Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 21:49


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 852 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 39, 40, 41, 42, 43  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 16 mar 2015 21:56 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2010 22:21
Indlæg: 149
Geografisk sted: BONBONLAND
Skyggen skrev:
Hvorfor vælger man overhovedet at 'bulke', når alligevel man mister den ekstra muskelmasse på at 'cutte'?


Hvorfor tror du det ?

Efter bulk, så skal man ligge i kcal overskud, gerne et par måneder. Du mister ik muskler på den måde ved et cut.

Bulk er nødvendigt hvis man vil opbygge muskel masse. Nogen kan gøre det ved zig zag diæt, dvs cutte og bulke samtidigt, men det er de færreste der har viden og diciplin til det.

_________________
I`m way too busy POWERTRIPPIN !!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 mar 2015 22:39 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 dec 2009 19:50
Indlæg: 165
Skyggen skrev:
Hvorfor vælger man overhovedet at 'bulke', når alligevel man mister den ekstra muskelmasse på at 'cutte'?


Formålet med at cutte består jo i, at bibeholde mest muligt muskelmasse samtidig med, at du reducerer din fedtprocent. Du gør noget forkert, hvis du under cut mister 100% af den muskelmasse væk, som du har opbygget under bulk.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 mar 2015 10:25 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Skyggen skrev:
Hvorfor vælger man overhovedet at 'bulke', når alligevel man mister den ekstra muskelmasse på at 'cutte'?

Den mest almindelig grund til at folk mister deres muskelmasse er fordi de cutter for aggressivt. Et optimalt cut foregår over flere måneder, hvor man langsomt smider vægten. På den måde mister man ikke meget styrke/masse.
Hvis man har tænkt sig at lave et meget aggressivt cut uden at miste alt for meget muskelmasse "skal" man være på steroider.

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 mar 2015 17:14 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 mar 2013 19:34
Indlæg: 390
Ok, men jeg forstår stadig ikke meningen med bulk-cut metoden. Er det ikke nemmere bare at bibeholde sit ligevægtsindtag af kcal. og måske lidt mere til, i stedet for først at blive fed og så køre en stram cut-diæt? Desuden er det på mange måder usundt at have for meget fedt.

_________________
Lov og ret er et net
med så sære masker i,
at de små hænger på
og de svære slipper fri.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 mar 2015 19:30 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Alt over dit ligevægtsindtag er bulk, dog ikke "aggressiv bulk". Og altså.. Der er jo forskel på stadig at kunne se lidt muskler når man bulker. Og så æde sig smældefed på den undskyldning at man bulker. :P

Hvad ligger I forskellige på af PR i sæt i de forskellige øvelser?

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 mar 2015 20:47 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Skyggen skrev:
Ok, men jeg forstår stadig ikke meningen med bulk-cut metoden. Er det ikke nemmere bare at bibeholde sit ligevægtsindtag af kcal. og måske lidt mere til, i stedet for først at blive fed og så køre en stram cut-diæt? Desuden er det på mange måder usundt at have for meget fedt.

Jo i den perfekte verden, hvor alt kører på skinner :lol:

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 mar 2015 21:06 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Bulk/cut metoden synes jeg er virkelig træls. Det er for mig som om, at der skal dobbelt så meget arbejde, kontrol og flittighed for at få noget ud af bulk/cut. Hvilket selvfølgelig giver mening, jeg er bare igang med pt., at forsøge at komme langt ned i fedtprocent samtidig med, at jeg skifter min kost, så jeg spiser sundt konstant. Dette gør arbejdet med at tage ren muskelmasse på nemmere i sidste ende + jeg kommer nok til at spare et par penge hist og her.
Dette tager nok yderligere et år at opnå (har taget 6 måneder nu), men når min fedtprocent engang er lav, så vil kroppen have nemmere ved at bibeholde den lave fedtprocent, hvorfor det for mig bliver nicere at løfte vægte, da det bliver nemmere at tage ren muskelmasse på.

Glemmer aldrig den gang jeg bulkede 10kg på tre måneder, og modsvarende også smed 10kg på tre måneder - never again.
Train smart not hard!

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 mar 2015 06:51 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 07 mar 2009 18:08
Indlæg: 292
Jeg smider NU billed ind fra den 15/4, også måned for måned.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 mar 2015 23:35 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
spaffeh skrev:
Bulk/cut metoden synes jeg er virkelig træls. Det er for mig som om, at der skal dobbelt så meget arbejde, kontrol og flittighed for at få noget ud af bulk/cut. Hvilket selvfølgelig giver mening, jeg er bare igang med pt., at forsøge at komme langt ned i fedtprocent samtidig med, at jeg skifter min kost, så jeg spiser sundt konstant. Dette gør arbejdet med at tage ren muskelmasse på nemmere i sidste ende + jeg kommer nok til at spare et par penge hist og her.
Dette tager nok yderligere et år at opnå (har taget 6 måneder nu), men når min fedtprocent engang er lav, så vil kroppen have nemmere ved at bibeholde den lave fedtprocent, hvorfor det for mig bliver nicere at løfte vægte, da det bliver nemmere at tage ren muskelmasse på.

Glemmer aldrig den gang jeg bulkede 10kg på tre måneder, og modsvarende også smed 10kg på tre måneder - never again.
Train smart not hard!


Det er nogenlunde det samme jeg har gang i. Fuckede op med at spise alt for meget, fordi jeg havde forsømt min træning i 6-8 måneder, så det skulle bare gå stærkt tænkte jeg; dumt! Jeg spiste fandme ½kg (tørvægt) ris om dagen + 400g havregryn hakket oksekød, kylling, proteinpulver osv om dagen haha :P
Det gode ved have prøvet det (bulk/cut) er at man lærer sin krop bedre at kende, og det bliver nemmere i fremtiden at leanbulke imo - det skulle det i hvertfald gerne!
Når jeg er kommet langt nok ned i fedtprocent(8-10%) er min plan er starte en leanbulk med en forøgelse af min vægt på omkring 200g om ugen. Med små mini cuts når det bliver nødvendigt :)

Hvordan ser jeres træningsprogram ud nu hvor i cutter spaffeh og obama? Og hvorfor?

Jeg har valgt at kører 5*5 program med basisøvelser som squat, DL, dips, pullups, stående skulderpres 3 gange om ugen. Ikke alle øvelserne hver gang, men altid squat og DL dog. Min tanke er, at hvis jeg kan bibeholde min styrke burde jeg ikke miste så meget muskelmasse, samtidigmed at de tunge basisøvelser forbrænder mange kcal.

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2015 16:22 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 mar 2013 19:34
Indlæg: 390
Tak for svar ang. Bulk.
Et andet spørgsmål: er der en generel opfattelse af hvad der bedst kan betale sig - full body work out vs opdelt hvis man træner 3 gange om ugen? Er naturligvis klar over at man har bedre mulighed og tid til at træne forskellige små muskelgrupper i seperat træning, men hvis det handler om at gaine mest muskelmasse..

_________________
Lov og ret er et net
med så sære masker i,
at de små hænger på
og de svære slipper fri.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2015 18:43 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Jeg vil helt klart vælge at fokusere på to muskelgrupper af gangen. Har også kørt full body i en periode, og kørt 3-split.
Mit styrke program ser sådan her ud:
Dag 1: Bryst og triceps
Dag 2: Skulder
Dag 3: Ryg og biceps
Dag 4: Ben og mave
Dag 5: Hviledag

Det der er vigtigt at fokusere på når man starter er de basale øvelser, såsom dødløft, squat, benpres, stående skulderpres, dips og pullups.
Det er alle øvelser hvor du bruger mere end 1-2 muskelgrupper. Ofte når folk siger at de ikke kan se resultater er det fordi de ikke har styr på kosten, eller fx står og kører isoleret biceps dagen lang.

Kører så også en del cardio ved siden af, både i form af løb, cykling og crosstrainer.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2015 23:48 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 sep 2001 01:01
Indlæg: 2921
Geografisk sted: Danmark
Skyggen skrev:
Ok, men jeg forstår stadig ikke meningen med bulk-cut metoden. Er det ikke nemmere bare at bibeholde sit ligevægtsindtag af kcal. og måske lidt mere til, i stedet for først at blive fed og så køre en stram cut-diæt? Desuden er det på mange måder usundt at have for meget fedt.


Grunden til at man bulker er at det er meget svært at tage muskelmasse på mens man er i kalorieunderskud eller spiser et ligevægtsindtag, medmindre man er nybegynder eller krudt. De første par måneder af din træning kan du blive stærkere uden at spise et overskud af kcal, men derefter bliver det svært og du er nødt til at ligge i overskud. Det er ikke meningen at du skal blive decideret fed af et bulk, men din fedtprocent ryger selvfølgelig lidt op. Jeg tror ikke at det er specielt usundt så længe man bulker på sunde fødevarer og ikke slik og junkfood.

Citat:
Et andet spørgsmål: er der en generel opfattelse af hvad der bedst kan betale sig - full body work out vs opdelt hvis man træner 3 gange om ugen? Er naturligvis klar over at man har bedre mulighed og tid til at træne forskellige små muskelgrupper i seperat træning, men hvis det handler om at gaine mest muskelmasse..


Jeg ville lave et simpelt full body program hvis du træner 3 gange om ugen, især hvis du er nybegynder. Det kunne f.eks. være:

A
Squat 3x5
Bænk 3x5
Dødløft 3x5
Pullups 3 set til fail

B
Front squat 4x3
OHP 3x5
Pendlay rows 3x5
Planke 3 x 1 min eller hvad du nu kan

Skift mellem A og B og prøv at øge vægten hver gang.

Obama skrev:
Hvad ligger I forskellige på af PR i sæt i de forskellige øvelser?


Squat 3 x 127½ kg (ATG)
Front squat 1 x 110 kg
Dødløft 1 x 182 kg
Bænk 5 x 82½ kg
OHP 3 x 62½
Clean 1 x 100 kg
Snatch 1 x 75 kg


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2015 14:09 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Hypnos skrev:
spaffeh skrev:
Bulk/cut metoden synes jeg er virkelig træls. Det er for mig som om, at der skal dobbelt så meget arbejde, kontrol og flittighed for at få noget ud af bulk/cut. Hvilket selvfølgelig giver mening, jeg er bare igang med pt., at forsøge at komme langt ned i fedtprocent samtidig med, at jeg skifter min kost, så jeg spiser sundt konstant. Dette gør arbejdet med at tage ren muskelmasse på nemmere i sidste ende + jeg kommer nok til at spare et par penge hist og her.
Dette tager nok yderligere et år at opnå (har taget 6 måneder nu), men når min fedtprocent engang er lav, så vil kroppen have nemmere ved at bibeholde den lave fedtprocent, hvorfor det for mig bliver nicere at løfte vægte, da det bliver nemmere at tage ren muskelmasse på.

Glemmer aldrig den gang jeg bulkede 10kg på tre måneder, og modsvarende også smed 10kg på tre måneder - never again.
Train smart not hard!


Det er nogenlunde det samme jeg har gang i. Fuckede op med at spise alt for meget, fordi jeg havde forsømt min træning i 6-8 måneder, så det skulle bare gå stærkt tænkte jeg; dumt! Jeg spiste fandme ½kg (tørvægt) ris om dagen + 400g havregryn hakket oksekød, kylling, proteinpulver osv om dagen haha :P
Det gode ved have prøvet det (bulk/cut) er at man lærer sin krop bedre at kende, og det bliver nemmere i fremtiden at leanbulke imo - det skulle det i hvertfald gerne!
Når jeg er kommet langt nok ned i fedtprocent(8-10%) er min plan er starte en leanbulk med en forøgelse af min vægt på omkring 200g om ugen. Med små mini cuts når det bliver nødvendigt :)

Hvordan ser jeres træningsprogram ud nu hvor i cutter spaffeh og obama? Og hvorfor?

Jeg har valgt at kører 5*5 program med basisøvelser som squat, DL, dips, pullups, stående skulderpres 3 gange om ugen. Ikke alle øvelserne hver gang, men altid squat og DL dog. Min tanke er, at hvis jeg kan bibeholde min styrke burde jeg ikke miste så meget muskelmasse, samtidigmed at de tunge basisøvelser forbrænder mange kcal.


Cut og cut er så meget sagt, jeg træner mest af alt fordi jeg elsker det, og fordi jeg har erkendt, at det er den bedste træning for mig.
Nu har jeg lige holdt pause i tre måneder ca., men har løftet on-off i otte år nu, så det er ikke lige noget, jeg stopper med foreløbigt.
Nu kører jeg nok lige 5x5 stilen i en måned eller to, og så kunne jeg godt tænke mig, at komme igang igen med OL-løft hvor man så kører singles, duplets og triples du ved.
Jeg har intet behov for at være stor, så længe jeg er stærk og sund - gik dog engang meeeeeeget op i det, men det kan jeg ikke gå rundt og tænke over længere.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2015 15:27 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Jeg er gået over til betydeligt flere gentagelser. Siden i sommers har jeg kørt 8x3, nu er jeg gået over til 12x4. Jeg kører dog i DL og squat elevatorsæt hvor jeg i dødløft starter med 20x2 med 60 kg, så 16x2 med 80 kg, så 12x2 med 100 kg og til sidst 8x2 med 120 kg, alt efter om der er mere energi i kroppen kører jeg så også den modsatte vej i vægt til fail.
I squat kører jeg 25x1 med 60 kg lige for at varme op, og så ellers 20x1 med 80 kg, 15x1 med 100, 12x1 med 120 og 6-8x1 med 130 og så ellers den anden vej, dog med nogle færre gentagelser ligesom med DL. Dips kører jeg 20x1 uden ekstra vægt for at varme op, så 12x1 med 20kg hængende, 12x1 med 30 kg og til slut 40 kg hængende til fail (normalvis omkring 8). Bænk starter jeg på 80 kg med 12 gentagelser, så 70 kg x 12, 65 kg x 12 og til sidst 60 kg x 12. Stående skulderpres kører jeg med tre forskellige stænger, hvor de fx hedder 32, 27, 22 kg. Og ét sæt er så at jeg har kørt dem alle sammen igennem lige efter hinanden (virkelig også noget der kan mærkes) - også med 10-12 gentagelser pr vægtstang.

Edit: Satte forresten også lige ny PR i benpres igår! 400 kg x 6! :rocking: og desværre er der ikke plads til flere skiver på lægpres end de 320 kg jeg har haft på et par gange nu. Det næste delmål, må vel være at køre 200 kg lægpres med ét ben af gangen! 8)

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2015 23:52 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 mar 2015 17:28
Indlæg: 22
jeg kan godt lide 5x5 rutinen og de er nok især egnet til begyndere som jeg også selv var da jeg træned meget her i sommers.

jeg laved dog et program selv da stronglifts var ikke lige min kop the men jeg laved et program som var nemt og med så få øvelser som muligt.

jeg træned for styrke og i en styrkeløfter klub og kun med vægtstang.

min rutine er lavet til at kunne udvides og skal passe med push /pull øvelser man evt kan sætte på efter lyst og behov men skeletet er tænkt som begynder rutine.

push delen .

overhead press.
squat evt frontsquat men jeg brugte styrkeløfter squatten .

pull delen.
dødløft.
pull ups.

mere er der ikke i min basis udgave men efterhånden kan man jo udvide den med enten krops øvelser som for eksembel lave armbøjninger på push dagen og sit ups på pull dagen eller lave bænk press på push dagen og tilføje en row af en eller ande art på pull dagen.

jeg laved også en tre dages udgave og har leget en del med at udvide den her basis model men jeg synes den er så effektiv og hurtigt og nem at jeg bare nøjes med de to dage om ugen. lige nu.

jeg elsker iøvrigt at dødløfte og hader bænkpress så derfor det her valg af øvelser som man kan lave om til bænkpress istedet for overhead press og så harmonere det nok bedre med styrkeløft men jeg vil ikke træne bænkpress for jeg skal ikke være styrkeløfter men bare holde mig i form.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 apr 2015 21:50 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Jeg er blevet godt og grundig træt af at være på diæt og køre 3 split 5x5. Så er gået igang med alm. bodybuilding igen, og oppet kosten det sgu lækkert. håber på at tage 1-2 kg på i løbet af 2½-3 måneder.

Er så småt begyndt at lave HIIT inden morgenmaden, vil prøve at få det gjort 3-4 gange om ugen. Der er ikke meget der slår følelsen af intens konditions træning hehe :D

Det planen indtil videre, så må vi se om jeg kan holde den :)

"Edit: Satte forresten også lige ny PR i benpres igår! 400 kg x 6! :rocking: og desværre er der ikke plads til flere skiver på lægpres end de 320 kg jeg har haft på et par gange nu. Det næste delmål, må vel være at køre 200 kg lægpres med ét ben af gangen! 8)"
Gratz mate :D

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 apr 2015 19:04 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
Er lige startet på crossfit, og elsker især vægtløftningsholdene. Langt sjovere at arbejde med eksplosivitet og teknik end endeløse bodybuilding reps. Samtidig er jeg selvfølgelig begyndt at stene en masse vægtløftning på youtube. Jeg er helt blæst bagover af de vægte som nogle kan løfte.

Lu Xiajun er :shock: :shock: :shock: :shock:
phpBB [video]

3xBW+50 kg uden straps/suits og andet piss. Det findes utvivlsomt powerliftere som også kan gøre...

Men kan de tage 3xBW OVERHEAD?
phpBB [video]

næppe

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 sep 2022 14:04 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Jeg lagde mit enorme alkoholforbrug på hylden tilbage engang i maj måned og startede med at styrketræne d. 1 juni.
I stedet for at lamme mig i alkohol, bruger jeg min tid på at træne. Styrketræning, cykel, sjip, gåture, calisthenics. Det er lige meget, bare jeg er i bevægelse. Både min styrke og fysik har set kæmpe fremgang på blot 3 måneder. Glæder mig til at se hvor jeg står efter 1 år.


https://imgur.com/a/jMwuYWC


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 sep 2022 14:58 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
:hjerte: Det ser satme os skarpt ud hindbær - det er godt nok imponerende super godt gået.
Måske fitness instruktør vil være noget for dig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 sep 2022 19:04 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Tak! Der er virkelig også lagt hårdt arbejde i det. Både mht. kost og træning, men jeg er langt fra i mål :D

Jeg har faktisk overvejet at blive personlig træner, hvis jeg selv fortsætter med at opretholde gejsten ved træning. Der er jo nogle, der virkelig tjener kassen på det shit.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 852 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 39, 40, 41, 42, 43  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team