Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 21:13


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 852 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 39, 40, 41, 42, 43
Forfatter besked
Indlæg: 10 sep 2022 12:58 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Træning er for life, så intet behov for at opretholde nogen gejst! Just do it :D
Og du står skarpt, gode hæftninger. Det skal du simpelthen bare blive ved med tbh

NH ift fitness: ORKELSE PÅ AT SPISE. Hvem kender en sød tøs der vil forcefeede mig dagligt

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 sep 2022 16:33 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 jun 2017 15:24
Indlæg: 24
Hindbaerroulade skrev:
I stedet for at lamme mig i alkohol, bruger jeg min tid på at træne. Styrketræning, cykel, sjip, gåture, calisthenics. Det er lige meget, bare jeg er i bevægelse. Både min styrke og fysik har set kæmpe fremgang på blot 3 måneder. Glæder mig til at se hvor jeg står efter 1 år.

https://imgur.com/a/jMwuYWC

Kæft en hakket makker! 8)

Jeg kan både se og mærke årene "i skoven" har givet lidt anderledes krop, her snart tre år ude af det.
Født med umådeligt højt stofskifte, smadrede det med psykofarmaka, både fra den rigtige læge, og ham in-the-gyde.
Har altid gået meget, og mine lægge kan spændes til diamanter, men resten af kroppen er sgu lidt uerotisk buttet.
Hvor vil psych's /fit hold anbefale man starter?

Skud ud for dedikationen og disciplinen!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 sep 2022 19:50 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Hvad er dit mål?
Jeg ville starte med at få styr på kosten, det er nemmest at lave et vedvarende vægttab gennem kost. Prøv at spis nogenlunde samme tid hver dag, få nok protein (helst fra rødt kød, vildt kød og organer), få nok carbs men lade være med at overdriv det og minimer planteindtag. Giv den her tilgang til mad et års tid og mærk de fede forandringer.

Træningswise ville jeg så hurtigt som muligt få implementeret mentalt, at træning er noget man gør fordi det er sjovt og sundt, og noget man gør resten af livet. Så er det ok hvis man har en uge eller flere måneder, hvor man ikke træner, fordi man jo lige kan minde sig selv om, at man skal træne resten af livet, og så er nogle missed days altså ikke noget at slå sig selv i hovedet over. Er man derudover blevet en trænet makker, så er muscle memory også det vildeste lort. Havde ikke squattet i hvad, 6-7 måneder, og kom tilbage efter 3 sessions på 110kg. Så muscle memory er dejligt.

Programmæssigt ville jeg gå efter noget simpelt Starting Strength det første halve år, for hhv. at få dit centralnervesystem og dine ligamenter til at blive stærke og kunne modstå mekanisk load, og for at lære formen på diverse øvelser. Man får mere muskelvækst i sidste ende, hvis man går op i range of motion = godt at lære god teknik. Du kan sagtens inkorporere support øvelser som biceps, underarm, nakke og lægtræning sammen med Starting Strength programmet, der fokuserer mere på compound øvelser (squat, dødløft, barbell rows (skodøvelse), bænk o.lign). Hvilket program du skal følge herefter er op til dig; kan du lide at løfte tungt? Kan du lide at løfte ofte og mange reps? Der er mange forskellige mål, og man kan heldigvis prøve det hele af uden at fucke sig selv op. Medmindre du bliver en crossfit retardo. Kan stærkt anbefale klassisk 2-split, tho.

Og ja, ligesom med alt andet i livet, så tager det tid at se forbedringer og virkelig blive god til det og glad for det, men det er det hele værd i sidste ende. Så, en plan hvor du lige forestiller dig, hvordan du gerne vil have det med træning om 10 år, er i min optik ikke en helt dum idé.
.. men hvad er dine mål? :lol:

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 sep 2022 03:11 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
+1 spaffeh

Jeg anbefaler dette simple program, hvis du ønsker at opbygge styrke og muskel samt tabe fedt.
Programmet er ideelt til begyndere og til folk, der måske før har trænet, men ikke opnået resultater.
Det bygger på "progressive overload", hvor du hver eneste workout øger vægten på vægtstangen.
Squatter du 50kg mandag, squatter du 52,5kg onsdag og 55 kg fredag osv.
Du VIL opnå markante resultater indenfor blot en måned, hvis du spiser korrekt og træner hårdt.
Start med let vægt, fokuser på korrekt teknik, 45-60 minutter 3 gange om ugen.

Brugte det selv for en del år tilbage, da jeg første gang satte benene i et træningscenter og anvender stadig de samme principper i dag.
Det essentielle er at forstå, hvor vigtigt det er at presse sig selv og kontinuerligt øge belastningen og vægten for fortsat at opbygge mere muskel og styrke.

Stronglifts 5x5: 5 øvelser, 5 gentagelser, 5 sæt

https://stronglifts.com/5x5/


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 sep 2022 21:43 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 jun 2017 15:24
Indlæg: 24
Damn, champs.

Det må være sådan her folk der intet aner om computere har det når jeg går igang med mit nørderi :eyes: :lol:

Virker som nogle brugbare svar, både spændende , og, meget læsning!
Må blankt erkende en del (=alt det der ikke indgår i et dagligt sprogbrug af en tyk stener, der går i jogging bukser, men aldrig, aldrig, aldrig jogger nogle steder, med mindre der er gifflar på tilbud. Altså, alle de forskellige stillinger og typer af split, det virker sgu som en kæmpe videnskab. (er for længst stoppet med rygeren, normal tobak er stadig hverdag, dog)) af al den GAINS lingo gik langt over mit pandeflæsk, fandme dog beæret over alt det der er lagt i svarene, vil næsten vædde med andre der er i den spæde start fase af en lækker hakket roulade krop, får sygt meget ud af det.

Har gået sygt meget i mit liv, forsøgt med løb, men, det var svært med en dåse monner i hver hånd, og en halv meter christiana cigar i mundvigen, så det døde lidt igen.
Elsker parkour, dog mest på tuben, har forsøgt mig men lidt over tiden her, men, med frygt for skader grundet manglende træning, er det sgu kun en sjælden gang imellem min trofaste level 3 climb-up kommer på banen.
Lad os antage, at jeg er helt grøn, hviket er en fuldstændig korrekt antagelse, forklar mig det som i ville gøre til en debil fem-årig; kan X antal armbøjninger om dagen give en god bund inden jeg skal ned og banke hårdt jern i fitten?
Hvis vi bare skriver generel bedre form, er der noget udstræk/yoga der kan bidrage til færre skader og bedre krop?
Er det kun de skide vægte der rykker i røvballerne?
PT er min lille nye datter ellers glad for mine medicinfremkaldte mandepatter, men, som en der har gået på grænsen mellem "alt for" og "dødelig" undervægtig, de første 80% af sit liv, er det sgu svært at starte et sted.
Lige fyldt 25, og med en lille bebs sgu hendes papa da gerne kunne løbe rundt i mere end én rød prince' tid.
Kan nogle små daglige øvelser af noget være en start? I forhold til jeres langt bredrere og bedre viden omkring kroppen og dens GAINS?
Var der nogle tips/tricks i gerne ville have vidst tidligere på jeres respektive kropslige rejser?

Min krop er et tempel, gammel og faldefærdig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 sep 2022 12:03 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Citat:
Hvis vi bare skriver generel bedre form, er der noget udstræk/yoga der kan bidrage til færre skader og bedre krop?

Fuck udstræk, dyrk yoga. Yoga er altid klasse, og det kan ende med at blive dumt hårdt. Så yoga, go for it.

Citat:
kan X antal armbøjninger om dagen give en god bund inden jeg skal ned og banke hårdt jern i fitten?

De første to måneder med en masse forskellige slags armbøjninger vil helt sikkert hjælpe på bundniveauet, men man skal have mere modstand på over tid, før det giver noget reelt.

Citat:
Var der nogle tips/tricks i gerne ville have vidst tidligere på jeres respektive kropslige rejser?

Man kommer uendelig langt mere ved bare at træne to gange om ugen fremfor ingen.
Kosten er 99% af hvordan du ser ud, og i min optik også sindssygt afslørende for humøret.

Men det lyder ærligt til, at det mest er vaner og din egen indstilling der lige skal arbejdes på. Sæt dig dig et eller flere mål, forfølg dem og giv aldrig op. Du har altså resten af livet til at nå dem, så ingen stress.. Plus, du er 25 år, det skal sku nok gå, men du kan lige så godt få en fed mental indstilling til træning og kost allerede nu, da du giver udtryk for, at du gerne vil hen på et mere "healthy" stadie.

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men synes selv at de kommercielle centre er dybt forfærdelige. Jeg ved, at der findes andre slags gyms, både private og så Target fx, som i min optik er langt federe. Der er en overvejende større atmosfære af "træner fordi det er pisse fedt" kontra "træner for at se godt ud på Insta".

Edit: Prøv lige at hjælp os lidt.. Hvor vil du gerne se dig selv være om fem år rent fysisk? Så det meget nemmere at finde ud af hvad der skal til.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 sep 2022 13:07 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 jun 2022 12:34
Indlæg: 132
deliriumimithovede skrev:
Damn, champs.

Det må være sådan her folk der intet aner om computere har det når jeg går igang med mit nørderi :eyes: :lol:

Virker som nogle brugbare svar, både spændende , og, meget læsning!
Må blankt erkende en del (=alt det der ikke indgår i et dagligt sprogbrug af en tyk stener, der går i jogging bukser, men aldrig, aldrig, aldrig jogger nogle steder, med mindre der er gifflar på tilbud. Altså, alle de forskellige stillinger og typer af split, det virker sgu som en kæmpe videnskab. (er for længst stoppet med rygeren, normal tobak er stadig hverdag, dog)) af al den GAINS lingo gik langt over mit pandeflæsk, fandme dog beæret over alt det der er lagt i svarene, vil næsten vædde med andre der er i den spæde start fase af en lækker hakket roulade krop, får sygt meget ud af det.

Har gået sygt meget i mit liv, forsøgt med løb, men, det var svært med en dåse monner i hver hånd, og en halv meter christiana cigar i mundvigen, så det døde lidt igen.
Elsker parkour, dog mest på tuben, har forsøgt mig men lidt over tiden her, men, med frygt for skader grundet manglende træning, er det sgu kun en sjælden gang imellem min trofaste level 3 climb-up kommer på banen.
Lad os antage, at jeg er helt grøn, hviket er en fuldstændig korrekt antagelse, forklar mig det som i ville gøre til en debil fem-årig; kan X antal armbøjninger om dagen give en god bund inden jeg skal ned og banke hårdt jern i fitten?
Hvis vi bare skriver generel bedre form, er der noget udstræk/yoga der kan bidrage til færre skader og bedre krop?
Er det kun de skide vægte der rykker i røvballerne?
PT er min lille nye datter ellers glad for mine medicinfremkaldte mandepatter, men, som en der har gået på grænsen mellem "alt for" og "dødelig" undervægtig, de første 80% af sit liv, er det sgu svært at starte et sted.
Lige fyldt 25, og med en lille bebs sgu hendes papa da gerne kunne løbe rundt i mere end én rød prince' tid.
Kan nogle små daglige øvelser af noget være en start? I forhold til jeres langt bredrere og bedre viden omkring kroppen og dens GAINS?
Var der nogle tips/tricks i gerne ville have vidst tidligere på jeres respektive kropslige rejser?

Min krop er et tempel, gammel og faldefærdig.



Supplementer med tongkat ali, mucuna, rhodiola og ashwagandha. Det vil både hjælpe på energien og fysikken men også dit mentale overskud og velvære. Køber selv fra herbadiet.in det er trustworthy kvalitet dog er transporten lang så køb rigeligt ad gangen.
Øger testoterone bl.a. og giver dig mere lyst til at træne og komme i mål med dine planer og mindsker trang til søde sager, knark og dumme valg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 sep 2022 15:11 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Den der aswanga ting vil jeg ik anbefaler efter det her
https://www.foedevarestyrelsen.dk/Nyhed ... ps-dk.aspx


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 sep 2022 15:38 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Hvis myndighederne advarer mod noget, er det sikkert kun godt. Ligesom de også advarer mod et stort indtag af rødt kød, æg og kolesterol. Bullshit!

Ashwagandha øger testosteronniveauet og skjoldbruskkirtlens funktion, hvilket bidrager til øget fedtforbrænding og muskelmasse.

Let's fucking gooooooo

Skal have bestilt tongkat ali. Det lyder lovende.
Hyg jer med jeres soja og kakelakker. Shabbat shalom!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 sep 2022 18:34 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Fso skrev:
Den der aswanga ting vil jeg ik anbefaler efter det her
https://www.foedevarestyrelsen.dk/Nyhed ... ps-dk.aspx


Også bare, de henviser ikke til nogle studier eller noget, virkelig sølle.
Men jeg synes personligt alle mulige supplementer er ret ligegyldige for den almene sportsudøver. Man kan øge sit testosteronniveau markant ved at faste, spise rødt kød og organer, ved sprint, vægtløftning og stort set al sport, sove ordentligt, meditere, masser af æggeblomme og fedtstof og så videre.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 sep 2022 20:11 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Lyder ik til der er lavet så meget at henvise til har kun skimmet meget lidt ar den her.

https://www.foedevarestyrelsen.dk/SiteC ... 202020.pdf


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 sep 2022 16:40 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 jun 2017 15:24
Indlæg: 24
spaffeh skrev:
Men det lyder ærligt til, at det mest er vaner og din egen indstilling der lige skal arbejdes på. Sæt dig dig et eller flere mål, forfølg dem og giv aldrig op. Du har altså resten af livet til at nå dem, så ingen stress.. Plus, du er 25 år, det skal sku nok gå, men du kan lige så godt få en fed mental indstilling til træning og kost allerede nu, da du giver udtryk for, at du gerne vil hen på et mere "healthy" stadie.


Avs for den champ, aldrig har jeg været så ramt af noget jeg også er 100% enig i!

Udseende kommer også mere i anden række, hvis ikke tredje.
Det er lidt skamfuldt at have mistet sin muskelmasse til atrofi (Jeps, du læste rigtigt, dovenskab). Når man nu har lagt alt andet end tobak bag sig, skulle man da gerne kunne benytte kroppen lidt mere, og lidt mere fornuftigt.

spaffeh skrev:
Man kommer uendelig langt mere ved bare at træne to gange om ugen fremfor ingen.
Kosten er 99% af hvordan du ser ud, og i min optik også sindssygt afslørende for humøret.

Tanken var også lidt,
1.0 x 365 = 365
1.1 x 365 = 401.5

Så en lille ting hver dag (eller, hver anden) fandme rykker meget på et år, kontra, absolut intet.
Kosten er nok det svageste punkt, jeg nægter at lade mig begrænse, og gå op i mikro/makro ernæring.
Min kæreste har i mange år lidt af anoreksi, og selvom hun heldigvis er langt ude af det, ville en restriktiv diæt fra min side, ikke bidrage til noget fornuftigt i vores parforhold.


spaffeh skrev:
Fuck udstræk, dyrk yoga. Yoga er altid klasse, og det kan ende med at blive dumt hårdt. Så yoga, go for it.

Det er fandme klar besked, ja tak! Bor tilfældigvis meget nær et yogastudie, mon ikke de kunne være behjælpelige.


spaffeh skrev:
De første to måneder med en masse forskellige slags armbøjninger vil helt sikkert hjælpe på bundniveauet, men man skal have mere modstand på over tid, før det giver noget reelt.

Jeg læser dette som; gå igang med armbøjninger nu, og forsæt med at øge intensitet/vægt=modstand.

spaffeh skrev:
Nu ved jeg ikke hvor du bor, men synes selv at de kommercielle centre er dybt forfærdelige. Jeg ved, at der findes andre slags gyms, både private og så Target fx, som i min optik er langt federe. Der er en overvejende større atmosfære af "træner fordi det er pisse fedt" kontra "træner for at se godt ud
på Insta".


Har et "aktivt velvære" i nærheden, de virker fine, og uden for mange af de, iøvrigt perfekt beskrevet, instatræner typer.

spaffeh skrev:
Edit: Prøv lige at hjælp os lidt.. Hvor vil du gerne se dig selv være om fem år rent fysisk? Så det meget nemmere at finde ud af hvad der skal til.


Egentlig, behøver ikke være en hakket makker igen, eller, en ufattelig tynd knejt med en god mængde tjaldmuskler.
Tænker, om fem års tid skulle jeg gerne være frisk og rask, kunne tage mindst egen kropsvægt, plus barnet, plus det løse 10-20kg i ekstra vægt, i chin ups 10 gange-agtig.
Tror det er det bedste bud jeg har, behøver ikke det helt store, men, skal nogen have hjælp til at rykke en vaskemaskine, skal jeg fandme kunne hjælpe uden at svede som en kælling til et gangbang.



Hindbaerroulade skrev:
+1 spaffeh

Jeg anbefaler dette simple program, hvis du ønsker at opbygge styrke og muskel samt tabe fedt.
Programmet er ideelt til begyndere og til folk, der måske før har trænet, men ikke opnået resultater.
Det bygger på "progressive overload", hvor du hver eneste workout øger vægten på vægtstangen.
Squatter du 50kg mandag, squatter du 52,5kg onsdag og 55 kg fredag osv.
Du VIL opnå markante resultater indenfor blot en måned, hvis du spiser korrekt og træner hårdt.
Start med let vægt, fokuser på korrekt teknik, 45-60 minutter 3 gange om ugen.

Brugte det selv for en del år tilbage, da jeg første gang satte benene i et træningscenter og anvender stadig de samme principper i dag.
Det essentielle er at forstå, hvor vigtigt det er at presse sig selv og kontinuerligt øge belastningen og vægten for fortsat at opbygge mere muskel og styrke.

Stronglifts 5x5: 5 øvelser, 5 gentagelser, 5 sæt

https://stronglifts.com/5x5/


Har lige prøvet at læse det igennem, et par gange, igen, igen, efter de sidste dage her, jeg kan oprigtig ikke helt forholde mig til at det her.
Stik mig plantegning for noget elektronik, det giver da lidt mening, alt det her? Jeg er fortabt.

Skud ud til alle de kloge muskelhoveder herinde dog, fandme fedt der er så meget viden der deles!

@alle andre, :-)
Tænker, kan jeg ikke starte op uden for meget indtag af supplementer? Det er mest af økonomiske årsager, lol.
Det er vel lidt ligesom et par nike vaporfly's, eller en ultra letvægtscykel, de bedste i verden får et par procenter på rekorden, men os andre med et par udkneppede discount puma, og en støbejernshavelåge fra før krigen, har nok mere brug for at komme igang med at lave noget, kontra at indtage noget, for at lave noget.
Hvad det er, og hvordan det ville virke, ville jeg skulle sætte mig ind i, alligevel, inden jeg eventuelt indtog det.
Alt den harm reduction herinde har da lært mig lidt i løbet af årene : - )


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 852 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 39, 40, 41, 42, 43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team