Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 09:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Jeg vil lige gøre reklame for et foredrag, som jeg selv lige har opdaget:

Det foregår idag, onsdag d.11/11 kl.19:30, og bliver holdt af den kendte danske fysiker/galning Holger Bech Nielsen.

Det handler om "Fysik, Gud og mirakler" (titel citeret efter hukommelsen) - og jeg har hørt nys om, at han nok vil forelæse om, at Gud er igang med at sabotere LHC-forsøgene i CERN vha. bagvendt kausalitet, da Gud i bund og grund ikke bryder sig om Higgs-bosonen (sådan ca.).
Der er vist en artikel i denne måneds "Universitets-avisen" med nogenlunde samme tema.

Foredraget foregår på HCØ (H.C.Ørsteds-instituttet - stedet hvor der undervises i matematik, fysik og kemi på KU) i Auditorium 1 (det store auditorium - dér hvor der bl.a. holdes "MatIntro"- og "LinAlg"-forelæsninger for studerende på matematik, statistik, mat-øk, aktuar og fysik-studierne).

Jeg håber vi ses!

P.S. Hvis nogen har ondt i røven over hvor denne post er placeret, og synes den skal flyttes til "Psykedelisk Filosofi"- eller "Videnskab"-forummet, så er de velkomne til at gøre dét.
Jeg tænkte bare, at der var størst chance for at folk ville se den hér. Og jeg har ikke særlig stor tiltro til, at folk ville spotte den, hvis jeg anbragte det i "Aktuelle Arrangementer"-tråden (der ser ud til at være i en comatøs tilstand).

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Det lyder lovende - jeg håber jeg kan nå at være der. Titlen er "Gud, fysikken og et anti-mirakel".

Insane psychedelia user!

Prometheus skrev:
Det lyder lovende - jeg håber jeg kan nå at være der. Titlen er "Gud, fysikken og et anti-mirakel".

Jeg kigger efter dig - sig lige hej, hvis du dukker op.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Øv! Det ville jeg gerne med til. Kan desværre bare ikke idag. :(

Site Webmaster
Brugeravatar

Kunne have været interessant, men skal op til en prøve i morgen, så jeg bør nok læse resten af aftenen.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Insane psychedelia user!

Jeg syntes det var virkelig godt!

Synes ellers tit at de dér VIP-forelæsninger skuffer lidt i forhold til mine forventninger, men denne hér levede til fulde op til mine forhåbninger. Han er sgu en fantastisk, lysende galning, ham Holger. Shine on, you crazy diamond :D

Og fedt lige at snakke med dig, Prom.

Nu skal jeg læse og forberede undervisning resten af aftenen/natten som straf for at have tilvalgt hygge-foredraget :D

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Jeg synes det var super, og niveauet lå helt tilpas - selv om det var rodet var han faktisk mere pædagogisk end jeg havde regnet med. Med lidt fantasi er jeg sikker på man kan bruge hans version af revers kausalitet til at forklare lidt af hvert i hverdagen med.

Fedt at hilse på dig igen Zara, jeg ønsker dig en fornøjelig undervisningsdag.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]