Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 mar 2024 05:29


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 11 jan 2010 20:21 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 jan 2010 04:57
Indlæg: 11
Jeg vil efter at have hørt fra samtlige af jer at man skal passe på, nu overveje om det i virkeligheden er det jeg ønsker, det er nok en meget god idé lige at vide hvad fanden det er man propper i hovedet inden man kaster sig ud fra reden.

Jeg har nogle ubesvarede spørgsmål omkring min egen eksistens, ikke så meget hvad min mening med livet er, men mere HVEM jeg er. Så vil nok først prøve det spirituelle, og virker det ikke, så kan jeg jo altid undersøge muligheden for lsd..

Endnu engang tak. :cheers:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2010 20:22 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 jan 2010 04:57
Indlæg: 11
Men efter at dømme på afstemningen, så kan det da ikke være helt så skidt.. :lol:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2010 22:08 
Offline
Wiki Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2000 02:01
Indlæg: 1890
Geografisk sted: Vest for Roskilde
Du lyder som én der kunne have stor gavn af at begynde at meditere. Det er også en glimrende forberedelse til psykedeliske stoffer som LSD. Det kan give en god ballast til det psykedeliske kaos. Især nu når det lyder til at du søger noget dybere end bare sjov og hjerneflimmer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2010 23:43 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 jan 2010 04:57
Indlæg: 11
Jeg har også prøvet.. men jeg kan ikke slippe mine tanker, jeg sidder bare og tænker at jeg ingen tanker må have, men det er jo i sig selv en tanke.. :?:

Har du evt. et link til en side for nybegyndere, der ikke ved andet end, at der er et ord der hedder meditation, ligesom mig.. :oops: Og ikke en bog, eller en forelæsning hvor de bruger alle mulige mærkelige ord, og forklarer hele deres livserfaring på under en time, som jeg aldrig kommer til at kunne huske alligevel. er der ikke sted hvor man kan starte komplet fra bunden.?

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2010 00:00 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2005 19:15
Indlæg: 1331
Geografisk sted: Neogen
Prøv google :wink:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2010 01:34 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 dec 2009 23:52
Indlæg: 84
I min verden er et LSD-trip ikke en rejse væk fra den fysiske verden, men en rejse ind i den. The same goes with spirituality


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2010 03:14 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 jan 2010 04:57
Indlæg: 11
esben6 skrev:
I min verden er et LSD-trip ikke en rejse væk fra den fysiske verden, men en rejse ind i den. The same goes with spirituality


Esben, Sådan et kryptisk indlæg kræver en forklaring.. :? :wink:

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2010 10:48 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 jan 2009 04:57
Indlæg: 126
Geografisk sted: KBH/Falster/Berlin
Når du siger du gerne vil opleve at være "verdensfjern", hvad mener du så egentlig?
I mine psykedeliske oplevelser har jeg oplevet det stik modsatte, netop at være en del af verden (jf. kosmos)

Jeg ved ikke helt om dit ordvalg er rammende for, hvad du mener. Hvis jeg tager fejl, så vil jeg ikke anbefale dig, at tage LSD.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2010 14:18 
Offline
Wiki Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2000 02:01
Indlæg: 1890
Geografisk sted: Vest for Roskilde
Vil-prøve-det! skrev:
Jeg har også prøvet.. men jeg kan ikke slippe mine tanker, jeg sidder bare og tænker at jeg ingen tanker må have, men det er jo i sig selv en tanke.. :?:

Det er også en totalt misforstået tilgang. Hvilket det også lyder til du selv har indset. Et forsøg på at stoppe tankerne er i sig selv en tanke, det er helt korrekt observeret.

Du skal ikke lære det ved at sidde og læse om det, find et kursus i en tradition der tiltaler dig. Der er masser at vælge imellem, bare SØG! Dog vil jeg anbefale dig at undgå Transcendental Meditation, fordi de tager urimeligt mange penge for deres kurser.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2010 15:49 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2007 11:23
Indlæg: 2308
Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Hvorfor skal han ikke lære det ved at læse om det?

Fordi det er muligt at lære det den vej, det er den vej jeg har lært det, ikke at det var let, det nok noget at det mest mystiske jeg nogensinde har kastet mig ud i, men det nok også noget af det som har givet mig mest viden om mit indre - en indsigt jeg ikke er sikker på at LSD ville ha ku givet til mig.

PLUR


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2010 16:09 
Offline
Wiki Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2000 02:01
Indlæg: 1890
Geografisk sted: Vest for Roskilde
Du kan sikkert også lære at svømme ved at læse en bog om det, men du får bare en bedre teknik hvis du har en lærer til hjælp.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2010 17:13 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 feb 2003 02:01
Indlæg: 2386
Geografisk sted: NRBX
raveon skrev:
Når du siger du gerne vil opleve at være "verdensfjern", hvad mener du så egentlig?
I mine psykedeliske oplevelser har jeg oplevet det stik modsatte, netop at være en del af verden (jf. kosmos)

Jeg ved ikke helt om dit ordvalg er rammende for, hvad du mener. Hvis jeg tager fejl, så vil jeg ikke anbefale dig, at tage LSD.


Lige mine ord ;) Jeg ville hel bestemt ikke betegne LSD rusen som verdensfjern. Jeg synes jeg bliver meget verdensnær når jeg er under påvirkelse af LSD. Alle mine sanser er totalt boosted, og det er nærmest somom jeg kan mærke alle mine nerve impulser stå og slå gnister i hele kroppen. Jeg føler også jeg er connected til alt omkring på en uforklarlig måde.



Vil-prøve-det! skrev:

At ligge og sejle rundt på gulvet i sin egen lille lykkelige verden mens man ser alskens farver og væsener. - er i hvert fald den beskrivelse de fleste der har prøvet LSD de siger man får, men er det rigtigt.?


Jeg har aldrig oplevet nogen af de ting du beskriver, ud over det med at se farver. Jeg synes primært at LSD rusen er noget meget mentalt. Ens tanker og bevidsthed bliver på en måde sat et level op, hvertfald for mig (hvis du ønsker et meget visuelt trip, kan 2c-b anbefales) Ved LSD er det også somom ens opfindsomhed og kreativitet får en eller anden form for boost. Men det er jo også klart, da man jo pludselig ser alt fra en "fire dementionel" vinkel. Jeg har prøvet at lave flere forsøg med LSD i den retning. Et hvor en ven og jeg tog LSD, og prøvede at lave improviseret elektronisk musik til nogen levende billeder vi havde lavet i forvejen, som vi skød op på en væg med en projector. Det kom der nogen ret interessante ting ud af. Et andet hvor et par venner og jeg, stod i et køkken en hel aften og prøvede at fremstille en ny sodavand med en sodavands maskine. Det var især interessant fordi ens smagssans jo var boosted af LSDen (det gik dog galt, da vi fandt chilien frem) Det der kom ud af det, var en drink bestående af hvidvin, hjemmelavet hyldeblomst ektrakt og multifrugtjuice (mixet i sodavandmaskinen) hehe. Total nice

Det jeg vil sige med alt det, er at jeg tror at alt hvad du giver dig i kast med under påvirkelse af lsd, blive en mere interessant, smukt, sjovt eller en hel femte oplevelse. Ved ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Altså hvis du går en lang tur og taler med en person, prøver at male et maleri, udforske en gammel nedlagt industribygning, spiller musik, studerer en eller anden mærkelig dims, kigger i mikroskop osv. osv. er det med en hel ny indgangsvinkel og med en anden indsigt end du plejer.

Og ja så er det også til tider utrolig morsomt at tage LSD. Der er i hvert fald rig mulighed for at få griner over de mærkeligste ting, og lave en masse gak, hvis man er i det hjørne :P Desværre går det også den anden vej. Hvis du oplever et eller andet forfærdeligt eller skræmmende, eller oplever angst eller paranoia bliver det endnu værre :( Såkaldt badtrip

_________________
Den røde knap →


Senest rettet af snufkin 12 jan 2010 17:52, rettet i alt 6 gange.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2010 17:35 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2007 11:23
Indlæg: 2308
Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Drupe skrev:
Du kan sikkert også lære at svømme ved at læse en bog om det, men du får bare en bedre teknik hvis du har en lærer til hjælp.


Jeg forstår godt pointen når det er en ting som at svømme eller i den stil.....

Ved godt det er lidt offtopic på en måde, men hvad er forskellen på at høre en læres ord og så læse dem? Hvis nu man var døv og kun, kunne læse - hvad så? Kan man så ikke lære at meditere?

Tror ikke min teknik eller hvad man kan kalde det, fejler noget, fordi jeg har læst det i en bog - tror heller ikke den på nogen måde er bedre end hvis jeg havde lært det af en - det er ikke der jeg vil hen:)

Der findes selvfølgelig flere måder at meditere på, jeg kender ikke dem alle, jeg mediterer igennem mine chakras, andre gange danser jeg imens jeg messer mantras. Sjovt nok så ender man samme sted, bortset fra at det går langt hurtigere når jeg danser end når jeg bare sidder.

Hvordan meditere du?

PLUR

Og endnu engang sorry for offtopic


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2010 18:09 
Offline
Wiki Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2000 02:01
Indlæg: 1890
Geografisk sted: Vest for Roskilde
Child of Aum skrev:
Drupe skrev:
Du kan sikkert også lære at svømme ved at læse en bog om det, men du får bare en bedre teknik hvis du har en lærer til hjælp.

Jeg forstår godt pointen når det er en ting som at svømme eller i den stil.....

Ved godt det er lidt offtopic på en måde, men hvad er forskellen på at høre en læres ord og så læse dem? Hvis nu man var døv og kun, kunne læse - hvad så? Kan man så ikke lære at meditere?

Forskellen er selvfølgelig at med en lærer er det tovejskommunikation. Du kan stille en lærer spørgsmål og få individuel hjælp til de problemer der dukker op undervejs. Hvis du begår fejl kan de blive rettet hurtigt. Det er på mange måder sammenligneligt med indlæringen af en svømmeteknik. Og hvis man var døv ville kommunikationen nok foregå på tegnsprog, ikk? :wink:

Child of Aum skrev:
Tror ikke min teknik eller hvad man kan kalde det, fejler noget, fordi jeg har læst det i en bog - tror heller ikke den på nogen måde er bedre end hvis jeg havde lært det af en - det er ikke der jeg vil hen:)

Der findes selvfølgelig flere måder at meditere på, jeg kender ikke dem alle, jeg mediterer igennem mine chakras, andre gange danser jeg imens jeg messer mantras.

Jeg ved ikke helt hvad du laver, men det lyder ikke som noget man traditionelt forbinder med meditation. Måske en art "aktiv meditation".

Grundtrinnet i de fleste meditationsteknikker er koncentration. Koncentration på et bestemt sanseobjekt, fx. åndedrættet, et mantra man gentager inde i hovedet eller en mandala. Der er også vipassana hvor koncentrationsobjektet er kropsfornemmelser.

Jeg bruger primært åndedrætsmeditation.

Meditation handler forresten ikke om at "komme et sted hen", men istedet om at være med dét der er lige nu, præcis som det er, uden at gøre modstand eller forsøge at ændre noget.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2010 18:58 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2007 11:23
Indlæg: 2308
Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Ret logisk det med læreren, ved ikke hvorfor jeg ikke lige tænkte over det.....

Jeg sidder skam også ned og mediterer - og der bruger jeg også åndedrættet.

Drupe, jeg er asperger autist, så måske jeg føler det som et andet sted, det er et sted som er totalt isoleret fra den fysiske verden, hvor jeg finder en ro, hvis det ikke er meditation, så er jeg ret forvirret, fordi bruger øvelserne fra bogen, netop med fokus på åndedrættet og så placerer jeg så en hånd på et chakra og så på et tidspunkt så får jeg en helt anden fornemmelse af energi end jeg normalt har - det minder rigtig meget om den følelse jeg har på LSD, bortset fra den ikke summer så kraftigt, som om den er mere uforstyrret...... men altså hvis det ikke er meditation, så gad jeg dælme godt vide hvad det er jeg så laver.... Kan også gøre det vha en rytme, dog ikke bare en simpel tromme, da den fucker mit hoved helt op, det skal være lidt mere indviklet før det har en den hypnotiske virkning som jeg har brug for...

Måske jeg bare går i trance så..... sorry, irriterende at definere forkert..

PLUR


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2010 20:13 
Offline
Wiki Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2000 02:01
Indlæg: 1890
Geografisk sted: Vest for Roskilde
Måske nærmere en form for energiarbejde? Eller også bare en speciel form for meditation... Jeg skal ikke gøre mig til ekspert i hvad der må kaldes meditation eller ej. Når du begynder at bruge rytmer lyder det dog mere som tranceinduktion end meditation. I hvert fald en form for manipulation med din bevidsthed der nok ligger nærmere en shamanistisk tradition end en meditativ tradition. Uanset hvad kunne det da være interessant at høre hvilken bog du bruger.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2010 21:00 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2007 11:23
Indlæg: 2308
Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Er sådan lidt bange for at nogen griner af det, men en dag jeg sad på toilet, ikke hjemme, men hos min bror, så ligger der den her tøsebog, positiv energi af en eller anden judith orloff, og der var de her åndedræts chakra meditations øvelser på - så fulgte jeg dem.....

Det ikke altid jeg bruger rytmer, nogle gange sidder jeg i total stilhed, men du har nok ret, hvis meditation handler om at være mere til stede, altså være helt til stede i nuet, så det ikke meditation jeg udøver - så er det noget tranceagtig noget, men det ret underligt at jeg kan aktivere det med åndedrætsøvelser......


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team