi kan hjælpe til, at den går i den rigtige retning.
Til de der ønsker at engagere sig i et fremtidigt netværk af aktivister vil vi sørge for at man kan blive skrevet op som interesseret, således at vi kan komme i kontakt med jer.

Arrangementet starter kl. 19.00 og afholdes torsdag d. 7 januar hos gadejuristen, som ligger på værnedamsvej 7a (i baggården - tjek link)
http://www.findvej.dk/?latitude=55.67354&longitude=12.54926&zoom=21&maptype=2

OBS: Der er ikke plads til overdrevet mange i lokalerne, så i må gerne sende mig eller Malkavian en PM hvis i allerede nu ved om i har tænkt jer at komme, på forhånd tak!

Håber vi ses d. 7 :cheers:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2010 22:28 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 aug 2005 09:17
Indlæg: 1752
Jeg håber meget på at se en masse af jer benhårde reformtilhængere på dagen :cheers: . Og det er jo en fin mulighed for at nå med, hvis man ikke nåede med på Christiansborg.

Fremtidens narkopolitik er sat til debat, og vinden er i ryggen på os, så det er nu vi skal presse på!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2010 22:45 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 feb 2009 20:53
Indlæg: 853
Geografisk sted: Milano
Får man rejserefusion hvis man tager toget helt fra Esbjerg? Hvis det er tilfældet vil jeg selvfølgelig forvente lavest mulige refusion.
Jeg vil nemlig gerne med, men lever på kontanthjælp.

_________________
"I'm a man of honour, a truthful person, a gentleman of absolute morality."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2010 22:49 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
Hvad vil det indebære "at engagere sig i et fremtidigt netværk af aktivister"?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2010 11:20 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 aug 2005 09:17
Indlæg: 1752
Cubensis og jeg er ikke i stand til at læse psy ca. fra nu og frem. Men hvis du stadig har lyst til at komme og møde Jack Cole og blive en del af Danmarks narkotikapolitiske reformbevægelse, så er mit råd: bare mød op, der er stadig ledige pladser.

@Rødhætte: det betyder at du møder folk ansigt til ansigt og kommer ind i vores netværk af mennesker, der støtter drug policy reform. Din konkrete deltagelse osv. kommer vi nok til, og det kommer jo helt an på din tid, hvad du er god til, osv.

@Arturo: lige nu kan vi ikke refundere folks rejseudgifter.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2010 14:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 nov 2009 10:58
Indlæg: 57
Rigtig spændende det I har gang i her, ville selv have kigget forbi hvis det ikke var for tyngende opgavearbejde.

Men hvordan gik jeres aften - kan vi få et referat? :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2010 17:35 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 aug 2005 09:17
Indlæg: 1752
Det gik rigtig godt. Jeg vil næsten hellere sige det med Lieses ord: "Jeg har aldrig nogensinde set så mange komme til en konference om dette emne, for at sidde tryllebundet i 4 timer". Hun har arbejdet med harm reduction og behandling i langt over 10 år. Sagt med andre ord, så skrev vi historie i går.

Det var virkelig en stor oplevelse at høre Jack Cole fra LEAP. Som han lagde ud med at sige, så var han der ud fra ren og skær skam. Skam over at han personligt havde ødelagt mindst 1000 menneskers liv ved at arrestere dem for ubetydelig kriminalitet og spærre dem inde i årevis. "Tænk på alle dem, du kender, som har eksperimenteret med stoffer, og som nu i dag lever gode, produktive liv? De fleste ikke sandt, for man kan godt komme sig over det meste brug af narko. Dem vi arrestede var ikke så heldige, for en narkotikadom følger dig hele livet." Der var i det hele taget ret mange tabte underkæber under hans oplæg.

Eneste virkelig ærgerlige ting var at Danny Kushlick sneede inde i England. Hans oplæg ville ellers have været interessant, da selv mange tilhængerer af legalisering ikke altid magter at forestille sig, hvordan man kunne gennemføre det i praksis. Her må man sige at Transform's After the War on Drugs: Blueprint for Regulation.

For at få en ide om Transforms geniale bog, så se denne video fra HCLU:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Mc8XjRsLF0o&feature=player_embedded[/youtube]

Nåja ... og så fik jeg hele Microsoft's inkompetence at føle da PowerPoint ikke magtede at vise helt simple billeder for 80% af min præsentation. Tror sgu Chr.borg har en anti-mig filter ... Satme godt jeg har snakketøjet i orden, så jeg fik trods alt mange gode tilbagemeldinger på, at jeg havde præsenteret stofbrugerne til UG med kryds og slange. Som en lille sjov anekdote kan jeg fortælle at jeg snakkede med en svensk kriminolog bagefter, og han sagde at mens jeg nok ikke ligefrem var blevet smidt korporligt ud af det svenske folketing, så ville en optræden som min have givet et ramaskrig i pressen, hvor jeg med garanti ville være blevet udråbt som en person, der absolut ikke var velkommen i det selskab. Det siger forhåbentlig mere om Sverige end mig :)

Jeg skal ikke gennemgå hele programmet og alles præstationer, men det fede var at vi uden at have koordineret ret meget flød utroligt godt sammen og supplerede hinanden med pespektiver. Det var rigtig sjovt at høre Niels Westy, der gik op og bare sagde, at han ikke kunne bruge moral til noget, så han ville bare lægge den nøgterne økoomiske analyse og sige tingene som de er. Havde Danny været der, så ville han have noget i samme retning: et lovligt reguleret marked er det normale, næsten grænsende til det kedelige. Det var også en stor fornøjelse at se Michael Jourdans gennemgang af historien bag narkotikaforbuddet, især alt det narko, der bare var fuldstændig lovligt før i tiden. Hoste? Jamen så snup da noget heroin-tinktur! :mrgreen:

Vores after party var også godt besøgt, og der kom oven i købet en hel flok psy'ere, som vi fik hvervet til arbejdet fremover. Alle var imponeret over niveauet hos de fremmødte, og der var virkelig mange spændende kompetencer til stede!!! En stor tak til jer! Jeg håber virkelig I gik derfra med en fornemmelse af, at tiden hvor der skal tænkes småt er ovre. For nu er tiden kommet til at tænke stort og give baghjul. Samtidig var der stor ros til hele psy fællesskabet, og jeg vil blot kort gentage at der er folk derude, der er MEGET imponerede over vores fantastiske website og den måde det kører på. Sommetider tænekr vi vist ikke så meget over det selv.

Vi går nu igang med at få websitet op, og så skal vi have bearbejdet konferencen, lagt alle præsentationerne op, klippet og undertekstet vores optagelser, skabt forbindelser til http://www.talkingdrugs.org, have gang i vores Hungarian Civil Liberties Union projekt om narkotikasituationen i Damark set fra en borgerretslig vinkel, osv. osv.

Alle villige hænder er som sagt velkomne til at holde sig til. Om ikke andet står tilbuddet stadig åbent om at aktivister kan joine mig på Facebook og Twitter som hhv. http://www.facebook.com/jespervk og @drugresponseman (vi skal dog nok lige have ét på det rene: hvis du som visse personer mener at Kurt Westergaard bør dø, så gør dig ingen ulejlighed med at ansøge om FB venskab med mig ... :roll: )

Vi holder jer alle opdateret med næste arrangement.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2010 17:47 
Offline
Psychedelia Sponsor

Tilmeldt: 26 jul 2007 13:02
Indlæg: 332
Geografisk sted: København
Hey Malkavian -- og tak for i går!

Er der mulighed for at du kan smide Danny Kushlicks video op et sted?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2010 17:56 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 feb 2009 20:53
Indlæg: 853
Geografisk sted: Milano
Det glæder mig at høre at det var en succes og er samtidig rigtig ærgerlig over at jeg ikke selv kunne finde økonomi til at tage afsted.
Jeg håber meget på at kunne komme næste gang der bliver et lignende arrangement, der skulle jeg ihvertfald gerne være kommet til penge.

Lad os så få gang i noget legalisering!

_________________
"I'm a man of honour, a truthful person, a gentleman of absolute morality."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2010 18:12 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Til alle fremmødte: tusind tak for i går! Konferencen gik fantastisk godt, og jeg er meget imponeret over Gadejuristens initiativ og evne til at få ting til at ske. Glæder mig til at deltage i fremtidige arrangementer med de mennesker!

Hilsen Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2010 18:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 nov 2009 10:58
Indlæg: 57
Superglædeligt - fandme dejligt at høre sådan et referat. Det giver mig en styrket tro på at positive fremskridt stadig sker rundt omkring i vores samfund og på kloden generelt. :-)

Thumbs up til Malkavian og Jer andre, I gør et kanon stykke arbejde.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jan 2010 01:28 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 sep 2005 16:43
Indlæg: 1465
Godt arbejde. Det er virkelig interessant. Kunne være man skulle involvere sig? Jeg har dog ikke tiden til det pt. Men god vind!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team