Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 18:02


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 852 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 43  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 13 nov 2009 16:06 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 aug 2006 01:37
Indlæg: 301
Geografisk sted: Maryland State Senate
Tænkte lige at starte sådan et lille topic her, da der måske er andre, som når ned og flytte noget skrot engang imellem? Tænkte vi kunne bruge en tråd til at udveksle erfaringer osv.
Selv har jeg ikke trænet så længe, dvs. siden januar og er også først blev "seriøs" inden for de sidste par måneder. Jeg benytter mig pt. af dette 5x5 program som godt nok trækker tænder ud, men det giver også gode resultater, forøgede mit max bænkpres med 10kg i løbet af de første 4 uger, men det er ellers ikke fordi jeg har synderligt imponerende stats.

Lad os høre, hvad i ligger og roder med.

Edit- Kan lige tilføje at jeg spiser en del hytteost og skummetmælk fra Aldi. Det lugter lidt grimt i min lejlighed, men det er billigt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 nov 2009 16:45 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 mar 2007 21:07
Indlæg: 691
Geografisk sted: KBH

_________________
The general form of a truth-function is [p¯,ξ¯,N(ξ¯)].
This is the general form of proposition.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 nov 2009 17:09 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 sep 2005 12:07
Indlæg: 270
Træner selv 2-split bygget op omkring squat, dødløft og bænkpress. De 3 øvelser træner jeg 5x5, hvor resten er 3x8.

Mandag

Ben

Squat
Standing calf raise
Seated leg curl
Lying leg curl

Bryst

Bænkpres
DB incline BP
DB fly's

Skulder

Military press
DB one arm shoulder press
Rear delt pull

Triceps

Skullcrusher
Cable pushdown
Weighted bench dip


Tirsdag

Ryg

Dødløft
Bent over barbell row
Close grip pulldown
Seated row

Biceps

Preacher curl
Barbell curl
Cable curl

Nakke - Kun én øvelse da min nakke gror som ukrudt

DB shrug

Mave

Leg raise
Leg crunch
Cruch

Onsdag pause og så forfra torsdag + fredag.

Jeg udskifter løbende øvelser. Primært bevæger jeg mig fra kabel/maskiner til frie vægte, da jeg syntes det fungerer langt bedre - men alt i alt, er jeg fint tilfreds med min progression.

Derudover snupper jeg 5km løb på båndet 2-4x om måneden, for at vedligeholde min nogenlunde acceptable kondition :)

Jeg træner ikke for at blive en massiv svedig bøf, men for en tonet krop, den ekstra energi, mentalhygiejne og øget velvære. Desuden er fysisk aktivitet genialt til at holde vinterblues samt en lang række sygdomme for døren :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 nov 2009 10:01 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
@reefie: jeg fatter ikke at du kan lave så mange øvelser på en dag, hvis du laver 3-4 sæt med 6-8 rep. man skal helst ikke træne mere end 1 time ad gangen, for at få mest mulig udbytte af de øvelser man laver. bare for at tage et eksempel, hvorfor laver du både seated og lying legcurl? de træner præcis de samme muskelgrupper. og hvad angår funktionaliteten, så kan man næsten argumentere for at de er overflødige, når man laver kongeøvelsen SQUAT! øvelsen er ret vigtig hvis man vil forbedre sin sprint, men 1 af dem er nok.

jeg kører selv et splitprogram, men træner højst 3 gange om ugen, så musklerne får en god restitution.
Ryg/ben/biceps/dorsale skulder ca. 7-8 øvelser
bryst/mave/triceps/ventrale skulder ca. 6-7 øvelser i alt

post træning kværner jeg ligesom psyklonen 200 g økologisk hytteost, 1 æg samt noget frugt. og så den lidt mere kontroversielle del: 1 g GHB.

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 nov 2009 10:34 
Offline
Site Admin

Tilmeldt: 21 maj 2002 01:01
Indlæg: 1118
Ben hård crossfit fem-seks gange om ugen! Det er alt der skal til :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 nov 2009 10:42 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 aug 2006 01:37
Indlæg: 301
Geografisk sted: Maryland State Senate
Har endelig taget mig sammen til at gøre rå æg en del af min daglige kost. De første par gange er det lidt gustent, men hvis man deler blommen og hviden har man et par mundfulde, der er lige til at overskue.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 nov 2009 10:45 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 sep 2001 01:01
Indlæg: 2921
Geografisk sted: Danmark
Jeg har været i gang i 1½ måned nu og er blevet rigtig glad for at træne. Træner følgende program 2-3 gange om ugen:

Bænkpres
Squat
Dødløft
Skulderpres
DB Rows
Calf raises
BB Curls
Mavebøjninger (incline)
Rygbøjninger (m. vægt)

Tager 3x7-10 af hver, undtagen de 2 sidste der er 2x15.

Psyklon > Der er så vidt jeg ved ingen forskel i proteinindholdet i hhv. rå og kogte/stegte æg, så tror godt du kan springe selvpineriet over ;)

EDIT: Det forholder sig faktisk lige omvendt.

Citat:
In addition, the protein in raw eggs is only 51% bio-available, whereas that of a cooked egg is nearer 91% bio-available, meaning the protein of cooked eggs is nearly twice as absorbable as the protein from raw eggs.[4]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 nov 2009 11:16 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 aug 2006 01:37
Indlæg: 301
Geografisk sted: Maryland State Senate
haha nå øv, men tak. Troede egentlig at der var en og anden kvalitet ved proteinerne som denaturerede ved kogning?

Mener du at du træner hele det program 2-3 om ugen eller splitter du det op? Det må da næsten være lige i overkanten at skulle igennem det hele i et træningspas


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 nov 2009 11:31 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
nej, fyføj nu altså. blødkogt med salt og peber, tak.

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 nov 2009 14:29 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 sep 2001 01:01
Indlæg: 2921
Geografisk sted: Danmark
Psyklonen skrev:
haha nå øv, men tak. Troede egentlig at der var en og anden kvalitet ved proteinerne som denaturerede ved kogning?

Mener du at du træner hele det program 2-3 om ugen eller splitter du det op? Det må da næsten være lige i overkanten at skulle igennem det hele i et træningspas


Proteinerne skal jo yderligere nedbrydes til aminosyrer i dit fordøjelsessystem, så det at de er denaturerede gør dem faktisk bare mere modtagelige overfor angreb af proteaser i din mave/tarm.

Ja, jeg træner det hele hver gang, det tager mig under en time... Jeg har dog overvejet at gøre så jeg skifter mellem dødløft og squat, så jeg ikke laver begge øvelser samme dag, men da jeg ikke har så meget vægt på endnu, kan jeg godt overskue det indtil videre.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 nov 2009 15:39 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 aug 2006 01:37
Indlæg: 301
Geografisk sted: Maryland State Senate
Jamen det er der jo god ræson i kan man sige.

Hvor træner du henne, om man må spørge?

Vil forresten lige anbefale http://startingstrength.wikia.com/wiki/ ... ength_Wiki sådan i al almindelighed. Programmet er meget simpelt bygget op omkring 5x5 på kongeøvelserne. Som sagt benytter jeg selv et "intermediate" version af programmet pt. med ganske hæderlig succes. Ellers er der også meget god information at hente på http://stronglifts.com/ , som bygger på samme filosofi, men med lidt andre variationer og en del god info om kost osv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 nov 2009 17:06 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 sep 2001 01:01
Indlæg: 2921
Geografisk sted: Danmark
Jeg træner i Fitnessworld, det er tæt på og billigt, og de har det udstyr jeg skal bruge... Det er heller ikke så hjemsøgt af hormonbriderne, så man får lov at passe sig selv uden at skulle kigges over skulderen hele tiden, hvilket jeg synes er rart når man er begynder og ikke løfter særlig tungt.

Kender godt Starting Strength, og bogen står højt på min ønskeseddel i år. Ved du om den kan fås i Danmark?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 nov 2009 09:37 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 aug 2006 01:37
Indlæg: 301
Geografisk sted: Maryland State Senate
Træner selv i den fitnessworld oppe ved storcenternord, det er fint nok, men der er vist lige et par stykker som får krudtet sig en hel del.

Ved ikke om SS fås i Danmark. Jeg fandt den på nettet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 nov 2009 21:06 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 20 okt 2001 01:01
Indlæg: 2694
Geografisk sted: Påskeland
Jeg bliver helt varm om hjertet af at læse det hér!

Jeg BURDE også selv komme i gang med at træne i center igen - har ikke pumpet siden foråret, hvor jeg begyndte udelukkende at løbe-træne.

Sidst jeg styrketrænede, fik jeg rigtig gode resultater ved at køre et fullbody-program 3-4 gange om ugen med følgende øvelser:

Bænkpres - gerne 1 "opvarmnings-sæt" med lav vægt, og så 2-3 sæt med fuld vægt, evt. svagt stigende
Dumbbell/barbell bisse-krøl - hvis jeg var træt eller i tidsnød droppede jeg nogle gange denne øvelse
Skulderpres (siddende med 2 dumbbels)
Mavebøjninger
Dips (triceps) - super-øvelse!! startede med 6 reps egen vægt, og endte efter 1-1½ måned på 10 reps med egenvægt+5kg
Kabel-nedtræk (ryg)
Squat

Hvis jeg havde meget tid og overskud, tilføjede jeg nogle gange den dér "rygbøjnings-øvelse" hvor man træner det nederste af ryggen.

Jeg ved godt, at Dødløft virkelig mangler, men jeg kunne ikke rigtig tage mig sammen til at finde/betale en fyr til at vise mig hvordan det skulle gøres, og jeg turde ikke at lave øvelsen, hvis jeg ikke var helt sikker på teknikken.

Jeg kørte 3 sæt på alle øvelser og 7-10 reps på alle øvelser undtagen mavebøjninger, hvor jeg tog en smule flere reps dog max 15, og dips, hvor jeg nogle gange gik lidt over 10.
I starten syntes jeg faktisk at jeg fik helt fine resultater ved at nøjes med 2 sæt pr. øvelse - man reagerer jo utroligt meget på næsten ingen belastning, så jeg synes næsten at det for mit vedkommende er overkill at træne 3 sæt på alle øvelser de første uger.
Hvad siger I til det? Måske er det også min krop der er lille og scrawny og nemt reagerer på belastning.

Min egen favorit efter træning er protein-pulver i næsten ½ liter øko-skummetmælk, evt. med lidt sukker i drikken, hvis der ikke er sukker i pulveret, og så evt. en banan eller et æble. Og så et ordentligt måltid ikke så lang tid derefter - nok ca. 1 time efter.

Jeg er lille og har et rimelig hurtigt stofskifte, så i de perioder jeg pumper plejer jeg at æde en masse, da jeg ellers har meget svært ved at holde kødet på kroppen. En del proteiner, men ellers ret sund og varieret mad - ikke bare pasta, tun og pesto.

EDIT: Og fuck nu de rå æg! Lav en æggekage med løg, gulerødder, peberfrugt, evt. lidt ost i ægge-dejen, lidt mælk, soltørrede tomater (i ægge-dejen), salt, peber og krydderier og så på nogle ristede stykker rugbrød. Det holder


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 nov 2009 21:18 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
Zarathustra skrev:
Min egen favorit efter træning er protein-pulver i næsten ½ liter øko-skummetmælk, evt. med lidt sukker i drikken, hvis der ikke er sukker i pulveret, og så evt. en banan eller et æble. Og så et ordentligt måltid ikke så lang tid derefter - nok ca. 1 time efter.


Og fuck nu proteinpulver, hverken det eller kreatin betyder noget, medmindre man træner på et MEGET højt plan.

Jeg er hooked på crossfit, men ikke så hooked at jeg skal have en daglig dose som KenIshii.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 nov 2009 21:23 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 20 okt 2001 01:01
Indlæg: 2694
Geografisk sted: Påskeland
Dr. Phibes skrev:
Zarathustra skrev:
Min egen favorit efter træning er protein-pulver i næsten ½ liter øko-skummetmælk, evt. med lidt sukker i drikken, hvis der ikke er sukker i pulveret, og så evt. en banan eller et æble. Og så et ordentligt måltid ikke så lang tid derefter - nok ca. 1 time efter.


Og fuck nu proteinpulver, hverken det eller kreatin betyder noget, medmindre man træner på et MEGET højt plan.

Jeg er hooked på crossfit, men ikke så hooked at jeg skal have en daglig dose som KenIshii.


Det er faktisk rigtigt.

Glemte, at jeg skiftede til bare at drikke økoskummetmælk + kakao-pulver (altså sådan noget med sukker og kunstig smag) sidste periode jeg styrke-trænede.

Og det virkede faktisk mindst lige så godt som protein-pulver har gjort de andre gange.

Så true! Jeg er med på kakao - det gælder om at få noget mælk med noget hurtigt sukker oveni.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 nov 2009 11:38 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 aug 2006 01:37
Indlæg: 301
Geografisk sted: Maryland State Senate
Er vi så langt i samtalen, at vi kan begynde at vise lidt stats?
5RM:
Bænkpres - 80 kg
Squat - 90 kg
Dødløft - 110 kg

Min egen vægt er ca. 74 kg.

Det ser jo stadig lidt newb ud, men det begynder da at hjælpe på det. Mit mål har været at komme op på 100 kg 1RM i bænkpres inden jul, hvilket begynder at se lidt urealistisk ud, men jeg holder i. :)

Jeg har heller aldrig taget proteinpulver, men tilgengæld kan man i Aldi købe skummetmælk, med kakaosmag uden ekstra sukker. Det er herligt.


Senest rettet af Recktall Brown 01 dec 2009 19:53, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 nov 2009 17:44 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 feb 2009 00:49
Indlæg: 97
Geografisk sted: tresnulnul
Jeg har efterhånden trænet i 1½ måned og jeg elsker det, skulle være gået igang for mange år siden
Træner fullbody 3 gange i ugen, mandag, onsdag og fredag
Har slet ingen stats jeg kan blære mig med
Bænk - 6RM 41.1, tror der skal lidt mere på i næste uge, så 50 kg inden jul skulle være muligt :P
Sqaut - 60.5 eller noget i den stil 12RM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 nov 2009 18:36 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 sep 2001 01:01
Indlæg: 2921
Geografisk sted: Danmark
Dr. Phibes skrev:
Og fuck nu proteinpulver, hverken det eller kreatin betyder noget, medmindre man træner på et MEGET højt plan.

Jeg er hooked på crossfit, men ikke så hooked at jeg skal have en daglig dose som KenIshii.


Det er da noget vrøvl, alle studier viser at det er svært at opbygge muskelmasse hvis man ikke får nok protein... Det protein kan komme fra en bøf eller fra pulver, det vigtigste er bare at man får nok. Nogen har svært ved at få nok fra deres mad alene, derfor kan proteinpulver være praktisk.

Citat:
Our purpose was to assess muscular adaptations during 6 weeks of resistance training in 36 males randomly assigned to supplementation with whey protein (W; 1.2 g/kg/day), whey protein and creatine monohydrate (WC; 0.1 g/kg/day), or placebo (P; 1.2 g/kg/day maltodextrin). Measures included lean tissue mass by dual energy x-ray absorptiometry, bench press and squat strength (1-repetition maximum), and knee extension/flexion peak torque. Lean tissue mass increased to a greater extent with training in WC compared to the other groups, and in the W compared to the P group (p < .05). Bench press strength increased to a greater extent for WC compared to W and P (p < .05). Knee extension peak torque increased with training for WC and W (p < .05), but not for P. All other measures increased to a similar extent across groups. Continued training without supplementation for an additional 6 weeks resulted in maintenance of strength and lean tissue mass in all groups. Males that supplemented with whey protein while resistance training demonstrated greater improvement in knee extension peak torque and lean tissue mass than males engaged in training alone. Males that supplemented with a combination of whey protein and creatine had greater increases in lean tissue mass and bench press than those who supplemented with only whey protein or placebo. However, not all strength measures were improved with supplementation, since subjects who supplemented with creatine and/or whey protein had similar increases in squat strength and knee flexion peak torque compared to subjects who received placebo.


Fra http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11591884


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 nov 2009 18:41 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
Tror du at en stor del af dem som fylder sig med proteinpulver mangler proteiner i diæten? Selvfølgelig kan man opstille ekstreme scenarier, men hvis man ikke har en wanker-diæt, så er det ikke nødvendigt og ikke synderligt gavnligt. Det var hvad institutlederen for Idræt sagde, jeg går ud fra han kender litteraturen.


Senest rettet af Dr. Phibes 29 nov 2009 18:48, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 852 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 43  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team