Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 20:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Whats up Psy!

Jeg har SÅ længe haft en stærk lyst til at skrive en trip rapport (faktisk siden jeg første gang læste en) men det er lidt af et problem da jeg ikke kan huske noget dagen efter. Jeg tror dette har noget at gøre med de ekstreme mængder af alkohol jeg ikke kan holde fingerene fra hver gang jeg skal trippe. Nå ja, der er tale om svampe her by the way.

Nå, men min plan er så at prøve at tage et solo trip, på ca 1-2 gram SN, med en 6 øl og to joints. Det skal helst foregå om dagen, og planen er at tage ud og opleve naturen. Derefter skal jeg ligge hjemme og flyde ud til noget lækkert musik. Havde forestillet mig noget chillout/ambient halløj. Har absolut ingen erfaring med dette musik så hvis i kender nogle fede bands må i gerne skrive dem her, tak.

Grunden til at jeg oprettede tråden var sådan set for at få lidt gode råd om hvad I gør for at huske jeres trip, hvis i evt. skal skrive en rapport bagefter.

Jeg kunne også gerne tænke mig at vide lidt om hvad i laver når i tager et solo trip. Jeg er nemlig lidt bekymret for om jeg kan holde til et solo trip. Jeg er 16 år gammel, og har nok kun trippet svampe en 10 gange i alt nu.

Jeg ved godt at det jeg skriver er lidt forvirrende, men håber i kan fatte indholdet og svarer på nogle af de spørgsmål jeg har stilt. Har 39 i feber så er ikke helt på toppen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ville være nice med nogle forslag til noget musik og en film der passer perfekt til et solo trip!

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Musik og film er jo individuelt, da alle har hver sin smag. Men der er jo et utal af tråde om musik og film på boardet allerede.

16 år spooner, kom nu der er så meget andet i livet for dig lige nu :)

Medlem

Geografisk sted: På flugt
Vil ikke anbefale at se film på et trip. Spild af tid imo. Federe at kigge på nogle smukke billeder og få din egen film ud af det, if you know what I mean.

En god idé til at huske trippet bedre kunne være at drikke mindre øl (dette havde du nok tænkt over) eller skrive ned hvad du oplever i løbet af trippet. For mit eget vedkommende vil jeg lige tilføje at jeg aldrig beruser mig på alkohol når jeg tripper, men dog stadig har problemer med at huske hvad der er sket i trippet. Tror ikke jeg er den eneste. Har hørt fra mange at det tit er et problem at huske oplevelsen dagen efter.

Happy trippin

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kemal: Næ, absolut intet :P Men ja jeg vil lige læse de forskellige musik tråde igennem, tak for svaret.

Skeletor: Du har nok ret, men jeg er lidt bange for om det vil ødelægge trippet at skrive notater imens. Mon det er en mulighed at skrive nogle ting ned når jeg når til come-down? Det må da være forholdsvist let at huske når det jo lige har foregået. Det ville vel være ved en 17-19 tiden da jeg har tænkt mig at tage svampene om dagen.

So far er jeg kun kommet frem til en skov tur. Men jeg er virkelig i tvivl om hvad jeg ellers skal give mig til.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Normalt sidder man jo alligevel og filosoferer/tænker over hvor ens trip har været på come down - derfor hvis du endelig vil sidde og skrive notater, ville dette nok være det rette tidspunkt ja.

Film Tråden
http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... =5&t=23239

Bare lige et par eksempler - der er så uendeligt mange tråde hvor både film og musik diskuteres. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg takker for svaret Kemal, og har tjekket de links ud. Jeg leder selvfølgelig efter film og musik der er godt at trippe til. Men det burde nu hellere ikke være så svært at finde her inde. Jeg vil begynde min jagt imorgen. Nu skal der ryges, også soves. Godnat! :joint:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror at det er en god ide at notere og tegne sine tanker under trippet, så er det nemmere at danne sig et overblik over situationen bagefter, når rapporten skal skrives.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Moonage daydreamer skrev:
Jeg tror at det er en god ide at notere og tegne sine tanker under trippet, så er det nemmere at danne sig et overblik over situationen bagefter, når rapporten skal skrives.

Ja det ville ihvertfald være det optimale at gøre. Men jeg frygter om jeg vil være i stand til dette, det skal jo gerne være et trip med knald på så der er lidt at fortælle om bagefter. Desuden tror jeg det bliver et halv træls trip, når man skal sidde og skrive ned hver gang man har tænkt noget interessant, eller på anden måde opdaget noget spændende. Nogen der har erfaring med at tage notater under et trip? Hvordan har det påvirket jeres trip?

Medlem
Brugeravatar

Diktafon?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Charles Ingalls skrev:
Diktafon?

Det har jeg altid gerne ville prøve. Det skal selvfølgelig være "Fear and loathing" style, med mikrofon tapet til hovedet :lol:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Haha. Keep it real guys:)

Medlem
Brugeravatar

I'm dead serious! Det er sgu da nemmere at lave en lille talenote til en lydoptager, end det er at skulle bakse med skrevne noter.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Charles Ingalls skrev:
I'm dead serious! Det er sgu da nemmere at lave en lille talenote til en lydoptager, end det er at skulle bakse med skrevne noter.

Ja uden tvivl! Men ikke så nem at få fat i

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Charles Ingalls skrev:

Det er jeg skam også. Jeg vil MEGET GERNE prøve det. For som du selv siger, så er det meget nemmere, og man får ALLE detaljer med.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ARGH hvorfor har man aldrig det man skal bruge :( Jeg vil lede efter alternativer såsom mobil tlf etc. Nogle forslag?

Medlem
Brugeravatar

Arthur Spooner skrev:
Ja uden tvivl! Men ikke så nem at få fat i

MEGET let at få fat i! De fås fra godt 200,- og opefter, online. Alternativt har mange både mp3-afspillere og endda telefoner, diktafonfunktion.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har sku ikke pengene til det. Der skal også øl og tjald til en god rejse jo. Desuden tror jeg lillemor vil kigge lidt underligt på mig, når jeg render rundt med en diktafon.

Min mobil kan optage lyde, er det det du tænkte på? Tror ikke det er den bedste kval, men det kan vel bruges?

Medlem
Brugeravatar

Evt. dette var noget: http://www.nch.com.au/dialdictate/index.html
Så ringer du bare til din computer, hver gang der er noget du vil notere.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak for linket mate, men tror det bliver for avanceret nu! Jeg holder mig til min telefons lyd optager.

Takker mange gange for inspiration til denne fremragende idé! Jeg tror det bliver hylende morsomt. Har også lige fundet ud af at lyd optageren i min telefon er ret effektiv og fremragende kvalitet!

Jeg er stadig åben over for forslag til hvad man kan foretage sig, når man alene tripper på svampe. Mange tak!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]